Safa Soap Deep Cleansing Raudah | Sabun Untuk Hilangkan Gatal-Gatal dan Jerawat di Muka

Sabun Untuk Hilangkan Gatal-Gatal Muka dan Jerawat, Raudah Safa Soap | Assalamualaikum & holla gais, masalah gatal-gatal atau miang di muka ni memang merimaskan sangat kan, siapa yang selalu mengalaminya je yang tahu, ia boleh menganggu rutin kehidupan harian dan menyebabkan ketidakselesaan. Qaseh pun selalu ada masalah gatal-gatal muka ni, walaupun dah cuci muka dengan bersih kadang ia tak membantu juga.


Hurm mungkin pencuci muka sedia ada tiada bahan kandungan untuk merawat masalah gatal-gatal muka ni kan, jadi untuk selesaikan masalah gatal-gatal muka ni, korang kena cari sabun khas / pencuci muka yang mampu merawat masalah macam ni. Haa hari ni qaseh nak share sabun yang memang boleh mengurangkan masalah gatal-gatal di muka dan juga jerawat iaitu Raudah Safa Soap Deep Cleansing.

Kenapa masalah gatal muka ni selalu terjadi ? 

Sebelum tu, kita kena kenal pasti mengapa gatal-gatal di muka sentiasa terjadi. Punca biasa yang selalu terjadi adalah resdung, haih kalau ada resdung memang rasa nak tonyoh-tonyoh je bila gatal tu datang kan tapi bukan itu sahaja puncanya, banyak juga sebab terjadinya gatal-gatal di muka ni

  • Alergi - Reaksi alergi pada sesuatu memang akan menyebabkan kegatalan seperti alergi dengan kosmetik, skincare, habuk, debu, bulu kucing dan makanan. Haaa qaseh memang paling pantang dengan habuk, memang menyebabkan gatal-gatal muka dan seterusnya bersin tak berhenti.
  • Jerawat - ia juga boleh menyebabkan kegatalan kulit muka lebih-lebih lagi sewaktu jerawat meradang,
  • Pori-pori tersumbat - jika korang biarkan pori-pori tersumbat, ia akan membawa kepada jerawat tau, so jika dibiarkan jerawat itu akan meradang dan lebih beri kesan yang kuat pada kegatalan kulit muka

Raudah Safa Face Soap Deep Cleansing Bar 


Dalam rutin skincare memang bagus jika korang lakukan deep cleansing ni tau, muka akan jadi lebih bersih dan bebas dari segala kekotoran, tapi kena lah cari skincare yang sesuai. Haaa tak payah susah-susah cari yang lain, guna je Raudah Safa Soap Deep Cleansing ni dalam rutin penjagaan muka harian korang, apa yang bestnya tentang Raudah Safa Soap Deep Cleansing ni ?

SAFA SOAP merupakan deep cleansing bar khas untuk membantu mengecutkan jerawat dan mengurangkan kegatalan di muka terutamanya sebab persekitaran seperti debu, bulu kucing, lipas dan lain-lain.

Sabun ni memang diperbuat khas untuk mengurangkan rasa gatal-gatal muka dan jerawat disebabkan resdung dan lain-lain, Bolehla gantikan pencuci muka korang dengan Raudah Safa Soap ni jika masalah jerawat dan gatal-gatal masih berterusan, mungkin pencuci muka yang sedia ada tidak membantu. 

Baca juga : Bio Essence Rose Gold Water {alertInfo}

Siapakah Yang Sesuai Menggunakan Safa Soap ?


Jangan risau ya, ianya selamat digunakan dan tiada kesan sampingan. Sabun ni sesuai untuk lelaki dan perempuan dan untuk kulit muka yang berminyak. Kalau korang jenis kulit kering, boleh je gunakan tapi kena pakai pelembab, essence dan juga face oil. Ibu mengandung pun boleh guna safa soap ni. Jika korang ada masalah seperti di bawah, memang sangat sesuai untuk menggunakan Safa Soap ni

  • Kulit muka berjerawat dan kemerahan
  • Kulit muka berminyak dan kusam
  • Kulit muka kemerahan disebabkan gatal-gatal
  • Kerap bersin, hidung dan mata gatal-gatal disebabkan resdung

Kelebihan Raudah Safa Soap Deep Cleansing 

  1. Membantu mengurangkan kegatalan pada wajah akibat resdung, debu, dan alahan bulu kucing.
  2. Membantu menanggalkan set kulit mati yang boleh menyebabkan pori-pori tersumbat
  3. Memudarkan parut hitam akibat jerawat 
  4. Mengecutkan jerawat 
  5. Tidak mengakibatkan kulit menjadi tegang selepas menggunakannya 
  6. Mencerahkan dan menyegarkan kulit wajah
  7. Membersihkan hingga ke liang pori
  8. Mengawal minyak di muka 
Cara Menggunakan Raudah Safa Soap Deep Cleansing

Caranya mudah je sama macam korang cuci muka hari-hari tu ~ 
- Basuh muka dengan air suam atau air bersih
- Basahkan sabun dan gosok hingga keluar buih
- Sapu lembut pada wajah sambil urut 2-3 minit dan bilas seperti biasa

Bahan kandungan :  Aqua, Lauric Acid, Stearic Acid, Decyl Glucoside, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Sucrose, Propylene Glycol, Sodium Hyaluronate, Panthenol, Propanediol, Sorbitol, Sodium Lactate, Hydroxyacetophenone, Caprylyl Glycol, Dipropylene Glycol, Dipotassium Glycyrrhizinate, D-panthenol, Sodium Citrate, Niacinamide, Pelargonium Graveolens (Geranium) Flower Oil, Lavandula Angustifolia (Lavender) Flower Oil, Bifida Ferment Lysate, Salicylic Acid, Sodium Chloride.

So korang kalau ada masalah macam yang qaseh share tu boleh lah cuba Safa Soap Deep Cleansing dari Raudah Beauty ni tau, harga pun tak mahal dan tahan lama. So far, best guna sabun ni sebab dia tak rasa merengsa di wajah, dan ramai dah cuba dan bagi testimoni yang positif lagi-lagi dalam merawat bekas parut jerawat di muka



More Info :






























1 Ulasan

TQ FOR COMMENT

Terbaru Lebih lama