Glamping di Tanah Aina Fahad | Tempat Menarik di Raub Pahang

Assalamualaikum

Entry sebelum ni aku dah kongsikan beberapa tempat menarik di Bentong ,boleh baca di tempat menarik di Bentong kali ni aku nak kongsikan tempat menarik di Raub Pahang, iaitu Tanah Aina Fahad, merasa lah pengalaman bermalam dalam glamping, yeahh. Aku selalu tertanya-tanya selesa ke tidur dalam glamping ? Korang rasa elesa tak? Haaa jom aku share apa yang bestnya glamping di Tanah Aina Fahad


Tanah Aina Fahad terletak di Sungai Dong dan sebenarnya ini kali pertama aku jejakkan kaki di Tanah Aina, menginap hanya semalaman disini, ia membuatkan aku jadi rindu dan mungkin akan kembali lagi sebab rasa tak puas untuk menikmatilagi suasana dalam hutan, angin malam, bunyi unggas-unggas hutan, air sungai yang sejuk, makanan yang sedap dan pelbagai perasaan yang bercampur baur



Selesa ke tidur dalam glamping ?

Bab keselesaan, aku sangat selesa tidur dalam glamping ni, gais bukannya kita tidur lambak kat bawah tau, tapi dalam ni ada 4 katil single, so boleh muatkan 4 orang dan dalam glamping ni tidakla terlalu sempit, ada ruang untuk solat, ada cermin solek untuk berhias,ada kipas juga, towel dan selimut pun disediakan.






Toilet disini memang berasingan, tapi jangan risau toilet pun dah macam hotel jugak gais, luas, ada syampoo dan body shower yang disediakan, sangat selesa lah bagi aku. Glamping di Tanah Aina ni juga banyak jenis sebenarnya, untuk queen ada, untuk vip, untuk family pun ada haaa so korang boleh pilih yang mana korang suka.  

Baca juga : Cherry blossom di Jeju {alertInfo}



Kalau korang tengah runsing atau tengah berfikir sesuai tak untuk bawa anak-anak,bagi aku sangat sesuai sebab tempat ni boleh bagi anak-anak rasa pengalaman baru, lebih-lebih lagi yang takde kampung dan tidak terlalu extreme, boleh santai-santai,ada beberapa game yang anak-anak boleh main dan ada kolam kecil juga untuk mandi manda
Tempat luas dan Makanan Yang Sedap 

Sesudah membersihkan diri, masa untuk makan ! Masing-masing dah kebuluran hiks, tempat makan sangat luas, makanan tak mengecewakan, sedap dan kekenyangan sangat, tapi jangan terkejut lah waktu makan tu korang akan dengar macam-macam bunyi unggas-unggas hutan, bawah tempat makan ni pulak adalah sungai, so boleh dengar air sungai mengalir deras. Best gilerrr. 


Kendurian ! Yeayyy malam tu jugak dapat makan-makan durian, haaa memang puas hati lah bagi peminat durian, hihihi sorry yaa bagi yang tak minat, memang kena jauhkan diri awal-awal dek kerana bau dia yang harum itu.



Sebelum masuk dewan makan ada beberapa aktiviti yang korang boleh main disini untuk hilangkan bosan, kami sempat lah panaskan badan dengan bermain pingpong, main karom dan siap boleh karaoke lagi, then lepak-lepak minum kopi dan jalan-jalan disekitar, ada walk in yang cantik dihiaskan dengan lampu led, tapi tak lama sebab hujan turun. 


So malam tu memang tidur dalam hujan, aku tidur selimut satu badan tau sebab sejuk dan aku ni sejenis penakut jugak haha lebih-lebih lagi dalam hutan, so far takde gangguan apa-apa pun, mana-mana tempat pastikan niat kita betul okay dan tempat ni selamat.
Aku mandi pukul 5.30 pagi kot haha gigil weh tapi segar sangat mandi pagi dengan air sejuk, then breakfast untuk teruskan perjalanan ke Kuala Lipis. Nanti aku share apa benda best yang korang boleh nikmati di Kuala Lipis. 

Sebenarnya agak hampa sebab tak boleh nak mandi manda di sungai kat sini tapi aaa so happy bila selepas teroka Kuala Lipis, kami kembali lagi di Tanah Aina Fahad untuk mandi manda di sungai, yahoooo ! 
Apa lagi, jom lah kita terjun sungai, sempat juga buat aktiviti water confidence, untuk buat aktiviti air ni wajib kita pakai safety jacket okayh.Mula-mula takut sebab arus air sungai ni deras gila, dah lah aku ni jenis tak reti berenang tapi ada beberapa orang guard yang akan jaga kita. Mula-mula je takut tapi ehh nak buat lagi hehehe. Ada beberapa port yang korang boleh mandi manda, ni di bahagian bawah, sesuai untuk aktiviti air, bahagian atas untuk santai-santai mandi manda di area canopy walk. 


So korang yang mana tengah mencari tempat-tempat untuk menenangkan minda, jauh sangat dari hiruk pikuk bandar yang menyerabutkan, rasa nak santai-santai dengan keluarga, tinggalkan sekejap urusan kerja dan sebagainya ~ sangat-sangat berbaloi datang ke Tanah Aina Fahad ni, seriously korang akan rindu dengan banyak perkara. 



More Info :

Tourism Pahang : www.tourismpahang.org.my
Tourism Malaysia Wilayah Timur : www.malaysia.travel



2 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Looks like a great getaway to be close to nature. :D

    BalasPadam
  2. qaseh i rindu juga nak kesana..bestnya dengar bunyi air tu...rindduuu

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama