Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Berdepan dengan Mak Mentua ?gulpppp !!

Assalamualaikum ! 
selamat petang ... 2 3 hari ni rasa mcm sunyi jerk blog ni ..sape lah buat ubat guna2 neh haha.. ceh ~


dan2 je mak mentua ye ..kawen pun tak lagi hehe ..semalam meseg dengan hencik kyle ..

hencik kyle : lepas beli kereta nanti b nak ajak syg jumpa kak long n emak ... 
qaseh : ekk tatotnye larikkkkkkkk hahaha...
hencik kyle : hehe hari tu dah bagitau mak nak beli kereta senang sikit ulang alik pahang..n mak kata ulang alik pahang ke senang nak pegi teganu 
qaseh : hihi alamak mak dah tahu ...
hencik kyle : lepas dah jumpa2 leh bincang pasal tunang pulak .. tggu dulu ~ harap menanti penuh dgn kesabaran
qaseh : m not ready lagi ... hihi tggu tahun depan2 okie..
hencik kyle : ok 


so di sini qaseh nak menyeru kpd semua blogger ..camana nak berdepan dengan mak mentua haaa ..aiyokkk ! eh bakal mak mentua ..uhuuu harap2 bakal mak mentua tersenyum lebar tapi jgn lah bercekak pinggang macam lukisan qaseh lukis kat atas tu haaa ~ jelez tgk org lain melukis haha.... apa2 pun ..hope everything be ok.. n dapat restu .. alhamdulillah family dah jumpa hencik kyle n nothing yg dkritik..so far alhamdulillah hencik kyle telah di terima ! cop sirim atas dahi jap ..hehehe...apa2pun semoga Allah bukakan jalan yg luas untuk kami berdua...
bila berdepan dengan bakal mak mentua 
  • jangan salam 
  • naik terus atas rumah duduk2 minum air 
  • amek cawan sendiri je basuh ..cawan yg lain suh diorang basuh sendiri 
  • pastu suruh hencik kyle hantar balik ..



hati berbicara :
jangan wat gila qaseh dalia adelia ..haha
so yg nak berjumpa bakal segala bakal2x..sila buat muka ayu ..jgn buat muka dungu n wat2 rajin sikit .. kita mmg dah rajin pun ! tapi buat lagi rajin haaa..
nanti jadi kesayangan mak mentua..
apa2pun buat lah dia macam mak kita kan kan kan ~ 
debor weh abe weiiii ~


Comments

Ilaasuhailaa said…
haha...Qaseh berdeba sbb 1st time ko jupo bakal tok tuo??hehe..confirm2 bkl tok tuo trimo doh..4 sure!!
gudluck
Unknown said…
untuk laki2 lak camne
hehe..wish u gud luck.. bkal mak mentua, ayh mntua n fmly die sportg.. okeh j,sllu pesan suh datg umah diorg.. n contact diorg..hihi
Princess Feyqa said…
hehe sye dh pernh jumpe, mule2 rasa seriau gak,, tpi kne cover2 skit la hehe
opppss..kena buat cmtu ke?..baik2 akan dituruti..haha
fyna ahmad said…
huhuhu...berdebar2 je nk jumpe mak mertua nih...
:)
puteri ain said…
haha..kelakar la qaseh ni...
hmm kalau saya pun cuak gak la..
mesti rasa macam ad je benda x kena nanti..padahal kena confident..hehe
Raden said…
sy da jumpe mak goku! adoi..bunyik jantong dup dap dup dap smpai org len boleh dengar kot! perasaan itu bkn takot tapi gelabah yg maksimum.

