Kebaikan Shatavari Himalaya |Punca Rayyan Tolak Susu Formula?

Maafkan Umi Sayang ~ 

Terus terang aku cakap , aku menyusukan Rayyan sepenuhnya bukan dalam jangka masa yang lama seperti orang lain , sedih ? of course sedih sebab tak dapat menyusu sepenuhnya hingga 2 tahun .. tapi journey of breastfeeding setiap mummy tak sama kan .. maafkan Umi sayang .. 

Kenapa campur ? kenapa tak nyusu badan sepenuhnya dan macam-macam lagi ? by the way kenapa Rayyan tak cukup bila menyusu badan sebab dia hanya menyusu sebelah je walaupun selalu bagi ke dua-dua tapi dia asyik menolak , dari baby hingga sekarang dia hanya menyusu badan sebelah kanan sahaja , i dont know why , nak kata sebelah buta ! hurm celik je tengok haha ..  so stop ask me why ~ sakit bila soalan tu di ajukan haha .. 

A lil throwback saat gebu gebas , jangan risau Umi tetap akan beri susu badan hingga kering 

Lately aku cuba consume Shatavari Asparagus Racemosus by Himalaya , brand Himalaya ni memang tak asing lagi dari dulu , banyak feedback positif dari pengguna setia Himalaya , dan aku akan google dan buat research jugak sebelum try .. tq buat Kak Dila bagi tau pasal ni , so that aku boleh try dan share apa yang bagus tentang Shatavari ni .. (masih struggle try milkbooster sebab bukan sepenuhnya FM)


Shatavari Punca Rayyan Kurang Minum Susu Formula ?

Seminggu lebih aku cuba dengan konsisten , sebelum ni aku akan buat susu untuk Rayyan dalam 180 ml air tapi sejak dua menjak ni dia selalu tak habiskan susu FM yang aku buat , always membazir , membazir dan membazir ~ sebelum ni setiap kali buat memang habis licin dia minum susu FM tu.. dan lately ni jugak asyik nak melekap (nyusu badan je) lebih dari biasa, kadang aku puas paksa dia habiskan susu FM tapi asyik menolak dan akhirnya nak melekap je dengan aku .. 

Semenjak aku amalkan Shatavari ni , susu makin banyak keluar , dan Rayyan pun cepat kenyang sebab tu separuh je dia minum susu FM , memang takde punca lain dah kenapa dia kurang dan kadang tolak susu FM , lepaih ni kena buat separuh je lah gitu .. jimat duit abah :p hurmm tetiba rasa sedih andainya dua-dua dia nak nyusu , mungkin aku dapat bagi fully breastfeed huwaaa tapi takpelah aku tetap teruskan perjuangan ni hingga ke titisan akhir .. mana tahu susu lagi banyak keluar dan tak perlu susu FM dah , ni pun aku consume seminggu lebih .. haaa

Shatavari Himalaya Ok ke ?

Bagi mummy yang nak tingkatkan susu badan , memang aku recommend sangat korang try lah Shatavari ni .. selain tu bukan hanya untuk milkbooster je tapi banyak khasiat yang lain .. aku sendiri usaha dan tawakal je amalkan Shatavari dan bila dah Rayyan berperangai macam tu  , takde sebab lain dah sejak dari start aku amalkan Shatavari ni.. aku yang macam ni pun masih struggle , korang yang nak fully bf wajib try ni .. inshaAllah sangat membantu


Himalaya Shatavari adalah ekstrak herba tulen dan dianggap sebagai ramuan yang paling bermanfaat bagi wanita kerana secara keseluruhannya membantu mengimbangi sistem hormon wanita.Shatavari benar-benar menyuburkan dan membersihkan darah dan organ-organ pembiakan wanita menyebabkan ia menjadi sangat berkesan dalam meningkatkan kesuburannya. Ia menyuburkan rahim dan ovum dan hampir menyiapkan organ-organ wanita untuk mengandung dan menghalang keguguran yang diancam. Ia juga meningkatkan laktasi dan mengandungi phyto-estrogens, prekursor estrogen dan benar-benar sangat berguna untuk wanita yang mengalami tahap estrogen semula jadi yang rendah akibat daripada menopause, histerektomi atau oophorectomies.
Manfaat Shatavari Himalaya  
  • Berkesan dalam meningkatkan kesuburan dan mengawal ovulasi 
  • Menormalkan rembesan hormon
  • Merawat gejala PMS dengan melegakan kesakitan dan mengawal kehilangan darah 
  • Membantu dalam penyusuan ibu 
  • Melegakan simptom menopouse seperti kilat panas
  • Sangat berfaedah dalam amenorea, dysmenorrhea, leucorrhea dan penyakit peradangan pelvik yang lain.
  • Membantu mengatasi keletihan, kesihatan fizikal dan mental, dan menyokong dan meremajakan  tubuh
  • Herba berharga di Ayurveda digunakan untuk beribu-ribu tahun sebagai tonik pembiakan wanita.
Penggunaan 



1 tablet dua kali sehari selepas makan .
-Setiap tablet mengandungi: Ekstrak akar Shatavari ( Asparagus racemosus ) - 250 mg
-100% Vegetarian
-Bebas dari gula, warna tiruan, perisa buatan, pengawet, dan gelatin.

