Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Rahsia Dihati Tak Siapa Yang Tahu ~

Assalamualaikum semua..
selamat petang ...
letih tahap gaban dah melayan karenah makhluk2 asing kat sahabat blogger 
fuh ~ syiok abes..hilang lelah hilang segala keperitan yang tak tertanggung...


beznye kalau ade sayap...bgun2 pagi sok leh terbang ..mesti populer ...kih2x


mereka lihat aku tertawa .. gembira bagai tiada luka ..lalalala 
saat aku tertawa gembira ..mereka lihat betapa gembiranya aku..
bibir yang sentiasa mengukir senyuman ..walaupun hati berdarah ...
ada mereka kisah ?
aku tak ingin mereka tahu apa yg ku rasai ...biarlah senyuman aku..kegembiraan aku menjadi penyeri kebahgiaan mereka2..
kerana rahsia di hati tak siapa yang tahu ~


rahsia dihati pun boleh dibukukan ~


di saat aku menangis ..
air mata ku mengalir membasahi pipiku..
mereka sekadar bertanya mengapa ?
aku membiarkan persoalan tu sepi ~ dan menamatkan dengan jawapan tiada apa ..dan menggelengkan kepala ..
mereka berlalu pergi ..tanpa menoleh 
biarlah kesedihan ku tanggung seorang diri ~
apa yang kau mahu dari ku ~ aku berikan segala2nya andai kebahgiaan itu aku dapat ~


di saat aku tersenyum..
mereka dtg menyatakan aku semakin bahgia..
bahagiakah aku dengan hidup ku?
hanya Allah yang tahu apa yang ku rasai ...
dah senyuman ku mati dengan tiba2...~
setelah  mereka mengucapkan kata2 tahniah ...




dan disaat ini aku mengukir seyuman seorang diri..
dengan penuh keikhlasan dan ketenangan di hati ...
senyuman yang menyatakan bahawa aku senang mereka lihat kegembiraan aku 
dari mereka lihat kepedihan ... yang ku rasai ..
dan kaki ku mula melangkah meninggalkan keperitan itu bersama2 mereka..
untuk menggembirakan hati2 mereka ~
dan biarlah rahsia di hatiku hanya aku seorang yang tahu ~



hati berbicara :

sekian time kasih kerana sudi mendengar luahan hati ...
andainya ini yang kau pinta...
apakah ini jawapan untuk segalanya .. ~
bila semua ini berakhir ...
yang pasti senyuman ini sentiasa ada..
dan hari2 mu pasti tidak mengecewakan ..
andainya bulan boleh hilang ditelan kegelapan malam..
luka yang ada pun akan sembuh dbalik masa...
cuma yang harus di beli saat ini..
kesabaran dan akan hadir ketabahan di sebalik bayang sabar2 itu...
doakan ... dan senyum lah tanpa apa2 perasaan pelik yang menghiasi segenap hati dan jiwa..
luv u olz.. ~



Comments

Syafiq Rosli said…
haha...cair dah bc nyah qaseh pny entri
Ujang9897 said…
perghh..!!! dari SB ke sini jiwang..hehe
farah said…
comel la blog u ni..cantik..i like pink too!!
waaaa~~ touching seyh.. sis tamo sedey2 ye.. adekmu sentiasa disisi..=) muaahx!
Faiz Zaini said…
huuu.. puitisnya.. lama xjengah blog pink ni..
Kak Long said…
wah.. puitis sungguh gamaknye ni..
hehe

sy tak pandai buat ayat mcm tu.. *malu2*
awat jiwang sgt ni cik qaseh?..hehe..

tapi bez..like..like.. =D
Along Usop said…
be strong k!

kadang2 kite mampu kongsi dgn teman2..

kadang2 kite lebih slesa pendam sendiri..

doa la pada Dia byk2 k.. mohon diringankan rasa berat kat hati tu..

=)
Anonymous said…
ermm..jalani kehidupan ni ngan cara tersendiri..papepon take care..:)
Solihin Zubir said…
dr luv ni kalau wt entry mmg puitis abis! heheh..
Zue Sancer said…
thanks sebab support..
ntahla dia selalu komen blog sy...
then dia ader jer komen kat entry sy tu..tapi dia tak tahu kot sy dok perli dia. mals nak pk lagi..

thanks taw bg moral suport ;) even tak pernah jumpe
Qaseh Dalia said…
@Syafiq Rosli
haha baru sikit dah cair ke nyah syafiq
Qaseh Dalia said…
@Ujang9897
haha wekkk ne de jiwang
Qaseh Dalia said…
@~...AmALinA....~
haha mane de sedih lah syg....kakakmu tetap ade di sini ngeh2
Qaseh Dalia said…
@mofaizmz
ehhhheee tu lah len kali jengah selalu haha
Qaseh Dalia said…
@Si DauN CeRi
haha nak belajar tak?kikiki
Qaseh Dalia said…
@iqbalhakimi
ne de jiwang nyah iqbal :p
Qaseh Dalia said…
@Along Usop
tq so much along..better pendam je perasaan ini heee
Qaseh Dalia said…
@Solihin Zubir
haha solihin jiwang ngekkkk
Qaseh Dalia said…
@Zue Cancer
kita kawan2 dear..wpun tak pernah jumpa ... kata2 sometimes boleh bg semangat walaupun hanya "bersabarlah"
Unknown said…
why so serious? chill la beb.. :)
Unknown said…
as salam...
wah! yuyuk!
Bunga said…
jiwang2..heheheh..so sweet..
krole said…
suke ngan en3 wak ni...truskn berkarya ngeee~
alin said…
wah3..berjiwang2an..heeehehehe..

hati kita,cuma kita je yg tau.. :)
Qaseh Dalia said…
@Heidi Shafiq
saje mengasah bakat terpendam
Qaseh Dalia said…
@...
wslm ape yg yuyuk tu
Qaseh Dalia said…
@bunga
ngee hehe sekali sekale menjiwangkan diri