Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Bangsat !

Assalamualaikum..

Bila izrail datang memanggil terkubur jasad di pembaringan , seluruh tubuh akan menggigil terbujur badan dan kedinginan , ~ saat ini aku biarkan lagu ni berkumandang di telefon , supaya aku dapat sabarkan diri melihat video budak yang digilis berulang2 kali , melihat manusia yang bangsat yang tidak mempedulikan budak yang sedang kesakitan ! 

fikiran menerewang memikirkan bayi-bayi yang di dera oleh manusia bertopengkan binatang , bayi yang dibuang , bayi yang di liwat , bayi yang di kelar leher , bayi yang tidak berdosa di ibaratkan patung tempat melampiaskan segala nafsu dan amarah , di saat tu aku berfikir di mana letaknya perikemanusiaan manusia ? yang patut di letakkan di akal , hati , jiwa dan perasaan telah tertukar tempat hanya di bontot ! 

aku sabarkan hati untuk mendoakan kesejahteraan semua umat manusia tapi aku tak mampu hingga aku mendoakan manusia yang bertopengkan binatang takkan mampu tenteram di dunia mahupun akhirat , aku doakan bayi-bayi menghantui sehingga manusia binatang itu jadi gila dan mati dengan penuh siksaan , tapi jahatkah aku ya Allah mendoakan hamba2 Mu sebegitu .. aku cuba sabarkan mulut  untuk tidak berikan hadiah sumpah seranah , tapi hati tidak mampu !!

hati berbicara :

aku hanya mampu doakan segala taubat kau di terima ,dan Allah itu maha adil .. !
jangan pernah putus perikemanusiaan di hati mu sayang ~ kerna bila ia putus kau bisa jadi manusia yang paling kejam !

Ulasan

Unknown berkata…
manusia setan..takde hati perot.. kesian kat budak budak jadi mangsa keganasan..
Unknown berkata…
smakin binatang
KAMIHIDUP berkata…
akhir zaman.
zainul zaki berkata…
lorz... ganass..
bodoh punya orang tu!
brengset!
mas saari berkata…
akak pun doakan macam tu untuk manusia sebegini... kejam!!!
Ceiler Mun berkata…
bunuh orang, macam bunuh semut dan nyamuk.. sedih melihatnya :'(
dear anies berkata…
xsanggup nk tgk vid tu...
Unknown berkata…
sifat kemanusiaan telah ilang..itulah tanda2 dunia ini akan berakhir
perjalanan pulang berkata…
bagaimana pula kita di tempat mereka ?
zainul zaki berkata…
nyamuk pun pandai lari, huhu..
Eyka berkata…
binatang! bangsat! puiiiiii -.-


<---tak boleh sbar jugk..maaf :(
Prince Halilintar berkata…
sadis betul prince tgk..lagi kesian bila lagsung xde org yg nk tolong atau panggilkan medic..
aindzaya berkata…
bodohnya manusia bila akal dirasuk syaitan..
sehingga tidak mampu bertindak dengan cara yang positif lagi..
manusia, ramai yg pandai berkata2 itu ini..
tapi masih lagi mengulangi kesilapan yang sama..
Liyana Zahim berkata…
Kat china mmg cmtu.. Rase2 ngare comunist neh rkyt die mmg cmtu.. Bnyk je video org china yg bnuh2 bntg ni suke hati.. Kuangjo!
PinKy MoMMa berkata…
kesian anak itu..aihh yang langgar pun vodoh..yang tengok lagi lar vodoh..geram!
noraauliyya berkata…
kenapa dengan budak tu ? kenapa di gilis ?

ya Allah tak mampu nak tengok video macam tuh... hati tak kuat !
alexayussida berkata…
takde perasaan langsung kan..my friend said almost chinese ppl kat china mmg macam tuh..they mind their own bussiness and dont care about others..komunisme dorg juga sgt terserlah !kejam !
penjajah minda berkata…
baru ushar tadi..memang sadis
syakirahmn berkata…
manusia sekarang sudah kembali pada zaman jahil. lebih jahil dari dulu!
~Sal Ismail~ berkata…
dunia akhir zaman..itu saja yg mampu kukatakan~
♥ Nana BamBam ♥ berkata…
binatang tau hargai anak2nya..sedangkan manusia ?
atiqsalleh berkata…
nape ganas benor title entry nie.. hehe
ghost berkata…
aku baru tengok tadi di berita tv3.apa ke teruknya manusia,macam tengok binatang kena gelek ngan keta jer.mana pegi rasa belas dowang ek..aku tak faham sebetulnya.semakin lama dunia nih semakin hilang rasa perimanusia.ubah jadi zaman dinasaur pun ok nih..
Rtp Farra Arisha berkata…
terlampau banyak sangat manusia yg bersikap unfair dan kejam terhadap manusia sekeliling, biarpun dia hanyalah seorang anak kecil yg memerlukan bantuan. tidak sanggup arisha tonton video itu :'(
Tanpa Nama berkata…
manusia tiada taring yang tajam atau kuku yang tajam, atau tanduk yang bahaya, tapi manusia lah yang paling kejam di dunia berbanding semua makhluk yang ade taring, tanduk, dan kuku, . . . kalah binatang ooo, . . . semoga kita semua tak jadi macam tu, . .
Lea Isnawi berkata…
memang takde hati langsung!!
budak penjara berkata…
bukan binatang bertopeng manusia la..manusia bertopengkan binatang..haha
.drakula. berkata…
setiap mereka pasti terima bahagian masing2 satu hari nanti cepat atau lambat sahaja..
suk berkata…
manusia makin kurang prihatin.
suk berkata…
manusia makin kurang prihatin.
suk berkata…
manusia makin kurang prihatin.
yaya_flanella berkata…
manusia akhir zaman :'(
terpatrisinarabadi berkata…
memang bangsat org macam tu..akak pon geram sgt2!
Tanpa Nama berkata…
memang kejam mereka yang melakukan perbuatan2 itu.
aamalinaazman berkata…
T_______________T
dah tak terkata melihat ini
hurmm...
tak mo jadik binantangggg,....
Cik Pulau berkata…
memang binatang..
moga seluruh ahli keluarga dan keturunan kita tak tergolong dengan manusia binatang ni..
aminnn..
cikgu berkata…
hai comel...

sedih la baca..cf kan baru kehilangan bakal anak buah...tgk janin tu cute sgt..hidung mancung cam parent dia..
WuMing berkata…
Dengar Khabar baby yang kena langgar tu dah meninggal..

WuMing hanya mampu tengok sekali saja..

Dah tak boleh tengok lagi... Bab ni WuMing memang emosional sikit...
Unknown berkata…
nilai kemanusiaan da cam x mampu nak dimilai manusia.. :(
Unknown berkata…
nilai kemanusiaan da cam x mampu nak dimilai manusia.. :(
Kira Sakura berkata…
kira beristighfar pnjg bce tajuk tue..

x sanggup nk bce artikel atau tgk bideo menda2 cm nie... =(
anumuchan berkata…
tak sanggup nk tgk baby yg kena dera sebegitu rpa..digilis dikelar..teruknyaaa diorang..geram betul..mmg x berhati perut...
shaFazie berkata…
stp hari ade je kes2 mcm nie...
dimanakan sifat & hati mereka ttg semua ini kan....

sedih....
LM berkata…
semakin menjadi2.kalau dulu mereka buang,skrg ni mereka kelar2 bunuh pula.mmg perangai syaitan
mrs kayrul berkata…
di akhir zaman nie..perangai dan hati manusia semakin teruk dan tak terkawal
Unknown berkata…
tu la pasal, kita hanya mampu mendoakan diorng insaf je la..
Addin berkata…
manusia dah takda sifat kemanusiaan . huu
back to top