Botaneco Garden Baby | Produk Penjagaan Organik Bagus Untuk Bayi

Assalamualaikum



Produk Organik Botaneco Garden | Ada sesetengah bayi , kulitnya sangat lembut dan sensitif , sebab tu dalam pemilihan produk penjagaan untuk bayi sebaiknya guna lah produk yang berasaskan dari bahan organik , mohon jangan guna produk-produk yang mempunyai bahan kimia .. kesian tau kulit bayi masih lagi nipis jadi jaga ia sebaik mungkin lebih-lebih lagi yang sensitif dengan bahan-bahan tertentu 

Mungkin ada ibu bapa di luar sana masih pening produk apa yang sesuai untuk bayi ? so aku nak share tentang produk Botaneco Garden ni , mungkin ada yang masih belum tahu kan .. tapi kalau yang suka membeli belah di Guardian mesti familiar dengan produk ni sebab ada di jual di situ .. 

Apa itu Botaneco Garden Baby ?

Produk ni ''made in Australia'' , produk penjagaan bayi yang lembut di ilhamkan dari alam semula jadi terbaik .. Ia di perbuat dari campuran bahan botanik yang inovatif , canggih dan minyak Eco-Certified . Produk ni telah di uji secara dermatologi , terbukti dan hypoallergenic , yang pastinya ia bebas dari bahan kimia seperti Paraben , Silikon , SLS , SLES , pewarna , Lanolin dan DEA.

ORGANIK CHAMOMILE & OATMEAL

Botaneco Garden baby menggunakan bahan organik Chamomile & Oatmeal .. haih tak pernah dengar pulak kan , kalau Oat tu selalu lah makan heheh by the way Chamomile adalah bahan yang sangat popular dalam aromaterapi .. patutlah bau produk ni sangat menenangkan , ia bukan macam bau biasa tau, memang bau yang sangat lembut dan beri ketenangan , bila apply pada badan Rayyan memang mintak cium-cium je sebab wangi sangat 

Oatmeal pula fungsinya untuk pelindung kulit dan menyimpan air sebab ia bersifat kanji , selain tu ada fungsi anti-oksidan dan saponin dalam oat dapat membersih dan melembab kan kulit bayi . Selain tu terdapat juga ekstrak minyak Zaitun yang sememangnya banyak khasiat.

3 IN 1 
Botaneco Garden Baby tersedia dengan 3 produk dan ia dah cukup lengkap untuk bayi iaitu Head-To-Toe Wash , Body Lotion & Facial Cream ..
  • Head-To-Toe Wash 
Yang bestnya ia boleh di gunakan sebagai sabun badan dan juga syampoo , so tak perlu nak cari sampoo asing untuk bayi kita .. lagi pun head-to-toe Botaneco Garden ni mempunyai formula yang tidak memetihkan mata , jadi tak perlu risau tau jika ia masuk ke dalam mata bayi kita .. tambahan lagi ia melembutkan  kulit , melegakan dan melicinkan rambut.




  • Body Lotion 
Walaupun bayi dah cukup wangi dengan haruman semulajadi tapi di tambah dengan losyen Botaneco Garden ni ia dapat menghaluskan lagi kulit bayi , menjadikan ia lembut dan licin .. kalau anak korang mempunyai kulit yang sensitif guna lah produk organik ni sebab ia memang diformulakan untuk kulit yang sensitif ..

  •  Facial Cream 
Facial Cream ni pulak sama fungsi nya dengan losyen badan , tapi tahukan korang bayi juga suka bila badan nya di urut lembut , di belai dan di manja .. jadi bila masa terluang jangan lupa spend time dengan bayi anda dan buat facial ala-ala spa bayi dengan menggunakan facial cream ni , sebab ia sangat menenangkan dan bau harum tu sangat melegakan ..


Mana Nak Dapatkan Produk Botaneco Garden Baby ?


Korang boleh dapatkan di cawangan Guardian seluruh negara ataupun boleh dapatkan secara online , bermula dengan harga RM22.90-RM31.90 setiap satu .. 

17 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Suka tengok packaging dia. Cute sangat ☺

    BalasPadam
  2. bagusnya..boleh cari ni..packaging pun comel..mesti tahan lama

    BalasPadam
  3. So cute the packaging. I like the green color they use for packaging as it refer to organic. Will share with my friends.

    BalasPadam
  4. Comel packing ni . Lagi menarik produk ni daripada organik . Set ni boleh buat sebagai hamper untuk baby

    BalasPadam
  5. Mesti bau baby je sentiasa kan..wangi😍

    BalasPadam
  6. Wahhh baby pun ada facial cream rupanya yer

    BalasPadam
  7. okeh.

    leh suh bini gi usha jap benda nih.

    BalasPadam
  8. olololooooo senyum mewek abg rayyan heheheheh suka la tu...

    BalasPadam
  9. produk organik ni bila nak pakaikan pada anak pun tak risau ...sure selamat

    BalasPadam
  10. Molek produk ni... Abe kne dapatkan jgk satu ni

    BalasPadam
  11. Wow murah je... Dan senang juga nak dpt.. Happy baby hari2 wangi dengan produk semula jadi ni.

    BalasPadam
  12. Botol dia tu comel sangat..konpem.la anak2 suka ..

    BalasPadam
  13. baguslah bagi kat bayi produk organik... kulit bayikan sangat sensitif

    BalasPadam
  14. bagus produk ni..sebab mengunakan bahan organik..

    BalasPadam
  15. senyum lebar rayyan ehh dapat botaneco garden

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama