Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Takbir Raya Berkumandang =(

Assalamualaikum ..

lama sudah jari jemari tidak menaip di papan keyboard , terasa asing dan sepi di dalam dunia sendiri , tadi duduk bersahaja sambil tengok tibi , tetiba terdengar takbir raya .. sedih di hati kian terasa .. kali pertama tak bersua muka dengan bonda , kali pertama tidak menempah baju raya , kali pertama tidak akan merasa daging korban di kampung ...



di saat jari menekan2 papn keyboard air mata kerinduan mula terbit , titis demi titis mengalir laju ke pipi .. jatuh berderai bersama aliran masa .. rindu sangat kat mak , hurmm kalau duk rumah , pagi2 mesti kena bebel bangun lambat , salam raya dengan mak ayah .. huhu terlalu rindu , sebak tidak tertahan ... perasaan di rantauan sungguh menyedihkan walaupun tinggal bersama darah daging tapi tidak semanis seorang ibu yang sentiasa sabar dengan anak2nya ... =(

selamat hari raya aidiladha buat semua kawan2x blogger , hargai detik2 terindah dalam kehidupan bersama keluarga tercinta kerna bila di saat keseorangan ada kenangan yang sangat sweet boleh di imbas ... dan kesepian boleh di ubati ... 

senyuman penawar duka .. rahsia di hati tak siapa yang tahu ... =(
jangan makan daging banyak sgt ye korang ! 

Comments

Nuruashia said…
baikkk systa..!!
epy idul adha ye? ehehhhe
Unknown said…
lorr..aku pon sama gak..abi ngn umi aku dok di perantauan..

p/s
nape makin terdedah tuu..ehehe..
YattAkasah said…
sdehnye raya jauh dari fmily
kinchnaf said…
xmau sedeyh2 yea Qaseh.. Nti kita sedeyh jugak.. btw, salam aidil adha buat awk..
Abang Karu said…
Selamat hari raya..(^_^)
atiqsalleh said…
memang tak balik ke?
Zura Tahir said…
itulah pengorbanan...:)
semutsengal said…
Esok pakai baju apa ? LALALALALA.


selamat raya yaaa !!
Syimir Izaan said…
selamat hari raya eh :)
jgn sedih2 di hari raya ^_^
mas saari said…
salam aidiladha qaseh!
akak pun tak balik raya tahun ni, nak rasa rendang, ketupat dan lemang... sedih woooo!
dear anies said…
raya bkn utk ditangisi.senyum2 k!
salam aidil adha
faY said…
salam. anda d tag d belog saya. dtg tao
Bidadari Syurga said…
alaaa... akak sebak bila baca... sabar sayang... call mak ok... untuk ubat rindu....
nur maisarah said…
selamat hari raye! =)
Abu Bagi said…
selamat hari raya.. dah call mak awk tdi kan..jgn sedih2 lagi..
anumuchan said…
bestnye kalau dapat beraya di kampung..huhuuu
Anonymous said…
Selamat hari raya aidiladha kak qaseh..:)
ghost said…
salam eidul fitri,Qaseh
:: cikNuurul :: said…
Salam Eid Adha jugak tuk Qaseh,.sabar k,.rindu tu xkan pernah mati,.arini pun rindu mak kn' ehe,.
aamalinaazman said…
hayoooo
tamo sedihhhhhh
emm3
dapat rasa sebab penah rasa

salam aidil adha dear!