Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Bila Bercinta ... Dia Menjauhi ..

Assalamualaikum .. 

Maaf bila ku tak sempurna .. aku juga manusia yang perlukan cinta dan aku juga manusia yang perlukan kawan , manusia yang terlalu rapuh bila bermain soal perasaan ... 

tapi kadang- kadang aku jadi heran dengan ragam manusia , salahkan kita bercinta dengan seseorang dan dalam masa yang sama kita berkawan dengan seseorang ? hanya sebagai seorang kawan tak lebih dari itu , tapi kenapa kawan itu ingin menjauhi bila kita sudah punya cinta ? kenapa mesti undurkan diri ? sedangkan berkawan tiada pilihan untuk ku pilih .. tak usah mengundurkan diri kerna aku tetap sayang kan kamu sebagai seorang kawan ... 

kadang - kadang manusia terlalu aneh dalam mainan perasaan nya sendiri hingga sesuatu yang mudah kian rumit serumit-rumitnya .. entah lah ~ adakah di sebalik hubungan kawan tu terselit rasa cinta ? andainya ada .. pergi lah menjauhi tiada apa yang dapat ku halang .. cuma terasa sedih .. adakah cinta ini terlalu jahat hinggakan kawan takut untuk mendekati ? adakah cinta itu ciptakan satu sempadan ? ataupun kawan itu yang ciptakan satu sempadan ? hurmmmm ... 

apa- apa pun yang bermain di minda mu .. selitkan perhubungan kwan itu dengan kejujuran dan keikhlasan bukan mengharapkan balasan .. aku senang dengan kamu tidak bermakna aku cinta kan kamu , aku happy dengan kamu bukan bermakna kamu sudah mewarisi hati ku .. cuma aku perlukan kawan ..kerna kawan berbeza dengan cinta .. fahamilah =)

just love yourself ...
n someone will love u .. 
terima ku seadanya .. andainya itu sudah keputusan mu , aku hanya mampu redha dalam sebuah senyuman =)

Comments

uncle gedek said…
just love blogging ...
n blogger will love u ..

hehe
shaFazie said…
mungkin dia keliru samada kawan mahupon lebih drp kwn...
LM said…
ye...cinta dan kasih sahabat tu tak sama.walau ada kekasih hati kita masih mahu sahabat kita setia di sisi
budak penjara said…
myb kwn tak nk hubungan kita dan cinta di ganggu la
salam... jenguk kejap
Sunah Sakura said…
yup, cinta dan kawan itu berbeza... :)
Miss PIJAOSIX said…
Salam sis dahlia yayang...

Sudah menjadi adat dan lumrah...:)
mas saari said…
susahlah kawan camni...
sepatutnya dia berkawan seikhlasnya walaupun kita sudah berpunya!
anumuchan said…
mybe yg xnk berkawan tu terluka sbb cinta tak terbalas ke mana tau kan..sbb tu mnjauhkan diri..huhu
Unknown said…
i love him..hehehe but i love myself more.. (^_^)


(blushing..blushing..waaa..malu)
Cik Pulau said…
nape ni qaseh???
ehmm..xmo sedey2 k..
nana pon x paham, bila saat nana dah berpunya dan bercinta..kawan2 pula makin menjauhi...adakah kerana xnak menganggu saat kita bercinta? tapi kita juga masih perlukan kawan untuk berkongsi cerita, pendapat dan masalah kan..
Kira Sakura said…
betol tue Qaseh...
kira pown ade pk ritu.. kenapa lepas tau kte ade relationship trus nk menjauhi.. hurm, pilihan kt tgn die..

mungkin die tkt andai disalahkn andai jadi pape yg x elok kt relationship kwn die tue kowt...
Lame lol adel qaseh nik menghilang ...ke mana kah gerangan kamu...
deeya said…
kdg2 berkawan tu lebih indah dari bercinta . tapi sbenarnye hati kita nie jugak memerlukan cinta .. cinta yg manis , yg setia , yg indah dan cinta sampai ke syurga :p
Anonymous said…
susah kann.
nak bercinta.
tapi takut hilang kawan pulak.
-.-
Ayie Abas said…
yesss..sayangi diri kita sendiri..walau apa pun terjadi.
~Sal Ismail~ said…
jika betul dia anggap Qaseh sekadar kwn, pasti itu tidak menimbulkan apa2 halangan..tp mungkin sebenarnya dia turut menyimpan rasa lalu bertindak sedemikian..~
cik iera said…
"..kerna kawan berbeza dengan cinta " - i like this quote~ ^ ^
fiqas said…
mmg betul cinta dan kawan itu sgt berbeza..
tapi sangat susah untuk kita dapat kawan dan cinta dari org yang berbeza dalam masa yang sama...
MERAH said…
Salam Qaseh, perasaan manuisa ni sukar ditafsir, ye dak?bersemukalah dengan tenang dan aman untuk meleraikan sgala sengketaaa.
Admin said…
Memang aneh,
biasanya kalau kawan yang jenis nak
undur diri ni adalah kawan yang ada
hati kat kita dan berharap yg kita
akan jadi kekasih dia suatu hari nanti :)


Latest Post:
1. Rasanya lebih baik kalau kau hilang tanpa aku sedar.
2. There's always a little.
aliza zeke said…
penuh bermakna kata2 itu :)
lady-D said…
maybe xnak jd slh fhm kot kalau rpt sgt..hati manusia ni bkn senang nak baca..

mane qaseh menghilang ni,lame x update blog..sihat x?
Khairul Onggon said…
Berkawan biar beribu berkasih biar satu kann.. hehe :)
Awie Omar said…
TAHNIAH !!!

ANUGERAH EKSTRAVAGANZA 2011
MEMBERI PENGIKTIRAFAN KEPADA BLOG
ANDA SEBAGAI PEMENANG BAGI KATEGORI

BEST ART WORD

http://awieomar.blogspot.com/2011/12/anugerah-ekstravaganza-2011.html

TERUSKAN BERBLOGING DENGAN JAYANYA
DAN SELAMAT TAHUN BARU 2012