Panas Atau Sakit ?

73 ulasan:
Assalamualaikum .. korang ingat qaseh lagi tak ? hihi.. jangan lupa undi DISINI


"suatu ketika dahulu aku pernah merasa kesakitan untuk mendapatkan kecantikan .. hari ini kecantikan ku makin pudar ~ adakah kesakitan aku dulu berbaloi dengan apa yang aku dapat ? sedangkan ....... "

kesakitan atau kepanasan di dunia .. which one better ? panas dunia tapi di sana kelak sejuk .. atau pun sakit di dunia di sana kelak pulak panas ? bagi qaseh for sure lah qaseh pilih panas .. why ? seee ~

ada dua perempuan sedang asyik bersembang .. cantik dan ayu orangnya ! tapi seorang bertudung .. dan seorang lagi tidak bertudung dan pernah membuat pembedahan plastik or botox untuk mendapatkan kecantikan .. memang sangat cantik .....~

zila bakarin : awak bolah saya tanya sikit tak ?
nur qaseh : ya awak ..silakanlah insyaAllah saya akan menjawab sambil tersenyum manis .. siapa yang memandang pasti tertawan 
zila bakarin : ok tapi jangan kecik hati tau ... saya nak tanya awak tak panas ke pakai tudung litup .. baju kurung tutup aurat sampai ke kaki .. awak tahu kan kadang2 cuaca kat malaysia ni sangat2 lah hottt ! ewww
nur qaseh : hanya tersenyum dan menjawab .. sebelum saya menjawab pertanyaan awak .. boleh saya bertanya awak pula ? 
zila bakarin : ok silakan ... 
nur qaseh : awak cantik sangat .. tapi tak sakit ke cucuk2 sini cucuk2 sana .. tak sakit ?maaf kalau saya bertanya 
zila bakarin : sakit tu memang lah sakit .. tapi kita ni kena lah cantik ! nanti laki lari .. alah sakit untuk kecatikan apa lah salahnya ! awak pun better pergi lah buat ye ... hehe hah jawab lah pertanyaan saya tadi 
nur qaseh : tersenyum lalu menjawab .. biarlah hari ini saya panas .. saya tak mahu esok nanti bila saya dah mati saya akan kepanasan dalam api neraka .. dan biarlah saya panas hari ini kerana Allah dan saya bersyukur dengan apa yang saya dapat ... :)
zila bakarin : terkedu ..... diam seribu bahasa 

setiap orang ada kecantikan .. tapi berbeza dari setiap pandangan mata orang yang melihatnya .. tapi dimataNYA kita semua adalah yang tercantik .. ada yang hitam tapi ada manisnya ! sejuk mata memandang .. perempuan tu ada lesung pipit menambah serinya .. perempuan itu matanya sangat cantik membuat kan orang terpikat .. kecantikan hanyalah luaran .. jangan pernah mengubahnya walaupun seburuk mana sekalipun .. bersyukur lah .. dan jangan lupa akhlak yang cantik itu lah IBU segala kecantikan ... andainya akhlak tu cantik lantas aliran darah menyerikan kecantikan luaran kita .. percayalah dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada ... "jangan pernah bersedih jika kecantikan luaran kita tidak miliki tapi bersedihlah jika kecantikan dalaman kita ZERO ''

hati berbicara :
kadang2 kita rasa sangat cemburu dengan kecantikan perempuan lain dan berbicara dalam hati ''mengapa aku tidak secantik dia '' pandang balik dalam diri kita ..ada sesuatu yang sgt bernilai yang kita ada tapi kita terlalu memikirkan kelemahan yg ada hingga kelebihan itu tertutup ....
qaseh pun pernah rasa macam tu .. n bagitahu kat hencik kyle .. ''dia always marah n tanya nak cantik macamana lagi ! qaseh jawab mcm siti nurhalijah ..haha ..n he said org yang cantik sng dapat dosa ..nak ke dpt dosa !  apapun dia tetap syg '' awww..
so korang2 yang rasa rendah diri tu .. tak perlu lah mengubah kecantikan kita kerna itu akan lebih menghodohkan lagi .. cantikkan akhlak mu wahai kaum hawa .. kaum ku .. tak mahu korang tersasar jauh disebabkan kelemahan sekecil kuman !


73 ulasan:

ejulz berkata...

macam penah dgr je nama zila bakarin tu.. heHe

New Entry "!!!!!!!!!!!!!!!! "

Isteri Encek Bard berkata...

CANTIK RUPA HANYA PANDANGAN MATA SAHAJA DIK, TAPI CANTIK DALAM HATI SUKAR UNTUK KITA PEROLEHI, APATAHLAGI HATI YANG PENUH DENGAN PHD... NICE ENTRY DIK

Sunah Mohammad berkata...

qaseh sayang da cantik dahhh~~ ;)

JIJI YU berkata...

esok2 lagi panas kalo kat dunia ni dah tak tahan panas..

AliaJustea berkata...

setju sgt dgn akak.. ye.. malaysia memang panas skrg ni.. tapi panas ni cuma 1% je dri pans neraka..

AliaJustea berkata...

setju sgt dgn akak.. ye.. malaysia memang panas skrg ni.. tapi panas ni cuma 1% je dri pans neraka..

Halimatun Sa'adiah berkata...

nk chantek mcm org dlm gmbr tu blehh??

MuMMy CHoMell berkata...

betullah.. sokong qaseh 200%.. lagipun kecantikan luaran ni tiada jaminan.. duit abis beribu pun esk luse klu Allah nk amik.. abis jahanam blk smua.. kan2?! Alhamdulillah dgn apa yang da ade skang.. Thanx Allah!!

aliarosli berkata...

akak dah cantik la
emmmmmm,siapa yang tak pernah terfikir macam tue

dan sekarang, tak kesah
yang penting jaga diri dan akhlak

forever love berkata...

AKAK LAWA LA...

BETUL.. WATPE NAK UBAH KECANTIKAN YANG ALLAH BAGI.. LAGI KITA UBAH.. LAGI BURUK JADINYA..

qasehraihan berkata...

kembar dh cantek amat dh tu..
putih melepak..
ct pun kalah eh..
tp best a ayat kyle awk tu..
org cntek senang dpt dosa..ek??hehe


http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/risiko-risiko-bila-jadi-cikgu.html

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

ya..btol tu..biarlah kita panas hari ni..di dunia yg sementara..

x sanggup bile memikirkan kepanasan api neraka..

*bersyukurlah dengan pemberian allah..

bantalbucuk berkata...

sokong..! kita pon biar panas kat dunia tapi kelak sejuk kat sana.. :)

Amoi berkata...

muka ai macam kat atas tu

haha

LadyBird berkata...

Kumbang ladybird sangat cantik walaupun die kecik kan.. :)..
kecantikan itu subjektif.. :)..
Setiap yg Alalh cipta itu cantik.. cume kite yg perlu mencari di mana cantiknya ia.. :D

nice entry :D

salwaismail berkata...

lebih baik panas kt dunia dari panas kt akhirat nanti.
:)

Prince Halilintar berkata...

kecantikan bukan pada rupa semata2..tapi pada imannya..peace!

mynameismy berkata...

heheh... nasib baik my comel original.. lalalalalalala~;D

jgn jelesh blog My dah santek..;D

sila-sila join!;)

KAMIHIDUP berkata...

buatlah apa sahaja untuk hari ini demi kesenangan masa depan. :)

!✿❤Cik Izan❤✿! berkata...

setiap org ada kecantikan tersendiri...^__^

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

btoi2...

Faa Eryna berkata...

wahhh, zila bakarin yuuuuu ;) hee.

bersyukur dengan apa yang dikurniakan oleh allah kan ? Kadang2 kita nak lebih daripada itu, padahal kita tak sedar, ada orang yang memiliki kekurangan lebih dari kita.

lemonade berkata...

dah follow. keep writing gal

Shamsuddin Amin berkata...

canteq itu ibarat embun di subuh hari...

x kekal... akan hilang bile mentari mule bersinar...^^

Santan berlada : bowling : sejarahnye...

Cik Bidadari berkata...

1stttttttttt kan?

Cik Bidadari berkata...

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... perasan 1st... adik serius ke zila bakarin seksi tu tanya adik? perghhhh akak suka part adik jawab soalan panas tu... masyuk giler tu

shark berkata...

wow..baik punya perli..
zila bakarin??
cm pnah dngar nama tue..
hehe

KUREKURE COMEL berkata...

yaaa...terima lah kecantikan diri dgn selapang lapangnya...

kita rasa diri kurang cantik...haishh...lain org lain matakan...mesti ada yg memuji...


ciptaan dari DIA kan...hihihi...

diana berkata...

cantik yang abadi lebih cantik berbanding cantik yang hanya bersifat sementara..
nak mendapatkan kecantikan yang abadi semuanye bvermula dari akhlak yang baik..:)

BLADE EDGE berkata...

Assalamualaikum...

biarlah kita susah semasa kat dunia. kene panas ker, kene buli ker, apa ker..laksanakan segala yg diperintahkan dgn sabar dan kerana Allah supaya esok2 tak diazab di akhirat...

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

Siti Nurhayati Dollah berkata...

Cantik itu pada iman dan akhlak :)

azi nur berkata...

cantek besar maknenya...kate orang cantek hatinya menggambarkan wajahnya...

noraliza berkata...

senyum :)

Woofer Storm berkata...

mcm biasa kematangan dalam penulisan tu ada..cool

*zila bakarin bukan nama sebenar ke apa ni?ehheee

ishiko berkata...

kehkehkeh.. cik dahlia yg jelita gtu~

alexa yussida berkata...

dah ckup cantik dah Allah cipta :) bersyukur je la kan..btol tuh,biarlah panas kat dunia bukan kat sana...org2 russia kat sini pon slalu tanya,awk tak panas ke pakai tdung?pakai baju tutup smua? sebb dorg bila dah musim bunga cenggini mula la seksi meksi

Awie Omar berkata...

pandainyer Qaseh berkate kate

Qaseh dalia adelia berkata...

EJULZ -
BUKAN NAMA SEBENAR KUWANG2

Qaseh dalia adelia berkata...

SIS IEB -
TQ SIS ...
BETUL TU SUSAH NAK PEROLEHI KALAU HATI TU PENUH DENGAN PHD

Qaseh dalia adelia berkata...

SUNAH -
QASEH BERSYUKUR DENGAN APA YG QASEH DAPAT HEHE ..

Qaseh dalia adelia berkata...

JIJI YU -
TAK SEMUA PEMIKIRAN SAMA DENGAN KITA .. MAYBE MEREKA NAK MERASA DULU PANAS DISANA KOT

Qaseh dalia adelia berkata...

ALIAJUSTEA -
BUKAN 1% JE DEAR TAPI 1 ZARAH .. BAYANGKANLAH

Qaseh dalia adelia berkata...

HALIMATUN -
BOLEH JE HEHE.. CANTIKKAN HATI

Qaseh dalia adelia berkata...

MUMMY CHOMEL -
A.AH MUMY ..TAK BERBALOI PUN UNTUK MENDAPATKAN KECANTIKAN YG BUKAN SEMULAJADI ..

Qaseh dalia adelia berkata...

ALIA ROSLI -
SETIAP ORG PASTI FIKIR MCM TU .. HA BAGUS LAH CAMTU K

Qaseh dalia adelia berkata...

ATIQ -
ATIQ PUN LAWA ...
BERSYUKUR LAH SYG

Qaseh dalia adelia berkata...

SIS QASEH -
HEHE YE2 JE ..CT DENGAR MESTI JELES ..
HEHE YUP KALAU PAPE JE MESTI ENCIK KYLE BAGI CERAMAH HAHA

Qaseh dalia adelia berkata...

CIKMOON -
ALHAMDULILLAH

Qaseh dalia adelia berkata...

BANTALBUCUK -
INSYAALLAH DEAR

Qaseh dalia adelia berkata...

AMOI-
HEHE CANTEK :)

Qaseh dalia adelia berkata...

LADYBIRD -
A.AH MEMANG CANTIK.. UNIK ..
YUP SEMUA ADA KECANTIKAN TU PANDAI2 CARI

Qaseh dalia adelia berkata...

SALWA -
SEMUA ORG NAK MCM TU KAN

Qaseh dalia adelia berkata...

PRINCE -
SETUJU DENGAN PRINCE .PEACE GAK HEHE

Qaseh dalia adelia berkata...

SIS MY -
ARHH JELEZ JUGAK TGGU LAH BLOG QASEH NNT HAHA

Qaseh dalia adelia berkata...

KAMI -
YUP UNTUK KESENANGAN MASA DEPAN ..

Qaseh dalia adelia berkata...

CIK IZAN -
SEMUA ORG ADA KECANTIKAN TU

Qaseh dalia adelia berkata...

FAA -
SYHHH HAHA ..
HA TAHU XPE .. TENGOK ORG2 YANG MASIH BYK KEKURANGAN ... BERSYUKURLAH

Qaseh dalia adelia berkata...

LEMONADE -
TQ

Qaseh dalia adelia berkata...

SHAMSUDIN -
MADAH INDAH .. TQ

Qaseh dalia adelia berkata...

SIS BIDADARI -
TAK JADI FIRST DAH HEHEL...
ZILA BAKARIN TU NAMA PINJAM JE HIHI ..

Qaseh dalia adelia berkata...

SHARK -
TAK PERLI ..TAPI REALITI KEHIDUPAN ..

Qaseh dalia adelia berkata...

SIS MINA -
YUP SIS YANG PASTI SUAMI SENTIASA MEMUJI KAN KAN KAN ~

Qaseh dalia adelia berkata...

SIS DIANA -
BETUL SIS.. YANG ABADI HINGGA KE MATI ..

Qaseh dalia adelia berkata...

BLADE -
TQ BLADE

Qaseh dalia adelia berkata...

SIS NURHAYATI -
AGREEE

Qaseh dalia adelia berkata...

AZI NUR -
HATI LEBIH UTAMA DR WAJAH

Qaseh dalia adelia berkata...

NORALIZA -
:)

Qaseh dalia adelia berkata...

WOOFER -
TQ HEHE ..
YUP BUKAN NAMA SEBENAR

Qaseh dalia adelia berkata...

ISHIKO -
EH2

Qaseh dalia adelia berkata...

SIS ALEXA -
HAHA ..BIASALAH ..BILA KITA DAH BIASA DENGAN PANAS DUNIA .. TU HANYA LAH SEKECIL KUMAN BAGI KITA ..

Qaseh dalia adelia berkata...

BRO AWIE -
TAK PANDAI MANA LAH HEHE

FreESiAgErBeRa berkata...

betul tu..jangan moral down...cantik kat dunia ni sementara je...yang kekal nanti kat akhirat sana...saya pun kadang-kadang macam kasih,nak juga "melawa"...tapi bila tengok balik diri,rasanya dah tak ada apa untuk diubah,selesa dengan yang sedia ada...don't forget,be confident with ourself...

... berkata...

as salam..
huhu..kecantikannay tak ternilai. semua dah cantik. tinggal nak mencantikkan

iman dengan amal je ;)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com