AKU INGIN BERUBAH

63 ulasan:
Assalamualaikum .. nak join jiran sepagar qaseh punya contest .. dah lama dah nak juin tapi tak nyempat , so qaseh juin hari ni je lah ..kalau korang nak juin jugak boleh ... tapi kena klik link INI

''air mata sering mengalir betapa aku sangat ingin berubah''

dalam hidup ni apa yang korang inginkan ? adakah kemewahan dan kecantikan semata ataupun 'muslimah sejati ' yang ingin di rangkul .. kalau lah ada pilihan di antara berjuta ! kalau lah ada piala di antara seribu kalau lah ada anugerah di antara yang terindah .. pasti aku ingin memilih 'muslimah sejati ' .. aku ingin sangat berubah , berubah menjadi lebih baik di antara yang terbaik .. tapi 'terbaik' yang aku inginkan bukan dikalangan rama2 dunia tapi di kalangan rama2 syurga .. setiap org pasti dambakan syurga ILAHI walaupun sejahat2 manusia ..

tapi semakin kuat perasaan ingin berubah !semakin kencang bisikan2 datang bertiup ibarat ribut taufan yang sedang melanda .. terkadang aku jatuh ! terkadang aku rebah tersungkur !terkadang aku masuk ke lembah yang hina ! aku nak berubah !tolong3x! tolong lah jauhi aku dari bisikan itu .. aku sudah tidak mampu berjalan lagi~ tapi jika aku berhenti disini siapa yang akan meneruskan semua nya ? tiada siapa dapat membantu jika diri sendiri tidak ingin bangun ..

terkadang aku menangis dalam mengembara menjadi muslimah sejati .. terkadang juga aku merintih dan memeluk sesuatu dengan erat ..berharap segala kesedihan dipindah kan padanya ..tapi semuanya tidak berjaya .. dan niat tu perlu aku teruskan ,tiada guna berpatah arang untuk mendapatkan CINTA HAKIKI .. walaupun dalam tangisan ! walaupun dalam rintihan !..aku tetap ingin mengembara biarpun kaki melangkah duri .. kerana MUSLIMAH SEJATI akan ku dapatkan ... dan aku tetap ingin berubah .. yang pasti perubahan ku ini ke arah kebaikan .. walaupun dari saat ke saat ..detik ke detik .. tahun ke tahun ..selagi ajal tidak datang menyapa ! perjalanan pasti akan ku teruskan ..dan DOA dan HARAPAN akan sentiasa meniti dibibir dan juga hati yang sering berbicara ...

hati berbicara :
bagaikan sang pari-pari yang berterbangan bebas 
berbumbungkan dada langit
berbantalkan awan gemawan 
berlantaikan padang hijau yang maha luas dan 
berdindingkan hutan hijau .. aku milikMU ya Allah ...
''aku tak mahu yang teratas di hati manusia kerna 'DIA' lebih berhak , lebih agung memilikiku..kamu milikNYA dan aku juga milikNYA..dan biarkan DIA yg teratas dan teragung..kerana itu yang lebih baik untuk mendapatkan bahagia yang HAKIKI''


63 ulasan:

cik pulau berkata...

gud luck qaseh...^^,

fuuyooh berkata...

salam kenal.. n follow.. hehe..
Kau sombong

... berkata...

as salam..
ameen..
moga dipermudahkan urusan oleh-Nya..

4 kunci yang sejak azali diberikan kepada kita anak2 adam, sejak Alam Roh :

niat, usaha, tawakkal dan redha..
jika hilang salah satu darinya..
nescaya syaitan laknatullah sangatlah suka kerana disitulah 7 jenis bencana hati dibangkitkan..

mcm ni lah berkata...

wahhh nampak mcm betul2 nk berubah tu..

mcm ni lah berkata...

wahhh nampak mcm betul2 nk berubah tu..

aliarosli berkata...

marilah kita bersama

Syafiq Rosli berkata...

thniah ye..

JIJI YU berkata...

smoga diberi kekuatan

ghost writer berkata...

ya selagi nafas dan nadi masih bersatu mengerakkan seluruh jiwa maka jangan diabaikan atau dilalaikan diri dari terus untuk mendapatkan cinta hakiki.sesungguhnya Dia sentiasa menanti hamba-hamba-NYA bertamu dalam ruang keampunan dan kesedaran yang berterusan.

jadilah hamba-hamba-NYA yang bertuah mendapat hidayah.

qasehraihan berkata...

good luck my twin..
indu kamoo!!

twin kamu ni bz sunggoh arr..
koya bz..hak

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/05/gores-dan-menang.html

republik n9 berkata...

hidup sentiasa berubah, dan kite perlu sentiasa bersedia untuk berubah dan menikmati perubahan itu huhuhu

intan.maisarah berkata...

Dia sentiasa bersama hambanya
Dia sentiasa ada
terpulang pada kita

:)

puteri ain berkata...

best of luck

Syimir berkata...

semakin kuat iman kite,semakin bnyk dugaan,sebab,yang datg dok munghasut pak imam,ustad2 tu,bukan nye prebet2 syaitan,tapi maybe jeneral or laksamana kepada setan2 tu.
so,gudluck la eh,semoga impian awk tercapai untuk menjadi muslimah sejati. smile olwez.:)

azi nur berkata...

suker2....gud luck!

Ashraf berkata...

dah follow:D
http://mynameismyname-ashraf.blogspot.com/

cheq sue dieyha berkata...

singgah sini baca entry
best setiap kata yg qaseh tulis.

jemput singgah
http://cheqsuedieyha.blogspot.com

KayNisa berkata...

menarik entry ni, goodluck ye.. i follow u

actually tujuan asal nak datang menggegar sempena Segmen Gegar 1000 blog anjuran en Ben

Jom lawat Blog Kaynisa ???

sab solhi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
FreESiA berkata...

wah,sokong qaseh...chaiyuk3...

berubah la kita kepada kebaikan dan jauhi kemungkaran =)

shanas berkata...

andai perubahan itu kearah kebaikan,
tiada lagi titik noktah ya...

gud luck~

HAJAR hasan berkata...

hajar pun mengejar muslimah sejati. mencari cinta ilahi yang hakiki. insyaALLAH. semoga segalanya dipermudahkan. Ameen~

All the best kak qaseh. ;)

yad'z berkata...

dah join jugak.. (^_^)


yup.. semua orang inginkan perubahan ke arah yang positif.. mudah2an kehendak dah kenginan kita dipermudahkan oleh Allah.. =)

Papermint berkata...

semakin dekat kita padaNya semakin kuat syaitan2 itu menggoda.
good luck utk contest..errr..menang dapat hadiah apa??

AkuMuzikFilem berkata...

laki boleh join? nampak cam tulis muslimah jer.

Siti Nurhayati Dollah berkata...

Kita sentiasa mahu berubah.
Cuma bezanya,
Mahu, tapi tangguh.
dengan mahu, dan laksanakan walaupun perlahan.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih untuk posting ini indah. Mengagumi waktu dan usaha yang Anda lakukan ke dalam blog Anda dan informasi rinci yang Anda tawarkan.

Woofer Storm berkata...

tak berani nak join contest sebegini,taku cuma memalukan diri sndiri.sis Mo ada invite,tak tahu dapat buat or tak..ermmm

Inspirationalefeks berkata...

selagi hari masih berlegar, siapkan diri mu dengan nada ... gud luck

Prince Halilintar berkata...

jika kite ade keinginan dan tekad yg bersungguh2 ingin berubah insyaAllah Tuhan permudahkan pada kite utk kite ubah diri kite utk kebaikkan..

ARJUNA.Inc berkata...

ni contest ke pe nih?uhuh..gudluck qaseh~~

zacky ~786~ berkata...

:) suke entry nie..

mama comel berkata...

semoga akak dapat apa yang akak inginkan..berubah demi kebaikan diri sendiri.semoga syurga itu milik kita bersama.

Shamsuddin Amin berkata...

perubahan yg baek adalah satu hijrah...
dah hijrah itu tersgtla di sukai Allah...^^

MamaEma berkata...

nak berubah juga...

syuwai berkata...

datang baca2x dekat sini..

aiks, Qaseh ikut cntest yee,,tp taknak juin giveaway kite..

nak merajuk laaa...sobsobsob

Isteri Encek Bard berkata...

Amin semoga dipermudahkan segaal-galanya.. Akak pun ingin mengorak langkah seperti qaseh

d_LA berkata...

jom berubah tuk jadi insan yg lebih cemerlang di dunia dan di akhirat...gud luck qaseh sayang^^

ain dzaya berkata...

http://aindzaya.blogspot.com/2011/05/important-everyone-should-know-about.html IMPORTANT: EVERYONE SHOULD KNOW ABOUT IT!!

Mama Gee berkata...

nak berubah juga...tp amat sukarr nk tepis perkara2 duniawi yg mengguda ni...huhuh takpe..cuba lagi..tanpa putus asa...diharapkan diberi lebih masa lg..agar perubahan tu jadi kenyataan...

Eyka berkata...

gudluck pocoyo comell :) eyka suke entri ni..sory lame tak singh..eyka busy ckit..

anywy..eyka dah ambik banner pocoyo! sweeett! :)

Fyqa berkata...

wish luck :)

KUREKURE COMEL berkata...

sama samalah kita berubah menjadi terbaik di mataNYA...


mina pun agak susah nak lawan bisikan itu...kdg2 siap berperang dlm diri mina sendiri...


yg paling penting diri sendiri yg kawal segala galanya samaada utk lawan bisikan itu or follow..


selamat berjaya qaseh...smile..

mynameismy berkata...

belog baru!!!;D

Dekcik berkata...

gud luck qaseh...

entry terbaru..
http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/05/kau-kejam-kau-pijak-kaki-anak-kucing-tu.html

wa khairul onggon berkata...

Gambar no.1 dan gambar budak terbang tu mmg lawa dari segi komposisi dan kaler.. :)

iLa suHaiLa berkata...

Qaseh buleh jdi writer doh nie..berbakat plop tuu..hehe

fromjarn berkata...

gud luck~
:)

alexa yussida berkata...

btol ckp qaseh...

bila kita ingin berubah ke arah jalan Ilahi,syaitan akan makin memperkuatkan daya dia untuk menyesatkan kita tp kita kena kuat dan kena istiqamah bermujahadah kerna slpas itulah kita akan dapat rasa kemanisan iman dan Islam yg sebenar:)

kay_are berkata...

gud luck untuk contest ni.. memang mendalam ayat yang digunakan.. tapi tu r, memang mudah mengatakan kite nak berubah.. cabaran nye.. mampu ke kite berubah? itu yang perlu kite fikirkan betul tak?

Dah wat lame tapi cik qase tak notice kot.. so letak url kat sini lagi sekali.. sile r klik =)

http://kazreal.blogspot.com/2011/02/when-u-become-cartoon-q-can-start.html

iLa suHaiLa berkata...

kamu ditag Qaseh

Munna berkata...

goodluck untuk contest dan juga untuk perubahan yang nak dibuat...qaseh, perasaannya bila berlaku sesuatu 'perubahan' tu sangat indah, hanya yg mengalaminya akan fhm..yg pnting kena sbr dan diam bila dikeji.

qasehraihan berkata...

wowww...gud luck twin..hehe

qasehraihan berkata...

wowww...gud luck twin..hehe

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ berkata...

cik bunga dtg singgah...wahh, layout nie msti dr cik bulat..mcm lebihkurang jek kite nyer nie dear. heheh :P

gegar menggegar!!! :)

jom singgah :)
Gempa sedang melanda, jom pakai sit belt.. heheh :P

Hadiah buat Mak, bukan mendera okeh. hehehe

Ain Zulaikha berkata...

saya pun nak berubah jgk :)

"Che Ain" berkata...

http://ainlaxmana.blogspot.com/2011/05/segmen-saya-blogger-muslimah.html anda di tag :) wajib buat..

leyzajamil berkata...

tersentap baca nukilan qaseh ni..
ad iktibar utk direnungi sama2..

siapa bakal isteri keempat SY?

Solihin Zubir berkata...

gud luck ye..

sy ni dh berjuta kali berazam nk berubah..
tp smpai skang still di takuk lama.. kejinya sya..

twinscraftlife berkata...

Hi! please do visit our blog! we sell
purely handmade products such as pouch,
earrings, cards, hp strap, cute items!
쇼핑하시면 더 감사합니다~~^^
http://twinscraftlife.blogspot.com/

Muslimah Optimis berkata...

aha kan..as muslimah mesti kita mengimpikan menjadi muslimah sejati kan.. semoga kita tergolong menjadi muslimah sejati even bukan di dunia namun disyurga..ameen

terima kasih ya join.. sebarang update terkini akan dimaklumkan di Laman MO..tq

fRaMe+LenSeS berkata...

mesti boleh. Nadh mendoakan kamu. :) moga tercapai impian tu. :)

Azimah Shukor berkata...

Subhanallah. Sy byk muhasabah diri

www.iamfinancestudent.blogspot.com

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com