Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Holla !

Anything can email me at dalia_adelia@yahoo.com
I'm Qaseh Dalia

Kerana Setitis Air !

Assalamualaikum...

 ghairah merpati dua sejoli memadu kasih ~ perih ! pedih ! rintih ! nikmat ! keluh ! resah ! jadi derita -ambillah-


dari setitis air mengalir menjadi seketul darah . dari seketul darah menjadi segumpal daging merah berdegup jantungnya bernadi bernyawa ! sayang di buat hanya umpama sebutir sampah yang murah ~ ambillah ~ now playing ambillah by ahli fikir .. first dengar lagu ni rasa sangat emosi ..sedih ! geram ! sakit ! pedih .. 

 kerana nikmat nafsu yang baik boleh jadi buruk .. yang beriman boleh jadi jahil ! yang tabah boleh jadi rapuh sekelip mata ..dan dari nikmat itu juga manusia boleh jadi binatang .. di dalam tong2 sampah segumpal daging merah jadi makanan anjing2 liar ..di sungai2 ada nyawa di buang2 ibarat tin2 kosong! dari bangunan segumpal daging merah tercampak2 ibarat telur yg pecah ! nyawa terbang melayang pabila mata mula terbuka melihat dunia .. semut2 mengurung mereka ibarat manis2 gula yang perlu di hisap .. oh hentikan lah nikmat itu dari nyawa2 tidak berdosa terus melayang ! .. yaAllah .. berikanlah keinsafan di hati mereka , berikan lah hidayah dan hukuman yg setimpal atas apa yg mereka lakukan .. ya Allah ..

siapa mamanya siapa papanya siapa yang empunya ~
jangan di tanya siapa papa dan siapa mamanya lagi , dia hanyalah bayi merah ..
hanya bayi merah yg wujud dari rahim seorang wanita 
yang tidak dan belum mengerti apa2 .. ~
bangunlah sayang ~ bangunlah merangkak , bertatih dan berjalan biar apa orang kata ,
biar hati penuh luka , bangunlah dan terus berdiri melihat dunia ,walaupun tanpa sentuhan papa dan mamamu ..bangunlah sayang , kuatkan semangat dan cekalkan hati .. 
biarlah ia yang lalu tinggal sejarah .. bangunlah dan lawan segala derita .. ~

Comments

kasihan. bila nafsu dijadikan kiblat
Qila Adol said…
hmm...sedih baca entry ni...:'(
Kyra Elric said…
minta dilindungi :)
out of blue, arisha terharu baca entri nii :')

always have big spirit and be strong sis :))
Misz-ella said…
hmmmm .. bisikan dan syaitan lebih menguasai akal dan fikiran.
Sunah Sakura said…
kesiannya bayi yang tidak berdosa...bukan dia pinta untuk lahir ke dunia...
Liefde Ain said…
:'( rasa nak menanges tengok kejadian sekarang nie. Ya Allah.. senangnye buang nyawa yang tak berdosa macam tu saje ...~
SYARIFF HAIKAL said…
ramai manusa jahil..kdg2 lelaki lebey patut dipersalahkan kerana akal yg panjang kurniaan Tuhan lansung x diguna..perempuan itu lemah sifatnya..bila da jd cmni..ditinggalkan bayi itu..hmmm..tbe2 sedey plak bce..
KAMIHIDUP said…
cukup dengan kata manis boleh menyebabkan anak tak berdosa dilempar sana sini.
Nuruashia said…
aduhaii sys T_T..
through ur entry i can feel ur sadness.. so, be strong systa..!!
Unknown said…
iman manusia biasa..
lady-D said…
kalau iman x kuat mmg bahaya..kdg2 start pegang2 je, lama2 makin berani pergi selongkar tmpat lain..kalau rs x thn sgt, cpt2 kawen kan drpd jd benda2 yg elok camtu..
zoul said…
so meaningful...perlu berfikir sebelum buat sesuatu..jgn korbankan nyawa yg x berdosa...

nice entry..
puteri ain said…
gmbar yg 1st lawa :)
gmbar yang 2nd cute gila :)
fiqas said…
semoga mereka mereka diberi hidayah.. dan masih punya kesempatan untuk bertaubat..
Ilaasuhailaa said…
:(
sedih bace entry Qaseh..
Airil Azmei said…
kesian pd diorng
beautiful_rose said…
sedih bila semakin hari manusia semakin kejam.dari tong sampah ke tandas.sekarang sudah berani main campak2 dari tingkat atas rumah.

tak rasa bersalah ke buat macam? x de rasa takut atau belas kasihan pada darah daging sendir?

sedangkan yang berkahwin secara sah susah nak dapat anak.sanggup berhabis berubat semata2 mahukan zuriat sendiri.inikan mereka yang punya peluang untuk punyaq anak sendiri,sanggup pula membunuh.
Fauzan Zain said…
apabila nafsu diraja dunia seperti syurga..
cinta yang hakiki hanyalah pada yang esa bukan manusia..
Raden said…
bayi wane merah eh?? bukan cekelat ke??
mas saari said…
sedih sangat bila mengenangkan nasib anak2 yang tak berdosa ini disebabkan dosa dan noda ibu dan bapanya!
azila said…
mintak dijauhi dr benda2 gini...risau dgn dunia akhir zaman:(
Mama Gee said…
jerihh jadi anak luar nikah ni...walaupun mereka tak berdosa...

mama sanggup bela kalo diberi pd mama..huhuh
nazirulhazwan~ said…
giler la qaseh, entry ayat tak pernah tak mengancam:DD
Harisya Diary said…
follow kamu n join my cntest ya..
Izyan Masri said…
HARAP2 JAUH DARI BENDA2 NI SEMUA T_T
MERAH said…
Salam,
kata2 yang menusuk ke hati.
ngerinye bila difikirkan dgn masyrakat sekarang macam dah tak ada perasaan. buang anak yg dikandung macam buang sampah. dosa pahala syurga neraka diambil ringan. Naudzubillah.minta2 kita semua dijauhkan dari perkara2 keji ni.insyaAllah.

Panadol painkiller plg selamat kalau...
Kau ni tak malu ke?
Seberapa pentingnya SOLAT?
akoo said…
sob2..
sdih tgk bayi2 yg dbuang.
iskk

smoge remaje2 lbeh sedar
dan xkan buat mende2 camni dah..
aaamiin..
ApiH said…
org camni akalnye pendek.. nak kata TAK CERDIK, pandai plk buat mende2 tu sampai kluar anak... nak kata CERDIK, perangai tak macam manusia...

so nak letak kategori ape org camni??
iPai said…
wuu .. sedihnya .. sian baby2 tuh ..