StraightPro | Produk Berkesan Luruskan Rambut Tanpa Rebonding

Joyah : Boleh tak kalau aku nak luruskan rambut tanpa rebonding ? Nak relaks-relaks je kat rumah sambil goyang kaki .
Qaseh  : Eh mestilah boleh sebab aku pun ada nak share produk berkesan gila untuk meluruskan rambut tanpa perlu pergi saloon !


Haaa  kalau korang ada kawan-kawan yang punya masalah macam Joyah wajib share produk ni kat diorang tau sebab produk ni memang akan membantu selesaikan masalah korang atau kawan-kawan yang nak luruskan rambut tapi tamo pergi saloon ! Cuma 3 step mudah untuk luruskan rambut lepas tu guna jari pun boleh ~ 

StraightPro | Apakah itu StraightPro ? bila bicara tentang ''rebonding'' mesti melibatkan rambut lurus kan , so produk ini adalah untuk meluruskan rambut tanpa perlu pergi ke saloon , sambil-sambil goyang kaki boleh je buat kat rumah sendiri dengan 3 step mudah je korang , so dalam set ni ada 3 bahan utama iaitu Straightening , Neutralizer dan Sleek & Shine Serum

Jaminan wang di kembalikan
14 HARI ❤

StraightPro di formulasikan di Jerman dan telah di luluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) , kesan yang tahan lama serta menggunakan bahan klinikal yang di luluskan dan di syorkan oleh pakar rambut , dan yang WAJIB ia adalah HALAL
[ Cara Penggunaan ]
STEP 1 - Straightening Cream 


Okay , cara-cara nak guna sangat mudah je tau , lagi pula di setiap produk ada dah step yang tertulis , jadi pertama sekali ambil Straightening Cream dan sapukan dengan rata di setiap inci rambut korang tu dan biarkan selama 30-45 minit .. haaa jangan pulak tak menyabor - nyabor belum sampai setengah jam dah nak basuh , lempang kang heheh

Sambil - sambil kita tunggu straightening cream menyerap kat rambut , aku nak share la apa yang boleh dan tips pasal produk ni , so penggunaan StraightPro ni guna seminggu sekali pun cukup jangan lebih-lebih , jika rambut korang tebal gila , still boleh guna produk ni dengan cara sapu dari bahagian belakang rambut  ke depan .. pastikan semua rata alright ! 


Macamana pulak kalau rambut kering ? sebenarnya Straightpro ni memang di rumuskan untuk rambut kering jugak sebab selain dari meluruskan rambut ia juga melembutkan rambut yang kering kontang bak gunung sahara tu .. One more mesti korang risau rambut akan rosak or jadi perang ke lepas guna produk ni ? no no no no ! semua tu takkan berlaku sebab ia tiada bahan pewarna dan tolong mengikut arahan supaya rambut tidak rosak .. cukup 1 kali seminggu (warning ni) 

Okay back to step , bila dah sampai masa yang di tetapkan ~ masa untuk mencuci ! yeahhhh boleh  basuh dan bilas rambut korang bersih-bersih bagi hilang sisa-sisa straigtening cream tadi , bila dah bersih-bersih dah puas hati cuci boleh lah ke step kedua iaitu Neutralizer ~ 


Tekstur straigtening cream macam ni tau , ia agak melekit sikit dan baunya lebih kuat dari yang lain .. tapi jangan risau masih boleh menusuk ke dalam lubang hidung ! nanti dah cuci dan ke step seterusnya bau dari cream ni akan hilang ~ 

Please take note : Elakkan sapu dengan tapak tangan , se eloknya alas / pakai sarung tangan  atau pun guna sikat untuk ratakan ke rambut , dan jangan kena kulit kepala , seeloknya 1cm dari kulit kepala .

STEP 2 - Neutralizer 


Step ke dua , lepas dah basuh rambut tadi , ambil Neutralizer cream pulak .. sama step pertama sapu rata ke seluruh rambut dan biarkan ia selama 30 minit .. selepas itu , basuh dan bilas hingga bersih dan keringkan rambut macam biasa , dan boleh ke step ke-3 iaitu Sleek & Shine Serum. ( yang ni korang boleh sapu dengan tapak tangan )

Berapa lama rambut akan lurus : Bila gunakan StraightPro ni mestilah nak tahu berapa lama rambut akan kekal lurus .. okay rambut korang akan stay lurus dalam jangka masa 3 - 6 bulan , kalau korang jenis jaga rambut tu elok-elok , tak ikat ketat , tak pakai topi  sangat lagi lama jangka masa kelurusan tu ha .. (jika nak iron , iron seminggu selepas penggunaan StraightPro) , Jika nak pakai pomade atau minyak rambut (selepas 3 hari penggunaan StraightPro) 


StraightPro ada kesan sampingan ke ? Takde jika korang mengikut arahan yang di beri , orang kata jangan derhaka .. haha kalau derhaka nanti jadi macam Tanggang :p , bahan asas yang ada pun tiada kesan sampingan sebab ia mengikut standard dan teknologi German. 

Satu set ni bertahan mengikut jenis atau pun panjang dan tebal rambut korang , kalau kerinting dan tebal sangat tu faham-faham lah mesti akan guna lebih dari rambut yang kerinting sikit kannn heheheh 

Tips Berkesan Dengan Cepat - Di galakkan untuk tidak membasahkan rambut selama 3 hari selepas penggunaan untuk rambut kekal lurus .. jangan risau dengan bau rambut sebab serum Sleek & Shine sangat wangi !  


Tekstur Neutralizer Cream ni tak melekit dan agak cair . Baunya sangat wangi berbeza dengan cream step 1 tadi .. jadi boleh cover balik lah bau tadi heheh .. 

STEP 3 - Sleek & Shine Serum 


Last step ! ya Allah bau serum ni wangi sangat tau korang , memang segar gila bila sapu kat kepala sebab bau tu pun macam satu terapi yang menenangkan bagi aku .. letak sikit di tapak tangan kemudian sapu ke serata rambut macam sapu minyak rambut jeee ..  serum ni korang boleh selalu sapu tau sebab ia akan membuatkan rambut berkilat , lembut dan lurus . 


Lurus Kekal Atau Tak ? Bila gunakan StraightPro ni korang jangan fikir ia akan kekal , sebab rambut kerinting tu adalah genetik yang tak boleh di ubah , lagi pun rambut baru akan tumbuh mengikut rambut asal tau .. so bila rambut baru makin panjang boleh apply StraightPro ni lagi ok .. 

StraightPro Sesuai Untuk : 
StraightPro ni adalah kegunaan untuk Unisex , rambut beruban pun boleh guna tiada masalah cuma untuk yang berumur 15 tahun dan wanita yang mengandung tidak di galakkan menggunakan StraighPro ..

TESTIMONI PENGGUNA STRAIGHTPRO 

Nak bagi testimoni aku sendiri tak dapat sebab aurat kan hihihi so boleh tengok testimoni pengguna yang berpuas hati dengan StraightPro ni .. banyak lagi testimoni lain korang boleh tengok di web okay 




More Info :
Web : http://www.straightpro.com.my/



20 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Baguslah ada produk Straightpro ni.. Jimat duit tak yah pg saloon..

    BalasPadam
  2. jimat masa dan kos bila ada produk camni. boleh buat sendiri dan pada bila - bila masa

    BalasPadam
  3. wah, jimat duit tak payah pergi salon, review produk pon bagus

    BalasPadam
  4. Akak rambut keriting, nak kalau teringin nak luruskan rambut bolehlah cuba produk ni.

    BalasPadam
  5. bagusnya .. tak yah dah gi salon... macam rasa nak dapatkan jugaklah produk ni

    BalasPadam
  6. boleh belikan adik nii, sbb dia menuntut dari bulan 6 ritu nak rebonding. hahahha

    BalasPadam
  7. menarik ni... boleh share pasal ni ngn kawan2...

    BalasPadam
  8. Tak perlu ke salun dah kan....umah pun dah boleh buat

    BalasPadam
  9. Dulu pernah berambut panjang dan mmg suka klu ada produk2 mcm ni. Untung la skrng.. pilihan yg bagus dan berbaloi Straightpro ni.. menarik :)

    BalasPadam
  10. Best nya... Boleh buat sendiri kat rumah. Jimat!

    BalasPadam
  11. jimat ah gini,tak yah gi salon hehehehe

    BalasPadam
  12. best ooo..dh lurus..relks kat rumah..hahaa

    BalasPadam
  13. Tpi krim dia sebijik macam rebonding punya krim....

    BalasPadam
  14. Tpi krim dia sebijik macam rebonding punya krim....

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama