Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Berilah Dia Semangat ...

Assalamualaikum

''mak .. bangunlah mak .. anak2 mak rindu kan mak ''

Semalam hencik kyle call n kata dua2 buah pinggang mak dah rosak n jantung tak dapat nak berfungsi , sekarang ni guna mesin untuk pernafasan , n doctor kata 50 - 50 ..di sebalik suaranya ada getaran , nafas tersekat2 .. menangislah sayang , lepaskan segala kesedihan mu .. agar kekuatan tu kembali pulih , dan percaya akan kuasa Allah .. percaya keajaiban akan berlaku ... berdoa lah hingga bibir tak mampu mengungkapkan perkataan2 lain sayang .. kita hanya manusia yang tak mampu berbuat apa2 , cuma Allah yang dapat memberi kita syafaat di ketika ini.. dan semalam tangisan kita bersatu =(

jika seseorang yang kita sayang sedang berduka hanya semangat yang mampu kita beri , kata2 nasihat agar dia berfikir kita hanya manusia biasa , qaseh tak dapat pergi coz qaseh sekarang di terengganu n mak dia hospital kuala lumpur , andainya kejauhan ini kita fikir ianya satu halangan ! jangan putus2 memberi semangat ,  jangan putus2 berdoa agar semua nya kembali pulih .. inilah ujian dan dugaan yang perlu kita tempuh bila kita ada insan yang kita sayangi .. sakit itu pencuci segala dosa, dan inilah waktunya untuk menilai adakah kita pasangan yang tulus? jika kita tak mampu beri dia ketenangan di saat dia resah dan gelisah maknanya kita masih belum cukup untuk menjadi suri di hatinya .. kerana perhubungan itu saling melengkapi ..alhamdulillah , sedikit sebanyak kekuatanku beralih pada dirimu .. kuatkan semangat sayangku ...

hati berbicara :
yaAllah ya tuhanku .. hanya Mu tempat ku mengadu ..
permudahkan lah segala urusan , panjangkanlah umur mereka..
makbulkanlah doa ku yang satu ini yaAllah agar senyuman kembali mekar di bibir mereka2 yang ku sayangi ... sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui ..
aku Redha dengan segala2nya yaAllah cuma berikanlah ketabahan di dalam hati mereka agar segala ujian yang Mu berikan dapat di lewati dengan penuh keimanan dan ketaqwaan .. 
wallahualam...
doa dalam tangisan ~ 
*mak hencik kyle*

Ulasan

Syazwan Che Deraman berkata…
semoga mak dia kembali sihat macam biasa..berdoalah..
::p0t pEt iLa:: berkata…
aduh tersentunya..

qaseh, semoga dia kuat menempuh segala dugaan
Isteri Encek Bard berkata…
Ya Allah kesiannyer encik Kyle.. Mudah-mudahan mak Kyle cepat sembuh dan semoga Kyle sekeluarga tabah menghadapi segala Ujian dariNYA
Browacana berkata…
Hanya doa boleh membantu..... Bacalah selawat syifa' kat mak nya.... Semoga beroleh pertolongan dari Allah S.W.T...
Dalila berkata…
Kata-kata semaNgat sgt penting ;)

disaat kita sedih..ade yg hulurkan telinga utk mendengar..kata-kata untuk diucap... ;)
Zura Tahir berkata…
allah sedang menguji keimanan hambanye...
Qila Adol berkata…
sentiasalah berikan kata semangat padanya.. jgn biar dia rasa keseorangan..anak2 itu kekuatan seorang ibu..doakan yang terbaik..amin..
Niena Muhammad berkata…
erm.. sedih baca ni...

doa banyak2... moga mak selamat.. slalu buat solat hajat, moga smua kmbali pulih, ni ujian dariNya..
Diana @ BKKC berkata…
qaseh..sabarlah ye? dugaan yg dtg pasti ade hiklah disebaliknya...
Fauzan Zain berkata…
jangan pernah berhenti untuk berdoa..Allah sentiasa bersama orang yang sabar.. :)
KAMIHIDUP berkata…
Ya Allah, semoga tuhan panjangkan umur beliau, dan beri kekuatan pada beliau. :)
Far8 budak baik berkata…
ya Allah..qesahhh...sedih kot aku
bace...kau kat ganu bljr ehh???
balik lahh ke KL tuuuu...
secepat mungkin lahhh..
sedih aku bace huh ;'(
Unknown berkata…
Ya Allah Ya tuhan ku, permudahkan lah urusan mak Qaseh.
Unknown berkata…
sorry, Mak hencik kyle kan?
abadi romeo berkata…
berdoalah kepadaNya..Insyaallah..
semutsengal berkata…
Err,


