Hilangkan Eye Bag , Dark Circle dan Jerawat dengan Produk Swissvita Acne Solution Soothing Cleanser Cream dan 3d Micrite All Use Eye Cream

Holla ! Aku rasa bukan aku je ada masalah ni , boleh di katakan 80% alami masalah sama macam aku tapi masih lagi tak jumpa cara yang betul .. mungkin tak dapat menghilangkan masalah ni 100% tapi boleh mengurangkan dari masa ke semasa .. kan ? hi hi hii tu pun dah boleh buat senyum sampai ke telinga bila tengok wajah di cermin ... masalah apa ? Masalah yang selalu korang merungut tu lah , jerawat dan mata panda ! Jadi 2 produk ni mampu membantu korang 

❤Swissvita Acne Solution Soothing Cleanser Cream 
❤Swissvita 3D Micrite All Use Eye Cream 



Sejujurnya muka aku tak begitu teruk dengan masalah jerawat , tapi ada bulan-bulan tertentu haa mula lah jerawat tu datang menempek di muka lebih-lebih lagi kawasan dahi , hidung dan dagu .. oh yang paling tak best dalam lubang hidung pun dia nak hidup mungkin kawasan redup dan masin tu selesa agaknya kahkah .. Yang buat sakit hati bila jerawat tu menyakitkan , tersentuh sikit je azab gila rasaya huwaa huwa korang paham kan perasaan itu ! huh 

Hurm sebenarnya bila tengok kawan-kawan yang ada masalah jerawat yang teruk ni kesian pulak , mesti korang struggle gila kan nak jaga muka lebih-lebih lagi kulit yang sensitif , salah satu punca mungkin ada sesetengah memilih produk yang tidak sesuai , maknanya kat sini bila korang nak cuba sesuatu produk yang penting cuba tengok bahan kandungan dia dan sesuai tak dengan jenis kulit korang haaa .. 


❤ SWISSVITA ACNE SOLUTION SOOTHING CLEANSER CREAM

Jadi aku nak cadangkan kat korang yang ada masalah jerawat teruk cuba Swissvita Acne Solution Soothing Cleanser Cream  ,yang ni sesuai untuk oily and combination skin , dalam penjagaan wajah semua dah tahu wajib cuci muka tapi bukan sekadar cuci dengan air je , mungkin liang pori kulit kita dah tersumbat teruk sebab tu ia tak dapat bernafas dengan betul dan mengundang kepada masalah-masalah kulit yang lain , jerawat , whiteheads , blackhead dan lain-lain .. air sahaja tidak dapat membantu ye !

Tadi aku ada mention , nak pilih produk yang sesuai wajib tengok bahan yang terkandung , kenapa ? Bila korang ada masalah kulit jerawat kena lah ada bahan-bahan yang dapat merawat jerawat tu , contohnya untuk masalah jerawat ni , pilihla yang mengandungi bahan Asid Sitrik yang berfungsi menjaga liang pori korang yang mana melawan bakteria yang ada dalam jerawat degil tu haaa 


Tekstur : Cream 
Bau : Hidung aku bau cream ni macam bau kelapa haha , lebih kurang macam tu lah so far selesa dengan bau dan tekstur cream ni . 

Fungsi Swissvita Acne Solution Soothing Cleanser Cream 
  • Membantu membuka liang pori dan mengurangkan kehadiran jerawat , blackhead dan whitehead
  • Mengeluarkan minyak dan kotoran yang tidak di kehendaki 
  • Membersihkan kulit dari pencemaran yang kita tidak nampak
  • Melembutkan kulit 
  • Bebas dari Paraben , Alcohol dan Fragrance 
  • Mempunyai bahan berasaskan asid sitrik untuk memulihkan jerawat dan ekstrak tumbuhan untuk mengeluarkan minyak terutama di bahagian Zon T 
  • Tindakan pantas dalam merawat jerawat dalam masa 1 minggu .



A.C.N.E.F.I.G.H.T.I.N.G!!!
Cara penggunaan : Gunakan setiap hari , pagi dan juga malam 
Ambil sedikit cream dan cuci muka korang macam biasa , bilas dengan air dan keringkan 

Walaupun cuci muka ni tak mengambil masa yang lama seperti bila kita sapu pelembab ataupun serum (tanpa perlu cuci) tapi step wajib sebelum step-step seterusnya adalah cuci muka , kerana ia membersihkan liang pori kita , sel-sel kulit mati dan minyak yang menyumbat pori-pori ~ dengan cream ni ia akan menyebabkan jerawat tu segan silu nak tumbuh heh heh .. Boleh lihat kesan pantas selama 1 minggu !
( Retail Price : RM115 [15g] )




❤ SWISSVITA 3D MICRITE ALL USE EYE CREAM

Selamat tinggal mata panda dan lingkaran gelap ! Haa yang ni masalah teruk bagi aku tambah-tambah bila dah jadi Umi ni ''eyebag'' dah tak dapat di bendung dah , jika ada yang nak beli eyebag aku mohon pm tepi k haha kalau lah boleh jual kan ~ dan masalah ni memang ramai yang mengalaminya , pelajar yang selalu study lewat malam , yang bekerjaya kadang tak cukup tidur , ibu-ibu yang ada baby memang berhadapan lah dengan masalah ni .. memang tak boleh lari dah .. sobss sedey kan ! 

Jika korang dah cuba macam-macam produk tapi still tiada perubahan , aku rekemen kan Swissvita  3D Micrite All Use Eye Cream ni , aku pun dah jatuh cinta dengan eye cream ni serious best gila even sebenarnya takut juga nak pakai di kawasan mata tapi di sebabkan bahan kandungan nya pun bebas dari bahan kimia yang berbahaya why not haaa ..


This one sesuai dengan semua jenis kulit dan selamat di gunakan kerana ia non-greasy , paraben-free , fragrance-free , alcohol-free dan ia adalah water based .. Bahan utama yang ada dalam Micrite 3d All Use Eye Cream ni adalah phytonutrient AC-11 yang berasal dari herba semulajadi dari hutan amazon dan sememangnya bagus untuk pembaikan tisu kulit lebih-lebih lagi penuaan.


For the first time tengok packaging ni seperti gam UHU kan tapi packaging yang sangat bagus because it's aluminium sealed package , memang kedap udara jadi tak mudah tercemar dengan udara yang ingin masuk .. Tekstur pulak tak melekit, sebenarnya ia tak macam cream biasa tapi lebih seperti gel dan bau tidak mengganggu aku untuk setia menggunakannya .. 

Fungsi Swissvita 3d Micrite All Use Eye Cream 
  • Mengurangkan kedutan dan mencerahkan 
  • Ucapkan selamat tinggal kepada lingkaran gelap di kawasan mata 
  • Melambatkan proses penuaan 
  • Melembutkan kulit 
  • Mengurangkan eye bag 
  • Kawasan mata lebih berseri dan tak kusam lagi 


Cara penggunaan sangat mudah , hanya letak beberapa titik di kawasan mata kemudian sapu perlahan-lahan sehingga ia menyerap ke dalam kulit , aku gunakan di setiap pagi dan juga malam jadi 2 kali sehari .. Untuk pertama kali guna ia tak memberi kesan pelik atau terengsa , pedih dan lain-lain jadi ia sesuai dengan kulit aku , yeah happy me ! 


Yang sangat best adalah bila apply eye cream ni ia cepat absorb sepertimana dengan slogan nya #7secsmiracle #7secslifting , jadi dalam masa 7 saat ia memberi keajaiban haaa cenggitu uols , power tak ? Dalam masa 7 jam pulak eyebag korang akan mula berkurang dan garis - garis halus di kawasan mata akan berkurangan dalam masa 7 hari .. 

Boleh nampak kan kawasan mata aku memang mengalami eyebag dan lingkaran gelap , fuhh jenuh nak tutup dengan concealer / mekap .. huwaaa so thanx to ''all young'' because i really need this and i love it so much ! Hope aku konsisten dan dapat hilangkan lingkaran gelap tu secepatnya (maklumlah blogger always tidur lewat kan ! ) garis halus tu munkin ambil masa lama sikit sebab ia dah lama bersemadi di situ hahah , nampak naw dah tua .. isk isk isk 
( Retail Price : RM80)

Jika korang ada masalah sama yang korang nak sangat hapuskan , boleh lah cuba produk ni okay lagi pula memang terbukti berkesan dan dapat award dari :

❤ Watson's Beauty Award
❤ Oscar Beauty Award
❤ Amazon 5 Star Review


Mana nak dapatkan produk Swissvita ni ?
Available at AEON DATO ONN , JOHOR BAHRU 
Official Online Store : WWW.ALLYOUNG.MY
Other Online Store : HERMO , ZALORA & LAZADA 

TAKE NOTE :
Discount Code : RM10 discount code ⇒SWA10 (No Min Spend)
When purchase at WWW.ALLYOUNG.MY (valid untill 28/2/2018)


29 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Uishh kene ada ni..eyebag gue pun ada..lagi nak masuk anak kedua ni..

    BalasPadam
  2. memang bagus ni... berkesan! rekomen sangat pada sapa yang ada eyebag tu

    BalasPadam
  3. ehh,, boleh hilangkan mata panda ni

    BalasPadam
  4. Hahahhahah jerawat kat hidung tu win rasa nak sepak org je,huwaaaa eye beg kita pun dah lebih sekilo ni huhuuu macam best je produk ni.

    BalasPadam
  5. Kena dptkan ni... liez ada semua masalah dr eyebag, dark circle ni... hmmm rimas pulak rsnya tgk

    BalasPadam
  6. Texture tu cream ke? Nampak cair. Tapi boleh try jugak ni.

    BalasPadam
  7. Bestnya boleh hilangkan eye bag.. Bila ada eye bag tu muka pun nmpk lesu je..

    BalasPadam
  8. Bestnya dah lama cari produk macam ni

    BalasPadam
  9. owh berbentuk gel mesti best guna nie..nak try la nanti

    BalasPadam
  10. Omg ...can it really reduce eye bag?

    BalasPadam
  11. Alaa... kena ada gak ni! Kak Nina pun ada eye bag dah rupa handbag besarnya. Huhuuu

    BalasPadam
  12. I have dark eye circles and eye bag. Want to try this eye cream too.

    BalasPadam
  13. Oh, I needed this product. Nowadays, I have an dark circle around my eyes and I really want to disappear it. and looks like this is perfect product for my dark circle. Will check this out.

    BalasPadam
  14. I want to try this, am currently obsessing with under eye creams. To help lessen my eyebags :)
    I wonder if Watsons PH have it.

    BalasPadam
  15. Such informative review! I have heard about this brand too. Perhaps I get to try them.

    BalasPadam
  16. Okay,nampaknya memang kita sangat-sangat perlukan produk ni. Eye bag kita makin teruk sekarang

    BalasPadam
  17. menariknya produk ni..kena try ni coz mata i dah cam panda haha

    BalasPadam
  18. Boleh try ni..kasi hilang mata bawah lebam.

    BalasPadam
  19. Sesuai sgt dah produk ni dengan Ty yang tak cukup tidur. Mata panda pun lagi comel rasanya. Boleh la usha. Thanks sharing dear.

    BalasPadam
  20. nak jugak cuba lah.. bawah mata yanie pun makin serupa panda dah huhuhu

    BalasPadam
  21. My eye bag teruk giler. I want to try the eye cream look nice.

    BalasPadam
  22. I tried their product before
    it's super nice
    but it's a bit costly, am I right?

    BalasPadam
  23. Was interested in the acne cleanser cream but my, it is rather pricey, eh? Good things don't come cheap, as they say.

    BalasPadam
  24. saya punya mata panda teruk sangat ni..kena guna swissvita untuk hilangkan mata panda

    BalasPadam
  25. This is really a great product. Always wanted to find solution for my eyes. Gonna try this product.

    Racheal

    BalasPadam
  26. Didn't know about this wonderful brand until I read your post, thanks for the info sharing :)

    BalasPadam
  27. This seems a cool product that i should try soon. Hope the availability and delivery is okay.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama