Rasulullah menangis kerana kita ~ jahatnya kita !

64 ulasan:
Assalamualaikum ~ line internet qaseh tak berapa ok hari ni .. sory qaseh belum jejak lagi korang2 ye .. ganu hujan ..mata ni seakan ingin tertutup haha


''Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah menangis manakala ia datang bersama Fatimah. Lalu keduanya bertanya mengapa Rasul menangis.
Ya Rasulullah ..kenapa baginda menangis ~ 
Rasul menjawab : “Pada malam aku di-isra’-kan, aku melihat perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Karena, menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya".


Rasulullah takut akan siksa Allah .. walaupun kita yang tersiksa ..tapi airmata Rasul yg mengalir ..sedangkan kita ?air mata seringkali disia2kan kerana hilang kekasih ~ kehilangan orang yg disayang ~ dikutuk .. ~ tapi kita tidak menangis kerana takut akan siksa2 kelak .. ~ terutamanya kaum hawa .. ~ jahatkah kita ?kejamkah kita mmbuat air mata Rasul menangis,..qaseh pun nak menangis jugak T_T



  •  mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan mahramnya.
  • digantung susunya adalah istri yang ‘mengotori’ tempat tidurnya (mensetubuhkan diri di atas ranjangnya [berbuat dg yg lain])
  • tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.
  • Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk lelaki yang bukan mahramnya dan suka mengumpat orang lain.
  • Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka karena ia memperkenalkan dirinya kepada orang orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan mahramnya.
  • Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa shalat tapi tidak mengamalkannya dan tidak mau mandi junub.
  • Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang umpat dan pendusta.
  •  Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami.”
jika di hati korang ada ketakutan terhadap siksa2 diatas ni .. tutuplah aurat mu kaumku .. tutuplah rambut mu kaum hawa ..kaum sesama qaseh ~ qaseh tak mahu korang di siksa seperti ni ..qaseh takut .. qaseh tak mahu qaseh pun disiksa begini .. bagi yang bergelar isteri .. keizinan suami itu sangat besar ~ jangan pernah derhaka pada suami wahai isteri ~ tabah lah menghadapi kehidupan hari ini .. supaya kelak kita sama2 gembira ~ 

hati berbicara:
jangan pernah jadikan alasan "bertudung itu tak semestinya baik ..dan tak bertudung itu tak semestinya jahat ''
ini alasan orang yang sentiasa lari dari sesebuah kebenaran ...
jadikanlah tudung itu pelindung mahkota kita .. ~ 
kewajiban tetap kewajiban .. hentikanlah air mata Rasul kita dari terus menitis melihat kita di siksa...tak takutkah kita ?
hurmm berani kita mmbuat air mata Rasul kita menangis ~ tapi tidak berani melindungi kita sendiri ...



64 ulasan:

aliarosli berkata...

bertudung itu tak semestinya baik ..dan tak bertudung itu tak semestinya jahat

betol tue

em,nauzubillah

takot pulak

forever love berkata...

betul.. thnx kak.. ingt kn atq..

adri berkata...

subhanallah..bila mmbacanye,,terus meremang bulu roma ni..trima ksh ye

adri berkata...

subhanallah..meremang bulu roma mmbacanye..trima ksh ye..

dear anies berkata...

kita bodoh sombong sbnr nyer

syazwani ab berkata...

wuwuwu T_T tertiba jadi sayu pulak ~

Unknown berkata...

ahaha..mmg bab aurat ni ramai yg tau tapi nak amal tu punye la susah gaban

safurara berkata...

sedih =( akk hari2 cube jd yg terbaek.insyAllah. sllu berdoa.

Burungman berkata...

Mudah2an Cik Qaseh tergolong di dalam golongan yang masuk syurga. Amin

kindergartenlibrary berkata...

pernah baca ni ,,,
hehe ..
sedih o0o

Lea Isnawi berkata...

insaf... T___T


ganu ujan eh?
qaseh duk ganu area mane?

