Kopi Bergaram ? | Min Kaffe Yang Penuh Dengan Khasiat


Assalamualaikum 

Siapa peminat kopi kat sini sila angkat tangan ! dan yess qaseh lah orangnya yang gila kan kopi , tapi seperti yang kita sedia maklum , kopi ni tak boleh minum banyak sebab kafein nya tinggi ! tapi kadang-kadang kan memang tak mampu nak tahan ketagih kopi , hinggakan ambil bau pun jadi lah .. huh ! tambah-tambah kalau pregnant .. 9 bulan kooo tak boleh minum kopi sangat , tapi nak ikut kata hati ke kesihatan anak ? haaa sedeh mak .. hihi tapi kopi yang qaseh nak habaq ni kan korang , ibu mengandung dan ibu menyusu pun boleh minum ~

seriously ? eh tolong percaya .. ni nak habaq mai kopi ni bukan macam kopi biasa yang makcik kiah jual kat kedai sana tau .. unik sangat kopi ni !


MIN KAFFE KOPI BERGARAM ???

Macam pelik je kan bila kopi ada garam ? lepastu kalau kopi ni bergaram , rasa dia MASIN ke uols ? jap bayangkan bila kita minum kopi yang masin ! yuckk .. haa tu yang korang imagine .. ~ btw takde rasa masin pun lah , agak-agak la kan .. sebab garam yang ada dalam Min Kaffe ni bukan garam biasa tapi garam buluh , dan garam buluh ni banyak khasiat untuk kesihatan , selain tu min kaffe ni :
  • Tak ada gula
  • Tak ada pewarna
  • Tak ada kolestrol
Tadi cerita pasal garam buluh kan , jangan risau rasa Min Kaffe ni memang tak masin , rasa dia lemak-lemak macam tu , tak pekat tak cair .. memang ngam-ngam dan kena sangat la dengan tekak , cuba sekali memang konfirm nak lagi dan lagi tau ..

Min Kaffe ni sesuai sangat la kat korang yang spesies MIGRAINE ni haa , lepas minum mula-mula akan rasa pening sebab nak serasikan dengan badan kan , tapi bila dah dua tiga kali minum , pening dah hilang , lagi cergas dan bertenaga adala tau , lepastu bagi yang KENCING MANIS tak perlu risau bila minum Min Kaffe ni sebab gula memang takkan naik , stabil je .. lepas tu sesuai sangat lah yang nak berdiet bagai , Min Kaffe ni jugak buatkan korang rasa kenyang.. so kena ada stok untuk bulan puasa ni , bagi lebih tenaga ..


KANDUNGAN MIN KAFFE

Sebelum tu qaseh nak bagi tau dulu nama Min Kaffe ni adalah kopi mineral .. kot korang pernah minum kan then cari-cari kopi mineral dah tak jumpa .. haa Min Kaffe ni adalah kopi yang sama .. bye the way tipulah kalau kopi tu tak mengandungi kafein .. tapi yang membezakan adalah samaada kafein tu akan menghilangkan mineral dalam badan kita atau tak ..

Kenapa ibu mengandung tidak di galakkan mengambil minuman berkafein ? sebab ia akan buatkan mineral dalam badan berkurang .. so tak elok lah kan untuk kesihatan bayi dalam kandungan , tapi Min Kaffe ni mempunyai garam buluh yg terkandung 77 mineral .. so even Min Kaffe ni ada kafein tapi ia tidak menjejaskan mineral yang ada dalam badan kita .. inshaaAllah ..

Dan yang paling best , Min Kaffe ni tiada gula biasa tetapi terkandung artificial sugar iaitu pemanis non nutritif yang 200 kali lebih manis dari gula tetapi tidak mengandungi kalori , so pesakit diabetes jangan risau ia boleh di minum .. best kan !

Khasiat Min Kaffe bagi Ibu Menyusu dan Hamil

✅ khasiat Magnesium dalam min kaffe akan membantu memudahkan penyerapan kalsium yang sangat penting bagi kesihatan tulang dan gigi ibu menyusu. 
✅ min kaffe dapat meredakan stress para ibu akibat masalah kesihatan atau kesakitan selepas bersalin dan lain2
✅ ingat punca utama KEGAGALAN penyusuan ekslusif ibu adalh STRESS selain amalan pemakanan yang tidak betul. 
✅ membanyakkn atau memekatkn susu badan. 
✅ ibu menyusu pasti boleh kekal langsing dengan MENYUSU bayi bersama min kaffe. Ini kerana selepas bersalin pasti sembelit dan mengalami kesukaran untuk membuang air.. So bila minum min kaffe ia melawaskan perut kita.. 

✅ dapat mengatasi masalah bacaan tekanan darah rendah. 
✅ menstabilkan gula dalam darah untuk mengelakkan GDM (gestational diabetes melitus) atau kencing manis ketika mengandung
✅ menstabilkan tekanan darah yang tinggi atau sangat rendah. 
✅ memberi tenaga serta mengenyangkan di kala ibu yang mengalami 'morning sickness', tidak lalu makan atau kerap muntah pada awal kehamilan. 
✅ si ibu lebih bertenaga dan tidak mudah penat sepanjang kehamilan
✅ merawat masalah 'cramps' dan sembelit di kalangan ibu hamil. 

TESTIMONI



So korang ~ jom try Min Kaffe , seriously berbaloi-baloi untuk kesihatan diri

INFO LANJUT :

Tempahan : 017-9450407 (EJA)
FB : www.facebook.com/sakura.eja
HARGA : RM33 Sekotak (20 sachet)


1 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. kak sue pun dah start suka,dah lama tak gila minum kopi semata2 dok jaga takut migrain huhuuu

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama