Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Kenapa Guna Penumbuk ?

Assalamualaikum.....

"orang yang tidak pandai menguasai mindanya sendiri .. 'fighting' jalan terbaik bagi dia ''
siapa pernah bergaduh ? siapa pernah menang kerana bergaduh ? puas hati bila melihat lawannya di lumuri darah sendiri ~ hahaha adakah rasa diri terlalu hebat bila dap…

Tak Perlu Sakitkan Hati Ku lagi ~

Assalamualaikum ..
"cukup sudah kau lukakan hati ... pergi lah jauh dari hidupku .. kenapa sering kau gores luka dihatiku''
bila kehilangan cinta perit untuk dirasai .. terkadang ingin pergi dari dunia tapi iman yang ada masih mampu memberi harapan untuk kita melangkah .. terkadang kita…

Salma Juara Mentor 5 !!

Assalamualaikum ...
hik2 semalam tengok mentor lagik .. mentor akhir , hari tu masa separuh akhir frust menunggeng dapat kat ieqa protege edry ! malam tadi puas hati tengok salma nyanyi dengan penuh bertenaga .. naik meremang bulu roma den ..alaaa mesti ada yang kata puja sangat artis2 akademi al-…

Jangan Menangis Sayang ~

Assalamualaikum ..


really2 like this song ...sad song ..btw nama artis ni seakan2 nama qaseh .. hihi nama qaseh sufura ..tapi artis ni safura .. ngeh2 .. ~ layan je lah qaseh takdek idea nak hupdate ...tapi lagu ni bawa makna :)
Sampainya hati mu
Buatku tertunggu-tunggu
Kemana kau sayang
Tidur mal…

Kritikan Tajam Itu Satu Penghormatan !

Assalamualaikum.. qaseh xde idea nak hupdate ~ hurmmm entry pasal ni pun jadilah ye .. sorry if tak best !


jika kita semakin di hormati .. jika kita semakin dikenali ada yang memuja ada juga yang mengkritik ~ kita pasti akan terjumpa dengan cacian dan makian ..makin kita lawan makin rancak diorang …

Cinta Bukan Alat Permainan ~

Assalamualaikum bloggers ..ma'assalamah !

"tamak atau pentingkan diri sendiri"
dikanan orang lain dikiri orang lain ..di hati orang lain ! adakah dirimu seorang yang tamak atau dirimu terlalu banyak cinta hingga di bahagi2kan sedemikian rupa .. diberi kepada hati itu ..disepak kepada ha…

Dunia Tidak Adil !!

Assalamualaikum....
"kadang2 dunia ni memang tidak adil bukan ?''
betulkah dunia ini tidak adil ? ataupun aku seorang je merasakan ketidak adilan dunia sedang berlaku ? atau korang pun merasakan hal yang sama ... huhu terkadang benda ni masuk dalam akal fikiran untuk difikirkan tapi may…

aku percaya jodoh itu ada !!

Assalamualaikum...
"jika benar ada jodoh diantara kita ..pasti kita akan bersama juga suatu hari nanti ..bila dan dimana ~ aku tidak mahu tahu !tapi hanya itu yang aku percaya dan ia tetap tersemat di hati .. " p/s : buat kawan ku yg sdg terluka jangan bersedih =) redha dgn segala2nya ye ci…

Tak Puas Hati Dengan Juri Mentor ~

Assalamualaikum...




layan lagu rock yang salma bawak semalam ! 
semalam qaseh tengok mentor ! ingatkan salma markah paling tinggi and boleh masuk final tapi eqa n shiha yang markah paling tinggi ... fikir2 balik rasa macam tak adil pulak sedangkan selama ni salma yang paling tinggi markah ~ hurmmm …

Lelaki ~apakah ciri-ciri bakal isterimu ?

Assalamualaikum .. walaweh ! rasa macam nak lompat kegirangan je .. haha kabel internet dah sambung balik..yeahhhh masa untuk aktif berblog huhu.. tq pada nuffnang still bagi B.E walaupun tak aktif sgt ..ni sayang awak lebey ~ ni ... hope korang2 semua sihat .. n tq for evrything ..

wahai lelaki qas…

Secret Of Heart~

Tertanya2 pada hati .. adakah hati ni punyai rahsia ? terlalu banyak rahsia hingga kadang2 jadi satu beban ? rahsia hati ..rahsia hidup ..rahsia perasaan .. rindu ,dendam ,sakit , pedih , bhgia .. semua tu rahsia hati .. terkadang ingin meluahkan tapi pada siapa ? pada jiwa ? pada firasat ! naluri …

MEMBAWA DIRI BUKAN KERANA TERLUKA

Assalamualaikum ..
YaAllah rindunya qaseh kat korang2 semua .. maaf qaseh dah lama menyepi bukan kerana apa tapi kerana keadaan yg memaksa..eceh ..maaf kan qaseh yang follow qaseh .. maaf kan qaseh yg dtg menjenguk tapi tanpa apa2 yang qaseh persembahkan .. maafkan qaseh andainya blog ini terlalu s…

AKU INGIN BERUBAH

Assalamualaikum .. nak join jiran sepagar qaseh punya contest .. dah lama dah nak juin tapi tak nyempat , so qaseh juin hari ni je lah ..kalau korang nak juin jugak boleh ... tapi kena klik link INI

''air mata sering mengalir betapa aku sangat ingin berubah''
dalam hidup ni apa yang k…

Entry Review sahaja ...

Assalamualaikum ... hajat di hati malas nak buat entry .. tapi ada something datang mengetuk ...qaseh nak publish  komen yang qaseh suka .. bukan sebab dia memuji tapi dia memahami apa yg qaseh sampaikan .....

entry LILIN ITU KU INGINKAN tq so much coz trust me syuxer .. tq coz memahami what i mea…