31 Mar 2011

Gambar dan Perasaan ~

Assalamualaikum .. last entry for tudey ..see u olz at saturday ~ wish u olz always happy with wonderful of life ~



1-kadang2 aku seperti ingin lari dari kehidupan yg menyesakkan dada walaupun aku yakin yang aku berada pada paksi yg sama di bumi yang bulat ..sejauh mana pun aku berlari akhirnya aku berakhir dan tersungkur di tempat permulaan aku berlari ~

2-aku ingin menjadi bunga yang sentiasa mekar wanginya .. aku ingin menjadi kebanggaan kumbang yg aku pilih.. biar hanya kumbang itu dapat memiliki bunga seperti aku kerana aku tahu kumbang itu akan menghargai bunga yg dia sangat kasihi ~

3-tapi aku tidak mahu keseorangan dalam titisan hujan .. aku tak ingin kesepian dan kepiluan menyelubungi hidupku ..dan aku inginkan kau datang memayungi dan membawa aku pergi jauh dari kepahitan dan kepiluan hati ~

4-lantas bila aku sudah menjauhi segala kekusutan itu ..aku sudah boleh tersenyum ..mengukir secebis senyuman untuk melihat dunia ~ dan melihat senyuman2 mu bila dirimu kelucuan ..senyuman mu disaat memandang ku ~ senyuman mu mengejek diriku ..senyuman mu bila bhgia berada di sisi ku .. senyuman yg mencerminkan dirimu .. dan senyuman kita bergabung bila bhgia tercipta ..

n lastly but not least ~
5-kita akan menconteng awan melukis hati yang sedang berbahagia dengan nikmat kebahagiaan dan keberkatan dr yg maha esa ~ dan kamu melengkapkan diriku yg serba kekurangan sepertimana aku melengkapkan dirimu yg serba kekurangan .. selepas semuanya tidak akan ada lagi orang yang mampu mengatakan yang  kita tidak sempurna ~
tq for everything ~ n love u till end of my breath from qasehmu ~

hati berbicara :
bahagia itu puncak kenikmatan .. 
derita itu pengalaman kehidupan ...
yakinlah dengan hari ini dan teruskan dengan hari esok..
sesuatu yang berlaku pasti ada hikmah nya ..jangan cepat beralah dengan kehidupan di dunia kerna kita masih belum masuk kehidupan yang penuh azab ? siksa ? mahupun bahgia yg teragung !
syurga dan neraka itu tempat yg bakal kita pilih .. berdoa lah semoga suatu hari nnt kita akan berkumpul di padang mashar bersama2 dan memegang sepanduk dengan melaungkan ALLAHUAKBAR dan menuju ke syurga ilahi ... ~ 
yaAllah kami semua inginkan tempat yg terindah di kehidupan yg kelak..
terimalah kami semua T_T~ 



LM said...

derita itu mmg pengalam yg akan mematangkan kita dlm kehidupan ini.

Fleura said...

cantek2 gambar tuh.. :D

Unknown said...

hurmm gambar no satu tu gambar dok berlari ke..nape tak tarok gambor usain bolt

❤Mrs. Myra❤ said...

Perasaan kamoo sekarang sedang berbunga-bunga kan ? saye boleh gambarkan daripada kate2 n gambar nie...:)

Selamat bercuti~~ ^_^

Cik Pulau said...

nice sharing qaseh..
cik pulau suke... ^^,

Sunah Sakura said...

ameennnnnnn.... T_T

si ngokngek said...

waa nice entry.harap aku n pasangan be foreever okey..

forever love said...

jumpe die elok2 ye esok.. ingt atq pesan tue...segala jangan tue mesti dipegang taw

sorarasyido said...

aku mahu jadi sepohon pokok epal, yg setia berkhidmat utk sesiapa shj..dari kecil hingga ke tua

azi nur said...

amboi qaseh pandainye mengyat...kretif...suke2

aLieF si Muncung ManiS said...

tenang je bila tgok gambar2 ni...dan alief teringin nak beli kamera..huhuhu

Rafi Nilhan said...

semoga berbahgia :)
peace..

lady-D said...

nak gi mane esok x online qaseh??dla baru rs free arini..huhu..btw, suke sgt 1st pic tu

Aretikz said...

Pergh ~ ayat.. hehe..

Entri Lelatest
April Fool Just For Someone Fool

Unknown said...

slmt berdating syg!!!!!

Nur Farah said...

entry bergambar yang give a lot of meaning..

psttt.. baru perasan.. dahlia tukar header ker.. cute seyh.. cam puteri.. ehehehe..

Rashid said...

a'ahh moga segalanya akan baik-baik je utk kita semua .. tenang ..

Ilaasuhailaa said...

jiwang jer Qaseh nie..nie msti syg nOp tinggal blog tok smntra waktu..hehe

kay_are said...

jumaat cuti blog ke? hee.. ape pun x kesah r tu ye.. jangan cuti terus dah r.. tapi part terjemah gambar memang fail, so nak komen pun x reti.. T_T

Siti Nurhayati Dollah said...

Sangat mendalam. Terus termenung bila baca.


* KIta selalu mengharapkan yang terbaik untuk diri dan pasangan hidup kita. InsyaAllah

KAMIHIDUP said...

yg last xtahan, kawen cepat qaseh! heee. :)

KUREKURE COMEL said...

semoga qaseh berbahagia dgn org yg dpt melengkapi hidup kasih...bersama sama....


semoga si dia dpt menerima qaseh seadanya.....amin....

aNiS aNiSa said...

semoga sentiasa berbahagia dengn kumbang plihan =)

entry baru : Kisah Secawan Kopi~

Unknown said...

tersentuh2 <3 :)

Bidadari Syurga said...

adik... akak suka entry nie... aduh... melayang kejap... weeeeeeeeeeee... mana dpt idea time tulis entry nie?

amny said...

maksud yang mendalam..^^

Unknown said...

bace entry nie..
terringin sgt2 nk photoshoot..
xde kena mngena rsenye..

by the way nk say thanx sbb sudi comment about my blog..
very2 appreciate it..

puteri ain said...

amin ya rabbal alamin..

ghost said...

terlalu banyaknya keinginan kita akhirnya merantai diri kita sendiri pada satu tempat yang sempit..

raihkannya setiap satu dengan langkah yang teratur dan tidak perlu tergesa-gesa...semuanya akan kembali normal saat kita mula letih.

yanamib said...

amboih cuti sbb nk gi dating eh?? katne?? nk skodeng..ngee~ =P

Mama Gee said...

ehh mama suka sgt entry hari ni...memang serupa 100% dgn apa yg mama rasa dlm diri mama lately....cuma mama tak pandai nk zahirkan dgn kata2...thanks qaseh bila baca entry ni hati mama jadi lebih damai.... :)

emarieys said...

wah, cantik-cantik gambar itu....di mana kamu ciloknya...hehehehe

selamat bertunang...

fyna ahmad said...

sgt suke ayat2 qaseh...
:)

Raden said...

nk jd kebanggaan kumbang ku jua!!

Cik fiegee said...

sweetnyew... ^^

bila blog bercerita said...

sies best gler....kitew skew entry niyh.....=)

Isteri Encek Bard said...

don't stop menulis dik.. akak akan rindu penulisan qaseh kalau qaseh berhenti menulis.... Akak suker semua penulisan qaseh, sangat ikhlas dan penuh bermakna

Syazwana said...

:)

SYARIFF HAIKAL said...

AMBOY BAHAGIANYE DIE YE..)

:: cikNuurul :: said...

sgt pndai mngukir kata,.ehhe,.CN dh lame xupdate,rni nk bw je,.huhu,jmpe qaseh tp qaseh ilang,.g mne dear?,.

Mutiara Bernilai said...

ayat yang sentiasa buat mata mutiara basah..

tq sis..

Solihin Zubir said...

gambar2 yg cantik diselit dgn madah2 penuh bermakna drp qaseh..

qaseh mmg hebat kalau bermadah..
dr luv la katakan.. heheh..

meh tgok kisah Lisa yg dlu kalau qaseh masih ingat.. :D

http://www.solihinzubir.com/2011/04/siapakah-jejaka-pilihan-lisa-kini.html

Encik Psychopath said...

jiwang :)

Qaseh Dalia said...

sis Lm -
setuju

Qaseh Dalia said...

hanieqa -
semestinya bukan milik qaseh hehe

Qaseh Dalia said...

jiji yu -
usain bolt tu mende

Qaseh Dalia said...

myra -
xdelah syg saje meroyan haha

Qaseh Dalia said...

cik pulau -
time kaseh :)

Qaseh Dalia said...

sunah -
:D

Qaseh Dalia said...

si ngokngek -
insyaAllah :)

Qaseh Dalia said...

atiq -
mane de pegang2.. lapik plastik hehe

Qaseh Dalia said...

sora rasyido -
nape pohon epal?

Qaseh Dalia said...

azi nur -
hobi hik2

Qaseh Dalia said...

alief -
beli untuk sis satu

Qaseh Dalia said...

rafi -
tenkiyu

Qaseh Dalia said...

dla -
ade lah hehe.. suka amek lah pic tu hik2

Qaseh Dalia said...

cikgu aretikz -
jiwa seni eceh

Qaseh Dalia said...

my -
tenkiyu sis

Qaseh Dalia said...

nur farah hani -
hehe puteri koya

Qaseh Dalia said...

rashid -
tenkiyu bro

Qaseh Dalia said...

ila -
tahu xpo demo kate belake haha

Qaseh Dalia said...

kay -
xpe hehe

Qaseh Dalia said...

siti nurhayati -
haip ape ni termenung2 hehe kita mengharapkan yg indah2 je dlm kehidupan

Qaseh Dalia said...

kami -
xmo kawen lagik

Qaseh Dalia said...

kurekurecomel -
tenkiyu mina...

Qaseh Dalia said...

anis -
maceh syg

Qaseh Dalia said...

sesegar -
qaseh tak bersalah hehe

Qaseh Dalia said...

sis bidadari -
tahlah sis bila tgk pic2 tu dalam kepala ayat tu keluar ..on de spot

Qaseh Dalia said...

amny -
:) mendalam mane tu hehe

Qaseh Dalia said...

sery suryani -
nnt kite potosut same2 hehe tq dear

Qaseh Dalia said...

bro ghost writer -
tq bro .. a lot of meaning ..qaseh setuju

Qaseh Dalia said...

sis yana -
kat tanjung rambutan je haha

forever love said...

haha.. atq tak tahu.. Allah tahu.. hihihi

Qaseh Dalia said...

mama -
tq mama .. xpe lah qaseh pun pernah jugak rasa semua ni :) chill mama..

Qaseh Dalia said...

mamaema -
di internet semuanya hehe

Qaseh Dalia said...

fyna -
tq syg

Qaseh Dalia said...

naddia -
sun goku tu kumbang eh haha

Qaseh Dalia said...

naddia -
sun goku tu kumbang eh haha

Qaseh Dalia said...

cik fiegee -
tq syg

Qaseh Dalia said...

bila blog bercerita -
tq syg

Qaseh Dalia said...

sis yg comel -
huhu terharu ..betul ke suka ni ..huk2 tq sis ..insyaAllah

Qaseh Dalia said...

syariff -
bahgia itu nikmat

Qaseh Dalia said...

cik nurul -
xde g mane lah qaseh ade ni ha

Qaseh Dalia said...

sis mutiara -
huhu qaseh tak bersalah

Qaseh Dalia said...

solihin -
qaseh belajar dgn solihin kan hehek

Qaseh Dalia said...

atiq -
isy budak ni hehe.. ade jarang memisahkan

forever love said...

hehehe.. jgn marah erk... atq main2 je.. takde la.. atq caya

Unknown said...

wa'alaikummussalam..
wah! entri yang menarik

=)

semalam adalah kenangan,
hari ni adalah kenyataan,
esok adalah harapan,
akan datang, takdir yang menentukan

ilmu mendatangkan akal, akal mendatangkan iman. iman mendatankan amal..

ameen..

;)

Unknown said...

Mat salleh cakap-no pain, no gain.