Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Secret Of Heart~

Tertanya2 pada hati .. adakah hati ni punyai rahsia ? terlalu banyak rahsia hingga kadang2 jadi satu beban ? rahsia hati ..rahsia hidup ..rahsia perasaan .. rindu ,dendam ,sakit , pedih , bhgia .. semua tu rahsia hati .. terkadang ingin meluahkan tapi pada siapa ? pada jiwa ? pada firasat ! naluri ataupun hati yg lain ?mampukah hati yg lain itu mendengar atau pun hati tu akan terguris ?hurmmm terkadang rahsia pun mampu berbicara .. rahsia berkata ..

“aku tetap rahsia …hingga aku mati ~”
Tapi kadang2 hati ini mahu mengeluarkan segala rahsia dari segenap sudut hati .. kerna hati seolah2 sedih  untuk menyimpan lagi rahsia itu .. terkadang hati itu perit ! akan membengkak! Dan bernanah ..dan hati itu jugak akan hancur kerana rahsia yg punya beban .. mampu kah rahsia ini dikeluarkan dari sudut hati ? ataupun patutkah rahsia ini terus tersimpan di hati ini .. wpun kdg2 jiwa dan perasaan turut sama merasa sakit …
Tapi setiap rahsia tu pasti ada hikmah .. setiap rahsia tu mengandungi sejuta kebhgiaan bila di simpan dan boleh jadi satu kelukaan bila di luahkan .. kerna aku tak mahu terluka .. aku luahkan segala rahsia pada “hati itu” ..dan aku simpan sejuta rahsia pada “hati yg lain”.. dan aku lega dengan “luahan rahsia” dan aku bhgia dengan “simpanan rahsia” .. kerna aku mahu dia merasa kbahgiaan coz kelukaan itu terlalu perit untuk di rasai .. biarkan aku sahaja merasa kelukaan itu kerna semua itu membuahkan satu hikmah .. aku bersyukur dengan segala2nya .. dan rahsia ini akan ku pegang sehinggalah ia hilang dengan sendiri .. apa kah rahsia itu ? rahsia itu MUNGKIN satu perasaan yang tertanam di hati dari benih yang timbul tanpa di sedari … <3

Hati berbicara :


Walaupun terkadang hati ini merasa sakit dan pedih .. Akan ku terus simpan rahsia ini sampai aku ketemu bahgia itu ..kerna hanya bahagia itu mampu melenyapkan segala rahsia … dan telah ku putuskan biarlah rahsia .. aku dah buat satu keputusan dan keputusan tu xkan lagi berganjak dari hati kecil ini .. insyaAllah selagi Allah mengizinkan .. selagi Allah memberiku jalan ..akan ku menyelusurinya bersama pusingan waktu .. hanya masa yg akan menentukan segala2nya … dan yaAllah tetapkan pendirian ini agar tidak terpesong dan jauhi lah dia dari hidupku selama2nya…
p/s : online kat pustaka searching novell ~ hihi

Comments

cik heroin said…
assalamaualikum kk :) 1st time dtg sini hoho
menarik..suka baca!.thanks!
Syafiq Rosli said…
emm..sepatutnya..kita lpas je apa yg kita rasa..klu kumpul byk2..bhya sangat2
LM said…
wahh cantik header baru qaseh.lama tak singgah sini,sgt2 tak sht.kesihatan yg umpama sesuatu yg sukar utk dikecepi akhir2 ni.

apa pun rahsia hati , moga Allah memberi ketenangan buat kita melalui liku2 kehidupan dgn baik dan teratur,amin
Unknown said…
Shhh... Rahsia itu sulit. Biarlah ia terus menjadi rahsia...
Shasha Mohamed said…
Rahsia tetap rahsia. Simpan saja dia sampai bila-bila.

Betul ke? ;)
Sunah Sakura said…
dear...i hope everything's ok...
Bidadari Syurga said…
adik nak tahu...? kekadang bila akak tak dpat 'beritahu' apa yang akak 'tahu' tentang 'sesuatu' yang orang2 kesayangan akak 'tak tahu...'

itulah kesakitan yang tak terhingga... dan ada yg tak mampu kita luahkan dan lafazkan... sebab DIA lebih mengetahui... doa adalah medium yg terbaik untuk mereka2 agar dapat 'tahu' apa yg adik dah tahu... amin... kena kuat okey...?
tomatokering said…
suka baca novel eh.. patot ayat pon wahhhh :P

rahsia memang perlu disimpan sendiri kan sampai tiba masa patut diberi tahu :)
CikPuanWanda said…
rahsia hati..xsiapa yg tahu
azila said…
hidup ni penuh ngan rahsia kan:)
qasehraihan said…
nape ni sayang???huhuhuhu
Solihin Zubir said…
takpe... luahkan rahsia tu pd Allah.. mengadu pada Dia.. insyaAllah hati tu akan tenang... =)
Ayie Abas said…
LUAHAN HATI SEORANG WANITA...^_~
rj Etika said…
rahsia kalau simpan lama-lama sangat tak bagus untuk diri kita. :)
anyway, lawa la gambar dua dua tu.
Fasihah Supian said…
terkadang rahsia itu tetap selamanya rahsia antara kita dengan Allah... :)
hati kite hanye kite yg amat memahami wpon dikongsi dgn org len..jika rahsia itu sgt bernilai utk qaseh simpanlah ia sebaik2 mgkn..
aindzaya said…
kabel ta elok lagi ke qaseh?!
ARJUNA.Inc said…
hati yg sakit..rwatnye dgan zikir..sabr k..mntak prtlongn dri ALLAH.. =)
Anonymous said…
sungguh berahsia entry nih :)
Hati itu sering menjadi tempat menyimpan rahsia yang paling banyak. Kadang-kadang sangat berat, tapi tak dapat diluahkan.
Lynn Rahman said…
wa.. rahsia ape tu? ;)
Raden said…
sy ade suatu rahsia yg amat besar dan dasyat skali.. ooowww..sgt tak suke simpan rahsie org! bersubahat namenye kn!
Anonymous said…
tumpang sini. Ty sbb ada terjah sy. Sy dapat info drpd http://mishreymond.blogspot.com/2011/03/hye-alls.html blog milik adik sy. ty lg skali. Bookmark sini.
khalila ishak said…
Salam... dtg dri belog akak bidadari ^_^
lemonade said…
menyimpan rahsia sendiri lebih sukar dri simpan rahsia orglain
syuwai said…
aku pun sedang menunggu sang bahagia itu untk melenyapkan segala rahsia..hehe
SYARIFF HAIKAL said…
QASEH2...DTG CNI..MKIN CUN SKRG..APA RAHSIANYE..HEHE
Qaseh Dalia said…
cik heroin -
waalaikumsalam tq dtg sini ye hihi <3
Qaseh Dalia said…
syazwan -
tq awak
Qaseh Dalia said…
syafiq -
lepas pun bahaya jugak huhu ~
Qaseh Dalia said…
sis Lm -
jaga diri sis elok2.. jangan makan benda2 yang xleh makan ..
ye sis .. semoga DIA berikan ketenangan tu
Qaseh Dalia said…
awan -
yup rahsia itu sulit n confidential hahah
Qaseh Dalia said…
shasha -
betul dah tu
Qaseh Dalia said…
sunah -
dunt worry everything ok :)
Qaseh Dalia said…
sis bidadari -
ye sis .. qaseh tahu n qaseh akan lebih kuat hadapi apa2 pun :) tq sis
Qaseh Dalia said…
tomato -
yup kaki novel hehe..
insyaAllah semua rahsia tu akan hilang jugak ~
KUREKURE COMEL said…
susah....siyes susah...kalau mina..
kompem susah hati nak simpan rahsia..


takut terkeluar...tp ambil itu sbg amanah kan...



smile....