Mencari Pelangi Hati...

Assalamualaikum ..
sunyi je blog ni hehehe , maaf lah ada ketika di biarkan saja coretan itu bermain dengan perasaan , tidak mampu untuk mengungkapkan lagi ..hope korang semua sihat dan nikmatilah hidup ini dengan sekadar sahaja ..semoga Allah sentiasa melindungi kalian ..

hidup tidak boleh menentukan layak atau tidak kita bersama , walaupun tidak bersama sekiranya perasaan itu masih ada ,kelainan itu tetap akan wujud juga ..itulah yg dinamakan hati menjadi satu ...♥

kadang - kadang kita tak mampu menduga apa yang jadi milik kita dan apa yang tidak akan pernah jadi milik kita hingga suatu saat benda yang bukan milik kita jadi hak milik kita dan hak milik kita hilang dr pandangan mata ~ siapa mampu menduga perasaan kasih dan sayang boleh hilang dalam sekelip mata ..walaupun dia dah sah menjadi pelangi hati kita ..

seseorang pernah bertanya ...
benarkah lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik ? bagaimana jika perempuan yang tidak baik berusaha menjadi baik ? tiada peluangkah untuk dia mendapatkan pelangi hati yang terbaik buat dia untuk meneruskan sisa-sisa kehidupan ?

dan jawapannya .... Allah itu maha penyayang , Allah tidak akan pernah menghukum hambaNya yang ingin bertaubat dan berubah ke jalan yang benar bukan ? 
tapi andainya apa yang di takdirkan buat kita itu adalah daripada kalangan yang baik-baik dan kita serba kekurangan , tak sama seperti mereka bermakna Allah menduga dan memberikan ujian buat mereka untuk melalui kehidupan agar mereka yang baik-baik mampu memimpin mereka yang tidak..sama-sama ke jalan keredaan tuhan , itulah kekuatan bagi mereka yang punya kelemahan , bakal di uji tuhan dengan ujian yang mampu di tanggung oleh mereka ..=)

di saat itu , di saat kita sedang mencari pelangi hati kita walaupun sering di landa kesakitan dan kepayahan kita akan berfikir 'jika Allah ingin memberikan sesuatu yang terbaik didatangkan ujian dalam hubungan tersebut ..ujian yang mematangkan , ujian yang mendekatkan diri kita kepada Allah s.w.t..

hati berbicara :
hidup ini tidak akan pernah sunyi andai kita tersenyum melihat tujuh warna pelangi menerangi dada awan di langit tuhan .. saat itu , kita masih turut tersenyum memijak kaki di lantai rumput bumi tanpa rasa sendiri ♥
-sisa sebuah cinta-


17 comments

  1. sy suke ayat neh " hidup tidak boleh menentukan layak atau tidak kita bersama "

    ReplyDelete
  2. nice entry sys..!!!
    mne sys g ni?? mishhh u so much uhuk9!~

    ReplyDelete
  3. nice entry..mendalam mknanya tu dear tp,mudah utk kita fahami.Hope everything wii be fine dear!

    ReplyDelete
  4. rindunye nak baca entri dia... :')

    ReplyDelete
  5. hai qaseh...sis suka entry qaseh ini...have a nice day sweet

    ReplyDelete
  6. semoga tahun 2012 memberikan pelangi baru buat adik

    ReplyDelete
  7. entry dia mmg best.
    masyuk lak ngan gambo2 mnarik..
    lagi best kalu gambo tu snap sendiri:)

    ReplyDelete
  8. rancangan allah lagi baik dari rancangan kita kan ?

    everything happen have a reason =))

    ReplyDelete
  9. lamanya dia menyepi! sekali update terus best...heheheee

    ReplyDelete
  10. akak tercari2x qaseh bak pelangiii..lame menghilanggg rinduuu nak dengar celoteh...

    ReplyDelete
  11. salam qaseh..

    sesuatu yang terjadi dan bakal terjadi semuanya dah ditentukan..

    nice n3 dari qaseh.. lama hilang, pergi mana?

    ReplyDelete
  12. memg tuhan da rancang utk kite..tp kite kne juge usaha :)




    qaseh..hai..setelah 6 abad tdk brtegur

    ReplyDelete
  13. pada sis..walau kita tak cukup baik kan kita sentiasa berusaha jd yg terbaik..nak jd makin baik.Allah sgt sayang kita dgn mengurniakan insan terbaik buat kita.kadang2 mmg terasa malu bila dpt pasangan baik sedangkan diri sendiri tak baik mana..huhu

    ReplyDelete
  14. hai..lama x nmpk..hehe..nk dpt pelangi yg baik.. mesti lah hujannya kena turun dengan baik

    ReplyDelete
  15. hidup ini tidak akan pernah sunyi andai kita tersenyum melihat tujuh warna pelangi menerangi dada awan di langit tuhan .. saat itu , kita masih turut tersenyum memijak kaki di lantai rumput bumi tanpa rasa sendiri ♥
    -sisa sebuah cinta-
    .............
    hidup ini tidak akan pernah usang andai kita tersenyum melihat kerdip bintang-bintang bertabur di ruang langit malam...saat itu; kita akan tertawa masih berdiri tanpa sepi.
    -baki sebuah rindu-

    ReplyDelete
  16. ahleong -
    tq so much atas kata2 yang penuh mendalam

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..