Unknown berkata...

wa'alikummussalam..

haha.sabar je la. internet memang jap up, jap down.ekeke~mata rasa nak tutup, cari abntal, tido. yeah!!

moga2 mereka yang masih ragu2 kan pemakaian tudung ni, mendapat hidayah dari-Nya..
memang kita selalu terlupa..seba tu penting bagi kita yang lain2, sentiasa ingat mengingati..
thanks qaseh

;)

infoShare :

Alasan Korang Bila Gagal Exam.

muhammad iqbal hakimi bin tahir berkata...

huhu..nice sharing cik qaseh...sama2 lah kita renungkan.. =)

game tu xtahu la nak download katne ..nanti qbal tanya kawan..sebab qbal copy yang dia je.. =P

Syafiq Rosli berkata...

rasa seram sejuk je baca ni..

lavender harum wangi berkata...

*sobs* terasa diri jahil.

si ngokngek berkata...

masyaallah..nice post..thanks

Syazwani Zulkefli berkata...

thanks for sharing sis !

orang yang tutup aurat tak semestinya baik,tetapi orang yang baik mesti akan tutup aurat kan ? :)

Tok Jabit berkata...

Salam.
komen ini tiada mengena dengan entri, tapi mohon izin utk buat segmen mengenai Qaseh dalam blog saya yer.

Segmen kenali blogger.

Harap maklum.

al_hakim berkata...

baginda sangat syg umatnya..cume kita je yg tak sedar..nice sharing qaseh..=)

ariana berkata...

Salam kenal.tertarik baca etri yang sangat simple tapi bernas..tahniah.teruskan menulis ye sis..:)

Qaseh Dalia berkata...

alia rosli -
qaseh sebenarnya bengang dengan org yg suka buat ayat tu hehe

Qaseh Dalia berkata...

atiq -
same2 dear ..ingatkan diri sendiri jugak

Qaseh Dalia berkata...

adri -
nape meremang pulak tu hehe .. sama2

Qaseh Dalia berkata...

anies -
a/ah angkuh dengan dunia

Qaseh Dalia berkata...

wani -
kenapa sayu dear ?

Qaseh Dalia berkata...

jiji yu -
hehe kalau ada perubahan dr hari ke hari alhamdulillah dah ..

Qaseh Dalia berkata...

rara -
sis ... qaseh pun sama jugak ..banyak keburukan lagi dalam diri ni

Qaseh Dalia berkata...

nordin -
tq mendoakan untuk qaseh ..semoga kita semua dapat menjejak syurga ilahi .. tq

Qaseh Dalia berkata...

nelly -
dalam al-quran pun ada :)

Qaseh Dalia berkata...

lea -
qaseh area jerteh je

Qaseh Dalia berkata...

fadhli -
a.ah kan line ni nak kena karate hehe

sama2 fadhli ..yup qaseh pun kdg terleka

Qaseh Dalia berkata...

iqbal -
hehe tq .. alah nnt gtau eh ..nak jugak men game tuh

Qaseh Dalia berkata...

syafiq -
haha nape pulak seram sejuk hehe.. takut kan ?

Qaseh Dalia berkata...

lavender -
jangan ckp camtu :)

Qaseh Dalia berkata...

si ngokngek -
qaseh amek dalam internet gak hehe.. tq

Ilaasuhailaa berkata...

haa..tengok..Rasullullah bimbngkan umatnya..kite?masih dlm leka..insyaAllah..same2 la kite mmbaiki dri sndri...*ceh..baek plak da ila nie..hehe

Qaseh Dalia berkata...

syazwanizul -
haaaa ayat yang bagus ..tq dear setuju sangat

Qaseh Dalia berkata...

bro hasrul hassan -
huhu qaseh dah tengok tq bro T_T

FurBall berkata...

ish...begitu lah masyarakat zaman sekarang nih..duk pk dari common sense jew tp tak pernah nak duk bukak kitab tuh..mmg kita tak nafikan ada jew pompuan bek tak bertudung, tp lg elok kita praktik kan agama kita..^_~

Qaseh Dalia berkata...

al hakim -
sama2 hakim .. yup Rasul mmg syg umatnya ..sebab tu masa Rasul kembali pada Allah hanya umat yg disebutkan

Qaseh Dalia berkata...

ariana -
tq sis..insyaAllah selagi hayat dikandung badan

Qaseh Dalia berkata...

ila -
betul tu syg .. ila kan budak baik sokmo2..qaseh tahu hehe

Qaseh Dalia berkata...

furball -
yup itu tetap kewajiban ..baik or tak itu akhlak bila2 masa kita boleh berubah .. hanya nak n tak nak je

Zue Sancer berkata...

takotnye.....hmmm......yg pakai tudong pon byk wat dosa....huhu zue pon same...

zue tag kak kaseh

http://onlymezue.blogspot.com/2011/04/1st-contest-anispic-percutian.html

KUREKURE COMEL berkata...

sgt menakutkan....tp still tidak insaf lg...


tutup aurat..tp tidak mengikut yg sebetulnya....ya allah...

Bidadari Syurga berkata...

adik... walaupun dah baca byk kali... takan jemu untuk lisan yang sebegini... thumbs up... untuk yang hari nie terleka... mungkin akan tersedar balik... sharing is caringkan? sayang adik.

♥sophie♥ berkata...

yep hee,, pernah bace ! picta tu seram sikt,, haha,, ade tgn org kuar plak,, T_T

kay_are berkata...

em.. entri ni wat tertanye.. sume tu pasal pompuan kan? cane lak pasal lelaki?? ape lak siksaan yang kaum laki akandapat nanti? nak gak tau.. leh jadi renungan.. sile r cik qaseh dalia yang lebih arif mencitekan pasal tu lak ye.. =)

cacing berkata...

Subhanallah.... Terima kasih qaseh tuk ilmu yang qaseh sampaikan ni.. caicng akan buat panduan tuk didik bakal isteri cacing satu masa nnti... =)

Tanpa Nama berkata...

subhanallah, tktnya.

jom sama2 kte hayatinya .. :)

. berkata...

baca insaf sikit. hehe

KAMIHIDUP berkata...

peliharalah kesucian kamu semua wahai kaum hawa. :)

kAmi dAn mEreKa berkata...

segalanya terletak pada hati kan.
nak atau tak nak menutup aurat ni,
thanks for share, =)

aNiS aNiSa berkata...

semoga kita smua mendapat syafaat rasulullah kelak amin =)

latest entry : Pahala Yang Berterusan~

amny berkata...

betol! sokong pe yang qaseh katekann..kadang2 yang bertudung tu lagi teruk perangainyee...

Halen berkata...

salam ziarah & salam kenalan..
jemput singgah ke blog akak.

Solihin Zubir berkata...

kita mmg umat yg kejam! T_T

Solihin Zubir berkata...

eh.. kejap..
sjak bila tukar solihin jiwang jd kesepian plak? haha... ngek..

Unknown berkata...

qaseh, seronok baca entry qaseh, bleh motivate diri hari2... i ade adik laki.. nak kawen tak? ahhaha main jew.. ;)

ghost berkata...

harus lah manusia itu diperingatkan dari setiap masa yang kita ada...sesungguhnya dalam memperingatkan,diri kita juga diperingatkan...

Mutiara Bernilai berkata...

Rasulullah, di setiap nafas baginda terselit kecintaan buat umatnya.

sedang umatnya kini...hu~

fiqas berkata...

salam Qaseh.. perkongsian yg bagus..

syuwai berkata...

aduhh~

makaseh ats reminder ni..hukhukhuk

Sunah Sakura berkata...

astaghfirullahal'azim...

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com