Kenapa Guna Penumbuk ?

26 ulasan:
Assalamualaikum.....

"orang yang tidak pandai menguasai mindanya sendiri .. 'fighting' jalan terbaik bagi dia ''

siapa pernah bergaduh ? siapa pernah menang kerana bergaduh ? puas hati bila melihat lawannya di lumuri darah sendiri ~ hahaha adakah rasa diri terlalu hebat bila dapat menang satu2 pergaduhan sedangkan kesakitan di rasai .. badan tercalar ~ mata lebam ! badan sakit .. hati apatah lagi merasa luka .. adakah hanya itu jalan terakhir untuk memenangi hati seseorang ? ataupun adakah itu jalan yang paling hebat untuk meletakkan diri teratas ? atau adakah itu jalan terakhir bagi seseorang yang cetek pemikiran ! orang yg bodoh ! orang yang meletakkan akal di satu sudut yang terkeji ! atau ~ entahlah .. terkadang pelik dengan sikap manusia .. bukankah kita tahu lidah itu lebih tajam dari mata pedang yg gah menikam mangsa2nya ! kenapa tidak menggunakan lidah itu bersama2 akal yang ada untuk menundukkan lawan ! atau pergaduhan itu jalan yang paling baik di minda seseorang ? yessss di minda seseorang yang bodoh ....

kawal lah sikap amarah mu sayang ~ had kan emosi mu agar tak terlepas dalam rasukan syaitan jahanam ! tenangkan hati yang panas walaupun kebenaran berpihak pada kita ... ikatlah tanganmu jika tangan mu sedang menggengam penumbuk yang meronta2 ingin dilepaskan ... tahanlah kakimu dari ingin menerajang lawan walaupun caramu itu untuk menegakkan kebenaran .. marah itu sifat syaitan .. kalau kamu ikut maka syaitan sudah berjaya berada di dalam hatimu .. lihatlah kedasar hati benamkan fikiran di dalam minda .. carilah satu titik untuk menewaskan lawan .. bukan dengan tubuh badan ~ bukan dengan sepak terajang ! bukan dengan kata2 makian sayang ~ bersabarlah ... carilah satu ayat ibarat mata pedang ..biarkan mereka terkesima dengan ayat2 mu itu lalu tunduk menunduk ke bumi ! bukankah itu lebih baik dari merasa kesakitan  tanpa kemenangan ..yes u will win kerana di saat kamu sedang bersabar Allah sedang memberi kan kekuatan ...

hati berbicara :
berhentilah bertindak bodoh di saat kamu tahu kamu sebenarnya punya sesuatu yang hebat 'akal' gunakan dengan sebaiknya jika kamu ingin menang dengan cara yang lebih hebat ...
mungkin menang dalam pergaduhan merasa hebat dikalangan kawan2 yang 'sama kepala' dengan kamu tapi langsung tak hebat di mata Allah ...yakinlah dengan akal kurniaan Allah yang diberikan ..gunalah dengan sebaik2nya ..jangan terlalu mengikut hati dan perasaan ..kerna ''ikut hati binasa''

Tak Perlu Sakitkan Hati Ku lagi ~

18 ulasan:
Assalamualaikum ..
"cukup sudah kau lukakan hati ... pergi lah jauh dari hidupku .. kenapa sering kau gores luka dihatiku''

bila kehilangan cinta perit untuk dirasai .. terkadang ingin pergi dari dunia tapi iman yang ada masih mampu memberi harapan untuk kita melangkah .. terkadang kita ingin menjauhi cinta yang telah hilang itu lebih2 lagi orang yang pernah kita cintai ... tapi kini dia bahagia bersama dengan orang lain .. aku doakan kau bahagia tapi kenapa ... kenapa ~ kenapa seringkali memaparkan kebahagiaan mu itu di depan ku .. kenapa perlu menyakitkan hati ku dengan kebahagiaan yang kau rasai sekarang .. sedangkan aku masih hidup dalam kenangan lama .. yup ! bila kesedihan kita perlukan masa untuk merawat hati yang luka tapi jika seseorang yg kita pernah cintai itu menayangkan kebahgiaan nya di depan kita ... sakitnya hati ! luka yang ingin sembuh akan berdarah kembali...