Melalui pembacaan aku dan buat sedikit research , herba yang terdapat dalam Shatavari ni adalah dari tumbuhan yg berada dalam hutan rendah di India , dan semestinya ia dari akar tumbuhan yang memang untuk perubatan .. Shatavari bermaksud ''100 pasangan'' dan juga di panggil Ratu Herba kerana ia menguatkan seorang wanita di titik ia mampu menghasilkan ovum yang sihat , melalui pembacaan ni memang banyak khasiat dia weh.. jangan risau Shatavari adalah HALAL .

Bagi yang mana tengah ikhtiar untuk hamil dan belum amalkan Shatavari , cuba ikhtiar dengan amalkan Shatavari pulak .. mana tahu usaha , doa dan tawakal dengan izin Allah , segala doa di makbulkan .. kita hanya merancang Allah jua yang menentukan .. :)

More Info :

29 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Wahhhh produk himalaya laaa.. banyak juga kebaikan produk ni kan Qaseh. FUHHH herba2 dari hutan di India gitu.. baru akak tau .. ingatkan ambik kat sini jer..apa yang penting HALAL ..

    BalasPadam
  2. setuju. usaha dulu. if tak usaha mana nak dtg hasilnyer kan. shatavari pd k.sal mmg terbaik !

    BalasPadam
  3. Wife pun guna juga himalaya nie..Alhamdulillah baby afeeya pun tak nak susu formula

    BalasPadam
  4. Thank you qaseh share pasal produk ni.. Bolehlah kak Ti suggest kan pada kengkawan n sedare yg masih breastfeeding..

    BalasPadam
  5. Bagus khasiatnya, nanti akak nak cuba jugak masa susukan baby.

    BalasPadam
  6. Amsyar pun sama.. Nak belah kanan je. Dia mmg tak nak susu fm. Sejak susu badan dah banyak lepas amal Shatavari ni, lagilah seronok dia.

    BalasPadam
  7. Banyak khasiatnya... bagus untuk wanita...

    BalasPadam
  8. Jangan sedih sebab rezeki anak-anak tak sama..apa pun tahniah sebab masih usaha tuk bf anak sampai kini. Suplement ni sebagai bantuan tuk bf anak

    BalasPadam
  9. jangan sedih2 ummi Insya Allah ,tetap bagi juga kan,tetap ada susu ibu utk rayyan,wahhhh bagus tuk yang usaha pregnant ni.

    BalasPadam
  10. Insha-Allah Rayyan akan sihat selepas pengambilan produk ni ye Ummi..amin.

    BalasPadam
  11. semoga rayyan membesar dengan susu ibu yang ummi cuba bagi..

    BalasPadam
  12. insyaAllah..moga dipermudahkan..btw produk himalaya memang bestsgt..

    BalasPadam
  13. Biase tgk himalaya tp blum pernah try mana2 produk dia... nnti la try..

    BalasPadam
  14. Mudah la gini. Dlu akk gigih mcm2 cara. Kalau la tahu ada pil gini..

    BalasPadam
  15. boleh suggest kakak min ni pakai product himalaya ni . ramai jugak pengguna ok makan ubat ni ekk. nak min yg pakai ubat ni. mcm pelik pulak.. kohkoh

    BalasPadam
  16. Dah boleh rekomen kawan-kawan yang ada masalah untuk menyusukan baby. Terima kasih kerana berkongsi info yang bermanfaat ini.

    BalasPadam
  17. Nnt nk syor pada member.dia tgh prob susu

    BalasPadam
  18. Kak Nina pun baru cuba ambik Shatavari ni..
    So. Far dah nampak kesan positif. Berkesan!

    BalasPadam
  19. Seronok kalau dapat susukan anak fully. IQ pun same la...dlu bf lpas tu campur...lepas tu fm fully...kalau tahu ada sharatavari dari awal..mesti jimat duit dah. Huhu

    BalasPadam
  20. Produk himalaya nie memang bagus. Nanti dah sampai masanya boleh la Migha consume Shatavari nie.. :) Hehehe

    BalasPadam
  21. Semoga murah rezeki baby dapat minum susu ibu.

    BalasPadam
  22. Alhamdulillah serasi ngan Qaseh, moga yg terbaik utk Rayyan

    BalasPadam
  23. Assalam.. Mengandung boleh makan tak?

    BalasPadam
  24. tgk org review, rasa nak cuba untuk hilangkan keletihan. dgrnya mcm berkesan .

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama