Bila Aku Jatuh Cinta Dengan Suami Orang :(

97 ulasan:
Assalamualaikum ~


"selamah : abg dah kahwin .. sampai disini saja lah hubungan kita
sameon : abg janji abg akan bersikap adil dengan sayang ... 
selamah : syg tak sanggup lukakan hati isteri abg .. walaupun syg cintakan abg ..."
(selamah dilema antara org yg dicintai dan orang yang akan menderita )

ha sudah qaseh jatuh cinta ngan laki orang pulak dah ~ weeee .. jaga2 yang ada laki tu haha okeyh guro2 je seloroh di pagi hari .. nampak tak perbualan kat atas tu .. seorang suami dan seorang anak dara ..dilamun oleh cinta yang kuat .. kalau lah kita  di tempat perempuan or lelaki tu ..what should we do ? teruskan hubungan tu ataupun putuskan hubungan tu ... hurmmm btw salahkan jatuh cinta dengan suami orang ! salahkan jodoh kita di pertemukan dengan suami orang ! salah ?

bagi qaseh tengok keadaan ..kalaulah hubungan kita antara laki orang tu akan buatkan isteri dia sangat2 menderita better lepaskanlah dan pergi lah mencari lelaki2 yang masih single ..kalau lah kita seorang muslimah yang baik .. kita xkan kacau hubungan orang ~ dan kalaulah lelaki tu seorang yang baik dia akan terus menyayangi isterinya hingga ke akhir hayat n kalau lelaki tu boleh bersikap adil .. hubungan tu boleh diteruskan ..sebab tu semua tak salah disisi agama tapi dosa besar jika tak mampu n tak adil ~ so ? pilihlah jalanmu atas kemampuan mu ~ jangan terlalu ikutkan nafsu kelak diri menderita .. 

tapi ada jugak isteri orang terpikat dengan anak teruna ! homaigod ~ adakah itu cinta ataupun nafsu ?lebih2 lagi jika isteri tu ditinggalkan kesepian atas dasar suami kerja jauh .. hurmmm itu kah langkah terakhir ! meninggalkan anak2 dan ikut jantan lain ... bukankah isteri tu mesti sentiasa disisi suami ! tak takutkah kemurkaan suami .. dunia akhir zaman macam2 berlaku ... sebab ?tidak kuat iman ..

tapi andainya jodoh itu bersama dengan suami orang nak buat macamana ? jodoh tu kan di tangan Allah dan puas kita menolak tapi terlekat jugak dengan jodoh tu .. terima je lah ..tapi jangan sesekali gembira atas penderitaan orang lain .. kalau boleh kita elakkan lah bercinta dengan suami orang ..
'' wanita manakah sanggup berkongsikan kasih '' kadang2 mulut merestui tapi tidak pada hati ..sakitkah ..tidak siapa yg tahu ... ~ 


hati berbicara :
"dahulu abg pernah berjanji abg akan setia dengan sayang seorang hinggalah bukti cinta kita ..lahirlah putera kita ..tapi kini abg jatuh cinta lagi dengan seseorang di luar sana .. adakah abg melihat pada rupanya yg anggun ataupun peribadinya yang lebih baik dari syg ~ kalau lah abg melihat dr rupanya yakinlah abg xkan pernah bahagia kerna rupa itu akan hilang ~ 
tapi andainya peribadinya dapat menarik abg ke syurga ..syg redha dan akan senitiasa disisi abg .. syg akan gembira bila abg gembira tapi adillah dengan kedua2nya .."
kalau di hati korang terdetik untuk jatuh cinta dengan suami orang fikirlah sedalam2nya .. fikirlah kenapa kamu ingin mengahwininya ..adakah dia lelaki yang sangat hebat ~ atau lelaki itu tidak pandai memimpin keluarganya ...
''jangan rosakkan hidupmu memilih lelaki yg tak pandai memimpin dan jangan rosakkan hubungan org jika ada sifat mazmumah dalam diri kamu''


97 ulasan:

Sunah Mohammad berkata...

mak selalu pesan..hati2 'berkawan'...takut dapat laki orang..erk!

KyêrulL berkata...

Jgn bercinta dengan laki orang.. bercintalah dengan DAKU.. anak teruna org HAHAHA.. untuk isi borang sila ke kaunter 7..

mynameismy berkata...

hish..
kalau boleh mntak dijauhkan..
kalau kenal lelaki selidik asal usul betul2 jangan main tangkap cintan..
merana diri.. dan org lain...

Ct Arina berkata...

selalunye bile jatuh cinte ngan laki org ni adelah sbb kite x taw laki tu adelah laki org. laki kan suke ngaku bujang. cis cis

nUr _ atiQah berkata...

nice entry..
setuju sgt2..
kita yg sebenarnya menentukan arah tuju kita kan..
jdi fikir-fikirkan lah..hee^^~

Cik Cammy Lia berkata...

lebih kurang je entry kite.. jom terjah cni

http://cammylia.blogspot.com/2011/04/kau-akan-terima-pembalasannya.html

selamat membace..thanx

Mek Norfa berkata...

semua ketentuan tuhan.. kalau kita sudah cuba megelak sekali pun kalu itu dh tertulis takdirnya.. terima lah.. tapi kalu dh saje gatal2 mereyam suka kat laki org, itu xsesuai hokey..haha

Isteri Encek Bard berkata...

nice entry adik qaseh...Bagi yang berniat nak kacau rumah tangga orang tu cuba hindarkan perasaan tu... cuber selami perasaan wanita yang kita cuba untuk rampas kebahagiaanya, sebab kita juga seorang insan yang bergelar wanita

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ berkata...

r u seyessss...?


movie The Roomate smlm best taw! ^^

tengok nie Cik Bunga di GSC bersama Nuffnang blogger

✿❤Cik Izan❤✿ berkata...

cara yg paling mudah ialah..lakuka solat sunat istikharah, mintak Tuhan tunjukkan jalan yg di redhai...^__^

forever love berkata...

ada syarat nk berpoligami...

tapi bila dah bini orang jatuh hati dengan anak bujang.. bg sepak laju2 je

bila blog bercerita berkata...

weeee....sies pnah kwn ngan laki owg...mak kitew pon tau...p sbelom tgkan cintan ngan die, kitew tuka no..kitew bukn pmpuan yg ske amek hak owg...lalalala~

muhamad hanif berkata...

hoho..membuat kan jantung merasa suspen je..jatuh chinta dgn laki orang ? oh mai.

BaTu^NiSaN berkata...

erm.... pandangan yg menarik..

Izamir Ridzwan berkata...

kalau jodoh jugak..?? heheh

FreESiA berkata...

entry yang menarik...tak salah bercinta dengan suami orang tapi andai perkara tu boleh merosakkan hubungan mereka suami isteri eloklah undurkan diri dan cari penganti yang lain...

... berkata...

as salam..
nafsu..
bukan senang nak mengawal..

=_="

kena kuat kan..

nur aisya humaira berkata...

kalau tak mampu, better org laki jgn laa kawin lbh dri sorg...menderita isteri...:)

Tapi skang ni, laki suke kawin dua dgn pompuan yg da keje..dieorg pk, dieorg da tk perlu kot bgi nafkah zahir sbb bini da keje...ape punye otak laa org laki yg pk macam ni...byk yg aisya tgk org kawin 2, macam ni...jgn mara ye..:P

Gimi berkata...

Qaseh skg wat entry pasal jatuh cinta suami org..

alexa yussida berkata...

insyaAllah takkan jatuh cinta dgn suami org,dgn balak org pon kita tak pandang..huuu tp xdpt bygkan kalo berada di tempat isteri yg suaminye jatuh cinta dgn org lain...uwaaa mintak jauh..tak mampu nak berkongsi kasih..saya kuat jeles..simpang2..-.-'

AtiE aBduLLah berkata...

waw waw waw!!!
love this entry...
tq qaseh ;)

Mama Gee berkata...

sejujurnyaa...mama pernah terjatuh cinta dgn suami org....
pernah jugam engenepikan perasaan org lain demi mementingkan perasaan cinta dan syg itu kununyaa...

tp alhamdulillah...Allah bg petunjuk sebelum mama sempat merosakkan rumhtgga org...I'm not proud of what i did...but i thank god..i've learned the lesson from that....

waktu cinta menguasai hati..akal mmg mudah terlena...org yg tgh asyik dibuai cinta ni org nasihat byk mana pun...dia degil....tp kalau dia fikir betul2..masak2...dia sendiri tau perbuatan itu salah...dan bahagia merampas hak org ni takkan kekal lama...

Ainul Hayat berkata...

Qaseh,

Tak sanggup rasenye nak berkongsi kasih....HUHUHU...

mama comel berkata...

bermakna...=)

speechless...last part tu best!

iLa suHaiLa berkata...

mitok jaoh la jodoh nge tok laki ore nie..fuhhh!! hehe

Prince Halilintar berkata...

pilihlah psangan yg punyai keimanan didada dan dpt membimbing ke jln yg diredhaiNya..

GiveAsh berkata...

hot entry..!!..:)

Mira Amirudin berkata...

jangan pernah sesekali mendekati atau didekati lelaki bergelar "suami orang" .

Shamsuddin Amin berkata...

sokong tu...
bunga bukan sekuntum...
kumbang pon bukan sekor kan...^^

KUREKURE COMEL berkata...

kalau ikut nafsu...dgn semua org nak bercinta....


tak payah la kot...nak beria ria bercinta dgn suami org....kompem bila kawen..laki tu akan buat perkara yg sama jgk....sapa yg merana...diri sendiri jgk.....

*bola bola api*....hihihi

beeha ben berkata...

wah, bagus entry Qaseh yang ni..heee...

Siti Nurhayati Dollah berkata...

Hati manusia boleh berubah. Selagi kita berpegang percaya pada Qada' dan Qadar selagi itu kita akan tidak mudah tersungkur setelah jatuh.

Syafiq Rosli berkata...

tapi sekarang ni mmg banyak kan qaseh..ramai wanita ske kt suami orang

umie berkata...

suami orang..???lari...

umie berkata...

Thanks coz jadi followers sy yang ke 100...leh tak awk send no kat email saya umie_zangief@yahoo.com sekarang...nati sy hantar tpup tu kat nom awk...thanks...xyah show tau msg ni...:-p

fyna berkata...

huhu...
suke entry qaseh...

Khuzrin Kamarudin berkata...

teringat pulak maharajalawak minggu 3 sepah punya persembahan..

KAMIHIDUP berkata...

madu kan manis, apa lagi, madulah, heee, picture makanan dah ok. :)

Awie Omar berkata...

Qaseh, ada tak org marah wat entri ni? hehehe gurau2 di petang hari

Qaseh dalia adelia berkata...

sunah -
betul ! mak qaseh pun salu pesan gak

Qaseh dalia adelia berkata...

kyerul -
hang ni tawar diri sendiri pulak ye .. jadi bibik leh dak ?hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

sis my -
betul tu ..yang laki suka2 menipu tu yg parah erk

Qaseh dalia adelia berkata...

ct arina -
a'ah mengaku bujang last2 ade yg dah kawen baru lah tahu si laki tu upenya laki org ..last2 kene serang ngan bini tua hehe len kali hati2

Qaseh dalia adelia berkata...

nur atiqah -
yup kita yang memilih ...

Qaseh dalia adelia berkata...

cik cammy -
dah :)

Qaseh dalia adelia berkata...

mek norfa -
yup xleh lawan takdir ..
haha yang merenyam tu r takleh tahan ..gatai !

Qaseh dalia adelia berkata...

sis ieb -
betul tapi kdg2 kalau dah nak sgt langsung tak hiraukan penderitaan org lain ..biasalah tengah bhgia kan

Qaseh dalia adelia berkata...

cik izan -
yup itu lah yan terbaik

Qaseh dalia adelia berkata...

atiq -
kalau dulu2 kene rejam .. kite bako je opss

Qaseh dalia adelia berkata...

bila blog bercerita -
hah bagus lah camtu ..lebih baik elak diri sebelum jatuh dalam jurang

Qaseh dalia adelia berkata...

muhamad hanif -
biasalah bila buta ..hati

Qaseh dalia adelia berkata...

batu nisan -
tenkayu

Qaseh dalia adelia berkata...

IR -
xleh lawan jodoh hehe terima je lah tapi sebaiknya2 elak

Qaseh dalia adelia berkata...

freesia -
betul tu

Qaseh dalia adelia berkata...

fadhli -
hehe kuatkan lah iman tu

Qaseh dalia adelia berkata...

sis aisya -
tu lelaki yg tak bertanggungjawab hurm

Qaseh dalia adelia berkata...

gimi -
ye huhu

Qaseh dalia adelia berkata...

sis alexa -
samalah kite hehek...

Qaseh dalia adelia berkata...

atie -
sama2 dear

Qaseh dalia adelia berkata...

sis mama -
alhamdulillah Allah dah bukak jalan untuk sis..betul time cinta ni masyuk ibarat org mabuk .. tak dapat fikir coz cinta ni menenggelamkan akal n menaikkan hati

Qaseh dalia adelia berkata...

ainul hayat -
me too dear huu

Qaseh dalia adelia berkata...

mama comel -
tq mama

Qaseh dalia adelia berkata...

ila -
tahu xpo .. ambe takut haha

Qaseh dalia adelia berkata...

prince -
insyaAllah

Qaseh dalia adelia berkata...

give ash -
xde howt2 lah hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

mira -
yeah berlari jauh dr suami org

Qaseh dalia adelia berkata...

shamsudin -
yup agreeee

Qaseh dalia adelia berkata...

sis mina -
haa tahu xpe ..bhgia itu sekejap cuma .. bila ade masalah tak dapat nak tggung merana lah jawabnya

Qaseh dalia adelia berkata...

beeha -
tq

Qaseh dalia adelia berkata...

sis norhayati -
insyallah sis .. balik pada rukun

Qaseh dalia adelia berkata...

syafiq -
mmg pun yg single2 ni lah xpndai nak tekel hahaha

Qaseh dalia adelia berkata...

umie -
hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

fyna -
tq dear

forever love berkata...

rejam kalau melakukan perkara terlarang

Qaseh dalia adelia berkata...

khuzrin -
ade kena mengena ke qaseh tak tgk ngeh2

Qaseh dalia adelia berkata...

kami -
ngeh2 tadi pic tu xnampak

Qaseh dalia adelia berkata...

bro aiwe -
peweeet haha ne de org marah

Qaseh dalia adelia berkata...

atiq -
sula boleh ?hehe

forever love berkata...

hahaha.. boleh2...

Qaseh dalia adelia berkata...

kah2 tak rase kejam ke kite hik2

forever love berkata...

kejam? sikit je tue.. hihi

aLieF si Muncung ManiS berkata...

kalau alief,,alief tak kisah..suami orang ke,isteri orang ke,,yang penting cinta tu ikhlas dan sejati..huhu...dan satu lagi..yang penting orang tu comel macam muka kak qaseh..lol..*Blushing....

Mutiara Bernilai berkata...

heee..

pnah gak TERsuka laki org,,

tp 2 hari je ske..haha..

lpas tau dah bernikah, trus cancel suka..ahaha..

azi nur berkata...

ayokk jaga2...jangan terrr..huhuu

Solihin Zubir berkata...

buat apa nk cari laki org...
kalau laki tu tergamak tinggal isteri dia utk kita, x mustahil nnt dia tergamak tinggal kita utk bersama org lain.. kan..

ghost writer berkata...

look at me...im single.hihi

azila berkata...

yg ptg jgn bina kebahagiaan atas keruntuhan dan kehancuran org lain:)

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

ramai lg lelaki kt dunia ni
cari ngan x nk cari je

Malas memasak

aNaYaNa berkata...

qaseh..yana khatam blog link yang qaseh bagi yang kak aidarizal tuh..sedihnya kan..tapi akak tu sungguh tabah..huhu..

mintak jauh dari suami orang..

Cik Bidadari berkata...

isteri orang bercinta dengan suami orang dan pada masa yg sama skang nie nak ngorat anak teruna... berebut2 dengan anak dara... pasalnya suami dia skang dah da kerja... makan hasil isteri..."itu kata org yg akak kenali" depan mata nie... terjdi... kisah diri dia... dah jadi buah mulut kitorg dah.. nak tegur...? mulut dia mcm bertih jagung... sabar ajalah....

KatekateKite berkata...

kalau dah tahu hak org, elakkan cepat2.

dua2 pon sama, isteri atau suami bujang atau dara, elakkan. jangan terjerumus. =.='

aboy93 berkata...

:)
amboi, title seriously menarik perhatian..
kenape seorang lelaki itu mencari yg lain? mesti ada faktor kan?
kalau lelaki itu gatal lain cerita la kan, salah si isteri juga mengahwini lelaki yg gatal?
btw, mesti ada sebab kenapa Allah mengizinkan lelaki berkahwin lebih dari satu atas syarat2 tertentu, dan mengapa tidak bagi perempuan.
:)
Kadangkala kita tidak boleh menolak fitrah.
kan kan kan?

Ainul Mardhiah berkata...

Kaunter 7 kt mane?

Ainul Mardhiah berkata...

Kaunter 7 kt mane?

Tanpa Nama berkata...

sy skrg jatuh cinta dgn suami org. pd aslnye, die mengaku bujsng, tp lama kelamaan dia mengaku yg dia suami rg bapa kepada 4 org anak. yg bongsu lagi sebulan 2 akn masuk setahun.

bila dpt yg dia suami org, mula jauhkn diri. tp tak smpai seminggu sy cri dia blk, dan kami berhubung, berjumpa seperti biasa.

tipu lah klau tak rasa berslh pd wife dan anak2 dia. tp sy tak mampu nk melawan perasaan.

tapi mulai semlam, sy belajar tidak menghubungi dia lagi. sakit..sakit yg sgt2 sbb terpaksa melupakn dia. tp bila berfikir positif, sy kena kuatkn hati teruskn jgk niat sy tuk lupakn dia. tipu sgt klau tak sedih. tp bila fikir blk, sejauhmna pn sy dan dia menjalinkn hubungan, tetap tak kan ada noktah. samap ibila akn berterusan mcm ni? tak mungkin sy nk kawin dengan suami org. . tp sy syg dia. tak nak kehilangan dia.
sekarang, nak atau tau, sy kna juga lupak kan dia.. tuk kebaikan semua org. dari makin rmai yg terluka dan sakit, bia sy sakit seorang. bia sy sakit sekarang dari sakit kemudian hari.

persoalan yg bermain dlm mnda sy, sblm sy jumpa dia, sy pernah suka kn seorang lelaki. dan sy buat solat istikharah. bukan laki yg sy suka tu yg kuar, tpi susuk tubuh seorang lelaki, rmbut,tinggi sama spti laki org yg sy kwn tu. 2 mgu lepas tu, sy kenal dgn suami org ni..

mgkn itu petunjuk jodoh sy? atau maina tido??

hanya Allah s.w.t je yg thu.

Qaseh dalia adelia berkata...

buat anon : entahlah bagi qaseh , jodoh tu memang di tangan tuhan , walau kita lari jauh2 .. tanpa bygn dia ,tp andainya tersurat dia jodoh kita , kene terima jugak ... tapi sebolehnya tak perlu lah menyakiti hati sndiri hati org lain ... letakkan diri kamu di tempat isteri dia , yeee mmg sakit nak lepaskan , tp sakit di kemudian hari , kamu mampu ? larilah jauh-jauh dari dia ... try lah wpun sakit skalipun .. dan andainya kamu dah pergi dr hdup dia jauh2 .. dia dtg lg , mknanya benar2 dia jodoh kamu .. wallahualam .. sebolehnye elakkan lah =)

Lokman Muhammad berkata...

Kalau dah suka tak kira apa saja

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com