Panas Atau Sakit ?

73 ulasan:
Assalamualaikum .. korang ingat qaseh lagi tak ? hihi.. jangan lupa undi DISINI


"suatu ketika dahulu aku pernah merasa kesakitan untuk mendapatkan kecantikan .. hari ini kecantikan ku makin pudar ~ adakah kesakitan aku dulu berbaloi dengan apa yang aku dapat ? sedangkan ....... "

kesakitan atau kepanasan di dunia .. which one better ? panas dunia tapi di sana kelak sejuk .. atau pun sakit di dunia di sana kelak pulak panas ? bagi qaseh for sure lah qaseh pilih panas .. why ? seee ~

ada dua perempuan sedang asyik bersembang .. cantik dan ayu orangnya ! tapi seorang bertudung .. dan seorang lagi tidak bertudung dan pernah membuat pembedahan plastik or botox untuk mendapatkan kecantikan .. memang sangat cantik .....~

zila bakarin : awak bolah saya tanya sikit tak ?
nur qaseh : ya awak ..silakanlah insyaAllah saya akan menjawab sambil tersenyum manis .. siapa yang memandang pasti tertawan 
zila bakarin : ok tapi jangan kecik hati tau ... saya nak tanya awak tak panas ke pakai tudung litup .. baju kurung tutup aurat sampai ke kaki .. awak tahu kan kadang2 cuaca kat malaysia ni sangat2 lah hottt ! ewww
nur qaseh : hanya tersenyum dan menjawab .. sebelum saya menjawab pertanyaan awak .. boleh saya bertanya awak pula ? 
zila bakarin : ok silakan ... 
nur qaseh : awak cantik sangat .. tapi tak sakit ke cucuk2 sini cucuk2 sana .. tak sakit ?maaf kalau saya bertanya 
zila bakarin : sakit tu memang lah sakit .. tapi kita ni kena lah cantik ! nanti laki lari .. alah sakit untuk kecatikan apa lah salahnya ! awak pun better pergi lah buat ye ... hehe hah jawab lah pertanyaan saya tadi 
nur qaseh : tersenyum lalu menjawab .. biarlah hari ini saya panas .. saya tak mahu esok nanti bila saya dah mati saya akan kepanasan dalam api neraka .. dan biarlah saya panas hari ini kerana Allah dan saya bersyukur dengan apa yang saya dapat ... :)
zila bakarin : terkedu ..... diam seribu bahasa 

setiap orang ada kecantikan .. tapi berbeza dari setiap pandangan mata orang yang melihatnya .. tapi dimataNYA kita semua adalah yang tercantik .. ada yang hitam tapi ada manisnya ! sejuk mata memandang .. perempuan tu ada lesung pipit menambah serinya .. perempuan itu matanya sangat cantik membuat kan orang terpikat .. kecantikan hanyalah luaran .. jangan pernah mengubahnya walaupun seburuk mana sekalipun .. bersyukur lah .. dan jangan lupa akhlak yang cantik itu lah IBU segala kecantikan ... andainya akhlak tu cantik lantas aliran darah menyerikan kecantikan luaran kita .. percayalah dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada ... "jangan pernah bersedih jika kecantikan luaran kita tidak miliki tapi bersedihlah jika kecantikan dalaman kita ZERO ''

hati berbicara :
kadang2 kita rasa sangat cemburu dengan kecantikan perempuan lain dan berbicara dalam hati ''mengapa aku tidak secantik dia '' pandang balik dalam diri kita ..ada sesuatu yang sgt bernilai yang kita ada tapi kita terlalu memikirkan kelemahan yg ada hingga kelebihan itu tertutup ....
qaseh pun pernah rasa macam tu .. n bagitahu kat hencik kyle .. ''dia always marah n tanya nak cantik macamana lagi ! qaseh jawab mcm siti nurhalijah ..haha ..n he said org yang cantik sng dapat dosa ..nak ke dpt dosa !  apapun dia tetap syg '' awww..
so korang2 yang rasa rendah diri tu .. tak perlu lah mengubah kecantikan kita kerna itu akan lebih menghodohkan lagi .. cantikkan akhlak mu wahai kaum hawa .. kaum ku .. tak mahu korang tersasar jauh disebabkan kelemahan sekecil kuman !


73 ulasan:

  1. macam penah dgr je nama zila bakarin tu.. heHe

    New Entry "!!!!!!!!!!!!!!!! "

    BalasPadam
  2. CANTIK RUPA HANYA PANDANGAN MATA SAHAJA DIK, TAPI CANTIK DALAM HATI SUKAR UNTUK KITA PEROLEHI, APATAHLAGI HATI YANG PENUH DENGAN PHD... NICE ENTRY DIK

    BalasPadam
  3. qaseh sayang da cantik dahhh~~ ;)

    BalasPadam
  4. esok2 lagi panas kalo kat dunia ni dah tak tahan panas..

    BalasPadam
  5. setju sgt dgn akak.. ye.. malaysia memang panas skrg ni.. tapi panas ni cuma 1% je dri pans neraka..

    BalasPadam
  6. setju sgt dgn akak.. ye.. malaysia memang panas skrg ni.. tapi panas ni cuma 1% je dri pans neraka..

    BalasPadam
  7. nk chantek mcm org dlm gmbr tu blehh??

    BalasPadam
  8. betullah.. sokong qaseh 200%.. lagipun kecantikan luaran ni tiada jaminan.. duit abis beribu pun esk luse klu Allah nk amik.. abis jahanam blk smua.. kan2?! Alhamdulillah dgn apa yang da ade skang.. Thanx Allah!!

    BalasPadam
  9. akak dah cantik la
    emmmmmm,siapa yang tak pernah terfikir macam tue

    dan sekarang, tak kesah
    yang penting jaga diri dan akhlak

    BalasPadam
  10. AKAK LAWA LA...

    BETUL.. WATPE NAK UBAH KECANTIKAN YANG ALLAH BAGI.. LAGI KITA UBAH.. LAGI BURUK JADINYA..

    BalasPadam
  11. kembar dh cantek amat dh tu..
    putih melepak..
    ct pun kalah eh..
    tp best a ayat kyle awk tu..
    org cntek senang dpt dosa..ek??hehe


    http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/risiko-risiko-bila-jadi-cikgu.html

    BalasPadam
  12. ya..btol tu..biarlah kita panas hari ni..di dunia yg sementara..

    x sanggup bile memikirkan kepanasan api neraka..

    *bersyukurlah dengan pemberian allah..

    BalasPadam
  13. sokong..! kita pon biar panas kat dunia tapi kelak sejuk kat sana.. :)

    BalasPadam
  14. muka ai macam kat atas tu

    haha

    BalasPadam
  15. Kumbang ladybird sangat cantik walaupun die kecik kan.. :)..
    kecantikan itu subjektif.. :)..
    Setiap yg Alalh cipta itu cantik.. cume kite yg perlu mencari di mana cantiknya ia.. :D

    nice entry :D

    BalasPadam
  16. lebih baik panas kt dunia dari panas kt akhirat nanti.
    :)

    BalasPadam
  17. kecantikan bukan pada rupa semata2..tapi pada imannya..peace!

    BalasPadam
  18. heheh... nasib baik my comel original.. lalalalalalala~;D

    jgn jelesh blog My dah santek..;D

    sila-sila join!;)

    BalasPadam
  19. buatlah apa sahaja untuk hari ini demi kesenangan masa depan. :)

    BalasPadam
  20. setiap org ada kecantikan tersendiri...^__^

    BalasPadam
  21. wahhh, zila bakarin yuuuuu ;) hee.

    bersyukur dengan apa yang dikurniakan oleh allah kan ? Kadang2 kita nak lebih daripada itu, padahal kita tak sedar, ada orang yang memiliki kekurangan lebih dari kita.

    BalasPadam
  22. dah follow. keep writing gal

    BalasPadam
  23. canteq itu ibarat embun di subuh hari...

    x kekal... akan hilang bile mentari mule bersinar...^^

    Santan berlada : bowling : sejarahnye...

    BalasPadam
  24. weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... perasan 1st... adik serius ke zila bakarin seksi tu tanya adik? perghhhh akak suka part adik jawab soalan panas tu... masyuk giler tu

    BalasPadam
  25. wow..baik punya perli..
    zila bakarin??
    cm pnah dngar nama tue..
    hehe

    BalasPadam
  26. yaaa...terima lah kecantikan diri dgn selapang lapangnya...

    kita rasa diri kurang cantik...haishh...lain org lain matakan...mesti ada yg memuji...


    ciptaan dari DIA kan...hihihi...

    BalasPadam
  27. cantik yang abadi lebih cantik berbanding cantik yang hanya bersifat sementara..
    nak mendapatkan kecantikan yang abadi semuanye bvermula dari akhlak yang baik..:)

    BalasPadam
  28. Assalamualaikum...

    biarlah kita susah semasa kat dunia. kene panas ker, kene buli ker, apa ker..laksanakan segala yg diperintahkan dgn sabar dan kerana Allah supaya esok2 tak diazab di akhirat...

    happy blogging :-)


    regards,
    BLADE EDGE

    BalasPadam
  29. cantek besar maknenya...kate orang cantek hatinya menggambarkan wajahnya...

    BalasPadam
  30. mcm biasa kematangan dalam penulisan tu ada..cool

    *zila bakarin bukan nama sebenar ke apa ni?ehheee

    BalasPadam
  31. kehkehkeh.. cik dahlia yg jelita gtu~

    BalasPadam
  32. dah ckup cantik dah Allah cipta :) bersyukur je la kan..btol tuh,biarlah panas kat dunia bukan kat sana...org2 russia kat sini pon slalu tanya,awk tak panas ke pakai tdung?pakai baju tutup smua? sebb dorg bila dah musim bunga cenggini mula la seksi meksi

    BalasPadam
  33. pandainyer Qaseh berkate kate

    BalasPadam
  34. SIS IEB -
    TQ SIS ...
    BETUL TU SUSAH NAK PEROLEHI KALAU HATI TU PENUH DENGAN PHD

    BalasPadam
  35. SUNAH -
    QASEH BERSYUKUR DENGAN APA YG QASEH DAPAT HEHE ..

    BalasPadam
  36. JIJI YU -
    TAK SEMUA PEMIKIRAN SAMA DENGAN KITA .. MAYBE MEREKA NAK MERASA DULU PANAS DISANA KOT

    BalasPadam
  37. ALIAJUSTEA -
    BUKAN 1% JE DEAR TAPI 1 ZARAH .. BAYANGKANLAH

    BalasPadam
  38. HALIMATUN -
    BOLEH JE HEHE.. CANTIKKAN HATI

    BalasPadam
  39. MUMMY CHOMEL -
    A.AH MUMY ..TAK BERBALOI PUN UNTUK MENDAPATKAN KECANTIKAN YG BUKAN SEMULAJADI ..

    BalasPadam
  40. ALIA ROSLI -
    SETIAP ORG PASTI FIKIR MCM TU .. HA BAGUS LAH CAMTU K

    BalasPadam
  41. ATIQ -
    ATIQ PUN LAWA ...
    BERSYUKUR LAH SYG

    BalasPadam
  42. SIS QASEH -
    HEHE YE2 JE ..CT DENGAR MESTI JELES ..
    HEHE YUP KALAU PAPE JE MESTI ENCIK KYLE BAGI CERAMAH HAHA

    BalasPadam
  43. LADYBIRD -
    A.AH MEMANG CANTIK.. UNIK ..
    YUP SEMUA ADA KECANTIKAN TU PANDAI2 CARI

    BalasPadam
  44. PRINCE -
    SETUJU DENGAN PRINCE .PEACE GAK HEHE

    BalasPadam
  45. SIS MY -
    ARHH JELEZ JUGAK TGGU LAH BLOG QASEH NNT HAHA

    BalasPadam
  46. KAMI -
    YUP UNTUK KESENANGAN MASA DEPAN ..

    BalasPadam
  47. CIK IZAN -
    SEMUA ORG ADA KECANTIKAN TU

    BalasPadam
  48. FAA -
    SYHHH HAHA ..
    HA TAHU XPE .. TENGOK ORG2 YANG MASIH BYK KEKURANGAN ... BERSYUKURLAH

    BalasPadam
  49. SIS BIDADARI -
    TAK JADI FIRST DAH HEHEL...
    ZILA BAKARIN TU NAMA PINJAM JE HIHI ..

    BalasPadam
  50. SHARK -
    TAK PERLI ..TAPI REALITI KEHIDUPAN ..

    BalasPadam
  51. SIS MINA -
    YUP SIS YANG PASTI SUAMI SENTIASA MEMUJI KAN KAN KAN ~

    BalasPadam
  52. SIS DIANA -
    BETUL SIS.. YANG ABADI HINGGA KE MATI ..

    BalasPadam
  53. AZI NUR -
    HATI LEBIH UTAMA DR WAJAH

    BalasPadam
  54. WOOFER -
    TQ HEHE ..
    YUP BUKAN NAMA SEBENAR

    BalasPadam
  55. SIS ALEXA -
    HAHA ..BIASALAH ..BILA KITA DAH BIASA DENGAN PANAS DUNIA .. TU HANYA LAH SEKECIL KUMAN BAGI KITA ..

    BalasPadam
  56. BRO AWIE -
    TAK PANDAI MANA LAH HEHE

    BalasPadam
  57. betul tu..jangan moral down...cantik kat dunia ni sementara je...yang kekal nanti kat akhirat sana...saya pun kadang-kadang macam kasih,nak juga "melawa"...tapi bila tengok balik diri,rasanya dah tak ada apa untuk diubah,selesa dengan yang sedia ada...don't forget,be confident with ourself...

    BalasPadam
  58. as salam..
    huhu..kecantikannay tak ternilai. semua dah cantik. tinggal nak mencantikkan

    iman dengan amal je ;)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com