kadang2 bila kita bahagia tapi maybe seseorang masih mengingati kita .. jangan pernah sakitkan hatinya untuk ke dua kali .. cukuplah luka yang dulu kamu gores .. kalau kamu bahagia jauhi lah org yg pernah kamu tinggalkan .. kerna dia cuba merawat hati nya yang masih ada sisa2 cinta buatmu .. tolong lah jangan sakiti hatinya lagi ..jika kita tak mampu bahagiakan dia sprti janji2 kosong yg kamu tabur kan ! sekurang2nya kamu jangan tambah lagi pedih di hatinya dengan menunjuk2 bahagia yg telah kamu kecapi sekarang ! faham !

hati berbicara :
doa orang yang sering terluka jika dia tak mampu lagi berada di hati org yang dia cintai .. hanyalah satu ingin bahagia juga suatu hari nanti .. hanya itu yang dia inginkan ..bahagia susah di cari bila dah berjumpa tak ingin dia melepaskan ..tapi jika bahagia itu terlepas jua pasti meninggalkan kesan yang mendalam dan hanya waktu dapat mengubati hatinya .. tanpa melihat lagi wajah org yg pernah dia cintai .. pergi lah jauh sayang ~ aku ingin mencari bahagia ku sendiri .. pergilah cinta yg pernah ada utkmu .. biar aku merasa tenang tanpa bayang2mu lagi ..

Salma Juara Mentor 5 !!

14 ulasan:
Assalamualaikum ...
hik2 semalam tengok mentor lagik .. mentor akhir , hari tu masa separuh akhir frust menunggeng dapat kat ieqa protege edry ! malam tadi puas hati tengok salma nyanyi dengan penuh bertenaga .. naik meremang bulu roma den ..alaaa mesti ada yang kata puja sangat artis2 akademi al-quran tak tengok .. haih sape kata qaseh tak tengok .. bukan puja sangat tapi sekadar hiburan ~ bukan terlalu fanatik tapi puas hati bila kemenangan tu berpihak pada yang sebetul2 nya layak ...

so juara dimenangi oleh - salma protege erra fazira
kedua - shiha protege sharifah aini
ketiga - eiqa protege edry ...

apa2pun memang dah jangka salma akan menang .. takde sape dapat tanding kelantangan suara salma berbanding protege2 lain ..yeahhhh !so tahniah pada erra dan salma .. dapat 100 ribu tu ~ semoga terus berjaya dalam industri muzik malaysia .. u can go far ! eceh macam juri le pulek ...papepun yang tak tengok semalam .. tengok lah video kat bawah ni ye .. salma jek ! yang lain tengok kat you tube lah yo ~







 
intro mentor ~

lagu first ... listen ~





duet ngan jaclyn victor ...

lagu baru salma ~ 



layankan aja ~ tahniah salma ! love u lah ... hihihi

Jangan Menangis Sayang ~

22 ulasan:
Assalamualaikum ..


really2 like this song ...sad song ..
btw nama artis ni seakan2 nama qaseh .. hihi nama qaseh sufura ..tapi artis ni safura .. ngeh2 .. ~ layan je lah qaseh takdek idea nak hupdate ...tapi lagu ni bawa makna :)

Sampainya hati mu
Buatku tertunggu-tunggu
Kemana kau sayang
Tidur malam tak menentu
Rindu merindu selama ini
Ku takut kan menjadi kenangan

Aku menangis sayang
Bila kau tiada
Tak sanggup rasanya aku
Berjauhan dari mu
Resah hati ku

Jangan menangis sayang
Ku seperti dulu
Rindu ku hanya padamu
Cinta ku hanya untukmu
Buat selamanya

Kalau padi kata padi
Tidak aku tertampi-tampi
Kalau benci kata benci
Tidak aku nanti terus menanti

Berjanjilah kau sayang
Hanya aku di hati mu
Aku dah berjanji hanya kau di hati

hati berbicara :
 
tapi safura ..sufura ni suka menangis .. ntahlah kenapa ~ hati ni terlalu sensitif .. lemah sangat kalau berdepan dengan peristiwa yang menyayat hati ..boleh saya menangis ..? hanya tangisan dapat meluahkan segala2nya yang terbuku di hati ..kadang2 tangisan tu satu rawatan yg bagus .. selain senyuman .... untuk merawat segala luka dan duka .. walaupun air mata menitis tanpa sebab .. safura ~ ada org pernah memberitahu sufura "banyak sgtkah air mata tu " banyak kepedihan dan kegembiraan ..banyak jugaklah air mata yang akan mengiringi ....hanya tu jawapan yg saya dpt berikan tapi hanya di dalam hati ~

Kritikan Tajam Itu Satu Penghormatan !

