Kau ku Inginkan Tapi .........................

Assalamualaikum ...

sedih dan pilu di hati jika selama ni keluarga yang kita sayangi sebenarnya bukan darah daging , luruh jantung , derita di perasaan jika selama berpuluh tahun dan hari ini kita tahu kebenaran yang sebenarnya kita hanya seorang anak pungut , tidak tahu mana asal usul , tidak tahu dari rahim siapa kita lahir , alangkah kecewa tiba2 terasa batu besar menghempap seluruh tubuh , terasa diri berada di suatu tempat yang penuh kegelapan ..

tiba2 ibu yang dulu membuang hadir menjemput tanpa di undang kehadirannya , bahagia ? bahagia akhirnya ketemu dengan orang yang sebenar2nya mewujudkan kita di dunia tapi ..... adakah mampu hati ini menyayangi ? adakah mampu hati ini menerima ? adakah mampu kasih sayang yang selama ini di beri pada ibu angkat beralih kasih pada ibu kandung yang tiba2 muncul ... 

pedih , sakit , geram bagai bercampur menjadi satu dan benar kata orang ''sayang itu tak boleh di paksa'' walau dia ibu kandung tapi sayang dah lama sebati pada yang sudi memberi .. maaf , aku boleh menerimamu tapi tak mampu menyayangi sepenuh hati ku ..sama juga dalam percintaan jangan paksa seseorang itu untuk menyayangi mu jika kamu tiba2 hadir setelah hati kau lukai ..

hati berbicara :
bukan mudah untuk mengambil kasih sayang dari seseorang yang pernah kau lukai , andai pernah kau betul2 berubah tapi masih belum bisa membuat seseorang percaya kerana luka yang kau tinggalkan sangat merobekkan hati .. andai dia tidak menginginkan kamu lagi , cukuplah hadirkan diri .. pergi lah ..



31 comments

  1. laaa..npe ni sys??? sayu jep entry huhu

    ReplyDelete
  2. Tabahkan hati...InsyaAllah hati akan tenang bila kita menerima ujian ini dengan hati yang redha..

    ReplyDelete
  3. setuju... teringat kisah natrah pula

    sepatutnya diwujudkan dlm dunia ni undang2 yg menghalang ibu kandung yg tak pernah jaga anaknya atau yg tinggalkan segala tugas mengasuh, mendidik, membesarkan dan menyayangi anaknya kpd org lain drpd mengambil semula hak penjagaan anak... demi keadilan kpd anak tersebut dan ibu bapa angkatnya yg dah lama menjaganya spt anak sendiri.

    ReplyDelete
  4. sedihnyer cita nih....kalau saya mau lari dr rumah asenye kalau dapat tau ibu yang kita dok sayang2, manje2 bukan ibu kandung kita....

    ReplyDelete
  5. agaknya ini yg bakal dirasa oleh anak2 yg dibuang pada masa sekarang nih.

    ReplyDelete
  6. sabarlah
    syurga si anak tetap di bawah telapak kaki ibu,
    layanlah dia sebaik yg mungkin.

    apalah sangat sakit di hati di bandingkan sakit si ibu ketika melahirkan,
    kita lupa perjuangan si ibu ketika dia bertarung untuk melahirkan si anak ke dunia.

    ReplyDelete
  7. Sayang...cinta akn dtg sendiri tanpa di paksa....

    ReplyDelete
  8. yup..memang sukar untuk memberi sayang apabila telah dilukai..
    Mintalah pada Allah untuk lembutkan hati=)

    ReplyDelete
  9. kak qaseh sabar ya
    mungkin ibu kandung akak ada sebab dia yg tsendiri
    cuba dgr dulu
    akak tao kan mane yg patot akak buat

    doakan yg tbaik untk akak (:

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah, syukur dgn life sekarang walaupun....

    ReplyDelete
  11. pergilah sayang.jangan hadir lagi,,

    ReplyDelete
  12. mesti akan rasa kekok kan bila da jumpa ibu kandung yang tak pernah membelai kita selama ni..

    ReplyDelete
  13. adeeesss...sedey bila baca entry ni..simpati..."

    ReplyDelete
  14. Cinta dtg serta pergi, yg akhirnya akan menemui pemiliknya juga suatau hari nanti :P

    p/s : Hye , jemput sertai bloglist wanblur : http://akuwanblur90.blogspot.com/2011/09/jom-sertai-bloglist-wanblur.html hehe tq :P

    ReplyDelete
  15. cukup sekali jgan diulangi,bila sudah terluka sakit itu pedih sekali,mgkn bisa sembuh ,mgkn juga tidak..ermmm

    ReplyDelete
  16. uhuhu sedih kan bile cengitu.. tapi bile look at posotive side ..untung sebab even diabaikan parent tapi ader y lain sudi memberi kasih sayang.. setiap apa y terjadi ader hikmahnya.. uhuhu..

    ReplyDelete
  17. jangan berani hadir dalam hidup seseorang setelah hati itu dilukai..
    luka yang ada mungkin boleh diubati..
    tapi parutnya tetap terpahat walaupun boleh disapu dengan bio oil..
    lalala~

    ReplyDelete
  18. prince tertarik dan suke dgn entri dari qaseh ni lagi..best dan byk input dlm entri tu..

    ReplyDelete
  19. cerite pasal sape ni qaseh.mmg sedih kalau sesuatu mcm tu menimpa kita..tp mungkin ada hikmah di sebaliknya..

    ReplyDelete
  20. is dis for real dear ???

    http://miszatie.blogspot.com/2011/09/need-all-of-u-b2b.html

    ReplyDelete
  21. Memang tak boleh digambarkan perasaan itu...

    ReplyDelete
  22. waktu kecik dulu suka sgt tanya kat mak ~ mama ni anak angkat ke? apsal ntah...hik3...kesian mak...jgn dia kecik ati udah le...tp masa tu kecik lg...x phm sgt pun.....

    ReplyDelete
  23. ????

    dah semayang belom??
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/6-jahanam-1.html

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..