Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Panas Atau Sakit ?

Assalamualaikum .. korang ingat qaseh lagi tak ? hihi.. jangan lupa undi DISINI


"suatu ketika dahulu aku pernah merasa kesakitan untuk mendapatkan kecantikan .. hari ini kecantikan ku makin pudar ~ adakah kesakitan aku dulu berbaloi dengan apa yang aku dapat ? sedangkan ....... "

kesakitan atau kepanasan di dunia .. which one better ? panas dunia tapi di sana kelak sejuk .. atau pun sakit di dunia di sana kelak pulak panas ? bagi qaseh for sure lah qaseh pilih panas .. why ? seee ~

ada dua perempuan sedang asyik bersembang .. cantik dan ayu orangnya ! tapi seorang bertudung .. dan seorang lagi tidak bertudung dan pernah membuat pembedahan plastik or botox untuk mendapatkan kecantikan .. memang sangat cantik .....~

zila bakarin : awak bolah saya tanya sikit tak ?
nur qaseh : ya awak ..silakanlah insyaAllah saya akan menjawab sambil tersenyum manis .. siapa yang memandang pasti tertawan 
zila bakarin : ok tapi jangan kecik hati tau ... saya nak tanya awak tak panas ke pakai tudung litup .. baju kurung tutup aurat sampai ke kaki .. awak tahu kan kadang2 cuaca kat malaysia ni sangat2 lah hottt ! ewww
nur qaseh : hanya tersenyum dan menjawab .. sebelum saya menjawab pertanyaan awak .. boleh saya bertanya awak pula ? 
zila bakarin : ok silakan ... 
nur qaseh : awak cantik sangat .. tapi tak sakit ke cucuk2 sini cucuk2 sana .. tak sakit ?maaf kalau saya bertanya 
zila bakarin : sakit tu memang lah sakit .. tapi kita ni kena lah cantik ! nanti laki lari .. alah sakit untuk kecatikan apa lah salahnya ! awak pun better pergi lah buat ye ... hehe hah jawab lah pertanyaan saya tadi 
nur qaseh : tersenyum lalu menjawab .. biarlah hari ini saya panas .. saya tak mahu esok nanti bila saya dah mati saya akan kepanasan dalam api neraka .. dan biarlah saya panas hari ini kerana Allah dan saya bersyukur dengan apa yang saya dapat ... :)
zila bakarin : terkedu ..... diam seribu bahasa 

setiap orang ada kecantikan .. tapi berbeza dari setiap pandangan mata orang yang melihatnya .. tapi dimataNYA kita semua adalah yang tercantik .. ada yang hitam tapi ada manisnya ! sejuk mata memandang .. perempuan tu ada lesung pipit menambah serinya .. perempuan itu matanya sangat cantik membuat kan orang terpikat .. kecantikan hanyalah luaran .. jangan pernah mengubahnya walaupun seburuk mana sekalipun .. bersyukur lah .. dan jangan lupa akhlak yang cantik itu lah IBU segala kecantikan ... andainya akhlak tu cantik lantas aliran darah menyerikan kecantikan luaran kita .. percayalah dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada ... "jangan pernah bersedih jika kecantikan luaran kita tidak miliki tapi bersedihlah jika kecantikan dalaman kita ZERO ''

hati berbicara :
kadang2 kita rasa sangat cemburu dengan kecantikan perempuan lain dan berbicara dalam hati ''mengapa aku tidak secantik dia '' pandang balik dalam diri kita ..ada sesuatu yang sgt bernilai yang kita ada tapi kita terlalu memikirkan kelemahan yg ada hingga kelebihan itu tertutup ....
qaseh pun pernah rasa macam tu .. n bagitahu kat hencik kyle .. ''dia always marah n tanya nak cantik macamana lagi ! qaseh jawab mcm siti nurhalijah ..haha ..n he said org yang cantik sng dapat dosa ..nak ke dpt dosa !  apapun dia tetap syg '' awww..
so korang2 yang rasa rendah diri tu .. tak perlu lah mengubah kecantikan kita kerna itu akan lebih menghodohkan lagi .. cantikkan akhlak mu wahai kaum hawa .. kaum ku .. tak mahu korang tersasar jauh disebabkan kelemahan sekecil kuman !


Comments

ejulz said…
macam penah dgr je nama zila bakarin tu.. heHe

New Entry "!!!!!!!!!!!!!!!! "
CANTIK RUPA HANYA PANDANGAN MATA SAHAJA DIK, TAPI CANTIK DALAM HATI SUKAR UNTUK KITA PEROLEHI, APATAHLAGI HATI YANG PENUH DENGAN PHD... NICE ENTRY DIK
Sunah Sakura said…
qaseh sayang da cantik dahhh~~ ;)
Unknown said…
esok2 lagi panas kalo kat dunia ni dah tak tahan panas..
Alia Rahmat said…
setju sgt dgn akak.. ye.. malaysia memang panas skrg ni.. tapi panas ni cuma 1% je dri pans neraka..
Alia Rahmat said…
setju sgt dgn akak.. ye.. malaysia memang panas skrg ni.. tapi panas ni cuma 1% je dri pans neraka..
nk chantek mcm org dlm gmbr tu blehh??
betullah.. sokong qaseh 200%.. lagipun kecantikan luaran ni tiada jaminan.. duit abis beribu pun esk luse klu Allah nk amik.. abis jahanam blk smua.. kan2?! Alhamdulillah dgn apa yang da ade skang.. Thanx Allah!!
aliarosli said…
akak dah cantik la
emmmmmm,siapa yang tak pernah terfikir macam tue

dan sekarang, tak kesah
yang penting jaga diri dan akhlak
forever love said…
AKAK LAWA LA...

BETUL.. WATPE NAK UBAH KECANTIKAN YANG ALLAH BAGI.. LAGI KITA UBAH.. LAGI BURUK JADINYA..
qasehraihan said…
kembar dh cantek amat dh tu..
putih melepak..
ct pun kalah eh..
tp best a ayat kyle awk tu..
org cntek senang dpt dosa..ek??hehe


http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/risiko-risiko-bila-jadi-cikgu.html
mun said…
ya..btol tu..biarlah kita panas hari ni..di dunia yg sementara..

x sanggup bile memikirkan kepanasan api neraka..

*bersyukurlah dengan pemberian allah..
bantalbucuk said…
sokong..! kita pon biar panas kat dunia tapi kelak sejuk kat sana.. :)
Amoi said…
muka ai macam kat atas tu

haha
LadyBird said…
Kumbang ladybird sangat cantik walaupun die kecik kan.. :)..
kecantikan itu subjektif.. :)..
Setiap yg Alalh cipta itu cantik.. cume kite yg perlu mencari di mana cantiknya ia.. :D

nice entry :D
Unknown said…
lebih baik panas kt dunia dari panas kt akhirat nanti.
:)
kecantikan bukan pada rupa semata2..tapi pada imannya..peace!
Unknown said…
heheh... nasib baik my comel original.. lalalalalalala~;D

jgn jelesh blog My dah santek..;D

sila-sila join!;)
KAMIHIDUP said…
buatlah apa sahaja untuk hari ini demi kesenangan masa depan. :)
setiap org ada kecantikan tersendiri...^__^
Faa Maryanne said…
wahhh, zila bakarin yuuuuu ;) hee.

bersyukur dengan apa yang dikurniakan oleh allah kan ? Kadang2 kita nak lebih daripada itu, padahal kita tak sedar, ada orang yang memiliki kekurangan lebih dari kita.
lemonade said…
dah follow. keep writing gal
Santan Berlada said…
canteq itu ibarat embun di subuh hari...

x kekal... akan hilang bile mentari mule bersinar...^^

Santan berlada : bowling : sejarahnye...
Bidadari Syurga said…
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... perasan 1st... adik serius ke zila bakarin seksi tu tanya adik? perghhhh akak suka part adik jawab soalan panas tu... masyuk giler tu
Unknown said…
wow..baik punya perli..
zila bakarin??
cm pnah dngar nama tue..
hehe
KUREKURE COMEL said…
yaaa...terima lah kecantikan diri dgn selapang lapangnya...

kita rasa diri kurang cantik...haishh...lain org lain matakan...mesti ada yg memuji...


ciptaan dari DIA kan...hihihi...
Diana Rashid said…
cantik yang abadi lebih cantik berbanding cantik yang hanya bersifat sementara..
nak mendapatkan kecantikan yang abadi semuanye bvermula dari akhlak yang baik..:)
THE GREEN said…
Assalamualaikum...

biarlah kita susah semasa kat dunia. kene panas ker, kene buli ker, apa ker..laksanakan segala yg diperintahkan dgn sabar dan kerana Allah supaya esok2 tak diazab di akhirat...

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE
Cantik itu pada iman dan akhlak :)
azi nur said…
cantek besar maknenya...kate orang cantek hatinya menggambarkan wajahnya...
Woofer Storm said…
mcm biasa kematangan dalam penulisan tu ada..cool

*zila bakarin bukan nama sebenar ke apa ni?ehheee
ishiko said…
kehkehkeh.. cik dahlia yg jelita gtu~
alexayussida said…
dah ckup cantik dah Allah cipta :) bersyukur je la kan..btol tuh,biarlah panas kat dunia bukan kat sana...org2 russia kat sini pon slalu tanya,awk tak panas ke pakai tdung?pakai baju tutup smua? sebb dorg bila dah musim bunga cenggini mula la seksi meksi
Awie Omar said…
pandainyer Qaseh berkate kate
Qaseh Dalia said…
EJULZ -
BUKAN NAMA SEBENAR KUWANG2
Qaseh Dalia said…
SIS IEB -
TQ SIS ...
BETUL TU SUSAH NAK PEROLEHI KALAU HATI TU PENUH DENGAN PHD
Qaseh Dalia said…
SUNAH -
QASEH BERSYUKUR DENGAN APA YG QASEH DAPAT HEHE ..
Qaseh Dalia said…
JIJI YU -
TAK SEMUA PEMIKIRAN SAMA DENGAN KITA .. MAYBE MEREKA NAK MERASA DULU PANAS DISANA KOT
Qaseh Dalia said…
ALIAJUSTEA -
BUKAN 1% JE DEAR TAPI 1 ZARAH .. BAYANGKANLAH
Qaseh Dalia said…
HALIMATUN -
BOLEH JE HEHE.. CANTIKKAN HATI
Qaseh Dalia said…
MUMMY CHOMEL -
A.AH MUMY ..TAK BERBALOI PUN UNTUK MENDAPATKAN KECANTIKAN YG BUKAN SEMULAJADI ..
Qaseh Dalia said…
ALIA ROSLI -
SETIAP ORG PASTI FIKIR MCM TU .. HA BAGUS LAH CAMTU K
Qaseh Dalia said…
ATIQ -
ATIQ PUN LAWA ...
BERSYUKUR LAH SYG
Qaseh Dalia said…
SIS QASEH -
HEHE YE2 JE ..CT DENGAR MESTI JELES ..
HEHE YUP KALAU PAPE JE MESTI ENCIK KYLE BAGI CERAMAH HAHA
Qaseh Dalia said…
CIKMOON -
ALHAMDULILLAH
Qaseh Dalia said…
BANTALBUCUK -
INSYAALLAH DEAR
Qaseh Dalia said…
AMOI-
HEHE CANTEK :)
Qaseh Dalia said…
LADYBIRD -
A.AH MEMANG CANTIK.. UNIK ..
YUP SEMUA ADA KECANTIKAN TU PANDAI2 CARI
Qaseh Dalia said…
SALWA -
SEMUA ORG NAK MCM TU KAN
Qaseh Dalia said…
PRINCE -
SETUJU DENGAN PRINCE .PEACE GAK HEHE
Qaseh Dalia said…
SIS MY -
ARHH JELEZ JUGAK TGGU LAH BLOG QASEH NNT HAHA
Qaseh Dalia said…
KAMI -
YUP UNTUK KESENANGAN MASA DEPAN ..
Qaseh Dalia said…
CIK IZAN -
SEMUA ORG ADA KECANTIKAN TU
Qaseh Dalia said…
FAA -
SYHHH HAHA ..
HA TAHU XPE .. TENGOK ORG2 YANG MASIH BYK KEKURANGAN ... BERSYUKURLAH
Qaseh Dalia said…
SHAMSUDIN -
MADAH INDAH .. TQ
Qaseh Dalia said…
SIS BIDADARI -
TAK JADI FIRST DAH HEHEL...
ZILA BAKARIN TU NAMA PINJAM JE HIHI ..
Qaseh Dalia said…
SHARK -
TAK PERLI ..TAPI REALITI KEHIDUPAN ..
Qaseh Dalia said…
SIS MINA -
YUP SIS YANG PASTI SUAMI SENTIASA MEMUJI KAN KAN KAN ~
Qaseh Dalia said…
SIS DIANA -
BETUL SIS.. YANG ABADI HINGGA KE MATI ..
Qaseh Dalia said…
BLADE -
TQ BLADE
Qaseh Dalia said…
SIS NURHAYATI -
AGREEE
Qaseh Dalia said…
AZI NUR -
HATI LEBIH UTAMA DR WAJAH
Qaseh Dalia said…
WOOFER -
TQ HEHE ..
YUP BUKAN NAMA SEBENAR
Qaseh Dalia said…
SIS ALEXA -
HAHA ..BIASALAH ..BILA KITA DAH BIASA DENGAN PANAS DUNIA .. TU HANYA LAH SEKECIL KUMAN BAGI KITA ..
Qaseh Dalia said…
BRO AWIE -
TAK PANDAI MANA LAH HEHE
FreESiAgErBeRa said…
betul tu..jangan moral down...cantik kat dunia ni sementara je...yang kekal nanti kat akhirat sana...saya pun kadang-kadang macam kasih,nak juga "melawa"...tapi bila tengok balik diri,rasanya dah tak ada apa untuk diubah,selesa dengan yang sedia ada...don't forget,be confident with ourself...
Unknown said…
as salam..
huhu..kecantikannay tak ternilai. semua dah cantik. tinggal nak mencantikkan

iman dengan amal je ;)