Buffet Ramadhan di PICC Putrajaya

2 ulasan:
Assalamualaikum ,

Tinggal beberapa hari je lagi nak masuk bulan ramadhan , bersempena dengan Ramadhan AlMubarak yg bakal menjelang  Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) memperkenalkan promosi berbuka puasa yang bertemakan 'Hidangan Tradisi Warisan Budaya' , qaseh sempat menjoinkan diri tadi , terima kasih atas jemputan .. kalau nak tahu buat julung kali nya PICC memperkenalkan pakej berbuka puasa dengan 200 hidangan juadah tradisi  dan warisan melayu sebagai tarikan .. meh tengok apa yang menariknya buffet ramadhan kali ni ..


Buffet Ramadhan PICC Putrajaya 
                               Tarikh       : 30 Jun - 25 Julai 2014
                         Harga  : Dewasa RM80
                                                                               : Kanak- kanak RM40 (5 tahun ke atas )

Minggu pengenalan 10% diskaun 
Tarikh        : 30 Jun - 6 Julai 2014
Harga : Dewasa RM72 
                                              :Kanak-kanak RM36 (5 tahun keatas)
(hidangan moreh dari jam 10 malam hingga 12.30 pagi pada harga RM15.00 seorang)

Bila bercakap tentang buffet mestilah nak tahu hidangan nya kan ?Hidangan utama di sini Gulai Tanjung , Briyani PICC , Kambing Panggang , Ayam Panggang Pedas Pucuk Paku , Rendang Paru , Sambal Goreng Jawa , dan banyak lagi , semestinya berkonsepkan warisan melayu , bulan puasa mesti rindu masakan-masakan tradisi kan , tambah-tambah bila berada di tengah bandar , qaseh memang suka konsep ala-ala tradisional ni , orang kata boleh melepas rindu masakan mak .. haaaa gitu .. kat sini hidangan juga mengikut tema spt 'pembuka selera', 'sup masyuk berangkat', 'gerai utama PICC' , 'mangkuk panas', 'kawah berapi' ,'sejuk badan', 'kebun buah pak rosmie' dan 'Dahaga'

moh tengok antara hidangan yang sempat qaseh tangkap , selebihnya masuk terus dalam perut , suka ratah kerabu-kerabu yang ada kat sini , memang sumpah sedap sgt ! 





kalau pergi mana-mana qaseh paling suka tengok dessert , dekorasi dan kesedapan tu takyah cakap la,mmg sedap dan menarik





kalau masuk bulan ramadhan tak sah la kalau xde bubur lambuk kan ? feveret qaseh tu .. bubur-bubur lain pun ada ,antaranya bubur lambuk PICC , bubur pulut hitam ,bubur kacang hijau durian , pengat labu , pengat pisang , bubur cha cha , dan bubur gandum .







selain itu juga ,hidangan pasta pun ada di Buffet Ramdhan PICC , spt spaghetti , Fettucine , Penne , Linguine ,Aglio Olio beserta sos bolognese dan carbonara , selain tu aneka sup pun ada terutama sup ekor tongkat ali haaa gitu ..
 sepanjang promosi ini , Rosma AF juga ada untukmenghiburkan para pengunjung dengan alunan muzik yg sesuai dengan bulan ramadhan 
barisan chef yang bertungkus lumus dalam penyediaan hidangan yang memang superb , chef - chef semua pun peramah lagi .. 

@kelabbloggerbenashaari bersama chef profesional 

Kelainan lain yang terdapat di Buffet Ramadhan PICC , untung-untung korang akan bawak balik hadiah lumayan , kerana di adakan 'Cabutan Bertuah' dengan hadiah utama RM3000 , di samping hadiah sampingan lain bernilai lebih RM10000 , antaranya TV LED 40 inci , Samsung Note 3 dan banyak lagi , penyertaan terbuka kepada semua dan keputusan akan di umumkan pada minggu pertama bulan syawal . Juga ada pakej brbuka puasa korporat bg syarikat2 yg berminat .

Selain dari itu , korang jangan risau , bila dah kenyang mungkin jarak antara rumah tu jauh dan terkejar2 masa untuk ke terawih , pihak pengurusan PICC menyediakan solat terawih berjemaah bermula dari hari pertama lagi ..

UNTUK TEMPAHAN 

Talian : 03-88876162
Laman web : www.picc.com.my
Maklumat utk pakej korporat PICC : 
hubungi Cik Kumari Nahu di talian 0388876000 @ email kumari.nahu@picc.com.my

Putrajaya International Convention Centre Sdn . Bhd 
Dataran Gemilang , Presint 5 
62000 Putrajaya 
tel : 03 8887 6000
Faks : 03 8887 6499


2 ulasan:

  1. Menu masakan kampung yang menyelerakan.

    BalasPadam
  2. Macam menarik..thanks for info..masuk dlm list dulu..

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com