Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Kau Dipersandingan Ku di Kejauhan ~

Assalamualaikum olz .. rindunya kat blog ..apsal tak rindu kat korang eh ..haha rindu giler kat korang2 sume ..wuuu T_T nak peyokkk...hugs ..xmo cite pape pasal dating yg bez dapat baju pink n brown .. dapat vitamin yg terpaksa habeskan dalam masa 3 bulan..dapat cokelat ..dapat hencik kyle bucuk .. bila dgn dia makan je .. hehe penambah selera .. tq for everthing mucuk ~ hepy sangat ngan dia ~ hari ni nak menaip ! rindu !




qaseh nak tanye korang ..kalau lah orang yang korang pernah sayang dah nak berkahwin n dia jemput korang pergi wedding dia ..korang pergi tak ?ye lah dulu pernah sayang sgt2 kat dia ..lastly di persandingan dia ..bukan korang ada disebelah tapi org lain ~ hurm agak2 pergi tak ?

suatu ketika dulu aku pernah menyayangi mu .. hari ini ku lihat dirimu segak bergaya ..cantik  seperti puteri ..alngkah indahnya jika aku menjadi raja ..jika aku menjadi ratu di hatimu .. dari kejauhan aku lihat seri dan kegembiraan tergambar jelas di wajahnya .. ditemani kaum kerabat .. sahabat handai dan kelurga yang membahagiakan sdgkan aku di temani duka dan air mata yg membasahi pipi... kaki ini tidak mampu untuk melangkah pergi .. bibir ini tersenyum di depan semua org tapi hati ini kembali berdarah ... 

tiba2 kenangan itu dtg .. ~ datang mengusik jiwa .. kenangan itu sangat nakal kerana usikan tu membuat kita semakin terluka.. kdg2 kita di ajar untuk tidak menoleh ke belakang tapi adakalanya angin kenangan itu membuatkan ajaran itu yg selama ini kukuh dihati kembali hancur .. alangkah indah nya persandingan mu itu .. terbuai dengan janji lama .. janji2 yg suatu ketika dahulu tentang pelamin impian kita tapi hari ini pelamin impian ku musnah .. ~ aku redha dengan segalanya2,.. ~ 

   ''sesuatu yang tak disangka seringkali mendatangi kita ''

hati berbicara :

sesuatu hal yang tidak terjangka itu sering kali datang tanpa kita jemput ..datang tanpa di undang lalu meninggalkan kesan yg mendalam..dan kesan itu hanya boleh dirasai oleh pemilik hati2 yg terluka..sabarlah hati sabarlah sayang .. hari ni persandingannya sangat membhgiakan ..jgn di kenang lagi hal yg lama kelak hati berdarah semula..yakinlah hari persandingan kita nanti akan bahgia seperti dia juga ... kelukaan itu wpun dalam tapi kita masih mampu berdiri .. jangan sesekali menunjukkan kita lemah di hadapannya ..tunjukkan diri kita mmpu bahagia wpun bukan dengan dirinya ... kerna jodoh kita sudah tertulis di loh mahfuz ~ 
doakan kebahgiaan dia dunia akhirat sejak tangannya menyalami tok kadi dah mengatakan 'aku terima nikahnya dengan si dia ' wpun bukan dengan kita .. redha lah ~ dia bukan milikmu lagi ..pergilah melangkah untuk berdepan dengan realiti kehidupan ..jangan jadi pengecut !
p/s:entry tiada kena mengena dgn tuan blog
qaseh xde mud hari ni ..hurmm 

Comments

MizzTina said…
org dh jemput..kite pegi la..wajib kan menghadiri majlis walimatul urus tu...hehe
xxxx said…
suka entry ni..
FaKArePa!n said…
kawen or kawen.. ni nak citer pasal abg ko kawen ke ape ni ?? hehe
Unknown said…
kire ko tak dapat merasa la ni ek..heheh..sabo2..nnti2 ko plak
Unknown said…
kalo aku la aku tetap pergi je..bawak hadiah besar..ehehe..
Qaseh Dalia said…
This comment has been removed by the author.
aliza zeke said…
kalau kita kan sis rasanya tak pergi kot melainkan dah takde rase sayang lagi kat org tuu n dia jemput kita barulah leh pergi..kui3
Unknown said…
salam..

ku relakan dia pergi bersama wanita yang dicintainya...luka dihati ini, biar ku ubat sendiri..
Sunah Sakura said…
kadang2 DIA bagi kita jumpa orang yang salah sebab DIA nak bagi kita orang yang betul...:)
azi nur said…
tamoo pergi kot...menambah duke didado yang sememang nye terluko dulu..ceewah...
zulkoa said…
takut hilang kekasih hati nampak..hehe
Kadang2 kalau orang tu yang kita pernah rasa nak sangat ngan dia tu jadi cm2, memang terasa la.. Lagi-lagi kalau dia yang tinggalkan kita... dan bukan kita tinggalkan dia... oh, apa ni?? tidak... terjiwang sebentar...
Qaseh Dalia said…
mizzkechique-
hehe bagus2
Qaseh Dalia said…
maituty-
maceh syg
Qaseh Dalia said…
fakarepain -
mende ang ni
Qaseh Dalia said…
noraliza -
ye ke dear .. yelah kalau tak syg pergi je lah hik2
Qaseh Dalia said…
sisyira -
wslm
hehe sabar
Qaseh Dalia said…
sunah -
kalau banyak jumpa org yg salah hehe
Qaseh Dalia said…
azi nur -
haha layankan ajo lah
qasehraihan said…
boleh..pergi je..redhakan je
banyak pahala org yg sabar dn tenang..hihi

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/aku-masih-seperti-dulu.html
Qaseh Dalia said…
cik ubi -
tade kene mengena dgn entry adehh
Qaseh Dalia said…
ahmad fikri -
hoho bila someone berjiwang hehe.. hehe yup betul tu
Bidadari Syurga said…
huurmmm... yg tersemat di rusuk adalah pemilik yg sebenar pasangan ilahi buat kita.. kekadang bila pertemuan tidak diakhir dengan sempurna seperti impian... jiwa akan sedih dan meranakan? apa yg terdaya hanya doakan semoga dia memperolehi kebahagian... dan kita bertemu dengan pemilik sebenar yg allah s.w.t wujudkan buat kita.... amin,...
ezy.xixii said…
xmau pegi!
nt saket ati..
hehekk
puteri ain said…
rindu qaseh jugak :) hehe


kalau saya kena pk betul2 nak pergi ke tak..hati kena kuat..ye la nak tgk org yang kte pernah syg bersama org lain
Mira Amirudin said…
hurmm...kalau mira,mira pergi kot. sebagai pghormatan dan kita redai pkhwinan dia...hdup perlu truskan... ;)
bantalbucuk said…
hmm..tengok juga kot..kalau dulu dia yang cari pasal..tak pergi kot..kalau pisah secara baik..maybe pergi juga kot.. hehe

p/s: comel sangat header tu..pakai gaun lagi.. :p
klu akak akak gi kot qaseh, tapi sekadar memenuhi jemputan jer
lavenderlover said…
org dah jemput..wajib pi..tp klu mmg dah x mampu kaki nk melangkah x kan la plak nk paksa kan..depnd la..klu perpisahan tu dah lm..apalah slhnya hepi tuk dier bahagia..lgpon..slalu org ckp..klu si dia hepi aku pon akn hepi..tol x?hehe
SYARIFF HAIKAL said…
QASEH DA JMPE EN.KYLE PUN MASIH X DA MOOD KAH??..KE X PUAS JMPE DIE LAGI??.HEHEHE..
anismelon said…
singgah sini...kalo dah leh terime kenyataan and anggp sebagai kwn..pg jela..

followed anda...singgah sini..
http://anismelon.blogspot.com
Qaseh Dalia said…
sis qasehraihan -
baiklah sis
Qaseh Dalia said…
sis bidadari -
wah sis pun bermadah hehe betul sis ..qaseh setuju sangat
Qaseh Dalia said…
cik ezy -
buang perasaan syg tu baru tak sakit
Qaseh Dalia said…
puteri ain -
qaseh tahu kamu kuat kan hehe
Qaseh Dalia said…
mira amirudin -
yes kena kuat :) kalau lemah macamana nak berdepan dengan kehidupan
Qaseh Dalia said…
bantal bucuk -
hehe header qaseh buat mcm budak2 je

hehe ikut hati kalau tak boleh jangan paksa
Qaseh Dalia said…
sis yg comel -
hehe bawak hubby sekali
Qaseh Dalia said…
lavender lover -
baguslah macam tu ..sebaiknya mendoakan je lah dia bhgia kan
Qaseh Dalia said…
syariff -
mmg tak puas pun jumpe sekejap je ..hehe moody bukan sbb hencik kyle lah .. biasalah moody awal bulan hik2
Qaseh Dalia said…
anismelon -
baeklah time kaseh
dh djmpt, g la..
klu kte mmpu g means kte dh ok, kte kuat tnpa dye..:)
KUREKURE COMEL said…
seronoknye dapat ole2....hehehe....
mesti tersenyum lebar qaseh...hehehe...



hope jodoh qaseh dgn si dia kekal hingga ke alam seterusnya...dan seterusnya lg...


anasir2 luar..abaikan ye..smile..
toyolkiut said…
oh..
TK mmg x akan pegi..
lady-D said…
huhu..kene tgk keadaan tu dulu..kalo still kamceng n dh anggap cam kwn dla pegi jer..tp kalo dlm hati msh ade tmn munge2 x gi kot..
walinong sari said…
sweet nya qaseh ngan hincik kyle ^^ .. cepat2 la kahwin. hohohoo ~
amny said…
so sweet..^^
Woofer Storm said…
kalau bukan jodoh,nak buat macam mana gak kan?heheee

*mgkn pergi kalau hati kata nak pergi..hehhehee
Qaseh Dalia said…
mysara -
okeyh kite pergi hehe
Qaseh Dalia said…
kure2comel -
mmg tersengeh lebar pun hik2 .. tq mina .. mina pun sama jugak ye
Qaseh Dalia said…
d_la -
hehek doakan dr jauh je lah ye
Qaseh Dalia said…
miss shark -
lambat lagi lah syg hehehe
Qaseh Dalia said…
woofer storm -
kdg2 hati takmo pegi haha
Unknown said…
as salam..

oh..kalau dia jemput.boleh je. dah suka kat orang lain, hal2 dia, boleh tolak tepi ;)
perkara dulu, dibiarkan pergi.
emo2 ni bukan perkara yang saya suka~
hoho~

yang penting, kita redha dengan semua tu dan doakan kebahagiaan mereka ;)

tapi kalau baitulmuslim yang mereka bina tu, tak bertahan lama, maaf la. saya tak boleh bantu. jangan perigi mencari timba. kebahagian yang baru, jangan kacau

;) spoil je. hoho~
Unknown said…
Jangan biarkan cinta terputus menyebabkan hubungan silaturrahim di antara kita turut terputus.