Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Berilah Dia Semangat ...

Assalamualaikum

''mak .. bangunlah mak .. anak2 mak rindu kan mak ''

Semalam hencik kyle call n kata dua2 buah pinggang mak dah rosak n jantung tak dapat nak berfungsi , sekarang ni guna mesin untuk pernafasan , n doctor kata 50 - 50 ..di sebalik suaranya ada getaran , nafas tersekat2 .. menangislah sayang , lepaskan segala kesedihan mu .. agar kekuatan tu kembali pulih , dan percaya akan kuasa Allah .. percaya keajaiban akan berlaku ... berdoa lah hingga bibir tak mampu mengungkapkan perkataan2 lain sayang .. kita hanya manusia yang tak mampu berbuat apa2 , cuma Allah yang dapat memberi kita syafaat di ketika ini.. dan semalam tangisan kita bersatu =(

jika seseorang yang kita sayang sedang berduka hanya semangat yang mampu kita beri , kata2 nasihat agar dia berfikir kita hanya manusia biasa , qaseh tak dapat pergi coz qaseh sekarang di terengganu n mak dia hospital kuala lumpur , andainya kejauhan ini kita fikir ianya satu halangan ! jangan putus2 memberi semangat ,  jangan putus2 berdoa agar semua nya kembali pulih .. inilah ujian dan dugaan yang perlu kita tempuh bila kita ada insan yang kita sayangi .. sakit itu pencuci segala dosa, dan inilah waktunya untuk menilai adakah kita pasangan yang tulus? jika kita tak mampu beri dia ketenangan di saat dia resah dan gelisah maknanya kita masih belum cukup untuk menjadi suri di hatinya .. kerana perhubungan itu saling melengkapi ..alhamdulillah , sedikit sebanyak kekuatanku beralih pada dirimu .. kuatkan semangat sayangku ...

hati berbicara :
yaAllah ya tuhanku .. hanya Mu tempat ku mengadu ..
permudahkan lah segala urusan , panjangkanlah umur mereka..
makbulkanlah doa ku yang satu ini yaAllah agar senyuman kembali mekar di bibir mereka2 yang ku sayangi ... sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui ..
aku Redha dengan segala2nya yaAllah cuma berikanlah ketabahan di dalam hati mereka agar segala ujian yang Mu berikan dapat di lewati dengan penuh keimanan dan ketaqwaan .. 
wallahualam...
doa dalam tangisan ~ 
*mak hencik kyle*

Comments

semoga mak dia kembali sihat macam biasa..berdoalah..
::p0t pEt iLa:: said…
aduh tersentunya..

qaseh, semoga dia kuat menempuh segala dugaan
Ya Allah kesiannyer encik Kyle.. Mudah-mudahan mak Kyle cepat sembuh dan semoga Kyle sekeluarga tabah menghadapi segala Ujian dariNYA
Browacana said…
Hanya doa boleh membantu..... Bacalah selawat syifa' kat mak nya.... Semoga beroleh pertolongan dari Allah S.W.T...
Dalila said…
Kata-kata semaNgat sgt penting ;)

disaat kita sedih..ade yg hulurkan telinga utk mendengar..kata-kata untuk diucap... ;)
Zura Tahir said…
allah sedang menguji keimanan hambanye...
Qila Adol said…
sentiasalah berikan kata semangat padanya.. jgn biar dia rasa keseorangan..anak2 itu kekuatan seorang ibu..doakan yang terbaik..amin..
Niena Muhammad said…
erm.. sedih baca ni...

doa banyak2... moga mak selamat.. slalu buat solat hajat, moga smua kmbali pulih, ni ujian dariNya..
Diana @ BKKC said…
qaseh..sabarlah ye? dugaan yg dtg pasti ade hiklah disebaliknya...
Fauzan Zain said…
jangan pernah berhenti untuk berdoa..Allah sentiasa bersama orang yang sabar.. :)
KAMIHIDUP said…
Ya Allah, semoga tuhan panjangkan umur beliau, dan beri kekuatan pada beliau. :)
Far8 budak baik said…
ya Allah..qesahhh...sedih kot aku
bace...kau kat ganu bljr ehh???
balik lahh ke KL tuuuu...
secepat mungkin lahhh..
sedih aku bace huh ;'(
Unknown said…
Ya Allah Ya tuhan ku, permudahkan lah urusan mak Qaseh.
Unknown said…
sorry, Mak hencik kyle kan?
abadi romeo said…
berdoalah kepadaNya..Insyaallah..
semutsengal said…
Err,


takziah untuk mak hencik kyle ;)
mas saari said…
sedihnya...
akak dah pernah lalui saat2 sedih mcm ni masa arwah mak kena serangan jantung yg mengejut! huhuhuhuhu
fRaMe+LenSeS said…
Nadh baca pn da sebak... T.T sabar ya kamu.. kita doakan enchik Kyle punya ibu cepat sembuh.. amin2..
Unknown said…
haah dah tengah hari sudah..nice ayat..kelemahan bro kt sini la..bab madah2 hmm susah nak memahami.hmm semoga dia sihat k
MizzTina said…
bykkn berdoa...semoga dia selamat...
mykhalis said…
semoga segalanya selamat.. InsyaAllah..
forever love said…
berdoa dan berdoa dan terus berdoa.. insyaAllah segalanya ok... harap terus sabar ye kyle
PinKy MoMMa said…
adik..sis doakan smga mak kyle sihat..jgn putus asa utk berdoa..selebihnya kerja Dia..

smga doa2 kita dimakbulkan..insyaAllah
iPai said…
Amin ... Amin .. Amin . moga semunya akan pulih seperti biasa

betul tuh, sebagai kawan kita kena tolong sehabis baik .. kelak, pada masa akan datang akan ada seseorang yang tolong kita balik ..
adan said…
sbak baca entri ni.. semoga semua dalam keadaan selamat.. banyakkan berdoa untuk mereka.
Alia Rahmat said…
ya ALLAH kakak, sedihnya.. semoga dia terus kuat..
James Alexander said…
teruskan usaha murni anda...
banyakkan sabar yer Qaseh...dan jgn lupa sentiasa sedekah yasin kepadanya agar dia sentiasa tenang dan dapat hadapi penyakitnya dgn tabah...
semoga mak abg kyle cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan,, ameen..
mrs kayrul said…
harap2 semuanya akan kembali pulih...semoga mak hencik kyle kembali sihat seperti sedia kala..amin
eZmALiZa said…
kata-kata dalam entry mampu menyentuh hati manusia berjiwa kertas... =((
azwa amani said…
semoga diberikan kesihatn yg baik ekpada mak encik kyle qaseh
najihahfara said…
kak..sampai kan kak incik kyle supaye kuatkan semangat..
doa banyak2..
salemaziz said…
be strong qaseh..:)
~nsar~ said…
benar... hanya kita yang terdekat terapat untuk terus beri semangat pada mereka.. teruskan qaseh.. moga allah memberi kemudahan pada mereka..
teciq said…
semoga tabah menghadapi ujian Allah..
n semoga bakal mak mentua cepat sehat..amin~ ^^
Qaseh Dalia said…
anisa -
tengah mencuba
Qaseh Dalia said…
syazwan -
doa tak putus dari hati .. meluahkan dengan perasaan yg tak boleh di luahkan
Qaseh Dalia said…
ila -
tq syg .. insyaAllah
Qaseh Dalia said…
sis ieb -
tulah .. hurmm tq sis syg .. amin ..semoga DIA mendengar doa2 hambaNYA
Qaseh Dalia said…
bro wacana -
ye bro , hanya doa .. tq bro .aminn
Qaseh Dalia said…
dalila -
ye dear .. itu yg termampu .. semoga mulut dapat mmbuat yg termampu dan telinga cuba mendengar dengan sedaya upaya
Qaseh Dalia said…
zura -
ye sis .. hurmmm
Qaseh Dalia said…
mama comel -
betul tu sis .. anak2 kekuatan seorg ibu .. tq dear
Qaseh Dalia said…
niena -
huhu jangan lah sedih .. qaseh sedih jugak ..
amin insyaAllah sis
Qaseh Dalia said…
pyka -
baiklah !
Qaseh Dalia said…
diana -
tq sis.. qaseh pun bersabar ..
Qaseh Dalia said…
fauzan -
insyaAllah bro.. i will
Qaseh Dalia said…
kami -
T_T me too.. tq kami
Qaseh Dalia said…
far8 -
bukan lah .. mak hencik kyle yang sakit .. qaseh memang asal teganu ..
ko sedih qaseh agy lah sedih tau !
Qaseh Dalia said…
ezan -
yup mak hencik kyle .. tq dear
Qaseh Dalia said…
bro abadi romeo -
ye bro .. qaseh berdoa sentiasa
Qaseh Dalia said…
sis mas -
akak ! sory qaseh buat akak sedih n teringat pulak hurmmm
