Supplement Himalaya | Kebaikan Women Wellness Shatavari dan Bowel Wellness Triphala

Assalamualaikum, sihat ke kome semua ?

Pernah tak korang terasa badan korang kerap sakit-sakit badan, lenguh, mood tak menentu dan macam-macam lah jadi sejak usia makin meningkat ni? Itu lah yang qaseh rasa sekarang, sebab tu orang tua selalu pesan, bila muda ni jaga kesihatan, jaga makan, bersenam dan banyak lagi ~ tapi orang muda sekarang melantak je tahu (eh aku je tu hehe)


$ads={1}
$ads={1}

Jadi, moh la kita cari supplement untuk diri sendiri , qaseh suka supplement dari Himalaya, sebab bahan kandungan nya adalah HERBA, lepas bersalin tu hari pun qaseh makan supplement dari Himalaya, alhamdulillah takde kesan buruk malah membantu qaseh dalam proses berpantang dan memperbanyakkan susu, so kali ni qaseh nak share lagi, kiranya qaseh ambil supplement ni kedua kali.(aku memang, rasa sakit baru nak cari ubat! :(

Jadi, kali ni qaseh cuba dua supplement kesihatan dari Himalaya iaitu untuk kesihatan wanita : Women Wellness dan kesihatan untuk masalah pencernaan : Bowel Wellness Triphala.


$ads={1}

Kebaikan Women Wellness Shatavari 


Himalaya Shatavari adalah ekstrak herba tulen dan dianggap sebagai ramuan yang paling bermanfaat bagi wanita kerana secara keseluruhannya membantu mengimbangi sistem hormon wanita.Shatavari benar-benar menyuburkan dan membersihkan darah dan organ-organ pembiakan wanita menyebabkan ia menjadi sangat berkesan dalam meningkatkan kesuburannya. Ia menyuburkan rahim dan ovum dan hampir menyiapkan organ-organ wanita untuk mengandung dan menghalang keguguran yang diancam. Ia juga meningkatkan laktasi dan mengandungi phyto-estrogens, prekursor estrogen dan benar-benar sangat berguna untuk wanita yang mengalami tahap estrogen semula jadi yang rendah akibat daripada menopause, histerektomi atau oophorectomies.
Shatavari ni kalau ada ibu-ibu yang baru lepas bersalin atau tengah struggle untuk memperbanyakkan susu, qaseh rekomen Shatavari ni sebab qaseh pernah makan selepas bersalin dulu untuk milkbooster, ibu-ibu ni akan cari usaha jugak untuk susukan anak kan, korang boleh baca review qaseh kat sini : Rayyan Tolak Susu Formula?

$ads={1}

Tapi korang yang belum kahwin jangan risau pulak takut bila makan ni tiba-tiba keluar susu, otak dia haha jangan risau sebab ia meransang pengeluaran susu bagi ibu-ibu, so bagi yang belum berkahwin Shatavari ni bagus untuk masalah ovulasi dan meningkatkan kesuburan, elok makan sebelum kahwin atau beberapa bulan sebelum kahwin.

$ads={1}
$ads={1}

Perempuan dan hormon memang tidak dapat di pisahkan, kadang bulan ni ada naik jerawat, kadang bulan depan cepat sakit kepala, dan macam-macam berlaku saat PMS tiba, itu semua berkait rapat dengan hormon juga, salah satu kebaikan Shatavari ni boleh menormalkan rembesan hormon itu. 

Selain itu, jika korang sentiasa bermasalah di saat PMS seperti masalah period pain yang agak teruk, dan pengeluaran darah yang agak banyak, Shatavari membantu melegakan kesakitan dan mengawal pengeluaran darah.
Qaseh cuba Shatavari untuk kali ke dua sebenarnya sebab qaseh tengah plan untuk baby kedua, sebab dah berumur 30 lebih ni qaseh tak tahu tahap kesuburan qaseh, hormon qaseh ni okay ke tak, so ini adalah salah satu usaha jugak sebab ia nya Herba Popular untuk perempuan atau lebih tepat dipanggil sebagai ''Formula Kesihatan Wanita'' yang merupakan herba berharga yang di gunakan sebagai tonik pembiakan wanita.

$ads={1}

Yang paling penting Shatavari ni dapat membantu masalah keletihan, kesihatan fizikal dan mental, menyokong dan meremajakan tubuh badan. Kadang buat kerja rumah sedikit pun dah rasa penat, nampak la beza zaman muda dan zaman tua ni ye dan sangat membantu melegakn smptom menapouse seperti kilat panas.

$ads={1}

Siapa Yang Boleh Amalkan :

  • Wanita yang ingin mengekalkan kesihatan rahim
  • Wanita sedang menapouse 
  • Wanita yang ingin memperbaiki kesihatan produktif
  • Wanita yang ingin menambah susu
Cara Penggunaan : 2 Kapsul sehari

$ads={1}

Kebaikan Bowel Wellness Triphala 


$ads={1}

Penat kan bila selalu sembelit dan hadap benda sama hari-hari, masalah pencernaan ni sebenarnya ramai juga yang hadapi, kadang-kadang tak membuang hingga beberapa hari (qaseh la tu) dan itu sebenarnya tidak normal.

So Qaseh cuba juga Bowel Wellness Triphala ni sebab kebaikan dia sangat sesuai dengan keadaan yang Qaseh hadapi, kalau boleh rasa macam nak jadi normal balik, lepas makan je membuang lepas tu lancar je kan, senang weh masuk toilet terus kebabommm haha
Kebaikan Bowel Wellness Triphala
  • Melegakan masalah sembelit
  • Membantu melancarkan pergerakan usus
  • Menyokong detoksifikasi yang normal daripada usus

Yang bestnya tentang Triphala ni ia menggabungkan kebaikan Indian Gooseberry, Belleric Myrobalan dan Chebulic Myrobalan. Kebaikan ketiga-tiga bahan ini adalah untuk mengatasi masalah sembelit dengan melancarkan pergerakan usus dan juga membantu masalah pencernaan dan menggalakan kesihatan Gastro usus. 

Sebelum ni kan, kadang-kadang qaseh kena bergantung dengan ubat yang masukkan dalam punggung tuuu haaa tetttttt sebab lama sangat tak membuang bahaya jugak, tapi penat jugak lah nak bergantung dengan benda tu kan, thats why Qaseh cuba bowel wellness ni.

$ads={1}

Kesan dia not bad, tak perlu tungga lama untuk membuang dan sembelit pun makin kurang, cuma jangan lupa makan je hihi kadang pemalas pastu lupa hahh. Yang penting kena minum banyak air. Triphala ni sesuai untuk korang yang ada masalah sembelit terut, selalu senak , kembung perut dan masalah Belching. 

$ads={1}

Cara Penggunaan : 2 kapsul selepas makan 2 kali sehari.

More Info : 





23 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Himalaya Shatavari memang elok diamalkan utk setiap wanita. Suka dengan supplement Himalaya ni, banyak bantu menambahkan ketahanan badan

    BalasPadam
  2. agaknya ibu berpantang bole makan tak ye? nak wat stok nnti

    BalasPadam
  3. memng elok dua-dua ni..nad pun ambil..

    BalasPadam
  4. Menariknya produk himalaya ni,
    Memang sesuailah utk ibu2 yang bagi BF
    Dan perlukan milkbooster ...
    Dan yg ada masalah pencernaan ,
    Boleh cuba juga produk ni.

    BalasPadam
  5. Best tgk ramai yg update mkn himalaya ni

    BalasPadam
  6. Akak suka 2 produk ni, memang bagus!

    BalasPadam
  7. Shatavari tu mmg ok yer utk ibu menyusu? Kter risau bab amik supplement ni sbb utamanya risau efek kat anak sbb menyusu. Mesti nak consult dgn doktor dulu. Tapi tu laaahhh.. Malas la plak. Ahahaha..

    Tapi bila umur meningkat, mmg kena juga ni ambil supplement lagi2 nak jaga anak yg makin meligat. Huhu

    BalasPadam
  8. good to know from you, now I know where to buy. I also follow your blog too, mine is http://namesherry.com, welcome to drop by :D

    BalasPadam
  9. Baru tahu tentang produk ni..terima kasih entry sgt bermanfaat

    BalasPadam
  10. Kecantikan memang tidak dapat di pisahkan dengan wanita. Semoga ia memberi manfaat kepada wanita di luar sana untuk mencuba produk yang baharu ini.

    BalasPadam
  11. kak nani ambil 2 bowel setiap hari.. huhuuu harap membantu la , women mmg best sangat , rasa sedap je badan

    BalasPadam
  12. suppliment nampak remeh tapi sebenarnya perlu diambil untuk jaga kesihaan sehingga usia tua nanti.

    BalasPadam
  13. Wow mesti ramai kaum wanita suka beli supplement Himalaya kan? So para suami dah tak runsing nak cari hadiah utk bini, boleh beli buat hadiah 😍

    BalasPadam
  14. banyak betul khasiat produk himalaya ni yer. betul2 ekstrak semulajadi. tak perlu fikir banyak untuk consume. risau ambil produk sebarangan sebab banyak yang guna kimia sekarang

    BalasPadam
  15. Pernah pakai shampoo dia. Nanti cuba supplement dia plak.

    Jemput join giveaway di blog marina ye. :)

    https://marinabashah.blogspot.com/2019/09/2nd-giveaway-by-marina-bashah.html?m=1

    BalasPadam
  16. Produk himalaya pernah cuba syampoo je xpernah cuba suppliment lagi. Macam tertarik dgn bowel tu.. mmg ada masalah pencernaan pun

    BalasPadam
  17. not bad khasiat dia...tak pernah lagi amik suplemen ni..tapi nampak keberkesanannya terutama untuk perempuan yang dah berusia 30 tahun ke atas

    BalasPadam
  18. Himalaya supplement memang bagus. Dia ada banyak range so mmg senang pilih yang bersesuaian dengan kita. Thanks for sharing😊👍

    BalasPadam
  19. Kebanyakan produk himalaya ni bagus-bagus.

    BalasPadam
  20. Nak tanya, kalau macam saya consume acid folic boleh ke dalam masa yang sama saya consume shatavari?

    BalasPadam
  21. Boleh je, cuma jarakkan dalam 2 jam, any supplement dengan ubat kena ada jarak

    BalasPadam
  22. Assalamualaikum Qaseh☺️ I just read yr blog about Shatavari. Im interested with that. Im not married yet. And InsyaAllah i will be married tahun depan. Saya tk ada bentuk badan ideal. Saya insecure sngt. Does Shatavari helps in breast enlargement?

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama