Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Dimana Dia di hatiku ! Dihati Mu ~ Dihati mereka2 ~ Hurmm

Assalamualaikum ..
selamat petang olz.. hari ni ku rasa kan sepi .. entah kenapa..tiba2 angin moody datang nak komen2 blog pun macam dipaksa huhuhu... time mood down nak tulis entry pun mata kat siling tangan kat keyboard .. bahasa pun dah jadi bahasa kadazan dusun huga3x... 




sebenarnya tengah berfikir kalau lah tiba2 Allah cabut nyawa saat ni ...apa akan jadi ek ?memang akan mati .. n terpisah lah dari dunia realiti mahupun fantasy .. tbe2 esok hencik kyle bagi pesanan .. qasehdalia.com akan terkubur sbb ownernya dah meninggalkan kita semua .. rasa2 terkejut tak ?mesti dalam hati berbicara 'baru je semalam' bergurau senda dengan qasehdalia ~ tak percaya ! tipu semua dusta ... ~ huhu tapi kita tak boleh menjangka kan nya rite? tapi sedangkan di waktu ini dimana Dia di hati kita ~ ada org sdg tidur .. terlepas asar ..ada org sedang mengaji ,berzikir ,bertawakal padaNya ..alhamdulillah ada yg sdg mengadap blog .. kdg2 melalaikan ... mak suruh pun jap3x ..last2 mak pegi kedai sendiri ..ada yg tgh tengok porno..masyaAllah .. ~ dan semua lah perbuatan manusia yg pelbagai .. 


betul ya Allah aku sdg berdusta dgnmu .. kalau aku kata aku cintakan Mu aku tipu ! sebab aku tak letakkan sepenuhnya Dia di hatiku ..kdg2 aku tewas dalam dunia .. dalam nafsu sendiri ..nafsu tidur nafsu bercinta ..segalanya2~ jika aku kata aku cintakanMu aku seorg yg munafiq.. jika aku katakan aku tidak cintakan MU aku berdosa,,, tapi yaAllah sememangnya aku akan mencuba untuk meletakkan Mu di hatiku ..tapi kdg2 aku tewas antara dua cinta ..cinta Mu dan cinta nya ~ maafkanlah hamba2Mu ni yaAllah tapi berikan aku hidayah dan petunjuk untuk aku terus melangkah mendekatiMu ..jika seorg sufi pun masih teragak2 utk berkata Allah ada dihatinya .. apatah lagi aku yg hina ini ...~macamana aku nak kata cintakaMU seandainya hatiku masih lakukan laranganMU !! kdg2 aku putus asa untuk menjadi seorang muslimah yang sejati ! kdg2 aku tiada kekuatan tu ...kdg2 aku menangis meminta syafaat darimu yaAllah ~T_____T

hati berbicara :

kdg2 kata2 dan hati aku tidak seiring ya Allah ..aku tidak tahu org lain mcm aku or tak ..tapi yg pasti aku masih tidak bhgia dan kdg2 tidak tenang ..mungkin sbb aku tidak meletakkan MU dihatiku sepenuhnya ~ tapi berikan aku peluang untuk aku letakkan sepenuhnya DIRIMU dihatiku .. dan berilah aku petunjuk .. aku harap orang lain pun begitu juga ya Allah :) aku menulis kdg2 untuk muhasabah diri aku ..tapi kdg2 aku alpa... aku bercinta untuk mmbhgiakan diriku tapi kdg2 aku lupa kau yg memberi keberkatan itu ...aku hambaMu yang hina ..berikanlah aku peluang itu ..supaya setiap kali aku mendekatiMu kau akan terus berada dekatKu.. insyaAllah ..dan satu hari nanti aku pasti akan letakkan Kau sepenuhnya di hatiku ya Allah maha pencipta segala alam yg luas !
Allahuakbar !!!!
BETULKAH DIA BENAR2 ADA SEPENUHNYA DI HATI KORANG ?
KALAU ADA ALHAMDULILLAH TERUSKAN HINGGA NAFAS TERAKHIR ..KALAU MASIH ADA SEPENUHNYA MARI LAH SAMA2 KITA MENCARINYA ~

Comments

Anonymous said…
insaf..
Anisa Hang Tuah said…
sentiasa cinta kepadaNYA
Qaseh Dalia said…
fitri senin -
T_T
Qaseh Dalia said…
anisa hang tuah -
kata2 tidak cukup untuk menggambarkan cinta kita padaNYA... mencuba untuk melengkapkan sepenuhnya.. ~ T_T
LM said…
huhu...termenung sebentar!
mykhalis said…
saling ingat mengingatkan

hottest entry di blog khalis :
Pasar cari isteri yang wujud

videi rakaman yang tersebar
aliza zeke said…
tuulah kdg2 kita ni leka,lalai kan.
Sunah Sakura said…
dear....i nangis baca entri ni...T_T thanks sayang.......alhamdulillah...
Syafiq Rosli said…
emm..kte kena senantiasa bersedia menghadapinya
ejulz said…
semoga Allah sentiasa memberi hidayah kepada kita.. :)

New Entry ""AEON CREDIT SERVICE" Bikin Panas!!!"
azi nur said…
alamak semacam sedih pulakk bace entry ni..ngape kamuu~
walinong sari said…
qasehdalia, entri ni buat saya tersedar, mmg saya lalai dengan hal keduniaan (nak2 lagi ngan dunia blog ni) :'(


nauzubillah..
tulah..kerapkali berazam n berusaha tuk ltkkn cinta-Nya di hati..kerapkali juga tersungkur..sbb diri mac blum lgi kuat tuk b'mujahadah..apatah lgi jika berjuang bersendirian..
Cik Pulau said…
cik pulau akui.
cik pulau kadang2 alpa dengan kebahagiaan dunia sehingga lupa hakikat sebenar sebagai hamba Allah.
insaf diri sendiri..
❤Mrs. Myra❤ said…
Subhanallah...
kadang2 kite tak perasan yang kite makin jauh dr Nya...kerana kite lebih mendekatkan diri kepada perkara2 yang dilarang...
Unknown said…
Sis Qaseh, terima kasih kerana follow blog Awan.

Semua umat Islam pasti cinta pada Allah cuma tahap cinta itu berbeza. Kita sering terlupa pada-Nya memandangkan kita tidak nampak Dia tetapi dia tetap tidak melupakan kita walau kita telah berdosa.
kay_are said…
betul tu.. setuju.. selalu niat nak wat bende baik tapi kadang2 len yang jadi.. xleh nak watpe.. cume manusia yang sering melakukan kesilapan.. tapi sedang cube mengubah diri ini..
Aretikz said…
Dari tadi cari perkataan yang ada unsur kadazan dusun.. tp xjumpa pun.. haha..

Sentiasa bermuhasabah diri dan saling berpesan-pesan ^_^

Entri Lelatest
Memilih Itu Perlu, Bukan Terlalu
Atiey said…
mummy tak jumpo cbox kau dik..mummy dah polo adik manis..polo blik yer sayang..
Unknown said…
hurm..tetibe mood insaf tu dtg..harap berkekalan la gamaknye
Nur Farah Hani said…
"betulkah dia benar2 ada sepenuhnya dihati korang?? "

turut tertanya ngan diri sendiri.. ya allah.. mintak jauh dari dijauhkan dariNYA ~amin~~
ghost said…
kesedaran itu sangat penting sebagai permulaan Qaseh..maka jangan lepaskannya dan sentiasa lah terus beringat..
SYARIFF HAIKAL said…
sama situasi mcm awk la kaseh..hmmm...pagi ku igt ptg ku alpha begitulah silih berganti..ku pernah menangis kepadaMU kemudian ketawa semula..
Salam my dear sis Qaseh..

wahhh dah lame xjenguk sini.. sdey..
kerja dok men kejar2 dgn Mutiara..

hm,btul2..sebab tu hati tu sifatnya tak tetap..slalu berbolak balik,,skejap insaf, skejap tak.. jadi x tetap..sbb tu pahala istiqamah ni lg besar dr karamah..

same je,,kite sume kan manusia,,manusia mmg dciptakan dgn sifat pelupa..salu lupa diri..salu lupa sape sbenanye kite...aish,sdey dgn diri sendrik..

so jum same2 kite usaha n mujahadah neh dear!~

syg slalu!~

ps aish...sori, tbebel pnjang lak..rindu punye pasal..
YUL said…
rasa sayu je bila membaca blog qaseh nie, yul suke bce, terasa diri ni byk betul dosa2. :(
fyna ahmad said…
erk....tacink..
;(
cujern said…
blogwalking here ^_^

jom join giveaway sy;

CUJEN THE LEJEN GIVEAWAY
ALLAH HUAKBAR..... sangat sedih baca nie...
mkn FREE, amek KUPON jom!

http://ikmalira87.blogspot.com/2011/03/perhatian-sape-nak-free.html
Proud Mommy said…
cik qaseh sama2la kita mencarinya :)
qasehraihan said…
rasa pasrah dn insaf (sambil tunduk ni..hehe)
MIMIE AIZA said…
insaf baca entri ni..
puteri ain said…
hanya kepadaNya..:)
Raden said…
kalo tetibe igt mati terus tringat mama..lom balas lg jase mama..so, nk idop lelame dlu. bleh? haha
kalo da ajal tak lmbat n tak kn awal sesaaat pon kn. juz prepare je
Solihin Zubir said…
alahai.. sy pon terfikir jugak..
kalau sy mati, mesti korg semua xtaw kan..
sbb sy xdk kenalan blogger yg rapat di alam realiti..
ish.. gerun!
twinscraftlife said…
Hi! please do visit our blog! we sell
purely handmade products such as pouch,
earrings, cards, hp strap, cute items!
쇼핑하시면 더 감사합니다~~^^
http://twinscraftlife.blogspot.com/
alexayussida said…
same goes here..leka dgn dunia smpai lpe cinta Dia yg utama..nk jd akhawat:(
Qaseh Dalia said…
sis Lm -
jangan termenung ! hehe
Qaseh Dalia said…
bro khalis -
yup :D
Qaseh Dalia said…
aliza -
yup dear hurmmm
Qaseh Dalia said…
sunah -
alaaa awat ni nanges huhu tq dear .. sekurangnya ada keinsafan dalam diri :) jgn nangis nmpak comot dah
Qaseh Dalia said…
syafiq rosli -
tq syafiq
Qaseh Dalia said…
ejulz -
insyaAllah awak ..aminnn
Qaseh Dalia said…
azi nur -
xde pape sis :D
Qaseh Dalia said…
miss shark -
qaseh pun sama jugak ..hurmmm
Qaseh Dalia said…
zila mukhtar -
qaseh selalu tersungkur huhu .. mmg bersendirian tak mampu emmm
Qaseh Dalia said…
cik pulau -
qaseh pun sama :(
Qaseh Dalia said…
kay -
boleh nak buat tapi ntah lah susah nak lawan !
Qaseh Dalia said…
aretikz -
nak kena ni ..yg huga3x tu lah haha.. tq aretikz
Qaseh Dalia said…
atiey -
mmg sini xde cbox..tq follow insyaAllah ~ hope follow ikhlas hehe
Qaseh Dalia said…
jiji yu -
insyaAllah
Qaseh Dalia said…
nur farah hani -
amin ~ tq dear
Qaseh Dalia said…
ghost writer -
terima kasih ..insyaAllah awak ..tq
Qaseh Dalia said…
syriff haikal -
a.ah mcm tu lah ..kdg2 dgr motivasi insaf jap pastu lalai balik.. tak teguh pendirian emm
Qaseh Dalia said…
sis mutiara -
terima kasih sis bebel yg best ..xpe qaseh suka komen2 yg byk pendapat n bagi nasihat .. tq sis ..rindu sis jugak !
Qaseh Dalia said…
yul -
tq dek :) hurmmm me too
Qaseh Dalia said…
fyna -
jgn tacink2
Qaseh Dalia said…
sis yg cumel -
jgn sedeyh2
Qaseh Dalia said…
sharienz -
okeyh dear ... tq
Qaseh Dalia said…
sis qasehraihan -
bebel je tunduk lantai ye hehe
Qaseh Dalia said…
mimie aiza -
alhamdulillah
Qaseh Dalia said…
pteri ain -
hanya DIA
Qaseh Dalia said…
naddia -
kena mintak dgnNya hehe ..betul always prepare tapi manusia sering alpa .. tambah2 lalai dgn benda2 yg mmbuatkan dia asek
Qaseh Dalia said…
solihin zubir -
jgn risau pasti tahu .. hehe .. jgn fikir bukan2
Qaseh Dalia said…
sisalexa -
hurmmm :( jgn sedey
Unknown said…
as salam..
entri saling ingat mengingati =)
hati yang diburu oleh cinta dunia, memang akan bergembira sekarang..

dan..

hati yag diburu oleh cinta akhirat,'memang akan menangis sekarang..

kerana..

dunia adalah penjara tahanan sementara bagi mereka2 yang sentiasa berusaha mendapatkan keredhaan-Nya ketika hidup. moga kelak selepas dikeluarkan dari tahanan ini, mereka tidak dicampakkan ke pusat tahanan..bukan kerana takut..tapi kerana inginkan keredhaan-Nya..

dan..

dunia adalah kebebasan dan kegembiraan tanpa batasan bagi mereka yang sentiasa berusaha mencari nikmat dunia semata-mata. tiada usaha untuk mencari redha-Nya..malah, kemungkaran yang dilakukan..tidak mereka sedar bahawa dipenghujung nyawa itu..kesengsaraan yang menunggu..


hm...

adakah kita sedang menangis atau gembira?

gembiralah kita setelah diberikan perkhabaran bahawa ganjaran yang menunggu kita setelah berusaha sebaik mungkin mencari keredhaan-nya..

dan menangis la kita jika tidak dapat melakukan sesuatu pekara demi mendapatkan keredhaan-Nya..
Unknown said…
entri awok sangat menarik..menyentuh =) =) =)
back to top