Goku jaat..time tuh die tnggalkn sy snsorang..waaaaaa..nangis dlm hati.

dalia da jumpe mak mertua lom? kalo lom, gud luck la ye. senyum itu penting!
PinKy MoMMa said…
qaseh nak tips ke? hehehe
akak bukan kata nak jumpa..skrg ni ari2 jumpa ;p

x pe qaseh jgn nebes sgt..kena cool..snyum jgn kedekut..
ringan2 kan badan ke dapur..org tua dia tgk tu je ;)

all da best qaseh hihi..
1st time date ngan mak mertua kat pulau redang..pndai x cari pot?
so xyah ke dapur ahahaha
Anonymous said…
haha.menangis xberlagu r lpas balik lau pegi umah mak tua camtu.hehe

eh da folow awk,.ni nak tanya awak buat camner eh yang senarai list entry kat atas dan bawah ni?ajar leh?lalala
Nor Suhaiza said…
rilek2 suda....
anggap jmpa mak sendiri jew...
hik3...
forever love said…
hoho.. bakal tunang dah sis atq sowg nie
si ngokngek said…
haha..lawak2 menantu hantu...
mykhalis said…
hahaha..camnie ke perasaan nye?orang laki pun sama jugak sebenarnya.. khalis masa nak berkenalan ngan keluarga bakal isteripun siap bersimpuh lagik..sopannn..kuih gigit setengah jam nak habis..hahaha

hottest entry di blog khalis :
Transformers real di China

Rakaman sedetik sebelum Tsunami

Gambar miera liyana kini sopan
Ujang9897 said…
tak pernah jumpa ek..hee
Anonymous said…
same la..ayin pun tak jumpa2 lagi...adehh.....takut
hahaa~ nak jumpe mak metua kena lah sopan santun kan..hihihi~
Qaseh Dalia said…
ila suhaila -
dop jupo lagi lah ila weh ..baru jah pase ange2 ..ange2 mat jening ..dop sedio lagi lah nok jupo..timo kasih deh haha
Qaseh Dalia said…
jiji yu -
laki2 nnt lah ye ..
kaizen said…
g tny kak maera cmne klo nk jmpe mak mertua....huhuh
Qaseh Dalia said…
che ain -
wahhh bes nye macam tu ..dah diterima .. buat baik2 ye ..
Qaseh Dalia said…
princess feyqa -
kaver2 macamana tu uhuk2
Qaseh Dalia said…
iqbal -
hahaha buat lah buat ..nak kena belakang parang
Qaseh Dalia said…
fyna -
lambat lagi padahal tapi berdebar dah kakaka
Qaseh Dalia said…
puteri ain -
haha tahu xpe ..mesti rasa cuak haha.. nnt kan pengsan dek takut huwaaa
Qaseh Dalia said…
naddia -
belum jumpa lagi lah ni nak mintak tunjuk ajar ku sifu hahaha... wah naddia dah jumpa ye ..uhuu yg confident tu lah susah uhuk2
Qaseh Dalia said…
sis pinky !
mmg nak tips lah ni sis syg huwaaa wah jumpa mak mentua kat pulau redang ..so kena cr port2 yg tidak melibatkan rumah ni .. pk2 jap
Qaseh Dalia said…
hasbro -
nangis tak berlagu aka nangis guling2 haha
Qaseh Dalia said…
nor suhaiza -
xleh relax lah syg nnt kan terkucil haha
Qaseh Dalia said…
atiq -
lambat agy
Qaseh Dalia said…
si ngokngek -
yelah kalau cenggitu mesti menantu hantu hahaha
Qaseh Dalia said…
bro khalis -
hahaha kuih gigit dekat sejam nak habes kah2x kelakar kaver habes
Qaseh Dalia said…
ujang ! belom agy lah ..tu lah ate tak kawen lagi xcaye hahaha
forever love said…
hahahaha.. iyola tue lambat lagi
Qaseh Dalia said…
cik ayin -
jom kita jumpa berjemaah nak hik2
Qaseh Dalia said…
sis maera -
sopan suntung je ade neh
Qaseh Dalia said…
kaizen -
kak maera suruh sopan santun haha
Qaseh Dalia said…
atiq -
yolah betul xcaye tnye hencik kyle haha
gud luck sis!!!ekeke yeay abg kyle nak beli keta.. t buley la datang penang pulak ye jumpe adik nih..=p
LM said…
dup dup dup..jantung qaseh berdetak laju..hihi.
forever love said…
haha.. xnak la.. bukan kenal die pong
Qaseh Dalia said…
dek ina -
okeyh insyaAllah kita akan jumpa nnt ye...sabar2 hehe
Qaseh Dalia said…
sis Lm -
sila tunjuk ajar !
Qaseh Dalia said…
atiq -
meh lah kite berkenalan2 haha
nur maisarah said…
haa. takott gakk. uhuhu
Nur Farah Hani said…
kenapa jangan salam??? mesti mak mertua sentap nanti.. pak mertua baru ta leh salam.. ehehehe...
Qaseh Dalia said…
cik azeya -
jom takut same2 hehek
Qaseh Dalia said…
nur farah hani -
jangan salam kalau nak jadi menantu hantu haha
ahaha...lawak la dik non sorang nih, ade ke patut "bile jumpa mak mentua" buat camtuh.. mmg cari nahas la tuh ^^ jgnn...jgnn...
kaizen said…
so kne la sopan+santun...ahahaha
SYARIFF HAIKAL said…
gud luck kasih..jadi lah diri anda ok..)..yg penting senyum biar kerap.haha
Annaz Mohd said…
bila lg nk kenal2...
shams said…
qaseh ni..
buat conpius jer..
ingt nape la suh tak kasi salam..
rupanya nak seru jgn jadi MENANTU HANTU...
hehe....
baru phm...
buat suspen je...
cikcleopatra said…
hahaha...gud luck la weiii!!!hihi.
azi nur said…
eee tatoootttnyeee~
Unknown said…
kene rajin bergurau nt mak mertua mesti suke.. :)
qasehraihan said…
senyum manjang..
pastikan buat mertua mcm kawan..tp hormat
awal2 ni stuju aje apa dia cakap..
ikut rentak dia..
kihkih..ye ke ni ek??haha
Unknown said…
xpe, isteri saya dh lps. dh jd menantu kesayangan dh. maklumlah, xlama lg bakal dpt cucu. hehe
ui said…
hehehehehe...1st time g jumpe bakal mertua kat umah bakal kakak ipar...dah kene test suruh masak...buat masak lemak labu..nasib baek la pernah belajar..dapat pujian dari bakal abg ipar n adik ipar..sbb sedap...hehehe...tp bile dh selalu jumpe dh biase pun..xde nye nk skema2 ni...hehehehe..
halila Ibrahim said…
Salam qaseh, td qaseh tanya camana nak amil hati mertua.. so akak dh buat n3 pasal:-

