Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Siapa Sebenarnya Aku Padamu ♥

Assalamualaikum .... petang2 gi kuale kemamam singgah lalu beli nasi dagang nananana ganu kiteww..kelaut wei ~ (promote negeri ganu jap)

''siapa sebenarnya aku padamu ..mungkin sama dengan teman lain ..yang bisa kau buat begitu ..
dan bila tiada tempat untuk bermain kau mula mendapatkan aku ... itulah aku...padamu ~''

selamat petang semua .. dah makan ? jangan lupa makan ye ... yang tengah buat benda2 tak senonoh or larangan2 DIA ingatlah Allah sedang memerhatikan dan malaikat sedang mencatit segala2nya .. bagi yang sedang berbuat kebajikan alhamdulillah teruskan ~ bagi yg sedang bersedih .. sabar lah ujian datang mengusik sekejap suma ..hanya ingin bermanja .. ~ dan semua blogger .. berblog lah dengan penuh semangat tapi jangan terlalu lancang menindas blogger2 lain ..


di saat aku kesorangan melepaskan segala lelah kerinduan.. kau hilang di saat mentari memancarkan sinarnya  .. di saat aku hampir2 dapat melupakan mu kau hadir tika mentari mula terbenam ..menyusun sebaris ayat yang mampu menenggelam kan segala perasaan benci .. melepaskan kata2 yang terindah dan menyatakan aku lah yg paling memahami .. ~ paling baik yang pernah kau temui ..seakan2 dalam mimpi yang nyata ... tapi di saat kau senang kau hilang tanpa kusedari .. dan seakan air mata dipaksa mengalir laju membasahi pipi..siapakah sebenanrnya aku padamu ...~ 


siapa yg pernah mengalami situasi ni ye ? disaat dia susah dia cari kita tapi disaat dia senang dia hilang tanpa bayang ... kenapa tergamak buat kita macam ni sedangkan kita terlalu ikhlas memberi bantuan tanpa menangih balasan ~ tak kisah kekasih or kawan sekalipun ..why ? kenapa terlalu kejam mendewasakan diri ini dengan situasi yang menyakitkan ~ hurm berhenti lah dari terus mengambil kesempatan .. andai huluran tanganmu ikhlas akan ku sambut seikhlasnya .. tapi kalau huluran tgn itu sekadara melepas kan rasa resah di hati izinkan ku pergi jauh darimu ... ~


hati berbicara :
siapa sebenarnya aku padamu ~ 
so pada kamu kamu dan kamu diluar sana jika ada seseorang yg sgt menyayangi kamu ..dan tahu dia tu terlalu sygkan kamu wpun kamu selalu menyusahkan dia ..jangan pernah ambil kesempatan atas ''syg'' yg tertanam di hatinya .. jangan pernah permainkan hati mereka .. hari ni kepercayaan dia terhadap kamu seratus peratus jangan lupa esok maybe kepercayaan tu akan jadi 0 peratus.. n tiada apa yg perlu disesalkan ~
''berkawan lah dengan seikhlas hati''
dan berikanlah jawapan atas soalan ''siapa aku sebenarnya di hatimu''
jangan terus menyakiti hatinya dalam diam ~

Comments

Bidadari Syurga said…
''siapa sebenarnya aku padamu ..mungkin sama dengan teman lain ..yang bisa kau buat begitu ..
dan bila tiada tempat untuk bermain kau mula mendapatkan aku ... itulah aku...padamu ~''

adik.... hati tu terluka lg ya...? aduh.... akak pernh rasa situasi begini... bila difikrkn blik... malupn ada... bila teringt... sabaar tau
hai...tumpang lalu..^__^ jiwang nyer hari ni...hehehe....
Misz-ella said…
qaseh buat kakchik rindu kat satar, kerpok lekor kuala kemaman. nak balik kg!! hihihi ..

header baru eh qaseh?? sapa dak comel tu?? kiut lah.
cik azeya said…
Siapa sebenarnya aku padamu..
mungkin sama dengan teman lain..
yang bisa kau buat begitu..
dan bila..
tiada lagi teman bermain..
kau pulang tuk dapatkan aku..
itulah aku…padamu..lalala

hee. cik qasehh,, chaiyok2. :)
mykhalis said…
wohhh serius romantikk ..membaca dengan lagu meyulam kata.. cepat2 dapat penjelasan..jgn biarkan diri tertanya2 siapa kita di hatinya..biar tiada salah sangka..

Jom anti PAS!!!??
wanita..menyusahkan?
Ada apa dengan dara
forever love said…
kuatkanlah diri unuk menepuh segala yang terjadi
Sunah Sakura said…
bersahabatlah dengan jujur dan ikhlas...
ejulz said…
insyaallah.. kalau kita ikhlas tlg org di saat diorang ssh, kita pasti mperoleh kebaikan dariNya..
lini hasnan said…
Saya pun pernah dalam situasi awak.. Yang penting kita sabar banyak-banyak. dugaan Allah tu ada hikmahnya. be strong! :)
Mempunyai satu teman sejati lebih indah dan bermakna dari mempunyai seribu kawan..prince ade ckp kat entri prince arini..hehe
si ngokngek said…
situasi niy memang selalu jadi,tapi nk buat macam mna takkan nk suruh orang asyik dgn kita ja kan...so biar ja larh..apa yang penting bersabar..okeh~~
KatekateKite said…
huhu.....

setuju sangat bab hati berbicara.

kite dah pernah rasa macamana bile kepercayaan mereka kepada kite telah hilang, memang sukar nak dpt kn blk kepercayaan tu. =(
Izyan Masri said…
SELALU MCM TU.BILA KITA SENANG SEMUA BEREBUT DATANG T_T WUWUWU
Hafiz Hafizol said…
wah terharu kejap blogger hebat follow HH .. Huhuhu.. Tens erk..
aNiS aNiSa said…
hurm,,,ttiba sdey..

xptot kan kalau bila susah crik bila snang tinggal...

kalau dy wat cmtu tuhan akan blas bganda3 atas perbuatan dy tu..

mintak dijauhkan jmpk org yg cmni =)

latest entry : Doa Agar Dipermudahkan Segala Urusan
Izamir Ridzwan said…
IR pernah alami situasi begini.. hurm.. sedih sgt
wunny said…
org yg time ssh tgglkn kite, itu la sbnr lawan kite.. so bsbar la bnyk2 :)
Unknown said…
aku berblog dgn semangat waja
Unknown said…
alang2 dah gegar tadi(tapi kalah)hahaha..ai follous je lah blog pinky2 nih...

hehe
aCap
ke blogku
senyum sokmo je la....
puteri ain said…
dunia ni mmg kejam.kadang2 pk jugak..kenapa mesti terjadi kat diri ni? but think +ve..mgkn ada hikmahnya..
Zaza said…
btol la.. 'kawan dgn seikhlas hati'

terima kasih atas peringatan
aliza zeke said…
dulu pernah gak alami situasi macam nie..tpi kita diamkan diri jer,malas nak kecoh.. tpi alhamdulillah skrg dah ada bf yg leh jadi seorang kawan pabila disaat ssh mahupun sng :)
azwashamsuddin said…
eik..1 tranung duk mane? haha..tibe2 tanye op :p
azi nur said…
zi pernah alami situasi ni..ibarat habis madu sepah dibuang...

yang penting zi tak balas balik perbuatan mereka..hadapi dnegn tenang..lambat laun mereke pasti tersedar!
tersangat payah nak cari kawan yang boleh susah sennag bersama. kebanyakan jumap yang senang bersama jer
Ain Zulaikha said…
huhuhu kenapa ni ? tak pe, sabar k..


**sorry sangat lambat reply jejak ;) peace..
Ct Arina said…
cisss tibe2 tingat kat sorg laki yg laha***! qasehhh careful dgn lakiiii
Fyqa said…
err. layan prasaan. huhu
AININ SURAYA said…
apa kita rasa bila kita tengok BF kita bersanding depan mata kita sendiri and the best part is , kita ikut dia berarak nak naik pelamin tu ?? means , kita sendiri hantar dia duduk atas pelamin dengan perempuan lain . BF kita tu pun masih tetap BF kita waktu tu. menggigil badan . kita boleh tipu yang kita kuat , tapi hati menangis takde yang tahu .

semua orang boleh bercakap apa yang mereka suka berdasar kan apa yang mereka lihat . bukan mereka yang ade kat situasi tu kan .

goog entry kawan =)
Unknown said…
wa'alaikummussalam.
adei..lagu kumpulan iklim

=p

oh! pernah rasa dan pernah buat.. memang kita tak sempurna. tapi kita ada kunci2 yang diberi oleh-Nya untuk kita gunakna sepanjang masa..
itu la kunci niat, usaha, tawakkal dan redha..

semoga usaha2 kita untuk menjernihkan diri sendiri dipermudahkan-Nya..

kalau orang lain kata..berkawan dengan iklas..saya takut ikhlas tu jika ia menyimpangkan hati..maka..

berkawan la demi mendapatkan keredhaan-Nya..
alexayussida said…
tetibe rindu skola kat ganu dlu ..huhu
Qaseh Dalia said…
sis bidadari -
hehe tak terluka dah sis ..saja je buat entry ni sbb tahu ramai yg sering kena situasi2 camni heee
Qaseh Dalia said…
cik izan -
kdg2 je jiwang hehek
Qaseh Dalia said…
fuyooh -
tq lepak :)
Qaseh Dalia said…
kakchik -
kalau rindu baliklah ganu hehe..
budak tu anak buah qaseh
Qaseh Dalia said…
cik azeya -
yup chaiyok2
Qaseh Dalia said…
bro khalis -
hehe tq bro
Qaseh Dalia said…
atiq -
sama2 kuatkan diri okeyh
Qaseh Dalia said…
sunah -
insyaAllah
Qaseh Dalia said…
ejulz -
yup dari DIA lebih baik :)
Qaseh Dalia said…
lili hasnan -
insyaAllah sama2 kuatkan semangat
Qaseh Dalia said…
prince -
betul tu seorang kawan yg ikhlas lebih baik dr seribu kawan yg belum tentu ikhlas
Qaseh Dalia said…
si ngokngek -
yezza sabar :)
Qaseh Dalia said…
katekatekite -
xpe dear ..kebaikan kita Allah bagi ganjaran
Qaseh Dalia said…
izyan -
hehe biasalah ramai yg tak sanggup menanggung kesusahan tapi senang sgt nak tumpang kesenangan
Qaseh Dalia said…
hafiz -
xde hebat mana pun huh
Qaseh Dalia said…
anis anisa -
mmg tak patut pun .. hurmm xpe lah kita sabar selagi leh sabar
Qaseh Dalia said…
IR -
hehe ir pun penah kena jugak ke ..kikiki relax r der
Qaseh Dalia said…
wunny -
yup time susah baru kenal sape kawan
Qaseh Dalia said…
jijiyu -
baguslah cenggitu
Qaseh Dalia said…
asyraf -
tq hehe
Qaseh Dalia said…
halimatun sadiah -
dalam senyum ada duka
Qaseh Dalia said…
puteri ain -
saje nak menguji kesabaran
Qaseh Dalia said…
zaza -
yup seikhlas yg boleh
Qaseh Dalia said…
noraliza -
dulu derita kini bahgia kan
Qaseh Dalia said…
white lover -
alek jerteh je hehe
Qaseh Dalia said…
azi nur -
tak perlu balas ..kalau balas samalah kita mcm dia .. senyum2
Qaseh Dalia said…
sis yg comel -
xpe sis nnt ade kawan yg boleh temani saat susah wpun sorang ..
Qaseh Dalia said…
ain zulaikha -
xde ape hehe ..

p/s xpe sis tak sihat kan
Qaseh Dalia said…
shanz -
ngah sabow
Qaseh Dalia said…
ct arina -
lahanat ke haha
ok tq dear
Qaseh Dalia said…
ainin suraya -
sangat sakit hurmmm

tq dear
Qaseh Dalia said…
fadhli -
lagu faizal tahir lah ...
owh ok berkawan untuk dapatkan keredhaanNYA ..hanya ikhlas lah dapt keredhaanNYA kalau tak ikhlas boleh kah dapat ?
Qaseh Dalia said…
sis alexa -
lol sos sekolah kat ganu ke dulu2
azwashamsuddin said…
laa..dekat jer la ngn kite ey hahaha