takziah untuk mak hencik kyle ;)
mas saari berkata…
sedihnya...
akak dah pernah lalui saat2 sedih mcm ni masa arwah mak kena serangan jantung yg mengejut! huhuhuhuhu
fRaMe+LenSeS berkata…
Nadh baca pn da sebak... T.T sabar ya kamu.. kita doakan enchik Kyle punya ibu cepat sembuh.. amin2..
Unknown berkata…
haah dah tengah hari sudah..nice ayat..kelemahan bro kt sini la..bab madah2 hmm susah nak memahami.hmm semoga dia sihat k
MizzTina berkata…
bykkn berdoa...semoga dia selamat...
mykhalis berkata…
semoga segalanya selamat.. InsyaAllah..
forever love berkata…
berdoa dan berdoa dan terus berdoa.. insyaAllah segalanya ok... harap terus sabar ye kyle
PinKy MoMMa berkata…
adik..sis doakan smga mak kyle sihat..jgn putus asa utk berdoa..selebihnya kerja Dia..

smga doa2 kita dimakbulkan..insyaAllah
iPai berkata…
Amin ... Amin .. Amin . moga semunya akan pulih seperti biasa

betul tuh, sebagai kawan kita kena tolong sehabis baik .. kelak, pada masa akan datang akan ada seseorang yang tolong kita balik ..
adan berkata…
sbak baca entri ni.. semoga semua dalam keadaan selamat.. banyakkan berdoa untuk mereka.
Alia Rahmat berkata…
ya ALLAH kakak, sedihnya.. semoga dia terus kuat..
James Alexander berkata…
teruskan usaha murni anda...
Cik Puan Izan❤ berkata…
banyakkan sabar yer Qaseh...dan jgn lupa sentiasa sedekah yasin kepadanya agar dia sentiasa tenang dan dapat hadapi penyakitnya dgn tabah...
~..Lesung Batu..~ berkata…
semoga mak abg kyle cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan,, ameen..
mrs kayrul berkata…
harap2 semuanya akan kembali pulih...semoga mak hencik kyle kembali sihat seperti sedia kala..amin
eZmALiZa berkata…
kata-kata dalam entry mampu menyentuh hati manusia berjiwa kertas... =((
azwa amani berkata…
semoga diberikan kesihatn yg baik ekpada mak encik kyle qaseh
najihahfara berkata…
kak..sampai kan kak incik kyle supaye kuatkan semangat..
doa banyak2..
salemaziz berkata…
be strong qaseh..:)
~nsar~ berkata…
benar... hanya kita yang terdekat terapat untuk terus beri semangat pada mereka.. teruskan qaseh.. moga allah memberi kemudahan pada mereka..
teciq berkata…
semoga tabah menghadapi ujian Allah..
n semoga bakal mak mentua cepat sehat..amin~ ^^
Qaseh Dalia berkata…
anisa -
tengah mencuba
Qaseh Dalia berkata…
syazwan -
doa tak putus dari hati .. meluahkan dengan perasaan yg tak boleh di luahkan
Qaseh Dalia berkata…
ila -
tq syg .. insyaAllah
Qaseh Dalia berkata…
sis ieb -
tulah .. hurmm tq sis syg .. amin ..semoga DIA mendengar doa2 hambaNYA
Qaseh Dalia berkata…
bro wacana -
ye bro , hanya doa .. tq bro .aminn
Qaseh Dalia berkata…
dalila -
ye dear .. itu yg termampu .. semoga mulut dapat mmbuat yg termampu dan telinga cuba mendengar dengan sedaya upaya
Qaseh Dalia berkata…
zura -
ye sis .. hurmmm
Qaseh Dalia berkata…
mama comel -
betul tu sis .. anak2 kekuatan seorg ibu .. tq dear
Qaseh Dalia berkata…
niena -
huhu jangan lah sedih .. qaseh sedih jugak ..
amin insyaAllah sis
Qaseh Dalia berkata…
pyka -
baiklah !
Qaseh Dalia berkata…
diana -
tq sis.. qaseh pun bersabar ..
Qaseh Dalia berkata…
fauzan -
insyaAllah bro.. i will
Qaseh Dalia berkata…
kami -
T_T me too.. tq kami
Qaseh Dalia berkata…
far8 -
bukan lah .. mak hencik kyle yang sakit .. qaseh memang asal teganu ..
ko sedih qaseh agy lah sedih tau !
Qaseh Dalia berkata…
ezan -
yup mak hencik kyle .. tq dear
Qaseh Dalia berkata…
bro abadi romeo -
ye bro .. qaseh berdoa sentiasa
Qaseh Dalia berkata…
sis mas -
akak ! sory qaseh buat akak sedih n teringat pulak hurmmm
