Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Rama - Rama Dan Cinta Lelaki

Assalamualaikum sayang2 semua , semoga sentiasa di bawah payung rahmatNYA ...
sorry sebab qaseh dah jarang blogwalking , ada yg sempat baca tapi tak tinggalkan komen , maaf..

 
''rama2 itu ibarat wanita ,Biar menjadi rama-rama dengan sayapnya yg terang dan indah daripada sang kelkatu yg menerjah api ''
 
wahai wanita kita ibarat rama-rama , yang memberi keindahan pada sang bunga , terkadang dunia ni akan sunyi jika rama-rama hilang dari pandangan alam ... tapi apakah kita rama-rama yang pandai menjaga sayap , atau pun rama-rama yang  mudah hilang keindahannya bila keindahan itu mula di sentuh ..
 
terkadang ramai wanita bangga bila hadirnya di gilai ramai lelaki tapi wanita jangan lupa sayap itu pasti kian luntur bila mula di sentuh lalu terlekat di jari2 lelaki .. seperti sayap rama-rama yang beralih coraknya bila ia di sentuh .. lantas apa di fikiran mu ? apa guna di gilai ramai lelaki jika suatu saat sayapmu sudah tidak berguna lagi ~ di mana nilai kamu bila sayapmu sudah tiada ..

hati berbicara :
 
 ''Biar hidup sendiri dan selesa membina pahala daripada hidup berdua tetapi menjadi pencetus dosa ke neraka. Biar hidup seorang dan berenang menuju TUHAN dengan selesa dan bahagia, daripada hidup berdua dan merasakan diri masih menggoda untuk semua. Biar hidup sendiri dan masih kekal serinya daripada dikelilingi lelaki tetapi telah hilang maruah diri. Biar lambat bertemu jodoh tetapi tinggi peribadi daripada cepat jodohnya tetapi tidak lama ditinggalkan pergi.''

Comments

like entry nih....shuke :)
:: cikNuurul :: said…
kagum dengan kalam bawah tu,.haishh,.biar jodoh lambat asalkan berbudi pekerti kn?,.hehe,.*ayat menyejukkan hati sndiri*
mas saari said…
tak guna jugak digilai ramai lelaki kalau semua lelaki tu hanya pendusta semata2..
aDisH.sHidA said…
rama rama terbang tinggi di awan sana....singgap hinggap di kelopak bunga....
Solihin Zubir said…
nice... perumpamaan yg indah...
Yana Kama said…
betul..takut kadang2 diri tak mampu nak tanggung ujian iman dari Dia..hanya padaNya kita mampu mohon kekuatan untuk jadi wanita terbaik disisiNya
athirah said…
:). hye akak.
dalam maksud die tue ..
subhanallah..sungguh indah ayat hati berbicara.. teruskan menulis kamu
Kira Sakura said…
btol tue qaseh... sama2lah kita menjaga sayap dari dikotori oleh tgn lelaki..
Mama Gee said…
tp..........mama nk jadi ladybird...chomel...ceria...susah nk jumpa...boleh gitu? hahahaa
Cik Pulau said…
peliharalah rama-rama tu agar ianya kekal cantik..
Nur Farah Hani said…
saye berharap saye juga aderlah rame2.. hehehehe.. :D
budak penjara said…
rama-rama...wahhh..lagu yg ella nyanyi tu..haha
Qaseh Dalia said…
ciknurul -
insyaAllah jodoh tu ada nanti , jangan risau k ..hehe
Qaseh Dalia said…
sis mas -
betul tu sis ..
Qaseh Dalia said…
kak shida -
hamboi2 romatik je komen .. hehek
Qaseh Dalia said…
solihin zubir -
tq ..
Qaseh Dalia said…
leen yan na -
insyaAllah dear
Qaseh Dalia said…
athirah -
hai dek mucuk ..
dalam mana tu ..hehe
Qaseh Dalia said…
Mo -
tq dear .. insyaAllah selagi ada ruang dan masa
Qaseh Dalia said…
kiera sakura -
insyaAllah syg
Qaseh Dalia said…
mama gee -
lady bird pun boleh , lagi kuat rasanya hehek
Qaseh Dalia said…
cik pulau -
insyaAllah dear
Qaseh Dalia said…
nur farah hani -
kita semua rama2
Qaseh Dalia said…
budak penjara -
nak kena penjara ke ? haha