Simple Tips Make Skin Brighter

Assalamualaikum 

Hye korang, jom kita sembang tentang kecantikan hari ni sebab masih ada lagi yang belum timbul kesedaran untuk jaga kulit muka,for now memang kesan dia kita tak nampak tapi bila umur makin meningkat macam-macam masalah kulit akan timbul, sebab apa? Haaa sebab kita tak jaga muka dari awal, tak buat rutin skincare dengan betul dari awal.

Sebenarnya nak jaga muka ni bukan benda payah pun , senang je ~ Kalau korang malas sangat nak buat 10 step macam orang Korea, korang boleh mula dengan basic rutin skincare je dulu iaitu cleanser - moisturizer - sunblock. Hari ni qaseh nak share simple tips yang buatkan kulit wajah kita makin cerah dan berseri.

1. Amalkan Meminum Lemon Suam 

Jika kulit korang nagmpak kusam, tak bermaya dan pucat je korang boleh amalkan minum lemon suam selepas bangun tidur, as we know lemon ni kaya dengan khasiat Vitamin C yang mana sangat bagus untuk kecantikan, ia boleh mencerahkan kulit wajah, memberi lebih kelembapan, kurangkan kesan hitam bekas jerawat dan juga mengawal minyak . 
-Caranya pun senang hanya perah lemon dan campurkan dengan air suam , if nak tambah madu pun boleh.

2. Cuci Muka 2 Kali Sehari 
Setiap hari wajib cuci muka 2 kali sehari ! Dalam rutin skincare membersihkan muka adalah step yang pertama so jangan skip step ni sebab bila korang tak cuci muka dengan pencuci muka yang betul, macamana next skincare korang akan meresap dengan elok ke dalam kulit? 

Untuk pencuci muka , qaseh menggunakan Aloe AC Clean Bubble Cleanser dari Hansaegee Nature, sebelum ni qaseh guna CC Cream je dari Hansaegee tapi tertarik pulak dengan pencuci muka ni sebab banyak kelebihan untuk kulit muka, so qaseh nak share sikit pada korang kebaikan Aloe AC Clean Bubble Cleanser ni

 Aloe AC Clean Bubble Cleanser




Aloe AC Clean Bubble Cleanser sangat sesuai dengan semua jenis kulit , qaseh pula jenis kulit kering dan ia mempunyai 10 jenis bahan kandungan alam semulajadi yang mana bahan kandungan utama adalah Aloe Vera dan Tea Trea Oil yang sememangnya sangat bagus untuk kesihatan kulit wajah.

Bahan Kandungan Utama :

Aloe Vera sememangnya dari petua orang dulu-dulu lagi sangat bagus untuk kecantikan cumanya sekarang malas nak cari yang original kan hehe , dalam Aloe Vera ni mempunyai natural salicylic asid yang sangat popular untuk atasi masalah jerawat, sunburn ,  beri kelembapan pada kulit dan juga sebagai anti-radang pada kulit.


Tea Tree Oil pula bertindak sebagai anti fungus , melembutkan kulit wajah , merawat jerawat , mengurangkan infeksi dan melicinkan kulit muka. Jadi dua bahan yang terdapat dalam Aloe AC Clean Bubble Cleanser ni memang satu gabungan yang sangat baik.

Antara bahan kandungan lain :

Fungsi Aloe AC Clean Bubble Cleanser



💮 Membantu mengatasi masalah jerawat di wajah 
💮 Melawan masalah jerawat dengan membersihkan kulit secara mendalam hingga ke liang pori dan menenangkan kulit 
💮 Super Clean Bubble Cleanser Skin Care
💮 Mengeluarkan sebum dan minyak yang berlebihan dalam kulit 
💮 Mengawal pengeluaran minyak 
💮 Melembabkan kulit wajah dan tidak mengeringkan kulit selepas di cuci 


Qaseh impress sangat dengan Aloe AC Clean Bubble Cleanser sebab ia mampu menghilangkan mekap di wajah , kebiasaanya bila qaseh mekap ringan-ringan pun still kena buat double cleansing tapi bila Aloe AC Clean Bubble Cleanser agak kuat juga dia punya pembersihan pada kulit wajah , membuatkan kulit wajah lebih bersih, shiny dan lembap sepanjang hari.

Kebiasaannya bila menggunakan pencuci muka yang banyak buih , akan membuatkan kulit wajah lagi kering , kesat dan tegang tapi surprisely Aloe AC Clean Bubble Cleanser walaupun teksturnya adalah dalam bentuk foam (buih yang lembut) , ia tak menyebabkan kulit qaseh kering , malah terasa lembut , lembab dan sangat segar.


Thats why qaseh suka dengan produk Hansaegee Nature sebab ia memang mementingkan kualiti , tak memberi iritasi ataupun breakout pada kulit , hasilnya qaseh dapat pencucian muka yang mendalam so masalah kulit pun tak berani singgah di muka.

Tekstur

 Tekstur : Foam / buih yang lembut


Cara Penggunaan :

Walupun teksturnya foam / buih yang lembut tapi firstly kena basahkan dahulu kulit muka supaya ia akan lebih berbuih, kemudian pump Aloe AC Clean Bubble Cleanser beberapa kali dan sapu rata di muka sambil buat urutan muka dan bilas dengan air bersih , gunakan setiap hari pada waktu pagi dan juga malam.



Rasa kulit wajah lebih segar dan glowing 


3. Brightening & Moisturizer Sheet Mask 


Selepas dah cuci muka , ambil masa dalam 15 - 20 minit untuk manjakan kulit muka dengan memakai sheet mask , korang boleh cari mask yang ada bahan kandungan Aloe Vera atau pun Lemon untuk kelembapan dan kecerahan kulit. Lepas pakai mask ni jangan sesekali bilas tau , sebab sheet mask ni akan menarik air masuk ke dalam kulit dan pelembab pulak akan memerangkap air tersebut supaya tidak kering.

4. Memakai Pelembab Muka Setiap Hari 
Step yang korang tak boleh skip, hari-hari korang kena pakai okay! Macam yang qaseh kata , pelembab ni berfungsi untuk memerangkap / atau mengunci air dalam kulit , so masalah kulit kering dapat di atasi dengan mudah 

Aqua Whitening Cream - Water Drop



Untuk melembapkan muka qaseh gunakan pelembab dari Hansaegee Nature juga iaitu Aqua Whitening Cream - Waterdrop Moiturizer, ia lain dari yang selalu qaseh pakai sebab selepas di sapu kan pada wajah ia akan bertukar titisan air, haaaa ni lah kelainan Aqua Whitening Cream ni. Pelembab ni sangat-sangat best tau ~

Bahan kandungan utama : 




Camelia Japonica Seed Oil, Non-comdogenic, tidak menyumbat liang pori di wajah dan mengurangkan masalah jerawat, ia juga berfungsi untuk mengunci kelembapan kulit, mengurangkan kemerahan dan membaiki kulit yang di sebabkan oleh sunburn 

Niacinamide : Dikenali juga sebagai Vitamin B yang memberi kebaikan for aging skin, membaiki tona kulit yang tidak sekata, membantu masalah liang pori yang terbuka, masalah kedutan, kulit yang kusam dan mencerahkan kulit lebih berseri.

Ingredients : Niacinamide, Angelica Acutiloba Root Extract, Camellia Japonica Seed Oil, Cnidium Officinale Root Extract, Gardenia Florida Fruit Extract, Paeonia Albiflora Root Extract, Pinus Densiflora Leaf Extract, Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel Oil, Rehmannia Chinensis Root Extract and ect.

Kenapa qaseh kata Aqua Whitening Cream berbeza dari pelembab yang lain ? Sebabnya ia adalah Water Drop Moisturizer, yang mana bila qaseh apply di wajah ia mempunyai magical hydrating effect iaitu akan bertukar kepada water drop(titisan air). Water drop ni akan lebih melembapkan kulit wajah dan langsung tidak melekit

Aqua Whitening Cream dapat mencerahkan kulit muka dan dalam masa yang sama akan menghidrat kulit wajah qaseh. Bila apply Aqua Whitening Cream, muka terasa sangat segar sepanjang hari. Jika korang mengalami masalah sunburn, Aqua Whitening Cream sangat-sangat membantu melalui formulasi dari ektrak herba yang sangat membantu

Ianya sesuai dengan semua jenis kulit, if kulit korang sensitif Aqua Whitening Cream dapat menenangkan kulit sensitif dan turut membantu mengawal minyak yang berlelebihan. Sangat perfect dengan cuaca panas yang kita selalu alami.

Tekstur

 Tektur : Tak melekit dan bertukar jadi waterdrop

 Korang tak perlu apply banyak tau, sikit pun dah memadai dan melembabkan kulit

Beberapa saat ia akan bertukar jadi titisan air 

Cara penggunaan :

Selepas mencuci muka, calitkan Aqua Whitening Cream di dahi, pipi, dagu, hidung dan sapukan rata ke seluruh wajah sehingga titisan air mula muncul, next step hanya dab-dab je sehingga ia meresap ke dalam kulit, mudah sangat ! 


 Titisan air mula keluar selepas beberapa saat 

Lepastu hanya dab-dab sahaja hingga ia menyerap ke dalam kulit, wajah lebih terasa segar

Sebenarnya dah ramai yang memberi feedback positif selepas menggunakan Aqua Whitening Cream , qaseh pun berpendapat benda yang sama sebab ia sangat-sangat membantu dalam proses memulihkan kulit kering yang qaseh selalu hadapi, yang paling best rasa sangat segar dan lembut je kulit wajah.

5. Apply CC Cream 
Untuk tips for brighter skin, last step dalam rutin skincare, qaseh nak share favourite CC Cream yang qaseh selalu apply, sebenarnya ni adalah botol kedua dan dan bertukar packaging baru heheh, korang boleh baca di SINI dan SINI untuk review terdahulu dan yeahh qaseh lebih suka dengan new packaging ni sebab lebih ekslusif dan berkualiti.


Gold Nano CC Cream 


Packaging baru yang lebih ekslusif

Tapi qaseh nak share lagi apa yang bestnya tentang Gold Nano CC Cream ni untuk membantu mendapatkan skin yang lebih cerah berseri.

Bahan Kandungan Utama

  • Mineral Water - yang berfungsi untuk mengekalkan keseimbangan PH kulit dan meningkatkan keanjalan kulit 
  • Ipomea Hederacea Cullus Culture Extract - berfungsi sebagai anti bakteria dan melegakan masalah kulit 
  • Colloidal Gold - Mencegah penuaan kulit , memblok radiasi infrared dan mempunyai akntioksidan aktiviti yang tinggi 
Fungsi Gold Nano CC Cream

💮 Memperbetulkan dan seimbangkan tona kulit yang tidak sekata dan sesuai dengan semua jenis kulit
💮 Mempunyai SPF 50, PA++ yang akan melindungi kulit dari sinaran UV 
💮 Anti wrinkle dan mengekalkan kelembapan kulit wajah
💮 Mengecilkan liang pori yang terbuka
💮 Boleh di jadikan sebagai mekap base dan juga primer
💮 Mencerahkan kulit wajah 
Tekstur

 Teksturnya adalah cream yang bertukar warna mengikut tona kulit wajah 

Perbezaan bila apply CC Cream di kulit, ia tak terlalu cerah bila di blend dengan sempurna

Cara Penggunaan :
Cara pun senang sangat nak guna, korang apply Gold Nano CC Cream ni, untuk natural korang apply satu pam dah cukup memadai, kemudian sapu rata hanya menggunakan jari sahaja, blend sehingga ia nya nampak sempurna, haaa mudah je kan.

 Untuk nampak natural, korang perlu apply sedikit je dah memadai hehe if nak nampak lebih cerah boleh apply banyak sikit

 Ia tak membuatkan kulit wajah jadi kelabu


6. Exfoliate 

Lastly, jangan lupa untuk exfoliate kulit wajah korang, exfoliate ni tak perlu buat hari-hari tau, cukup sekali seminggu dah memadai sebab kebiasaannya exfoliate ni akan scrub kulit wajah dan teksturnya agak kasar, ia berfungsi untuk membersihkan kulit dan sel-sel mati yang ada. 


Hati Berbicara:
Nah ! Senang kan untuk mendapatkan kulit wajah yang cerah, sihat dan berseri. Jika korang masih tercari-cari skincare yang bagus, qaseh cadangkan korang cuba produk-produk dari jenama Hansaegee Nature, seriously produk Hansaegee ni sangat laku keras dan sesuai dengan semua jenis kulit. More info korang boleh tengok di website






5 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. LN pon suka jugak produk dari Hansaegee Nature...best3

    BalasPadam
  2. apa yang penting tu adalah RAJIN, hehe

    BalasPadam
  3. macam besttt je belanja plesss hahaha eh ada jual kat watsons tak ngeeee

    BalasPadam
  4. Struggle untuk dapatkan kulit yang cantik mulus macam Qaseh. Semoga kulit Chik Tie pun halus mulus nanti

    BalasPadam
  5. kena rajin baru sentiasa awet muda

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama