AKU MMG GILA TRAFIK ! SO WHAT ??

22 ulasan:

Assalamualaikum .. nak juin segmen abg ben ..sape2 nak juin boleh lah klik link di atas ye ...apa2pun salam takziah dr qaseh untuk kawan abg ben yang telah pergi ... AL-FATIHAH semoga arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman ...aminnnn ...

qaseh xde cerita tentang kematian .. masa budak2 dulu ade lah  .. ada satu entry tentang pergi tak kembali kat sini http://www.qasehdalia.com/2011/02/pergi-tak-kembali.html... kalau nak baca bacalah ...hehe 


tapi qaseh memang xde pengalaman berdepan dengan kematian yg menginsafkan ..yang qaseh pernah tengok jiran sebelah rumah ..dia pergi sebab kena bunuh .. tapi arwah bukan asal kampung qaseh ..cuma sedara dia kebumikan dia kat kampung asalnya ... kena bunuh sebab kena rompak... qaseh tengok dengan sendiri darah penuh kat muka ..bercucuran macam air paip ya Allah kejamnya mereka yg sggup buat mcm tu ..qaseh tengok kejap je takut n nanti tak boleh tido huhu ..tutup cerita itu ... 
tapi bila datang kematian mmg sgt2 menginsafkan ... bau kemenyan tertusuk di hidung ..sedih bercampur takut ..takut nnt sampai masa kita macam ni ke kita ..terbaring kaku .. tak mampu lagi ketawa tak mampu lagi bersedih ... tak mampu lagi melihat dunia ... n nanti akan tempuhi alam yg lain .. alam kubur , siksa2 azab ..hurmmm T_T xdapat nk bygkan ..kdg2 hati ni takut n insaf tapi kdg2 hati ni mudah sangat lalai ..ya Allah lemahnya iman .. di saat kematian dtg lah syaitan .. menyerupai ibu bapa kita .. "wahai anakku .. aku lah ibumu ..dtg lah berbaring diriba ku ... lalu matilah kita dalam agama nasrani ... jika amalan kita sedikit ... tapi jika amalan kita banyak "kita akan berkata "tidak ! kamu bukan ibu bapaku ..lalu matilah kita dlm agama islam " .. sedih bila seseorang yang kita syg pergi meninggalkan kita .. rasa seakan hidup ni kosong .. tapi jgn mudah beralah jgn hidup dibuai kesedihan .. jgn menyiksa mereka2 yang telah pergi dengan meratapi mereka .. bersabarlah .. yang pasti kita akan pergi jua .. apa2 pun kita takkan dapat mengelak kematian ... dan masuklah kita di alam kubur ... kubur dan ingatlah kubur akan menyeru manusia dalam sehari sebanyak 5 kali ...

  • aku rumah yg terpencil maka kamu akan senang bila kamu selalu membaca al-Quran 
  • aku rumah yg gelap maka terangilah aku dengan solat malam
  • aku rumah penuh tanah dan debu maka bawalah amalan sebagai hamparan tidurmu
  • aku rumah ular yang berbisa maka bawalah amalan bismillah sebagai penawar 
  • aku rumah pertanyaan mungkar dan nakir maka banyakkanlah bacaan "La ilaha illallah MuhammadurRasulullah " supaya kamu mendapat jawapan dengan segala pertanyaan mereka
  1. dunia itu racun zuhud itu ubatnya
  2. harta itu racun zakat itu ubatnya
  3. perkataan sia2 itu racun , zikir itu ubatnya
  4. seluruh umur itu racun taat itu ubatnya 
  5. seluruh tahun itu racun ramdhan itu ubatnya
hati berbicara :

hurmm qaseh insan yg sangat lemah ... 
jangan bersedih bila seseorang itu pergi ...Allah lebih sygkan dia melebihi syg kita pdnya ..
lebih baik mati jika zikir itu dianggap gila ~ 
kematian .. perpisahan .. itu qada dan qadarNya ..kita sbgai manusia berusaha membaiki kesilapan diri trmasuk diri sendiri :)


22 ulasan:

  1. thanks sayang...cukuplah mati itu sebagai peringatan...:)

    BalasPadam
  2. Salam.
    terima kasih kerana berkongsi.

    BalasPadam
  3. sis qaseh kene tag

    http://onlymezue.blogspot.com/2011/03/rombakan-blog-list.html

    BalasPadam
  4. menakutkan kan sekarng ni? suka suki bunuh2 .. takut toi.. jaga diri cik Qaseh.. hati2 jugak buat kamu..

    BalasPadam
  5. Sedekahkan al-fatihah kepada yang telah pegi... :)

    BalasPadam
  6. mati tidak mengira darjat,pangkat dan usia

    BalasPadam
  7. sentiasa ingat akan kematian...

    BalasPadam
  8. zue -
    boleh tak sis takmo buat hehek

    BalasPadam
  9. frame -
    tq mengingatkan ..insyaAllah selagi Allah melindungi diri qaseh ..kamu pun jaga diri jugak taw!

    BalasPadam
  10. hohoho...sis takmo buat pon..sis tesenarai jugak dalam blog list zue..hehhe

    BalasPadam
  11. jom bce isu dunia n akhirat kt blog prince...

    BalasPadam
  12. penah ade pngalaman..time arwah pakcik pergi. anak2 kecik2 lagi. arwah memg sgt2 baik..muge2 di tempatkn dgn org yg beriman.

    -mase balik kampong nk nk tgok arwah buat kali terakhir, anak2 die dtg pelok sy. sbb sy nangis. dorg tak tahu knape sy nangis...sbb ayah dorg da takde. sedihnye ya Allah..

    then die tanye..knape ayah tido lame sgt?
    lepas tuh anak die yg lelaki cepat2 je masuk van jenazah. die ckp die nk smbhyg same2 sgn ayah.
    dan yg paling sedih bile jenazah da di masukkn dlm tanah, anak die tanye, kenape ayah tido dalam tanah..

    qaseh...sedih nie..:(

    BalasPadam
  13. miss Qaseh : salam pekenalan!!! ai pun join gak segmen ni...hmmm~ tengkiu gak bagi peringatan tentang 5 perkara tu ('',)

    p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
    1.New Entry "AKU MMG GILA TRAFIK ! SO WHAT ??"
    2.New Entry "JANGAN pandang camera!!!"
    3.New Entry "FUTSAL CPK One FC 1 Mac 2011"

    BalasPadam
  14. KITE YG HIDUP KENE TERUSKAN KEHIDUPAN :)

    BalasPadam
  15. sharing is caring dr cintabungablogspot :)


    jom meh

    http://ikmalira87.blogspot.com/2011/03/eh-cik-bunga-pon-amek-epo.html

    BalasPadam
  16. jika kita jauh menyimpang dari jalanNYA, segeralah igt kpd mati dan azab kubur, kita pasti akan temui sinar kembali. :)

    BalasPadam
  17. wah...giler trafik ni..hehe..
    jom sama-sama tambah trafik...
    happy blogging.


    BLOG HAZMIN

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com