Qaseh Dalia berkata…
nadh -
nadh laki kena kuat ..xleh sedih2 keyh .. aminn
Qaseh Dalia berkata…
bro ahmad -
xpe =) tq bro ..aminn
Qaseh Dalia berkata…
mizz kechik -
tq dear .insyaAllah
Qaseh Dalia berkata…
bro khalis -
tq bro ..
Qaseh Dalia berkata…
atiq -
tq syg .. berdoa jugak ye .. untuk kyle ..
Qaseh Dalia berkata…
sis pinky -
ye sis ..hanya DIA yang punya segala kuasa untuk menentukan ..
Qaseh Dalia berkata…
ipai -
bro .. betul tu .. sekurangnya2 kesedihan dia berkurang ..
Qaseh Dalia berkata…
adan -
jgn sebak =( .. tq aminn
Qaseh Dalia berkata…
alia -
huhu jangan sedih ye syg .. insyaAllah .. =)
Qaseh Dalia berkata…
james -
insyaAllah
Qaseh Dalia berkata…
cik puan izan -
qaseh nak sangat baca surah yassin time2 camni .. tapi piyet T_T
Qaseh Dalia berkata…
dek ina -
tq syg .. hopefully
Qaseh Dalia berkata…
kayrul syah -
tq bro .. aminn
Qaseh Dalia berkata…
ezmaliza -
huhu .. qaseh hati tisu .. sory kalau sedihkan sesiapa
Qaseh Dalia berkata…
azwa amani -
tq dear
Qaseh Dalia berkata…
cik najihah -
insyaAllah dear ..nnt sis smpaikan .. tq
Qaseh Dalia berkata…
salema-
try to be strong
Qaseh Dalia berkata…
nsar -
insyaAllah .. tq atas nasihat ..aminn
Qaseh Dalia berkata…
teciq -
tq dear .. tq alls
Unknown berkata…
semoga hari neh lebih baek dari semalam...hanya doa dan bacaan yasin yg mampu kita beri...doa banyak2 k...nana doakan moga mak henchek kyle cepat sembuh..amin...
zeeLa-AtiE berkata…
turut simpati lagi sedey dgar kat hkl juz infront of my college..kalau lah kenal dah lamer g melawat...ye doakan ape jua yg terbaek tok mak kyle okey...amin
Sarah Mnasir berkata…
hey there.. ara singgah n follow cni.. pink tol blog dea.. ^^
ewanthology berkata…
berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul... semoga tabah menghadapi dugaan ini.
zarul farhana berkata…
kuatkan semangat ya....
Unknown berkata…
amin.
permudahkan lah segalanya,
untuk qaseh dan mak kwn u tu .
Sunah Sakura berkata…
insya'Allah...semoga segalanya dipermudahkan untuk mak kyle...
Kyra Elric berkata…
Allah sentiasa mendengar doa hambaNya..moga diperkenan kan anak kpd mak :)
puteri ain berkata…
doa byk2 k . hope smua akan ok . doa dari sini .
Prince Halilintar berkata…
bykkan buat solat hajat, insyaAllah dgn izinNya dpt kembali sembuh..hanya Dia Maha Berkuasa..
Liyana Aziz berkata…
semoga diberi kesihatan kepadanya... insyaAllah...
Awanama berkata…
seputeh qaseh..kena kuat k..mcm malik nor
sal ya berkata…
dugaan datang dlm pelbagai bentuk...
hanya sabar dan iman yang teguh je buat kita bertahan...

salam kenal...
faiz berkata…
mmg sengsara bila sakit buah pinggang ni mcm nenek saye dulu...semoga mak dia sembuh...
shaFazie berkata…
kuatkan smgat..semoga mak en kyle cpt smbuh...jgn putus asa bt qaseh n family kyle
Zie Madini berkata…
zie doakan dia cepat sembuh. in the meantime uols sefamily have to be strong ea.
Unknown berkata…
semoga mak encek kyle cepat sembuh..doakan sama2 semoga semuanya selamat....tabahkan ati ye
ct kektus berkata…
pompuan giler besi ni, kalau tak di layan, tak kan menjadinya la. ;)


moga beliau berada dalam keadaan selamat. ;)
syuwai berkata…
walau apa pun yg terjadi, sentiasalah redha dgn ketentuanNya... segala yg terjadi pasti ada hikmahnya >.<
iPai berkata…
so, cik qaseh teruskan beri semangat !!
lady-D berkata…
Jgn putus asa bg smgt kat kyle ye dan juga doa untuk mak kyle..
MyraAyreen ^^ berkata…
i also need r strength huney :(

i'm in pain but no one see my tears drop by :(
back to top