Aku Suka KetidakSempurnaan aku ~

86 ulasan:
Assalamualaikum ~ alhamdulillah .. bersyukurlah roh masih bersatu dgn jasad !


tidak dinamakan manusia jika sempurna .. hanya Allah saja yg sempurna .. tapi seringkali aku melihat mereka mengejar ~ mencari ~ seperti pemburu yg memburu mangsa2nya .. mencari kesempurnaan tapi tidak memperbaiki kekhilafan ! apakah erti kesempurnaan itu andainya dimataNYA kecacatan yg terpapar sehingga kesedihan menyelubungiNya .. apakah erti kesempurnaan itu andainya hanya dimata sendiri tapi di mata org lain ? ~ seperti memburu mangsa tapi mangsa itu belum tentu boleh dimakan ! ~ 

aku suka ketidak sempurnaan yg aku miliki kerna dari situ aku melihat kecacatan yg aku ada..andainya kecacatan tu boleh dihilangkan wpun parut yg tinggal  biarlah ia tetap ada agar aku tahu suatu hari nnt bila aku lihat kesan tu aku tahu aku bukanlah org yg sempurna ... dan dari situ lah aku tahu yg kecacatan2 tu kekurangan yg aku ada .. dari situ akan ku perbaiki dan kekurangan tu biarlah Allah yg mengetahui ~ (parut boleh guna bio oil ) kesilapan hanya gunakan fikiran! 

kadang2 kita benci dengan diri sendiri di atas kekurangan diri ..mulalah buat perbandingan n hati berbicara seakan2 berbisik 'kalau lah aku jadi spt dia kan best ' di saat tu jasad terasa sedih .. menatap fizikal timbul rasa malu ~ sdgkan akal yg di beri sama saja tapi tidak berfikir dengan waras ..tak usah mmbuat perbandinga dgn kelebihan mereka2 tapi fikirlah setiap yg bernyawa tu pasti ada kelebihan dan kekurangan ... pernah dengar lagu di bawah ni tak ?

 ''kau begitu sempurna ...di mataku kau begitu indah ..kau membuat diriku akan selalu memujamu .. di setiap langkah ku .. ku kan selalu memikirkan dirimu ...~ kau adalah darah ku kau adalah jantung ku ..kau adalah hidupku lengkapi hidupku ~ oh syg kau begitu sempurna ~''
disaat kita merasakan kita down dengan diri kita .. ada insan yg menganggap kita terlalu sempurna ..sanggup menerima segalanya dengan fikiran yg positif ..menyatakan kita melengkapi hidupnya .. dan tanpa kita dia mati ~ adakah itu masih tidak sempurna pada diri kita ? pada mata kita mereka kita lah puteri yg menghiasi hati dia ..wowww lomantiknnyeeee ~ haha (dan2 berjiwang)




hati berbicara :
kadang2 kita melihat kesempurnaan itu dari sudut fizikal .. andainya saya mengatakan blackberry ni sungguh cantik ! power ! bez .. ho liau ~ bagaimana pula pendapat org diluar sana yg berpendapat I phone itu lebih power .. tidak kah kesempurnaan yg blackberry ada hilang ? hehehe .. lihat lah dari sudut lain jangan hanya memandang dari sudut fizikal .. ~ 
bagi kamu kamu dan kamu ~ yg sdg memburu kesempurnaan diri perbaiki lah dulu kecacatan yg ada .. pasti kesempurnaan tu timbul .. bak kata omputeh practics make perferct but not 'full perfects' hahaha ~

86 ulasan:

y u y u Z u l a i k h a berkata...

Alhamdulillahh.. saya masih dapat bace setiap entry akak :)

a n a . i z z t y berkata...

bagi ana, Allah dah pon meletakkan kecantikkan kepada semua manusia di muka bumi ini...dah ckup sifat...dan kita hanya perlu bersyukur je dengan apa yang Dia dah bagi kat kita.... ;)

MamaEma berkata...

baiklah qaseh..huhuh..entri yang berguna kepada saya ini...

Zue Cancer berkata...

betul2..kalau zue sempurna...hmmm....tak tahu ape jadi ngan zue, tesimpanh jauh kowt

mynameismy berkata...

semua ciptaan itu indah dan sempurna...^_^

Mutiara Bernilai berkata...

salam my dear sis..

ketidaksempurnaan itulah yg menyempurnakan kita..menyempurnakan sifat2 sbgai seorang manusia..

sbb, jika org tu sempurna, maka dia bukan manusia..mlainkan rasulullah yg maksum dgn sgala kcacatan akhlak dan fizikal..

thanx dear,

Mutiara ske sgt post ni.

syg slalu!~

puteri rimba berkata...

bila lakukan kesilapan baru kita sedar kelemahan diri...perbaiki semoga jadi lebih baik....ya...Allah Maha Sempurna...
*suka baca blog qaseh....
singgah la ye....

http://myputeri21.blogspot.com/

qasehraihan berkata...

dasyat kamu ni ek..
mmg entry kaw2 punya bagi..
patut ngarang novel la cayang..hihi

saya stuju smua yg kamu perkata tu..
lain org lain pdptnya dlm apa jua hal..hoho

Isteri Yang Comel berkata...

MEMANG SUKAR MENCARI KESEMPURNAAN NIE DIK.. LEBEIH-LEBIH LAGI KITA NI SENTIASA DIPANDANG RENDAH.. KADANG-KADANG ORANG SUKA KATA BELAKANG, TANPA KITA TAHU APA KEKURANGAN KITA... CANTIK SANGAT HEADER BARU TU

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid berkata...

makin bermakna entry-entry qaseh..bermadah2..hehehe~ sume benda ada kekrgnnye tmsk manusia..terpulang mcmane kite nak adapt dgn kekrgn itu dan menerima seadanya =)

p/s : bile nie sis nak mkn nasi minyak qaseh.. ;)

´¯`·.¸¸.·♥ amirah liyana´¯`·.¸¸.·♥ berkata...

yeaahhh...nobody is perfect..like this!!

Panglima Muda berkata...

saya terpanggil kesini kerana cerita kesempurnaan itu, selagi hati tertanya tanya selagi itu perasaan berbicara, padahal dunia ini seperti angin lalu, hanya dapat dirasa sedangkan mata buta dalam melihat.

SYARIFF HAIKAL berkata...

nice qaseh..tp selalu megigati kelemahan akan buatkan kte kurang confident kt diri sendiri..how?

forever love berkata...

semua ciptaan Allah itu sempurna.. takde cacat cela... kita je tak bersyukur sebenarnya.. masing2 ada kelebihan masing2.. betul tak.?

Sunah Mohammad berkata...

dearrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......
napeeeeeeeeeeeeeeeeeeee......
i sebak baca ni............T_T

nak nangisssssssssss!!!!!

Allah...T_T

..+UpTownGurl+.. berkata...

suke gaye penulisan kamu..hehe

^Pasu Bunga^ berkata...

ketidaksempurnaan akan membuatkan kita akan sentiasa berusaha untuk menjadi sesempurna yg mungkin walaupun hakikatnya tak mungkin kita akan menjadi insan yg sempurna~~

gembira bila insan yg disayangi merasakan kita ni sempurna~~

Republic Aku berkata...

bersyukur dengan apa yang ada....lebih mulia.

Naddia berkata...

dalia..sy cume ade nset sony yg amat nazak...

tak sempurna..dan sy tak suke ketidaksempurnaan nset itu

Ujang9897 berkata...

sempurna ke tak tu dari diri kita..

bersyukur dgn apa yg ada..=)

~...AmALinA....~ berkata...

saya jatuh cinta dgn entri2 akak nih...sila jgn tut0p blog mcm pokniq!!!=)

gadis oren berkata...

sesungguhnya tiada seorang pun yang sempurna di muka bumi ini melainkan allah s.w.t

fyna berkata...

suke entry qaseh....
full meaning...

KUREKURE COMEL berkata...

mina tak perfect...hehehe..piece!

sebenarnya..org yg mencari kesempurnaan itu mesti bersebab...


contoh dari segi fizikal...
badan besar..selalu kena ejek..
dgn mencari sedikit kesempurnaan..
dgn melakukan bermcm mcm cara...
secara automtk org tu akan ada keyakinan dlm diri..walau sedikit.


cuma nak mencari kesempurnaan itu jgn lah berlebih lebih..
just..fun..ooppss..hehehe..
gurau..just utk bina keyakinan diri..


maaf..terpanjang pulak..
kalau ada salah maaf ye..hihihi..
smile..

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

ketidaksempurnaan itulah yg menjadikan manusia HEBAT!

lalink7 berkata...

Qaseh..tiada sesiapa dalam dunia nie sempurna la dear...jadilah diri sendiri kan? lain rambut lain kalernye..lain hati lain jiwanyee...

=))

aLieF si Muncung ManiS berkata...

so,kesimpulanny disini..bersyukur la dgn apa yg kita ada...semua manusia ada kekurang dan kelebihan masing2...header kak nampak comel!!! SUKE3x

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

kadangkala..sis terpikir.kesempurnaan tu mmg tak pernah wujud pun dlm diri kita sebenarnya....mana ada manusia yg sempurna

Bella Ayub berkata...

setuju.. kesempurnaan yang diingin kan haruslah menilai kesempurnaan yang ada pada diri.. baru boleh nak demand.. ye dak ?? eh! :)

JIJI YU berkata...

tak normal la sape yg pikir die cukup perfect..

iLa suHaiLa berkata...

semua org xperfect kan..pndng lah ke bwh utk amik iktibar dan pndng ke depan utk maju..chayo'2!
laen org laen pndngnnya..

Zue Cancer berkata...

dia kate time zue da sedia...dia risau pelung da telepas...huhu~~~ape la dia tu

p/s:suke sgt gambar2 dalam entry qaseh cantik!!!

solo molo berkata...

diri memang tak pernah puas dan berharap untuk memiliki segalanya sehingga kita alpa... sentiasa besederhana dan bersyukur ngan apa yang ada...

Memo_Hazel berkata...

manusia tak sempurna. kan kan. :) ada kelebihan, ada kekurangannya. eheh. header cik qaseh cute!

Prince Halilintar berkata...

ketidaksempurnaan pada diri kite juga boleh memjadi kelebihan pada kite suatu hari nanti..

Wani berkata...

huhu , setuju sangat . alhamdulillah ~

Nur Farah Hani berkata...

conclusionnya emua kesempurnaan dan kekurangan tu adalah terletak dari kaca mata setiap individu itu sendiri..

sempurna bagi kita maybe worst bagi dia.. dan begitulah sebaliknya.. ;p

mykhalis berkata...

ada 2 pilihan,, memperbaiki kelemahan, dan pilih pasangan yg buleh sempurnakan hidup anda..betul tak?

Fakta mengenai seks yang anda tak mungkin perasan

Diskusi lucu antara Bill Gates dan Steve Jobs

Qaseh dalia adelia berkata...

yuyu -
alhamdulillah :)

Qaseh dalia adelia berkata...

ana izzty -
bersyukur :)

Qaseh dalia adelia berkata...

mama ema -
nape sis

Qaseh dalia adelia berkata...

zue -
hehe maybe lalai kot

Qaseh dalia adelia berkata...

mynameismy -
yup sgt indah

Qaseh dalia adelia berkata...

sis mutiara -
baiklah sis.. qaseh terima apa sis tulis hehe .. tq

Qaseh dalia adelia berkata...

puteri rimba -
betul .. insyaAllah nnt qaseh singgah

Qaseh dalia adelia berkata...

sis qasehraihan -
malas lah sis nak tulis novel nnt xde org beli haha ..

Qaseh dalia adelia berkata...

sis yg comel -
mmg sukar sbb kita takde pun kesempurnaan tu hik2..tq sis

Qaseh dalia adelia berkata...

sis maera -
mmg suka bermadah nak muntah dah hehe..makan nasi minyak hari2 ada jual kat kedai makcik timah

Qaseh dalia adelia berkata...

amirah liyana -
tq

Qaseh dalia adelia berkata...

panglima muda -
wah penuh feel kata2 tu tak tercapai dek akalku hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

syariff haikal -
mengingati kelemahan untuk memperbaiki kelemahan bukan untuk meratap kelemahan yg ada tu ..kalau meratap tanpa apa2 tindakan mmg semangat tu down n tak yakin

Qaseh dalia adelia berkata...

atiq -
org lain akan nmpak kelebihan kita ..:)

Qaseh dalia adelia berkata...

sunah -
olololo meh sini meh hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

uptowngirl -
tq dear

Qaseh dalia adelia berkata...

pasu bunga -
a.ah qaseh dah cukup jika org yg tersyg merasakan qaseh sempurna wpun qaseh tahu byk kekurangan

Qaseh dalia adelia berkata...

republic aku -
baeklah

Qaseh dalia adelia berkata...

naddia -
suh je sun goku beli kan hp yg sempurna haha

Qaseh dalia adelia berkata...

ujang -
eceh baeklah ujang

Qaseh dalia adelia berkata...

dek ina -
bila pulak nak tutup hehek

Qaseh dalia adelia berkata...

gadis oren -
betul syg

Qaseh dalia adelia berkata...

fyna -
alhamdulillah

Qaseh dalia adelia berkata...

kurekurecomel -
yup perbaiki kelemahan kalau nak perfect :)
xde salah apa pun syg ..semuanya betul sebetul2nya ..betul3x

Qaseh dalia adelia berkata...

anies -
saya hebat tak hik2

Qaseh dalia adelia berkata...

lalink 7 -
a.ah lalink

forever love berkata...

yup.. tak lupa kekurangan kita.. lagi diowg nmpk.. lagi dicari..

Qaseh dalia adelia berkata...

alief -
header koya lebih tu haha

Qaseh dalia adelia berkata...

sis Lm -
tapi org berlumba2 mencarinya

Qaseh dalia adelia berkata...

bella -
yup ..!

Qaseh dalia adelia berkata...

jiji yu -
maybe berlagak

Qaseh dalia adelia berkata...

ila -
yes dear

Qaseh dalia adelia berkata...

zue -
jelaskan elok2 pada dia okeyh

Qaseh dalia adelia berkata...

solo molo -
baeklah bro

Qaseh dalia adelia berkata...

memo -
ye syg

Qaseh dalia adelia berkata...

prince halilintar -
betul tu amek kelemahan jadikan kelebihan

Qaseh dalia adelia berkata...

wani -
alhamdulillah

Qaseh dalia adelia berkata...

nur farah hani -
haaa tahu xpe hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

bro khalis -
qaseh pilih dua2 hehek

azi nur berkata...

entry menjurus kepade muka saye...bagai diketuk2.. :))

memang patut buat nebel!

CassiaSiamea berkata...

tiada yang sempurna
mencari kesempurnaan menyebabkan kita menyimpang jauh dari jalan kebenaran

buat apa hidup kalau semua dh sempurna?
dah tiada apa nk buat improvement..

lebih rela x sempurna dan redha dgn kurniaan tuhan..
mencari sesuatu untuk improve kehidupan..

Ct Arina berkata...

ape gune sempurna kalau x bahagia^^

tehr berkata...

hp baru ke tu?
hehe

kesempurnaan hanya dimiliki oleh DIA

kay_are berkata...

standard r tak sempurna.. name pun manusie kan.. sebab tu manusie ade pasangan masing2, untuk menyempurnakan ape yang tak sempurna tu <-- ye ke? @.@ pasal bb, iphone.. x minat due2.. se w995 gak yang menjadi idaman..

Cik Bidadari berkata...

secara hebatnya kita adalah makhluk yang paling sempurna ciptaan ILAHI... tetapi ALLAH s.w.t memberikan kita akal untuk belajar dan menghargai dan mencari kesempurnaan dalam mencari jalan pulang kepadaNYA semula...

... berkata...

as salam..

ooh..
kesempurnaan yang dikejar..memangs angat mustahil..keran kita buka apra nabi..tapi..kita mampu menjadi sebaik budi pekerti sebaik2 seorang khalifah disisi-Nya dengan usaha..bersyukurlah kita dengan usaha-usaha yang kita dah lakukan..dan tingkatkan lagi keimanan kita dan itu juga sebahagian cara kita bersyukur kepada-Nya

=)

berusaha utnuk menjadi baik memang sukar. sukar untuk memutihkan hati..seba itu..adanya solat taubat, sujud syukur, dsb..anugerah dari-Nya..

;)

moga kita umat Islam manfaatkan-Nya..

Diba berkata...

Sarapan yg cukup 'berkhasiat' pg ni buat diri ini.Kalau nak cari kesempurnaan, sampai bila pun tak pernah habis. Tiap yang sempurna, pasti ada kekurangan juga. Sama juga dengan yang rasa kekurangan diri, pasti terselit keistimewaan tersendiri.

KyLe berkata...

kau sempurnakan idupkan :-)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com