Bila Aku Jatuh Cinta Dengan Suami Orang :(

97 ulasan:
Assalamualaikum ~


"selamah : abg dah kahwin .. sampai disini saja lah hubungan kita
sameon : abg janji abg akan bersikap adil dengan sayang ... 
selamah : syg tak sanggup lukakan hati isteri abg .. walaupun syg cintakan abg ..."
(selamah dilema antara org yg dicintai dan orang yang akan menderita )

ha sudah qaseh jatuh cinta ngan laki orang pulak dah ~ weeee .. jaga2 yang ada laki tu haha okeyh guro2 je seloroh di pagi hari .. nampak tak perbualan kat atas tu .. seorang suami dan seorang anak dara ..dilamun oleh cinta yang kuat .. kalau lah kita  di tempat perempuan or lelaki tu ..what should we do ? teruskan hubungan tu ataupun putuskan hubungan tu ... hurmmm btw salahkan jatuh cinta dengan suami orang ! salahkan jodoh kita di pertemukan dengan suami orang ! salah ?

bagi qaseh tengok keadaan ..kalaulah hubungan kita antara laki orang tu akan buatkan isteri dia sangat2 menderita better lepaskanlah dan pergi lah mencari lelaki2 yang masih single ..kalau lah kita seorang muslimah yang baik .. kita xkan kacau hubungan orang ~ dan kalaulah lelaki tu seorang yang baik dia akan terus menyayangi isterinya hingga ke akhir hayat n kalau lelaki tu boleh bersikap adil .. hubungan tu boleh diteruskan ..sebab tu semua tak salah disisi agama tapi dosa besar jika tak mampu n tak adil ~ so ? pilihlah jalanmu atas kemampuan mu ~ jangan terlalu ikutkan nafsu kelak diri menderita .. 

tapi ada jugak isteri orang terpikat dengan anak teruna ! homaigod ~ adakah itu cinta ataupun nafsu ?lebih2 lagi jika isteri tu ditinggalkan kesepian atas dasar suami kerja jauh .. hurmmm itu kah langkah terakhir ! meninggalkan anak2 dan ikut jantan lain ... bukankah isteri tu mesti sentiasa disisi suami ! tak takutkah kemurkaan suami .. dunia akhir zaman macam2 berlaku ... sebab ?tidak kuat iman ..

tapi andainya jodoh itu bersama dengan suami orang nak buat macamana ? jodoh tu kan di tangan Allah dan puas kita menolak tapi terlekat jugak dengan jodoh tu .. terima je lah ..tapi jangan sesekali gembira atas penderitaan orang lain .. kalau boleh kita elakkan lah bercinta dengan suami orang ..
'' wanita manakah sanggup berkongsikan kasih '' kadang2 mulut merestui tapi tidak pada hati ..sakitkah ..tidak siapa yg tahu ... ~ 


hati berbicara :
"dahulu abg pernah berjanji abg akan setia dengan sayang seorang hinggalah bukti cinta kita ..lahirlah putera kita ..tapi kini abg jatuh cinta lagi dengan seseorang di luar sana .. adakah abg melihat pada rupanya yg anggun ataupun peribadinya yang lebih baik dari syg ~ kalau lah abg melihat dr rupanya yakinlah abg xkan pernah bahagia kerna rupa itu akan hilang ~ 
tapi andainya peribadinya dapat menarik abg ke syurga ..syg redha dan akan senitiasa disisi abg .. syg akan gembira bila abg gembira tapi adillah dengan kedua2nya .."
kalau di hati korang terdetik untuk jatuh cinta dengan suami orang fikirlah sedalam2nya .. fikirlah kenapa kamu ingin mengahwininya ..adakah dia lelaki yang sangat hebat ~ atau lelaki itu tidak pandai memimpin keluarganya ...
''jangan rosakkan hidupmu memilih lelaki yg tak pandai memimpin dan jangan rosakkan hubungan org jika ada sifat mazmumah dalam diri kamu''


97 ulasan:

  1. mak selalu pesan..hati2 'berkawan'...takut dapat laki orang..erk!

    BalasPadam
  2. Jgn bercinta dengan laki orang.. bercintalah dengan DAKU.. anak teruna org HAHAHA.. untuk isi borang sila ke kaunter 7..

    BalasPadam
  3. hish..
    kalau boleh mntak dijauhkan..
    kalau kenal lelaki selidik asal usul betul2 jangan main tangkap cintan..
    merana diri.. dan org lain...

    BalasPadam
  4. selalunye bile jatuh cinte ngan laki org ni adelah sbb kite x taw laki tu adelah laki org. laki kan suke ngaku bujang. cis cis

    BalasPadam
  5. nice entry..
    setuju sgt2..
    kita yg sebenarnya menentukan arah tuju kita kan..
    jdi fikir-fikirkan lah..hee^^~

    BalasPadam
  6. lebih kurang je entry kite.. jom terjah cni

    http://cammylia.blogspot.com/2011/04/kau-akan-terima-pembalasannya.html

    selamat membace..thanx

    BalasPadam
  7. semua ketentuan tuhan.. kalau kita sudah cuba megelak sekali pun kalu itu dh tertulis takdirnya.. terima lah.. tapi kalu dh saje gatal2 mereyam suka kat laki org, itu xsesuai hokey..haha

    BalasPadam
  8. nice entry adik qaseh...Bagi yang berniat nak kacau rumah tangga orang tu cuba hindarkan perasaan tu... cuber selami perasaan wanita yang kita cuba untuk rampas kebahagiaanya, sebab kita juga seorang insan yang bergelar wanita

    BalasPadam
  9. cara yg paling mudah ialah..lakuka solat sunat istikharah, mintak Tuhan tunjukkan jalan yg di redhai...^__^

    BalasPadam
  10. ada syarat nk berpoligami...

    tapi bila dah bini orang jatuh hati dengan anak bujang.. bg sepak laju2 je

    BalasPadam
  11. weeee....sies pnah kwn ngan laki owg...mak kitew pon tau...p sbelom tgkan cintan ngan die, kitew tuka no..kitew bukn pmpuan yg ske amek hak owg...lalalala~

    BalasPadam
  12. hoho..membuat kan jantung merasa suspen je..jatuh chinta dgn laki orang ? oh mai.

    BalasPadam
  13. erm.... pandangan yg menarik..

    BalasPadam
  14. entry yang menarik...tak salah bercinta dengan suami orang tapi andai perkara tu boleh merosakkan hubungan mereka suami isteri eloklah undurkan diri dan cari penganti yang lain...

    BalasPadam
  15. as salam..
    nafsu..
    bukan senang nak mengawal..

    =_="

    kena kuat kan..

    BalasPadam
  16. kalau tak mampu, better org laki jgn laa kawin lbh dri sorg...menderita isteri...:)

    Tapi skang ni, laki suke kawin dua dgn pompuan yg da keje..dieorg pk, dieorg da tk perlu kot bgi nafkah zahir sbb bini da keje...ape punye otak laa org laki yg pk macam ni...byk yg aisya tgk org kawin 2, macam ni...jgn mara ye..:P

    BalasPadam
  17. Qaseh skg wat entry pasal jatuh cinta suami org..

    BalasPadam
  18. insyaAllah takkan jatuh cinta dgn suami org,dgn balak org pon kita tak pandang..huuu tp xdpt bygkan kalo berada di tempat isteri yg suaminye jatuh cinta dgn org lain...uwaaa mintak jauh..tak mampu nak berkongsi kasih..saya kuat jeles..simpang2..-.-'

    BalasPadam
  19. waw waw waw!!!
    love this entry...
    tq qaseh ;)

    BalasPadam
  20. sejujurnyaa...mama pernah terjatuh cinta dgn suami org....
    pernah jugam engenepikan perasaan org lain demi mementingkan perasaan cinta dan syg itu kununyaa...

    tp alhamdulillah...Allah bg petunjuk sebelum mama sempat merosakkan rumhtgga org...I'm not proud of what i did...but i thank god..i've learned the lesson from that....

    waktu cinta menguasai hati..akal mmg mudah terlena...org yg tgh asyik dibuai cinta ni org nasihat byk mana pun...dia degil....tp kalau dia fikir betul2..masak2...dia sendiri tau perbuatan itu salah...dan bahagia merampas hak org ni takkan kekal lama...

    BalasPadam
  21. Qaseh,

    Tak sanggup rasenye nak berkongsi kasih....HUHUHU...

    BalasPadam
  22. bermakna...=)

    speechless...last part tu best!

    BalasPadam
  23. mitok jaoh la jodoh nge tok laki ore nie..fuhhh!! hehe

    BalasPadam
  24. pilihlah psangan yg punyai keimanan didada dan dpt membimbing ke jln yg diredhaiNya..

    BalasPadam
  25. jangan pernah sesekali mendekati atau didekati lelaki bergelar "suami orang" .

    BalasPadam
  26. sokong tu...
    bunga bukan sekuntum...
    kumbang pon bukan sekor kan...^^

    BalasPadam
  27. kalau ikut nafsu...dgn semua org nak bercinta....


    tak payah la kot...nak beria ria bercinta dgn suami org....kompem bila kawen..laki tu akan buat perkara yg sama jgk....sapa yg merana...diri sendiri jgk.....

    *bola bola api*....hihihi

    BalasPadam
  28. wah, bagus entry Qaseh yang ni..heee...

    BalasPadam
  29. Hati manusia boleh berubah. Selagi kita berpegang percaya pada Qada' dan Qadar selagi itu kita akan tidak mudah tersungkur setelah jatuh.

    BalasPadam
  30. tapi sekarang ni mmg banyak kan qaseh..ramai wanita ske kt suami orang

    BalasPadam
  31. Thanks coz jadi followers sy yang ke 100...leh tak awk send no kat email saya umie_zangief@yahoo.com sekarang...nati sy hantar tpup tu kat nom awk...thanks...xyah show tau msg ni...:-p

    BalasPadam
  32. huhu...
    suke entry qaseh...

    BalasPadam
  33. teringat pulak maharajalawak minggu 3 sepah punya persembahan..

    BalasPadam
  34. madu kan manis, apa lagi, madulah, heee, picture makanan dah ok. :)

    BalasPadam
  35. Qaseh, ada tak org marah wat entri ni? hehehe gurau2 di petang hari

    BalasPadam
  36. sunah -
    betul ! mak qaseh pun salu pesan gak

    BalasPadam
  37. kyerul -
    hang ni tawar diri sendiri pulak ye .. jadi bibik leh dak ?hehe

    BalasPadam
  38. sis my -
    betul tu ..yang laki suka2 menipu tu yg parah erk

    BalasPadam
  39. ct arina -
    a'ah mengaku bujang last2 ade yg dah kawen baru lah tahu si laki tu upenya laki org ..last2 kene serang ngan bini tua hehe len kali hati2

    BalasPadam
  40. nur atiqah -
    yup kita yang memilih ...

    BalasPadam
  41. mek norfa -
    yup xleh lawan takdir ..
    haha yang merenyam tu r takleh tahan ..gatai !

    BalasPadam
  42. sis ieb -
    betul tapi kdg2 kalau dah nak sgt langsung tak hiraukan penderitaan org lain ..biasalah tengah bhgia kan

    BalasPadam
  43. atiq -
    kalau dulu2 kene rejam .. kite bako je opss

    BalasPadam
  44. bila blog bercerita -
    hah bagus lah camtu ..lebih baik elak diri sebelum jatuh dalam jurang

    BalasPadam
  45. muhamad hanif -
    biasalah bila buta ..hati

    BalasPadam
  46. IR -
    xleh lawan jodoh hehe terima je lah tapi sebaiknya2 elak

    BalasPadam
  47. sis aisya -
    tu lelaki yg tak bertanggungjawab hurm

    BalasPadam
  48. sis mama -
    alhamdulillah Allah dah bukak jalan untuk sis..betul time cinta ni masyuk ibarat org mabuk .. tak dapat fikir coz cinta ni menenggelamkan akal n menaikkan hati

    BalasPadam
  49. mira -
    yeah berlari jauh dr suami org

    BalasPadam
  50. sis mina -
    haa tahu xpe ..bhgia itu sekejap cuma .. bila ade masalah tak dapat nak tggung merana lah jawabnya

    BalasPadam
  51. sis norhayati -
    insyallah sis .. balik pada rukun

    BalasPadam
  52. syafiq -
    mmg pun yg single2 ni lah xpndai nak tekel hahaha

    BalasPadam
  53. rejam kalau melakukan perkara terlarang

    BalasPadam
  54. khuzrin -
    ade kena mengena ke qaseh tak tgk ngeh2

    BalasPadam
  55. bro aiwe -
    peweeet haha ne de org marah

    BalasPadam
  56. kalau alief,,alief tak kisah..suami orang ke,isteri orang ke,,yang penting cinta tu ikhlas dan sejati..huhu...dan satu lagi..yang penting orang tu comel macam muka kak qaseh..lol..*Blushing....

    BalasPadam
  57. heee..

    pnah gak TERsuka laki org,,

    tp 2 hari je ske..haha..

    lpas tau dah bernikah, trus cancel suka..ahaha..

    BalasPadam
  58. ayokk jaga2...jangan terrr..huhuu

    BalasPadam
  59. buat apa nk cari laki org...
    kalau laki tu tergamak tinggal isteri dia utk kita, x mustahil nnt dia tergamak tinggal kita utk bersama org lain.. kan..

    BalasPadam
  60. yg ptg jgn bina kebahagiaan atas keruntuhan dan kehancuran org lain:)

    BalasPadam
  61. qaseh..yana khatam blog link yang qaseh bagi yang kak aidarizal tuh..sedihnya kan..tapi akak tu sungguh tabah..huhu..

    mintak jauh dari suami orang..

    BalasPadam
  62. isteri orang bercinta dengan suami orang dan pada masa yg sama skang nie nak ngorat anak teruna... berebut2 dengan anak dara... pasalnya suami dia skang dah da kerja... makan hasil isteri..."itu kata org yg akak kenali" depan mata nie... terjdi... kisah diri dia... dah jadi buah mulut kitorg dah.. nak tegur...? mulut dia mcm bertih jagung... sabar ajalah....

    BalasPadam
  63. kalau dah tahu hak org, elakkan cepat2.

    dua2 pon sama, isteri atau suami bujang atau dara, elakkan. jangan terjerumus. =.='

    BalasPadam
  64. :)
    amboi, title seriously menarik perhatian..
    kenape seorang lelaki itu mencari yg lain? mesti ada faktor kan?
    kalau lelaki itu gatal lain cerita la kan, salah si isteri juga mengahwini lelaki yg gatal?
    btw, mesti ada sebab kenapa Allah mengizinkan lelaki berkahwin lebih dari satu atas syarat2 tertentu, dan mengapa tidak bagi perempuan.
    :)
    Kadangkala kita tidak boleh menolak fitrah.
    kan kan kan?

    BalasPadam
  65. sy skrg jatuh cinta dgn suami org. pd aslnye, die mengaku bujsng, tp lama kelamaan dia mengaku yg dia suami rg bapa kepada 4 org anak. yg bongsu lagi sebulan 2 akn masuk setahun.

    bila dpt yg dia suami org, mula jauhkn diri. tp tak smpai seminggu sy cri dia blk, dan kami berhubung, berjumpa seperti biasa.

    tipu lah klau tak rasa berslh pd wife dan anak2 dia. tp sy tak mampu nk melawan perasaan.

    tapi mulai semlam, sy belajar tidak menghubungi dia lagi. sakit..sakit yg sgt2 sbb terpaksa melupakn dia. tp bila berfikir positif, sy kena kuatkn hati teruskn jgk niat sy tuk lupakn dia. tipu sgt klau tak sedih. tp bila fikir blk, sejauhmna pn sy dan dia menjalinkn hubungan, tetap tak kan ada noktah. samap ibila akn berterusan mcm ni? tak mungkin sy nk kawin dengan suami org. . tp sy syg dia. tak nak kehilangan dia.
    sekarang, nak atau tau, sy kna juga lupak kan dia.. tuk kebaikan semua org. dari makin rmai yg terluka dan sakit, bia sy sakit seorang. bia sy sakit sekarang dari sakit kemudian hari.

    persoalan yg bermain dlm mnda sy, sblm sy jumpa dia, sy pernah suka kn seorang lelaki. dan sy buat solat istikharah. bukan laki yg sy suka tu yg kuar, tpi susuk tubuh seorang lelaki, rmbut,tinggi sama spti laki org yg sy kwn tu. 2 mgu lepas tu, sy kenal dgn suami org ni..

    mgkn itu petunjuk jodoh sy? atau maina tido??

    hanya Allah s.w.t je yg thu.

    BalasPadam
  66. buat anon : entahlah bagi qaseh , jodoh tu memang di tangan tuhan , walau kita lari jauh2 .. tanpa bygn dia ,tp andainya tersurat dia jodoh kita , kene terima jugak ... tapi sebolehnya tak perlu lah menyakiti hati sndiri hati org lain ... letakkan diri kamu di tempat isteri dia , yeee mmg sakit nak lepaskan , tp sakit di kemudian hari , kamu mampu ? larilah jauh-jauh dari dia ... try lah wpun sakit skalipun .. dan andainya kamu dah pergi dr hdup dia jauh2 .. dia dtg lg , mknanya benar2 dia jodoh kamu .. wallahualam .. sebolehnye elakkan lah =)

    BalasPadam
  67. Kalau dah suka tak kira apa saja

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com