Mekap Lebih Natural dengan Hansaegee Nature S+ Recover Gold Nano CC Cream

Assalamualaikum 

Makin berusia ni kan macam makin malas nak mekap tebal-tebal , mungkin sejak dah 30-an ni semua benda nak buat dengan cepat , tapi tak berapa nak konfiden juga bila keluar rumah tak pakai apa - apa tapi malas juga nak apply foundation , concealer dan lain-lain hahacomplicated sungguh jadi perempuan ni , kan best ada MUA sendiri kan ~ acewah .

Korang pun mesti ada waktu-waktu malas dan hari yang sibuk juga kan , dan kadang bila dah bergelar mak dan isteri ni , semua benda nak kena cepat termasuk bab mekap , nanti ada lah yang membebel lambat betul macam nak jumpa putera raja , erghhh ! Jadi hari ni aku nak share tentang satu penambahan dalam list mekap aku iaitu  S+ Recover Gold Nano CC Cream dari Hansaegee Nature.



Aku selalu jugak tengok video tutorial mekap dari orang Korea , pada mula nya mesti diorang akan pakai satu produk ni yang tekstur nya putih gila tapi bila dah blend ia jadi glowing dan natural , bila aku survey rupanya orang Korea ni terkenal dengan Cc Cream, patut lah muka berseri je dan bersinar bak rembulan

Berbalik kepada S+ Recover Gold Nano CC Cream dari Hansaegee Nature B , aku dah cuba sendiri dalam masa seminggu and so far muka aku takde apa-apa alergik terhadap bahan kandungan dalam CC Cream ni , maknanya ia serasi dengan kulit wajah aku.

Tentang Hansaegee Nature 

Oh ye mungkin ada antara korang masih belum tahu tentang Hansaegee Nature tapi rasanya ramai yang dah tahu kan ? Hansaegee Nature sebenarnya adalah jenama kecantikan penjagaan kulit yang di tubuhkan sejak tahun 2011 di Malaysia , dan semua produk Hansaegee Nature adalah 100% buatan asli dari Korea yang menggunakan bahan-bahan berkualiti dan selamat.

So Hansaegee Natura memang fokus untuk berkongsi penjagaan kulit kepada wanita Malaysia yang sememangnya selamat dan bagus. Oleh itu , Hansaegee Nature bermula dengan menjual produk - produk secara online supaya seluruh Malaysia dapat mencapai dan memastikan semua produk adalah selamat dan mengekalkan kualiti yang baik. Produk Hansaegee Nature di import secara langsung dari Korea ke pejabat Hansaegee Nature yang berpusat di Malaysia dan semua produk original made in Korea adalah selamat dan di luluskan secara sah.

Bahan Kandungan S+ Recover Gold Nano CC Cream 


Mineral Water, Cyclopentasiloxane, Propylene Glycol, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Cetyl Ethylhexanoate, Caprylic/Capric, Triglyceride, Titanium Dioxide, 4-Methylbenzylidene Camphor, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Dimethicone, Niacinamide, PEG-10 Dimethicone, Quaternium-18 Bentonite, Sodium Chloride, Dimethicone/Vinyly Dimethicone Crosspolymer, CI 77492, Xanthan Gum,Silicon Dioxide, Fragrance, Butylene Glycol, Oryza Sativa (Rice) Callus Culture Extract, CI 77491, Disodium Edta, Allantion, Adenosine, CI 77499, Pulsatilla Koreana Extract, Zanthoxylum Piperitum Fruit Extract, Usnea Barbata (Lichen) Extract, Mica, Silica Dimethyl Silylate, Polyester-1, Colloidal Gold

Yang buatkan rasa selamat untuk pakai mana-mana produk adalah bahan kandungannya , CC Cream ni adalah bebas dari sumber haiwan , paraben - free , sulfate - free , dan alcohol-free .
Bahan Kandungan Utama
  • Mineral Water - yang berfungsi untuk mengekalkan keseimbangan PH kulit dan meningkatkan keanjalan kulit 
  • Ipomea Hederacea Cullus Culture Extract - berfungsi sebagai anti bakteria dan melegakan masalah kulit 
  • Colloidal Gold - Mencegah penuaan kulit , memblok radiasi infrared dan mempunyai akntioksidan aktiviti yang tinggi 

Bila masuk bab mekap ni aku bukan seorang yang suka mekap tebal , lebih pada natural je . Selalunya aku akan pakai foundation nipis-nipis je supaya nampak lah putih sikit haha kalau tak pakai apa-apa , ''muka macam kena tinggal dek laki'' pulak ~ tapi lepas aku pakai S+ Recover Gold Nano CC Cream ni , dah tak perlu pakai foundation lagi dah , serious best rupanya pakai CC Cream ni. (Rasanya ni pertama kali aku pakai CC Cream)


Suka dengan packaging nya sebab mudah untuk guna , just picit je berapa pam yang aku nak

Apa yang best tentang S+ Recover Gold Nano CC Cream dari Hansaegee Nature ni ? Sebenarnya maksud CC Cream adalah Colour Control Cream , so ia adalah krim siang yang semuanya dalam satu  , dan ia lebih ke arah memperbetulkan dan seimbangkan tona kulit kita , walau pun kau kulit gelap ke , kulit cerah ke , CC Cream ni sesuai untuk semua jenis dan warna kulit dan beri kesan cerah dan glowing pada kulit , jom aku tunjuk magic nya CC Cream ni

Tekstur S+ Recover Gold Nano CC Cream


Fizikalnya memang berwarna putih tapi boleh tengok ada molekul-molekul berwarna coklat

Bila tengok tekstur dan warna CC Cream ni memang putih kan ? Kulit aku pun tak seputih itu , mula-mula tengok risau juga kang jadi kelabu asap lepas pakai haha tapi rupanya walaupun fizikalnya putih tapi bila aku blend / ratakan di kulit wajah ia akan mengikut tona kulit kita , so tak perlu risau kelabu asap ke kelabu jingga apa semua , ia jadi kan kita natural beauty tapi ada effect brightening dan glowing. 




