Aku Tak Percaya Lagi ..

33 ulasan:
Assalamualaikum ...


''aku tak percaya lagi dengan apa yang kau beri .. aku terdampar disini tersudut menunggu mati -berhenti berharap ''

awak .. dulu saya terlalu percaya dengan awak .. saya percaya dengan segala2nya yang awak kata .. janji2 awak semua saya pegang , saat itu saya rasa bahagia sangat tapi saya tahu saya silap besar kerana terlalu berharap dengan awak .. saya lupa kepercayaan itu bila2 masa akan hancur .. saya juga lupa yang kita ni hanya manusia .. awak, kalau awak masih ingat lagi betapa saya sangat sayangkan awak ..dan awak pun sayangkan saya .. tapi sekali lagi kepercayaan yg saya beri itu hancur .. saya sedih .. awak , saya minta maaf ..saya dah tak mampu percayakan awak lagi .. awak .. saya minta maaf kerana kepercayaan tu telah hilang dari saya .. awak .. maafkan saya , saya terpaksa pergi dr hidup awak .. selamat tinggal awak =(

luahan dari seorang teman ~ betullah orang kata setiap perhubungan tidak cukup dengan cinta sahaja jika tiada kejujuran , kepercayaan ,kerjasam dan banyak lagi untuk mengukuhkan sesebuah perhubungan .. bahagia bila janji2 bertaburan keluar dari bibir yang manis .. indahnya saat tu walaupun di saat itu cuma janji yang terpateri .. tapi bila kepercayaan yang kita berikan itu di khianati ,alangkah kecewa dan sedih .. kenapa ~ kenapa kepercayaan yang di berikan sewenang2nya di berikan satu titik hitam ..lalu semuanya gelap gelita yang tinggal kini hanya lah harapan yg kian musnah .. terima kasih kerana pernah memberi kepercayaan dan terima kasih kerana telah menghancurkan .. dan maafkan lah jika seseorang itu tidak lagi mempercayai kita kerana kamu telah menghancurkan ~

hati berbicara :
''jangan terlalu berharap bunga ini akan senantiasa segar , kerana mungkin nanti ia juga akan layu ''
jika kita bertemu dengan seseorang yg sgt percayakan kita .. kita balas lah kepercayaan itu dengan kejujuran kita ..tidak rugi bila kita jujur , tidak pula rugi bila kita berbuat benda yang baik .. cuma kita akan rasa rugi bila kita sudah mengecewakan hati yg lain .. maybe dia yg merasa kekecewaan itu sedangkan kita gembira tapi kita kena ingat , kekecewaan yg kita berikan itu mungkin akan datang balik kepada kita tanpa sapaan ..saat itu ibarat mata pedang yg tajam menghiris hati yg bila dikelar pasti akan berdarah ~

33 ulasan:

  1. bila daa musnahkan kepercayaan org kat kte, sampai bila2 p0wn org daa x percaya kt kte ag..

    BalasPadam
  2. ehmm...pernah kena macam ni..sedih sangat rasa..salah sendiri..terlalu percayakan sidia.sampaikan hati sendiri terluka disebabkan ketidakjujuran. cinta saja tak cukup..perlukan segalanya..kejujuran,kesetiaan,kemesraan..macam2 lagi..

    BalasPadam
  3. teringat lagu peterpan, aku tak percaya lagi, dengan apa yang kau beri....aku pulanggg......

    BalasPadam
  4. harapan itu senjata yang paling merbahaya

    BalasPadam
  5. Relationship is not just build based on LOVE, it consist with trust and loyalty

    BalasPadam
  6. yup, pernah kecewa kerana kepercayaan yang dibaja dihancurkan... bila percaya sudah hilang, susah nak baik balik..

    BalasPadam
  7. so sad.. teringat hubungan saya dengan sidia.. yg berakhir begini..

    BalasPadam
  8. selalu yg jd mngse mst pompuan..hurm..

    BalasPadam
  9. kalau nk luah perasaan boleh.?

    hurm.. ada satu cter korea tue..

    die ada tanya..

    "apa perkara yang paling penting dalam perkahwinan"

    BalasPadam
  10. sekali kepercayaan hilang. susah untuk diubati.

    BalasPadam
  11. awww..sedeh nuru bce sys T__T
    betul tu jgn terlalu berharap dgn hubungan g kite miliki skrgn huhuhu

    BalasPadam
  12. sekali kepercayaan dikhianati,
    sampai bila2 pn x percaya lagi ;)

    BalasPadam
  13. bercinta ibarat memasak gak...kena cukup masam manis masin....br le menjadi :)

    BalasPadam
  14. setiap kali sy rase down mesti blog akak jadi pilihan sy ..
    thanks for let me be more storng sis :)

    BalasPadam
  15. kepercayaan tu penting dalam setiap perhubungan... jangan bunuh kepercayaan orang terhadap kita!

    BalasPadam
  16. sabo ja la.
    apa pon tak boleh..

    p/s:21 oktober

    BalasPadam
  17. percaya bila dah alaminya...

    BalasPadam
  18. Apa yang kita buat kepada orang lain, itulah yang akan terjadi kepada kita juga.

    BalasPadam
  19. uhukk... uwaaaaaaaaaa.. =.=


    along pnah hampekan kawan....
    sampai skarang tak rasa aman...

    BalasPadam
  20. KALAU JUMPA ORG YG TAK PANDAI PENUHI JANJI...SUKA MUNGKIRI APA YG DIA TELAH JANJIKAN...BAIK TINGGALKAN SAJA DIA...CARILAH ORG LAIN YG TAHU ERTI 'MENUNAIKAN JANJI' INSAYA ALLAH BAHAGIA HIDUP DUNIA & AKHIRAT.

    BalasPadam
  21. singgah melawat qaseh dr New Zealand.. tq follow my blog^^ follow disini juge^____^

    BalasPadam
  22. jgn terlalu berharap tp jgn berhenti berharap..hidup perlu diteruskan^^

    BalasPadam
  23. sheila on 7.

    hai selamat jumpa balik

    BalasPadam
  24. Aku berhenti berharap
    Dan menunggu datang gelap
    Sampai nanti suatu saat
    Tak ada cinta kudapat
    Kenapa ada derita
    Bila bahagia tercipta
    Kenapa ada sang hitam
    Bila putih menyenangkan..........


    < baru semalam layan lagu ni...>

    BalasPadam
  25. macam wat u give, u get back ..

    BalasPadam
  26. as salam..

    <--pakcik kurang faham tentang cinta sesama manusia. maka.salah sebut lain maksudnya..huhu..

    apa yang berlaku setelah kita berusaha dan tawakkal, redha je ;)

    OK2. pakcik baru buat entri baru~
    cuma konpius je..apa kata qaseh??

    Buruk Baik Ada Misai Janggut Jambang

    BalasPadam
  27. jangan berseidh yaa, klo tak arisha pun turut sedih bc entryyy ni.

    tc and wishing u all the best in ur life!

    BalasPadam
  28. ~~Sentimental di pagi hari~~

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com