Kau ku Inginkan Tapi .........................

31 ulasan:
Assalamualaikum ...

sedih dan pilu di hati jika selama ni keluarga yang kita sayangi sebenarnya bukan darah daging , luruh jantung , derita di perasaan jika selama berpuluh tahun dan hari ini kita tahu kebenaran yang sebenarnya kita hanya seorang anak pungut , tidak tahu mana asal usul , tidak tahu dari rahim siapa kita lahir , alangkah kecewa tiba2 terasa batu besar menghempap seluruh tubuh , terasa diri berada di suatu tempat yang penuh kegelapan ..

tiba2 ibu yang dulu membuang hadir menjemput tanpa di undang kehadirannya , bahagia ? bahagia akhirnya ketemu dengan orang yang sebenar2nya mewujudkan kita di dunia tapi ..... adakah mampu hati ini menyayangi ? adakah mampu hati ini menerima ? adakah mampu kasih sayang yang selama ini di beri pada ibu angkat beralih kasih pada ibu kandung yang tiba2 muncul ... 

pedih , sakit , geram bagai bercampur menjadi satu dan benar kata orang ''sayang itu tak boleh di paksa'' walau dia ibu kandung tapi sayang dah lama sebati pada yang sudi memberi .. maaf , aku boleh menerimamu tapi tak mampu menyayangi sepenuh hati ku ..sama juga dalam percintaan jangan paksa seseorang itu untuk menyayangi mu jika kamu tiba2 hadir setelah hati kau lukai ..

hati berbicara :
bukan mudah untuk mengambil kasih sayang dari seseorang yang pernah kau lukai , andai pernah kau betul2 berubah tapi masih belum bisa membuat seseorang percaya kerana luka yang kau tinggalkan sangat merobekkan hati .. andai dia tidak menginginkan kamu lagi , cukuplah hadirkan diri .. pergi lah ..



31 ulasan:

nuruashia ♥ berkata...

laaa..npe ni sys??? sayu jep entry huhu

umUMRA berkata...

Tabahkan hati...InsyaAllah hati akan tenang bila kita menerima ujian ini dengan hati yang redha..

Jo Qusary berkata...

setuju... teringat kisah natrah pula

sepatutnya diwujudkan dlm dunia ni undang2 yg menghalang ibu kandung yg tak pernah jaga anaknya atau yg tinggalkan segala tugas mengasuh, mendidik, membesarkan dan menyayangi anaknya kpd org lain drpd mengambil semula hak penjagaan anak... demi keadilan kpd anak tersebut dan ibu bapa angkatnya yg dah lama menjaganya spt anak sendiri.

delarocha berkata...

sayangi org yang menyayangi.

~Nana 귀여운~ berkata...

sedihnyer cita nih....kalau saya mau lari dr rumah asenye kalau dapat tau ibu yang kita dok sayang2, manje2 bukan ibu kandung kita....

alexa yussida berkata...

agaknya ini yg bakal dirasa oleh anak2 yg dibuang pada masa sekarang nih.

bighagenjo berkata...

sabarlah
syurga si anak tetap di bawah telapak kaki ibu,
layanlah dia sebaik yg mungkin.

apalah sangat sakit di hati di bandingkan sakit si ibu ketika melahirkan,
kita lupa perjuangan si ibu ketika dia bertarung untuk melahirkan si anak ke dunia.

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

Sayang...cinta akn dtg sendiri tanpa di paksa....

FarhanahAdzlan berkata...

yup..memang sukar untuk memberi sayang apabila telah dilukai..
Mintalah pada Allah untuk lembutkan hati=)

Fara E's berkata...

kak qaseh sabar ya
mungkin ibu kandung akak ada sebab dia yg tsendiri
cuba dgr dulu
akak tao kan mane yg patot akak buat

doakan yg tbaik untk akak (:

JIJI YU berkata...

semuanya bersebab

d_LA berkata...

Alhamdulillah, syukur dgn life sekarang walaupun....

H.J berkata...

pergilah sayang.jangan hadir lagi,,

Sunah Sakura berkata...

mesti akan rasa kekok kan bila da jumpa ibu kandung yang tak pernah membelai kita selama ni..

Tanpa Nama berkata...

tak tau nak komen per..

abadi romeo berkata...

adeeesss...sedey bila baca entry ni..simpati..."

muhamad hanif berkata...

tapi ??????????????

Wani berkata...

drama tv ni.

hehehe

shazwanazizan / wanblur berkata...

Cinta dtg serta pergi, yg akhirnya akan menemui pemiliknya juga suatau hari nanti :P

p/s : Hye , jemput sertai bloglist wanblur : http://akuwanblur90.blogspot.com/2011/09/jom-sertai-bloglist-wanblur.html hehe tq :P

Woofer Storm berkata...

cukup sekali jgan diulangi,bila sudah terluka sakit itu pedih sekali,mgkn bisa sembuh ,mgkn juga tidak..ermmm

NadiRah berkata...

pergilah sepi~

Nur Farah Hani berkata...

uhuhu sedih kan bile cengitu.. tapi bile look at posotive side ..untung sebab even diabaikan parent tapi ader y lain sudi memberi kasih sayang.. setiap apa y terjadi ader hikmahnya.. uhuhu..

FaKArePa!n berkata...

ape cer ni ??

cik pulau berkata...

jangan berani hadir dalam hidup seseorang setelah hati itu dilukai..
luka yang ada mungkin boleh diubati..
tapi parutnya tetap terpahat walaupun boleh disapu dengan bio oil..
lalala~

~SaL IjOu~ berkata...

xkan pernah sama kasih syg itu..~

Prince Halilintar berkata...

prince tertarik dan suke dgn entri dari qaseh ni lagi..best dan byk input dlm entri tu..

アヌム ちゃん berkata...

cerite pasal sape ni qaseh.mmg sedih kalau sesuatu mcm tu menimpa kita..tp mungkin ada hikmah di sebaliknya..

miszatie berkata...

is dis for real dear ???

http://miszatie.blogspot.com/2011/09/need-all-of-u-b2b.html

WuMing berkata...

Memang tak boleh digambarkan perasaan itu...

Mama Gee berkata...

waktu kecik dulu suka sgt tanya kat mak ~ mama ni anak angkat ke? apsal ntah...hik3...kesian mak...jgn dia kecik ati udah le...tp masa tu kecik lg...x phm sgt pun.....

L berkata...

????

dah semayang belom??
http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/6-jahanam-1.html

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com