Berdepan dengan Mak Mentua ?gulpppp !!

74 ulasan:
Assalamualaikum ! 
selamat petang ... 2 3 hari ni rasa mcm sunyi jerk blog ni ..sape lah buat ubat guna2 neh haha.. ceh ~


dan2 je mak mentua ye ..kawen pun tak lagi hehe ..semalam meseg dengan hencik kyle ..

hencik kyle : lepas beli kereta nanti b nak ajak syg jumpa kak long n emak ... 
qaseh : ekk tatotnye larikkkkkkkk hahaha...
hencik kyle : hehe hari tu dah bagitau mak nak beli kereta senang sikit ulang alik pahang..n mak kata ulang alik pahang ke senang nak pegi teganu 
qaseh : hihi alamak mak dah tahu ...
hencik kyle : lepas dah jumpa2 leh bincang pasal tunang pulak .. tggu dulu ~ harap menanti penuh dgn kesabaran
qaseh : m not ready lagi ... hihi tggu tahun depan2 okie..
hencik kyle : ok 


so di sini qaseh nak menyeru kpd semua blogger ..camana nak berdepan dengan mak mentua haaa ..aiyokkk ! eh bakal mak mentua ..uhuuu harap2 bakal mak mentua tersenyum lebar tapi jgn lah bercekak pinggang macam lukisan qaseh lukis kat atas tu haaa ~ jelez tgk org lain melukis haha.... apa2 pun ..hope everything be ok.. n dapat restu .. alhamdulillah family dah jumpa hencik kyle n nothing yg dkritik..so far alhamdulillah hencik kyle telah di terima ! cop sirim atas dahi jap ..hehehe...apa2pun semoga Allah bukakan jalan yg luas untuk kami berdua...
bila berdepan dengan bakal mak mentua 
  • jangan salam 
  • naik terus atas rumah duduk2 minum air 
  • amek cawan sendiri je basuh ..cawan yg lain suh diorang basuh sendiri 
  • pastu suruh hencik kyle hantar balik ..



hati berbicara :
jangan wat gila qaseh dalia adelia ..haha
so yg nak berjumpa bakal segala bakal2x..sila buat muka ayu ..jgn buat muka dungu n wat2 rajin sikit .. kita mmg dah rajin pun ! tapi buat lagi rajin haaa..
nanti jadi kesayangan mak mentua..
apa2pun buat lah dia macam mak kita kan kan kan ~ 
debor weh abe weiiii ~


74 ulasan:

  1. haha...Qaseh berdeba sbb 1st time ko jupo bakal tok tuo??hehe..confirm2 bkl tok tuo trimo doh..4 sure!!
    gudluck

    BalasPadam
  2. hehe..wish u gud luck.. bkal mak mentua, ayh mntua n fmly die sportg.. okeh j,sllu pesan suh datg umah diorg.. n contact diorg..hihi

    BalasPadam
  3. hehe sye dh pernh jumpe, mule2 rasa seriau gak,, tpi kne cover2 skit la hehe

    BalasPadam
  4. opppss..kena buat cmtu ke?..baik2 akan dituruti..haha

    BalasPadam
  5. huhuhu...berdebar2 je nk jumpe mak mertua nih...
    :)

    BalasPadam
  6. haha..kelakar la qaseh ni...
    hmm kalau saya pun cuak gak la..
    mesti rasa macam ad je benda x kena nanti..padahal kena confident..hehe

    BalasPadam
  7. sy da jumpe mak goku! adoi..bunyik jantong dup dap dup dap smpai org len boleh dengar kot! perasaan itu bkn takot tapi gelabah yg maksimum.

    Goku jaat..time tuh die tnggalkn sy snsorang..waaaaaa..nangis dlm hati.

    dalia da jumpe mak mertua lom? kalo lom, gud luck la ye. senyum itu penting!

    BalasPadam
  8. qaseh nak tips ke? hehehe
    akak bukan kata nak jumpa..skrg ni ari2 jumpa ;p

    x pe qaseh jgn nebes sgt..kena cool..snyum jgn kedekut..
    ringan2 kan badan ke dapur..org tua dia tgk tu je ;)

    all da best qaseh hihi..
    1st time date ngan mak mertua kat pulau redang..pndai x cari pot?
    so xyah ke dapur ahahaha

    BalasPadam
  9. haha.menangis xberlagu r lpas balik lau pegi umah mak tua camtu.hehe

    eh da folow awk,.ni nak tanya awak buat camner eh yang senarai list entry kat atas dan bawah ni?ajar leh?lalala

    BalasPadam
  10. rilek2 suda....
    anggap jmpa mak sendiri jew...
    hik3...

    BalasPadam
  11. hoho.. bakal tunang dah sis atq sowg nie

    BalasPadam
  12. haha..lawak2 menantu hantu...

    BalasPadam
  13. hahaha..camnie ke perasaan nye?orang laki pun sama jugak sebenarnya.. khalis masa nak berkenalan ngan keluarga bakal isteripun siap bersimpuh lagik..sopannn..kuih gigit setengah jam nak habis..hahaha

    hottest entry di blog khalis :
    Transformers real di China

    Rakaman sedetik sebelum Tsunami

    Gambar miera liyana kini sopan

    BalasPadam
  14. same la..ayin pun tak jumpa2 lagi...adehh.....takut

    BalasPadam
  15. hahaa~ nak jumpe mak metua kena lah sopan santun kan..hihihi~

    BalasPadam
  16. ila suhaila -
    dop jupo lagi lah ila weh ..baru jah pase ange2 ..ange2 mat jening ..dop sedio lagi lah nok jupo..timo kasih deh haha

    BalasPadam
  17. g tny kak maera cmne klo nk jmpe mak mertua....huhuh

    BalasPadam
  18. che ain -
    wahhh bes nye macam tu ..dah diterima .. buat baik2 ye ..

    BalasPadam
  19. princess feyqa -
    kaver2 macamana tu uhuk2

    BalasPadam
  20. iqbal -
    hahaha buat lah buat ..nak kena belakang parang

    BalasPadam
  21. fyna -
    lambat lagi padahal tapi berdebar dah kakaka

    BalasPadam
  22. puteri ain -
    haha tahu xpe ..mesti rasa cuak haha.. nnt kan pengsan dek takut huwaaa

    BalasPadam
  23. naddia -
    belum jumpa lagi lah ni nak mintak tunjuk ajar ku sifu hahaha... wah naddia dah jumpa ye ..uhuu yg confident tu lah susah uhuk2

    BalasPadam
  24. sis pinky !
    mmg nak tips lah ni sis syg huwaaa wah jumpa mak mentua kat pulau redang ..so kena cr port2 yg tidak melibatkan rumah ni .. pk2 jap

    BalasPadam
  25. hasbro -
    nangis tak berlagu aka nangis guling2 haha

    BalasPadam
  26. nor suhaiza -
    xleh relax lah syg nnt kan terkucil haha

    BalasPadam
  27. si ngokngek -
    yelah kalau cenggitu mesti menantu hantu hahaha

    BalasPadam
  28. bro khalis -
    hahaha kuih gigit dekat sejam nak habes kah2x kelakar kaver habes

    BalasPadam
  29. ujang ! belom agy lah ..tu lah ate tak kawen lagi xcaye hahaha

    BalasPadam
  30. hahahaha.. iyola tue lambat lagi

    BalasPadam
  31. cik ayin -
    jom kita jumpa berjemaah nak hik2

    BalasPadam
  32. sis maera -
    sopan suntung je ade neh

    BalasPadam
  33. kaizen -
    kak maera suruh sopan santun haha

    BalasPadam
  34. atiq -
    yolah betul xcaye tnye hencik kyle haha

    BalasPadam
  35. gud luck sis!!!ekeke yeay abg kyle nak beli keta.. t buley la datang penang pulak ye jumpe adik nih..=p

    BalasPadam
  36. dup dup dup..jantung qaseh berdetak laju..hihi.

    BalasPadam
  37. haha.. xnak la.. bukan kenal die pong

    BalasPadam
  38. dek ina -
    okeyh insyaAllah kita akan jumpa nnt ye...sabar2 hehe

    BalasPadam
  39. atiq -
    meh lah kite berkenalan2 haha

    BalasPadam
  40. kenapa jangan salam??? mesti mak mertua sentap nanti.. pak mertua baru ta leh salam.. ehehehe...

    BalasPadam
  41. cik azeya -
    jom takut same2 hehek

    BalasPadam
  42. nur farah hani -
    jangan salam kalau nak jadi menantu hantu haha

    BalasPadam
  43. ahaha...lawak la dik non sorang nih, ade ke patut "bile jumpa mak mentua" buat camtuh.. mmg cari nahas la tuh ^^ jgnn...jgnn...

    BalasPadam
  44. so kne la sopan+santun...ahahaha

    BalasPadam
  45. gud luck kasih..jadi lah diri anda ok..)..yg penting senyum biar kerap.haha

    BalasPadam
  46. qaseh ni..
    buat conpius jer..
    ingt nape la suh tak kasi salam..
    rupanya nak seru jgn jadi MENANTU HANTU...
    hehe....
    baru phm...
    buat suspen je...

    BalasPadam
  47. hahaha...gud luck la weiii!!!hihi.

    BalasPadam
  48. kene rajin bergurau nt mak mertua mesti suke.. :)

    BalasPadam
  49. senyum manjang..
    pastikan buat mertua mcm kawan..tp hormat
    awal2 ni stuju aje apa dia cakap..
    ikut rentak dia..
    kihkih..ye ke ni ek??haha

    BalasPadam
  50. xpe, isteri saya dh lps. dh jd menantu kesayangan dh. maklumlah, xlama lg bakal dpt cucu. hehe

    BalasPadam
  51. hehehehehe...1st time g jumpe bakal mertua kat umah bakal kakak ipar...dah kene test suruh masak...buat masak lemak labu..nasib baek la pernah belajar..dapat pujian dari bakal abg ipar n adik ipar..sbb sedap...hehehe...tp bile dh selalu jumpe dh biase pun..xde nye nk skema2 ni...hehehehe..

    BalasPadam
  52. Salam qaseh, td qaseh tanya camana nak amil hati mertua.. so akak dh buat n3 pasal:-

    Tips nak jumpa bakal mertua..
    http://halilaibrahim.blogspot.com/2011/03/tips-nak-jumpa-bakal-mertua.html

    BalasPadam
  53. petaknya mak mertua qaseh.. heheh..

    BalasPadam
  54. jangan tunggu lama2,nanti lama2,dia diambil orang..haha..gurau je..nanti kalau dah jumpa mak mertua,,crita la pengalaman tu k.mana tahu lepas ni alief pulak yg akan jumpa bakal mak mertua alief..hehe...

    BalasPadam
  55. aisey..
    nasi minayk lagi pasi jawabnyer

    BalasPadam
  56. comel lukisan tuh..hehe

    BalasPadam
  57. waa..good luck tau dear..dun worry, mesti bakal mak mertua terima dengan hati terbukalah..

    Jom skodeng :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

    Jom skodeng :Notre Belle Histoire

    BalasPadam
  58. jgn salam??biar betoi qaseh

    BalasPadam
  59. just be urself ,tenang n sopan..insyaAllah oki punyeee :D

    heee...alexa siap kena jadi imam solat mama n adek pompuan die taw =.=' layan jela,dah la solat isya' kena baca kuat2..uu..lps solat mama die peluk n ckp, 'kakak baca sedap,mama syg kakak' heee rasa nak nanes :)

    BalasPadam
  60. gud luck dear :)

    jgn lupa salam n cium tgn mentua..
    klu mentua sibuk kat dapur..cik kasih turut membantu yer..hehe..
    jgn segan2..berbual mesra yer..
    bwala buah tangan..hehe :) like tudung ker..

    ni mesti berdebar2 heheh

    BalasPadam
  61. ekeke..
    bestnye nk jmpe bakal mak mertua..

    BalasPadam
  62. heheeheh berdebar2 sakit pewot..nk muntah, sakit pale semua ada masa pestime jumpa bakal mertua...

    BalasPadam
  63. hehe alhamdulillah.. gud luck taw..

    BalasPadam
  64. ok gak tips tu.. len dari yang len.. confirm kne halau =P

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com