38 ulasan:
Assalamualaikum.. qaseh xde idea nak hupdate ~ hurmmm entry pasal ni pun jadilah ye .. sorry if tak best !


jika kita semakin di hormati .. jika kita semakin dikenali ada yang memuja ada juga yang mengkritik ~ kita pasti akan terjumpa dengan cacian dan makian ..makin kita lawan makin rancak diorang memaki .. kita cakap apapun tak de gunanya ..kita letaklah hadis2 nabi pun takkan dapat cuci dah otak diorang .. kenapa ? entahlah maybe dalam hatinya dah timbul kebencian pada diri kita .. walau kebaikan apa pun yang kita buat di matanya pasti ada kebencian juga .. so biarkan lah mereka ..jadikan itu satu penghormatan buat kita ..

so apa yang perlu kita buat .. biarkan mereka dengan labu2nya .. walau pun kita menangis air mata darah sekalipun ..mereka tetap terus2terusan mencaci walaupun kita sudah masuk ke liang lahad ! cacian dan makian itu akan berhenti bila mereka sendiri masuk ke liang lahad ..sebab tu kita kena kuat ! tabahkan hati dan jadilah seperti 'batu karang' ..jika kita terusik dengan cacian mereka maknanya kita telah meluluskan keinginan mereka untuk mengotori kehidupan kita ! jadikan lah kritikan yang menyakitkan itu penghormatan pada kita dan yang pasti pahala dapat kita genggam jika kita bersabar :)

hati berbicara :
contohi nabi kita .. lebih banyak cacian dan makian di terima tapi nabi kita always bersabar demi menegakkan islam .. dan jangan pulak kita tolak bulat2 apa yang dikritik ..kalau itu terbaik buat kita ! kalau itu untuk memperbaiki diri kita .. menegur kesilapan kita ! jangan sombong dengan diri sendiri walaupun kamu seorang artis or dah berada di puncak  .. kerna kamu juga hamba Allah yang banyak kesilapan .. dan cacian dan makian itu sebaiknya jangan di layan ..abaikan dan sabar .. doakan terbaik buat dia .. :)
"macam layan org gatai lah ..makin layan makin menjadi2! ye dak ~"

Cinta Bukan Alat Permainan ~

42 ulasan:
Assalamualaikum bloggers ..ma'assalamah !

"tamak atau pentingkan diri sendiri"

dikanan orang lain dikiri orang lain ..di hati orang lain ! adakah dirimu seorang yang tamak atau dirimu terlalu banyak cinta hingga di bahagi2kan sedemikian rupa .. diberi kepada hati itu ..disepak kepada hati itu .. dimanakah letaknya keikhlasan cinta itu lagaknya seperti sebutir bola yang di sepak2 .. bukankah cinta itu sepatutnya di umpamakan  sebutir ragbi yang dipeluk erat hingga ke akhir garisan ! ada jugak manusia yang mengambil cinta orang lain untuk kepentingan diri sendiri .. adakah ada kebahagiaan di atas penderitaan orang lain ? tidak ada rasa bersalah sedikit kah dalam hati itu ..  melihat si dia jatuh terduduk mengambil masa yang lama untuk bangkit kembali ! boleh kah aku memanggil dirimu  sebagai seorang yang kejam !

hanya satu yang ingin ku sampaikan kepada dirimu .. untuk disematkan dalam hati mu ..jika suatu hari nanti kebahagiaan yang kau bina itu mula retak dan hancur ..kau akan tahu apa erti kesakitan dan kepedihan ..dan yakin Allah itu maha adil ..bukan aku mendoakan tapi aku hanya mengingatkan kerna hati yang lain menderita atas kegembiraan mu hari ini ...pada yang sering menjadikan cinta itu seperti alat mainan ..hentikan lah ~ setia lah pada orang yang selama ini sangat setia ..di saat susah atau pun senang .. hargai lah segala2 yang dia berikan walaupun bukan dalam bentuk wang ringgit tapi maybe dari bentuk sokongan  dan kasih sayang yg tidak mampu dibeli dengan jutaan duit... bahagia itu tidak ternilai harganya ~

hati berbicara :
''wahai lelaki .. perempuan ibarat tulang rusuk yang bengkok .. bersabar lah dan jangan terburu2 untuk mahu membetulkannya ..buatlah perlahan2 kerna jika terlalu keras nanti boleh patah ''
dan wahai perempuan .. jangan pernah menyakiti kaummu yang lain ..jangan pernah pentingkan diri untuk kebahagiaan dirimu sendiri .. sedangkan kaummu yang lain sedang derita .. memang kalau dah jodoh tak kemana tapi jika kita dapat lihat dan merasa kesengsaraan dan kesedihan orang lain .. kita mampu berpatah balik dan beikan pengorbanan cinta buat kali ini saja ~ biarkan mereka bahagia dengan kasih syg yg mereka telah lama cari dan kita carilah kebahagiaan kita sendiri ..dengan usaha kita sendiri !

Dunia Tidak Adil !!

79 ulasan:
Assalamualaikum....
"kadang2 dunia ni memang tidak adil bukan ?''

betulkah dunia ini tidak adil ? ataupun aku seorang je merasakan ketidak adilan dunia sedang berlaku ? atau korang pun merasakan hal yang sama ... huhu terkadang benda ni masuk dalam akal fikiran untuk difikirkan tapi maybe aku hanya mampu memikirkan tanpa mampu merungkaikan .. kenapa tiba2 'adil atau tidak adil' datang mengetuk pintu hati .. adakah aku sememangnya berada dalam ketidakadilan dunia! what the!

sebab terkadang sering melihat benda2 yang tidak adil berlaku depan mata .. dimatakah letaknya keadilan seorang isteri yang baik yang sering dizalimi oleh suami yang tidak pandai menghargai ! dimana letaknya keadilan bagi kanak2 yang tidak bersalah menjadi mangsa ! dimanakah letaknya keadilan orang yang sering di permainkan hatinya masih belum berjumpa dengan kebahagiaan .. sedangkan orang yang sering menyakiti hati orang lain mudah mendapat bahagia ! sedangkan orang yang kaya raya sering berada di atas .. sedangkan mereka yang jahat sering terlepas dari hukuman ~ hukuman dunia ! ceh ~ hurmmm atau pun semua ni adalah ujian untuk dihadapi .. ujian dari Yang MAha Esa untuk menguatkan lagi ketabahan hambaNYA .. tapi bagaimana orang yang tidak mampu menghadapi ujian itu ... wallahualam...

hati berbicara :
tapi yang pasti dunia penuh dengan tipu muslihat .. memang sentiasa berada dalam ketiadilan dunia .. yang pasti akhirat itu adalah alam yang penuh dengan keadilan .. ditimbang , di kati dari setiap sudut dosa dan pahala.. adil sehingga manusia dalam ketakutan .. adakah aku takut dengan keadilan akhirat ? ataupun aku masih ingin hidup dalam ketidak adilan dunia ? yup aku pun dalam ketakutan .. tapi semua pasti meghadapinya .. tiada lagi tipu muslihat .. yang berpihak pada kebaikan pasti berada dalam kebenaran ..sedangkan yang berpihak pada kejahatan ~ hurmmmmm
tapi dunia tidak bersalah ... 

aku percaya jodoh itu ada !!

58 ulasan:
Assalamualaikum...
"jika benar ada jodoh diantara kita ..pasti kita akan bersama juga suatu hari nanti ..bila dan dimana ~ aku tidak mahu tahu !tapi hanya itu yang aku percaya dan ia tetap tersemat di hati .. "
p/s : buat kawan ku yg sdg terluka jangan bersedih =) redha dgn segala2nya ye cikyu .. 

jodoh ~ pertemuan dan perpisahan sering berkait .. kenapa kita sering suka pada pertemuan sedangkan kita cuba utk mengelakkan pada perpisahan ..kerana pertemuan kdg2 membuahkan kebahagiaan sedangkan perpisahan tidak dapat lari dari air mata ..walaupun cuma setitik ~ setitik air mata punya satu kesedihan yang tidak mampu dirasai oleh hati yang lain .. perpisahan dalam persahabatan , keluarga , percintaan mahupun keterpaksaan ~ kalau di beri pilihan tidak mahu berpisah .. ! tapi siapalah kita untuk melawan segala ketentuan kan .. redha lah atas perpisahan ! hari ni mungkin kita benci pada perpisahan tu tapi hari esok hikmah dari perpisahan tu kian memancarkan cahayanya ,,,lalu kita pun berfikir dan bersyukur akan sebuah perpisahan ... senyum lah seindah suria .. 

perpisahan adalah luka yang mungkin akan sembuh tapi sakitnya akan kembali apabila kenangan muncul..luka akan sembuh tapi pedihnya akan terasa apabila kedukaan kembali .. hanya orang yang pernah mengalami peprpisahan yang sakit dapat merasa semua ini .. tapi tu semua mematangkan kita untuk melangkah pada hari esok... kalau kita meratapi segala masa yang sudah berlalu bolehkah kita mengembalikan air mata yg telah hilang ~ boleh kah kita masuk kedalam rahim ibu dan jadi baby balik ! bolehkah kita undur masa dan perbaiki ? tak boleh bukan ! so biarlah ..inilah dunia ! setiap sesuatu sudah punya ukuran dan batasan jauh atau pun dekat ..lama ataupun sebentar yang pasti ada pengakhirannya ..setiap satu punya permulaan dan ada penghujung....

hati berbicara :

bukankah kita yang hidup ni masih dalam satu permulaan dan kita akan  menemui pengakhiran yang sebenar2nya pada kematian kita hari esok .. so kenapa kita terlalu takut dengan perpisahan sementara yang sedang kita lalui ! bangun dan pandang ke langit .. indahnya keindahan alam yang membuatkan kita tenang .. yakinlah jodoh itu tetap ada walaupun bukan dengan org yg kita pilih .. tapi dengan orang yang Allah telah pilihkan untuk kita .. 
sekalipun kita disini yang menunggu mati !



Tak Puas Hati Dengan Juri Mentor ~

29 ulasan:
Assalamualaikum...




layan lagu rock yang salma bawak semalam ! 

semalam qaseh tengok mentor ! ingatkan salma markah paling tinggi and boleh masuk final tapi eqa n shiha yang markah paling tinggi ... fikir2 balik rasa macam tak adil pulak sedangkan selama ni salma yang paling tinggi markah ~ hurmmm pelik .. lepas tu pulak tb3 buat pengumuman nak masukkan 3 orang ke final .. akhirnya salma boleh masuk ! what the ! konspirasi apakah ~ juri ni pilih berdasarkan apa ye rupa or bakat ..

kalau lah salma tak dapat masuk ke final semalam memang frust n menyampah sangat lah ! fikir2 balik mesti ni memang dah dirancang kot .. yelah page salma dah 20 ribu lebih fan .. maybe tb3 sengaja buat macam ty mestilah fan salma akan undi lebih kat salma nanti .. so kayoolah tb3 ! huhu apa2 pun hope final nanti salma jadi juara .. ~ jangan lah pilih seseorang tu berdasarkan rupa .. salma dah cuba macam2 lagu dah balada ..irama malaysia ..dangdut , pop rock dan yang paling best bila salma bawak lagu rock ! sedangkan yang lain amek lagu selamat je ..irama n balada .. huh ! waaaaaaaaaaaaaa gerammmnyaaaa...papepun semoga salma jadi juara n buat yang terbaik final nanti ! juri bukak telinga luas2 lah .. juri awam pun sama ..

hati berbicara: 

adat pertandingan ada yang menang n ada yang kalah tapi jangan lah letakkan juara tu kepada orang yang takde bakat juz rupa semata ~ sedangkan yang berbakat di tolak tepi .. macamana industri muzik negara kita nak maju .. cehhh ! pandai2 je qaseh ni .. tapi tu lah kan ..hurmm apa2pun walau salma memang or tak ! peminat salma tetap akan sokong salma.. tetap jadikan salma sebagai juara ... yeahhhhh !

Lelaki ~apakah ciri-ciri bakal isterimu ?

37 ulasan:
Assalamualaikum .. walaweh ! rasa macam nak lompat kegirangan je .. haha kabel internet dah sambung balik..yeahhhh masa untuk aktif berblog huhu.. tq pada nuffnang still bagi B.E walaupun tak aktif sgt ..ni sayang awak lebey ~ ni ... hope korang2 semua sihat .. n tq for evrything ..


wahai lelaki qaseh nak tahu apa ciri2 yang korang inginkan untuk jadikan isteri korang ? tapi seringkali lelaki2 buat kesilapan dalam memilih pasangan hidup ~ 
  • mengukur pada yg zahir cth : cantik ,mudah tertipu dgn luaran 
"brg siapa yg mengahwini wanita krna kecantikannya akan diharamkan keatasnya hartanya dan kecantikannya"
dah kalau cinta pandang pertama macamana ustazah eh !
ok cinta pandang pertama bukan tak boleh .. boleh tapi kurang sesuai jadikan ukuran dalam memilih pasangan ..
  • mudah berkenan pada public figure - suka memilih pasangan yg namanya disebut2 dikhalayak ramai 
dah tak boleh kahwin dengan siti nurhaliza , maya karin ke ustazah eh !
bukan tak boleh tapi jangan lah sebab dia tu artis atau glamer kita terpikat pada dia ... seboleh2nya periksa dulu kenapa seseorang tu glamer .. nabi melarang wanita mendedahkan suaranya , kecantikannya pd khalayak umum
  • suka berceloteh  dgn lelaki -kurang jaga maruah seolah2 semua lelaki ingin ditegur 
"barang siapa yg byk cakapnya ,banyaklah dosanya ..barang siapa yg banyak dosanya api neraka lah jawabnya''
mesra sesuatu perkara yg baik tapi kena lihat waktu dan tempat :)

ciri2 yang patut ada 
  • diasuh dan dibesarkan dalam suasana keagamaan..
perempuan yang membesar dlm baitulmuslim..asas utama utk menilai peribadi ..
"pilih tempat menyemai benih(zuriat)kamu kerana keperibadian pasangan kamu akan mempengaruhi zuriatmu''
(tak semua yg hidup dalam keluarga yg beragama akan turut beragama kerna iman tak dapat di warisi tapi kebanyakan ni digariskan oleh agama)
  • pilih yg rajin berkerja dan jarang berbual 
sebab perempuan akan banyak membantu lelaki menguruskan hal rumah tangga ..jika dia seorang yang rajin maka dia seorang yg amanah ..
ustazah eh ! camana dia nak ajar anak kalau dia tak pandai bercakap !
hehe tugas mengajar anak2 adalah tugas bapa .. tapi bapa sering sibuk mencari nafkah so si bapa bagitahu lah isteri dulu ..ajarkan pd isteri n then isteri akan ajar anak2 ..jika dia seoarng yg rajin dia pasti cepat belajar dan faham ..
  • pilih yang beragama ..
lebih2 lagi dalam soal halal dan haram .. sebab isteri yang akan menguruskan rumah tangga ..makan minum keluarga .. soal pembelian barang ,, ramai tak suri rumah yang cek dulu tanda logo halal atau tak ? tak semua ..ada yang ambil je n then bayar .. 

kenapa pilih yang rajin dulu baru pilih yang beragama sedangkan agama itu kunci segala kehidupan kita ?
kerana orang ramai belajar agama tapi malas praktikkan! lebih baik beramal sedikit tapi rajin mengamalkannya.. dan bukankah rajin itu ciri2 orang yg beragama ?

hati berbicara :
''wahai lelaki jadilah seperti lebah yang pandai menghisap madu tanpa merosakkan sarangnya''
sebenarnya semua ciri di atas berkaitan dengan agama .. yang tu dulu qaseh dapat berikan ..insyaAllah ada info qaseh bagitahu lagi .. yang buruk dtg dari qaseh .. yang baik itu semua dariNYA .. kalau niat kita betul untuk berubah ..kita lakukan jangan pandang kebelakang melihat masa2 silam kita yang dhaif .. pandang ke depan ..itu yang harus kita tempuh.. semoga kita semua terpilih untuk dijadikan isteri oleh lelaki yang baik .. lelaki yang mampu menjaga kita dan keluarga hingga ke akhir garisan ~

Secret Of Heart~

39 ulasan:
Tertanya2 pada hati .. adakah hati ni punyai rahsia ? terlalu banyak rahsia hingga kadang2 jadi satu beban ? rahsia hati ..rahsia hidup ..rahsia perasaan .. rindu ,dendam ,sakit , pedih , bhgia .. semua tu rahsia hati .. terkadang ingin meluahkan tapi pada siapa ? pada jiwa ? pada firasat ! naluri ataupun hati yg lain ?mampukah hati yg lain itu mendengar atau pun hati tu akan terguris ?hurmmm terkadang rahsia pun mampu berbicara .. rahsia berkata ..

“aku tetap rahsia …hingga aku mati ~”
Tapi kadang2 hati ini mahu mengeluarkan segala rahsia dari segenap sudut hati .. kerna hati seolah2 sedih  untuk menyimpan lagi rahsia itu .. terkadang hati itu perit ! akan membengkak! Dan bernanah ..dan hati itu jugak akan hancur kerana rahsia yg punya beban .. mampu kah rahsia ini dikeluarkan dari sudut hati ? ataupun patutkah rahsia ini terus tersimpan di hati ini .. wpun kdg2 jiwa dan perasaan turut sama merasa sakit …
Tapi setiap rahsia tu pasti ada hikmah .. setiap rahsia tu mengandungi sejuta kebhgiaan bila di simpan dan boleh jadi satu kelukaan bila di luahkan .. kerna aku tak mahu terluka .. aku luahkan segala rahsia pada “hati itu” ..dan aku simpan sejuta rahsia pada “hati yg lain”.. dan aku lega dengan “luahan rahsia” dan aku bhgia dengan “simpanan rahsia” .. kerna aku mahu dia merasa kbahgiaan coz kelukaan itu terlalu perit untuk di rasai .. biarkan aku sahaja merasa kelukaan itu kerna semua itu membuahkan satu hikmah .. aku bersyukur dengan segala2nya .. dan rahsia ini akan ku pegang sehinggalah ia hilang dengan sendiri .. apa kah rahsia itu ? rahsia itu MUNGKIN satu perasaan yang tertanam di hati dari benih yang timbul tanpa di sedari … <3

Hati berbicara :


Walaupun terkadang hati ini merasa sakit dan pedih .. Akan ku terus simpan rahsia ini sampai aku ketemu bahgia itu ..kerna hanya bahagia itu mampu melenyapkan segala rahsia … dan telah ku putuskan biarlah rahsia .. aku dah buat satu keputusan dan keputusan tu xkan lagi berganjak dari hati kecil ini .. insyaAllah selagi Allah mengizinkan .. selagi Allah memberiku jalan ..akan ku menyelusurinya bersama pusingan waktu .. hanya masa yg akan menentukan segala2nya … dan yaAllah tetapkan pendirian ini agar tidak terpesong dan jauhi lah dia dari hidupku selama2nya…
p/s : online kat pustaka searching novell ~ hihi

MEMBAWA DIRI BUKAN KERANA TERLUKA

41 ulasan:
Assalamualaikum ..
YaAllah rindunya qaseh kat korang2 semua .. maaf qaseh dah lama menyepi bukan kerana apa tapi kerana keadaan yg memaksa..eceh ..maaf kan qaseh yang follow qaseh .. maaf kan qaseh yg dtg menjenguk tapi tanpa apa2 yang qaseh persembahkan .. maafkan qaseh andainya blog ini terlalu sepi buat sementara waktu ... yes i really miss miss n miss u olz..rindu nak baca blog2 korang ...

kalau rindu ...tataplah potret udoh ni buat seketika haha .. macam lah ade org rindu den ..gila perasan gulppppp!

sebenarnya KABEL kena curikkkk !!!!!!!!!! so tak dapat nak mengonline n mengupdate blog ni dengan laju seperti biasa .. n now online kat pustaka sambil cari2 buku novel untuk di jamu kepada mata yang dah lama tak menghadap laptop ! dengan ini saya meminta maaf dari pihak kabel yang telah di curi .. dan pencuri kabel ! apesal lah hang curi kabel kat sini .. tahu lah jelez qaseh update blog sokmo .. sob3x!

hati berbicara :
nanti qaseh datang lagi selepas kabel di sambung .. jangan bencikan qaseh andainya qaseh sepi tanpa apa2 berita kerana blog ni telah termasukdalam diri sendiri .. someday qaseh akan sembahkan lagi entry2 yg telah lama terbenam di sudut hati ... tq u olz..
setiap hati punya rahsia ..apakah rahsia itu .. maybe hanya satu perasaan ..
qaseh sedang mencari apa yg terbaik buat diri qaseh ..:p 
assalamualaikum ?

AKU INGIN BERUBAH

63 ulasan:
Assalamualaikum .. nak join jiran sepagar qaseh punya contest .. dah lama dah nak juin tapi tak nyempat , so qaseh juin hari ni je lah ..kalau korang nak juin jugak boleh ... tapi kena klik link INI

''air mata sering mengalir betapa aku sangat ingin berubah''

dalam hidup ni apa yang korang inginkan ? adakah kemewahan dan kecantikan semata ataupun 'muslimah sejati ' yang ingin di rangkul .. kalau lah ada pilihan di antara berjuta ! kalau lah ada piala di antara seribu kalau lah ada anugerah di antara yang terindah .. pasti aku ingin memilih 'muslimah sejati ' .. aku ingin sangat berubah , berubah menjadi lebih baik di antara yang terbaik .. tapi 'terbaik' yang aku inginkan bukan dikalangan rama2 dunia tapi di kalangan rama2 syurga .. setiap org pasti dambakan syurga ILAHI walaupun sejahat2 manusia ..

tapi semakin kuat perasaan ingin berubah !semakin kencang bisikan2 datang bertiup ibarat ribut taufan yang sedang melanda .. terkadang aku jatuh ! terkadang aku rebah tersungkur !terkadang aku masuk ke lembah yang hina ! aku nak berubah !tolong3x! tolong lah jauhi aku dari bisikan itu .. aku sudah tidak mampu berjalan lagi~ tapi jika aku berhenti disini siapa yang akan meneruskan semua nya ? tiada siapa dapat membantu jika diri sendiri tidak ingin bangun ..

terkadang aku menangis dalam mengembara menjadi muslimah sejati .. terkadang juga aku merintih dan memeluk sesuatu dengan erat ..berharap segala kesedihan dipindah kan padanya ..tapi semuanya tidak berjaya .. dan niat tu perlu aku teruskan ,tiada guna berpatah arang untuk mendapatkan CINTA HAKIKI .. walaupun dalam tangisan ! walaupun dalam rintihan !..aku tetap ingin mengembara biarpun kaki melangkah duri .. kerana MUSLIMAH SEJATI akan ku dapatkan ... dan aku tetap ingin berubah .. yang pasti perubahan ku ini ke arah kebaikan .. walaupun dari saat ke saat ..detik ke detik .. tahun ke tahun ..selagi ajal tidak datang menyapa ! perjalanan pasti akan ku teruskan ..dan DOA dan HARAPAN akan sentiasa meniti dibibir dan juga hati yang sering berbicara ...

hati berbicara :
bagaikan sang pari-pari yang berterbangan bebas 
berbumbungkan dada langit
berbantalkan awan gemawan 
berlantaikan padang hijau yang maha luas dan 
berdindingkan hutan hijau .. aku milikMU ya Allah ...
''aku tak mahu yang teratas di hati manusia kerna 'DIA' lebih berhak , lebih agung memilikiku..kamu milikNYA dan aku juga milikNYA..dan biarkan DIA yg teratas dan teragung..kerana itu yang lebih baik untuk mendapatkan bahagia yang HAKIKI''


Entry Review sahaja ...

26 ulasan:
Assalamualaikum ... hajat di hati malas nak buat entry .. tapi ada something datang mengetuk ...qaseh nak publish  komen yang qaseh suka .. bukan sebab dia memuji tapi dia memahami apa yg qaseh sampaikan .....

tq so much coz trust me syuxer .. tq coz memahami what i mean .. 

tq sis always give me advice n pendapat yang kdg2 boleh buat air mata gadis ini mengalir .. 


tq mama comel .. terkedu qaseh baca komen mama ...



tq sis .. akan qaseh cari dimana letaknya kecantikan itu :)


  entry AKU BUTA FESYEN
seorang yang hebat berkata2 dalam penulisan nya .. kali ke dua qaseh review bro ghost writer .. tq bro sudi komen2 kat blog qaseh .. BRO mmg TERBAIKKKK !!! jatuh cinta ngan bro  ops penulisan bro ..HEHE



wah3x sekali kuar ayat puitis len cair .. 

and tq for everything untuk semua2 yang always komen2 kat blog qaseh yang tak seberapa ni .. nanti qaseh pilih lagi n review lagi ok ... qaseh nak mintak maaf jugak coz maybe tak dtgkan byk trafiq untuk blog korang wpun review bagai .. but sincerely from my heart to u olz .. yang lain2 tak di riview jangan kecik aty .. perjalanan masih panjang andainya titik noktah itu tidak di coretkan .. n advise me for u olz .......

kita sebenarnya sama tapi berbeza dalam nasib .. kita semua serupa berbeza dari akal yang berfikir ..kita semua dilahirkan dari sifat yang sama .. kita punya akal , kita punya hati , kita punya perasaan dan jugak jiwa .. tapi kita berbeza dari segi kita berfikir .. dari soal hati dan juga perasaan ..dari lontaran jiwa yang kita ingin sampaikan .. dalam berblog pun kita semua sama hanya dibezakan dari jumlah follower ..title 'femes' ..dibezakan dari pemikiran untuk membuahkan sesuatu entry .. JIKA KITA INGIN DIKENALI ! MENGENALI LAH MEREKA2 BUKAN HANYA MENGENALI ORANG YG MEMANG SUDAH DIKENALI ! mereka boleh kita pun pasti boleh .. TAK USAH SIBUK BERLARI JIKA MASIH BELUM PANDAI MERANGKAK ...so masuklah blog2 mereka n pandang ke arah entry bukan follower bukan title ... org yg bijak adalah org yg tahu dimana letaknya keindahan pada sesuatu tempat .. bukan dikaburkan dengan keindahan yang berangka atau bernombor shj ...

P/S : xde hati berbicara hari ni ye ... hati ni sedang tidur zzzzzzzzzzzz



No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com