Qaseh Dalia said…
nadh -
nadh laki kena kuat ..xleh sedih2 keyh .. aminn
Qaseh Dalia said…
bro ahmad -
xpe =) tq bro ..aminn
Qaseh Dalia said…
mizz kechik -
tq dear .insyaAllah
Qaseh Dalia said…
bro khalis -
tq bro ..
Qaseh Dalia said…
atiq -
tq syg .. berdoa jugak ye .. untuk kyle ..
Qaseh Dalia said…
sis pinky -
ye sis ..hanya DIA yang punya segala kuasa untuk menentukan ..
Qaseh Dalia said…
ipai -
bro .. betul tu .. sekurangnya2 kesedihan dia berkurang ..
Qaseh Dalia said…
adan -
jgn sebak =( .. tq aminn
Qaseh Dalia said…
alia -
huhu jangan sedih ye syg .. insyaAllah .. =)
Qaseh Dalia said…
james -
insyaAllah
Qaseh Dalia said…
cik puan izan -
qaseh nak sangat baca surah yassin time2 camni .. tapi piyet T_T
Qaseh Dalia said…
dek ina -
tq syg .. hopefully
Qaseh Dalia said…
kayrul syah -
tq bro .. aminn
Qaseh Dalia said…
ezmaliza -
huhu .. qaseh hati tisu .. sory kalau sedihkan sesiapa
Qaseh Dalia said…
azwa amani -
tq dear
Qaseh Dalia said…
cik najihah -
insyaAllah dear ..nnt sis smpaikan .. tq
Qaseh Dalia said…
salema-
try to be strong
Qaseh Dalia said…
nsar -
insyaAllah .. tq atas nasihat ..aminn
Qaseh Dalia said…
teciq -
tq dear .. tq alls
Unknown said…
semoga hari neh lebih baek dari semalam...hanya doa dan bacaan yasin yg mampu kita beri...doa banyak2 k...nana doakan moga mak henchek kyle cepat sembuh..amin...
zeeLa-AtiE said…
turut simpati lagi sedey dgar kat hkl juz infront of my college..kalau lah kenal dah lamer g melawat...ye doakan ape jua yg terbaek tok mak kyle okey...amin
Sarah Mnasir said…
hey there.. ara singgah n follow cni.. pink tol blog dea.. ^^
ewanthology said…
berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul... semoga tabah menghadapi dugaan ini.
zarul farhana said…
kuatkan semangat ya....
Unknown said…
amin.
permudahkan lah segalanya,
untuk qaseh dan mak kwn u tu .
Sunah Sakura said…
insya'Allah...semoga segalanya dipermudahkan untuk mak kyle...
Kyra Elric said…
Allah sentiasa mendengar doa hambaNya..moga diperkenan kan anak kpd mak :)
puteri ain said…
doa byk2 k . hope smua akan ok . doa dari sini .
bykkan buat solat hajat, insyaAllah dgn izinNya dpt kembali sembuh..hanya Dia Maha Berkuasa..
Liyana Aziz said…
semoga diberi kesihatan kepadanya... insyaAllah...
Anonymous said…
seputeh qaseh..kena kuat k..mcm malik nor
sal ya said…
dugaan datang dlm pelbagai bentuk...
hanya sabar dan iman yang teguh je buat kita bertahan...

salam kenal...
faiz said…
mmg sengsara bila sakit buah pinggang ni mcm nenek saye dulu...semoga mak dia sembuh...
shaFazie said…
kuatkan smgat..semoga mak en kyle cpt smbuh...jgn putus asa bt qaseh n family kyle
Zie Madini said…
zie doakan dia cepat sembuh. in the meantime uols sefamily have to be strong ea.
Unknown said…
semoga mak encek kyle cepat sembuh..doakan sama2 semoga semuanya selamat....tabahkan ati ye
ct kektus said…
pompuan giler besi ni, kalau tak di layan, tak kan menjadinya la. ;)


moga beliau berada dalam keadaan selamat. ;)
syuwai said…
walau apa pun yg terjadi, sentiasalah redha dgn ketentuanNya... segala yg terjadi pasti ada hikmahnya >.<
iPai said…
so, cik qaseh teruskan beri semangat !!
lady-D said…
Jgn putus asa bg smgt kat kyle ye dan juga doa untuk mak kyle..
MyraAyreen ^^ said…
i also need r strength huney :(

i'm in pain but no one see my tears drop by :(