Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Holla !

Anything can email me at dalia_adelia@yahoo.com
I'm Qaseh Dalia

Bangsat !

Assalamualaikum..

Bila izrail datang memanggil terkubur jasad di pembaringan , seluruh tubuh akan menggigil terbujur badan dan kedinginan , ~ saat ini aku biarkan lagu ni berkumandang di telefon , supaya aku dapat sabarkan diri melihat video budak yang digilis berulang2 kali , melihat manusia yang bangsat yang tidak mempedulikan budak yang sedang kesakitan ! 

fikiran menerewang memikirkan bayi-bayi yang di dera oleh manusia bertopengkan binatang , bayi yang dibuang , bayi yang di liwat , bayi yang di kelar leher , bayi yang tidak berdosa di ibaratkan patung tempat melampiaskan segala nafsu dan amarah , di saat tu aku berfikir di mana letaknya perikemanusiaan manusia ? yang patut di letakkan di akal , hati , jiwa dan perasaan telah tertukar tempat hanya di bontot ! 

aku sabarkan hati untuk mendoakan kesejahteraan semua umat manusia tapi aku tak mampu hingga aku mendoakan manusia yang bertopengkan binatang takkan mampu tenteram di dunia mahupun akhirat , aku doakan bayi-bayi menghantui sehingga manusia binatang itu jadi gila dan mati dengan penuh siksaan , tapi jahatkah aku ya Allah mendoakan hamba2 Mu sebegitu .. aku cuba sabarkan mulut  untuk tidak berikan hadiah sumpah seranah , tapi hati tidak mampu !!

hati berbicara :

aku hanya mampu doakan segala taubat kau di terima ,dan Allah itu maha adil .. !
jangan pernah putus perikemanusiaan di hati mu sayang ~ kerna bila ia putus kau bisa jadi manusia yang paling kejam !

Comments

Unknown said…
manusia setan..takde hati perot.. kesian kat budak budak jadi mangsa keganasan..
Unknown said…
smakin binatang
bodoh punya orang tu!
brengset!
mas saari said…
akak pun doakan macam tu untuk manusia sebegini... kejam!!!
Ceiler Mun said…
bunuh orang, macam bunuh semut dan nyamuk.. sedih melihatnya :'(
dear anies said…
xsanggup nk tgk vid tu...
Unknown said…
sifat kemanusiaan telah ilang..itulah tanda2 dunia ini akan berakhir
bagaimana pula kita di tempat mereka ?
zainul zaki said…
nyamuk pun pandai lari, huhu..
Eyka said…
binatang! bangsat! puiiiiii -.-


<---tak boleh sbar jugk..maaf :(
sadis betul prince tgk..lagi kesian bila lagsung xde org yg nk tolong atau panggilkan medic..
aindzaya said…
bodohnya manusia bila akal dirasuk syaitan..
sehingga tidak mampu bertindak dengan cara yang positif lagi..
manusia, ramai yg pandai berkata2 itu ini..
tapi masih lagi mengulangi kesilapan yang sama..
Liyana Zahim said…
Kat china mmg cmtu.. Rase2 ngare comunist neh rkyt die mmg cmtu.. Bnyk je video org china yg bnuh2 bntg ni suke hati.. Kuangjo!
PinKy MoMMa said…
kesian anak itu..aihh yang langgar pun vodoh..yang tengok lagi lar vodoh..geram!
noraauliyya said…
kenapa dengan budak tu ? kenapa di gilis ?

ya Allah tak mampu nak tengok video macam tuh... hati tak kuat !
alexayussida said…
takde perasaan langsung kan..my friend said almost chinese ppl kat china mmg macam tuh..they mind their own bussiness and dont care about others..komunisme dorg juga sgt terserlah !kejam !
penjajah minda said…
baru ushar tadi..memang sadis
syakirahmn said…
manusia sekarang sudah kembali pada zaman jahil. lebih jahil dari dulu!
~Sal Ismail~ said…
dunia akhir zaman..itu saja yg mampu kukatakan~
binatang tau hargai anak2nya..sedangkan manusia ?
atiqsalleh said…
nape ganas benor title entry nie.. hehe
ghost said…
aku baru tengok tadi di berita tv3.apa ke teruknya manusia,macam tengok binatang kena gelek ngan keta jer.mana pegi rasa belas dowang ek..aku tak faham sebetulnya.semakin lama dunia nih semakin hilang rasa perimanusia.ubah jadi zaman dinasaur pun ok nih..
terlampau banyak sangat manusia yg bersikap unfair dan kejam terhadap manusia sekeliling, biarpun dia hanyalah seorang anak kecil yg memerlukan bantuan. tidak sanggup arisha tonton video itu :'(
Anonymous said…
manusia tiada taring yang tajam atau kuku yang tajam, atau tanduk yang bahaya, tapi manusia lah yang paling kejam di dunia berbanding semua makhluk yang ade taring, tanduk, dan kuku, . . . kalah binatang ooo, . . . semoga kita semua tak jadi macam tu, . .
Lea Isnawi said…
memang takde hati langsung!!
budak penjara said…
bukan binatang bertopeng manusia la..manusia bertopengkan binatang..haha
.drakula. said…
setiap mereka pasti terima bahagian masing2 satu hari nanti cepat atau lambat sahaja..
suk said…
manusia makin kurang prihatin.
suk said…
manusia makin kurang prihatin.
suk said…
manusia makin kurang prihatin.
yaya_flanella said…
manusia akhir zaman :'(
memang bangsat org macam tu..akak pon geram sgt2!
Anonymous said…
memang kejam mereka yang melakukan perbuatan2 itu.
aamalinaazman said…
T_______________T
dah tak terkata melihat ini
hurmm...
tak mo jadik binantangggg,....
Cik Pulau said…
memang binatang..
moga seluruh ahli keluarga dan keturunan kita tak tergolong dengan manusia binatang ni..
aminnn..
cikgu said…
hai comel...

sedih la baca..cf kan baru kehilangan bakal anak buah...tgk janin tu cute sgt..hidung mancung cam parent dia..
WuMing said…
Dengar Khabar baby yang kena langgar tu dah meninggal..

WuMing hanya mampu tengok sekali saja..

Dah tak boleh tengok lagi... Bab ni WuMing memang emosional sikit...
Unknown said…
nilai kemanusiaan da cam x mampu nak dimilai manusia.. :(
Unknown said…
nilai kemanusiaan da cam x mampu nak dimilai manusia.. :(
Kira Sakura said…
kira beristighfar pnjg bce tajuk tue..

x sanggup nk bce artikel atau tgk bideo menda2 cm nie... =(
anumuchan said…
tak sanggup nk tgk baby yg kena dera sebegitu rpa..digilis dikelar..teruknyaaa diorang..geram betul..mmg x berhati perut...
shaFazie said…
stp hari ade je kes2 mcm nie...
dimanakan sifat & hati mereka ttg semua ini kan....

sedih....
LM said…
semakin menjadi2.kalau dulu mereka buang,skrg ni mereka kelar2 bunuh pula.mmg perangai syaitan
mrs kayrul said…
di akhir zaman nie..perangai dan hati manusia semakin teruk dan tak terkawal
Abu Bagi said…
tu la pasal, kita hanya mampu mendoakan diorng insaf je la..
Addin said…
manusia dah takda sifat kemanusiaan . huu