Tips nak jumpa bakal mertua..
http://halilaibrahim.blogspot.com/2011/03/tips-nak-jumpa-bakal-mertua.html
Solihin Zubir said…
petaknya mak mertua qaseh.. heheh..
jangan tunggu lama2,nanti lama2,dia diambil orang..haha..gurau je..nanti kalau dah jumpa mak mertua,,crita la pengalaman tu k.mana tahu lepas ni alief pulak yg akan jumpa bakal mak mertua alief..hehe...
Unknown said…
aisey..
nasi minayk lagi pasi jawabnyer
Lea Isnawi said…
comel lukisan tuh..hehe
cikpuanhady said…
waa..good luck tau dear..dun worry, mesti bakal mak mertua terima dengan hati terbukalah..

Jom skodeng :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Jom skodeng :Notre Belle Histoire
CikPuanWanda said…
jgn salam??biar betoi qaseh
alexayussida said…
just be urself ,tenang n sopan..insyaAllah oki punyeee :D

heee...alexa siap kena jadi imam solat mama n adek pompuan die taw =.=' layan jela,dah la solat isya' kena baca kuat2..uu..lps solat mama die peluk n ckp, 'kakak baca sedap,mama syg kakak' heee rasa nak nanes :)
Proud Mommy said…
gud luck dear :)

jgn lupa salam n cium tgn mentua..
klu mentua sibuk kat dapur..cik kasih turut membantu yer..hehe..
jgn segan2..berbual mesra yer..
bwala buah tangan..hehe :) like tudung ker..

ni mesti berdebar2 heheh
ezy.xixii said…
ekeke..
bestnye nk jmpe bakal mak mertua..
Aisya Rahim said…
hee.Good Luck! :D
Mama Gee said…
heheeheh berdebar2 sakit pewot..nk muntah, sakit pale semua ada masa pestime jumpa bakal mertua...
hehe alhamdulillah.. gud luck taw..
kay_are said…
ok gak tips tu.. len dari yang len.. confirm kne halau =P
back to top