Boleh nampak perbezaannya di situ kan ~


Jika kulit korang ada masalah tona tak sekata atau ada redness dan sebagainya , cuba lah CC Cream ni .Kenapa dari warna putih boleh jadi natural ? Haa sebab tekstur CC Cream ni ada molekul-molekul kecil berwarna coklat , jadi bila blend betul-betul  , ia bertukar warna coklat sebab tu bila apply di kulit wajah ia buatkan tona kulit kita nampak natural


Haaa nampak kan bila dah betul-betul blend , ia mula bertukar warna 


Bukan tu je korang , S+ Recover Gold Nano CC Cream ni juga ada SPF 30 PA+++ yang melindungi kulit dari terkena sinaran UV matahari , biasanya ada dalam sunscreen je kan ? Selain tu ia juga sejenis cream yang anti-wrinkle dan juga akan mengekalkan kelembapan pada kulit wajah. So tekstur nya tidak melekit dan berminyak langsung , cara apply pun senang gila hanya guna jari je. Tak perlu nak guna brush or span tau, jari je !

Kulit aku pulak sebenarnya sejenis kulit kering , if tak jaga skincare rutin , mula lah nampak liang pori terbuka tapi CC Cream ni juga boleh menutup liang pori dan cela walaupun tak sepenuhnya tapi akan nampak kulit aku lebih licin dan flawless gitu , 

And also  ya ,CC Cream ni korang boleh pakai macam tu je tanpa mekap dan juga boleh di jadikan sebagai makeup base / makeup primer sebab ia akan membuatkan mekap korang lebih tahan lama dan pigmented. Boleh tengok perbezaan gambar di bawah ni okay 




Sebenarnya muka aku banyak jugaklah bintik-bintik hitam , bila apply CC Cream ni boleh kaburkan segala bintik tu dan lebam bawah mata tu pun nampak pudar hehehe i loikeee ! 

Cara guna S+ Recover Gold Nano CC Cream dari Hansaegee Nature
  • Cuci muka 
  • Toner
  • Moistruizer 
  • Sunscreen 
  • S+ Recover Gold Nano CC Cream
  • For more coverage add on lah foundation dan mekap korang tu 
My Honest Review 

So far bagi aku yang dah cuba sendiri penggunaan S+ Recover Gold Nano CC Cream dari Hansaegee Nature ni , memang sangat memudahkan sebab tekstur nya pun mild cream dan senang di ratakan dengan jari je dan memberi kemasan yang cantik dengan kesan brightening dan glowing dengan cepat.


Gambar sebelum apply CC Cream 


Gambar selepas apply CC Cream
Paling best CC Cream ni bagi aku , ia memberi satu kepuasan kepada penggemar mekap dan juga yang tidak suka kan mekap yang keterlaluan , kerana ia boleh di gunakan untuk dua keadaan ini , - mekap yang secara natural dan - makeup base / primer untuk lagi mencatikkan mekap seseorang

Simple makeup hanya tambah lipstick je terus muka nampak berseri , cerah dan glowing !

So u guys boleh cuba sendiri and u will fall in love with this CC Cream , harga nya pun berbaloi dengan hasil yang di berikan , mana nak beli ? Just check it out all this link yang aku sertakan di bawah , tq so much Hansaegee Nature :) 

Hansaegee Nature 


14 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Takde la cerah sgt kaler dia bile dah apply kat muka.... Boleh try ni...

    BalasPadam
  2. Belum pernah pakai CC Cream. Selalu kak Nina pakai BB Cream jer..
    Nampak perubahan flawless pas Qaseh sapu CC Cream tu. Tertarik gak nak grab seketul.

    BalasPadam
  3. Tengok pon dah jatuh cinta.Water based ke ni?

    BalasPadam
  4. lisa pun ada try yang ni gak .. bestt hihi

    BalasPadam
  5. Jarang pakai cc cream tp kalau pakai mmg best make up tahan lebih lama

    BalasPadam
  6. Dah lama nak try tapi macam malas nk cari. hahaha. sebab yang lama x abes lagi. Mmg mcm best produk ni.

    BalasPadam
  7. bagusla cccream ni..selalu nampak yang jenis ringan dan macam takde beza, yang ni nampak bezanya..pekat tu dan woww bertuakr arna..boleh cari ni

    BalasPadam
  8. Aritu kata tak oily kan? Nak try.

    BalasPadam
  9. Asalam..done follow blog anda ya..terima kasih..jemput ke laman Etuza pula

    BalasPadam
  10. nampak natural bleh try ni,sebelum ni kan suka pakai bbcream je...

    BalasPadam
  11. bestnya cc cream ni..lagi satu senang nak bawak masuk beg kan

    BalasPadam
  12. Kulit lebih cerah pakai cc cream ni ye? tapi still nampak natural gitu

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama