Gambar dan Perasaan ~

89 ulasan:
Assalamualaikum .. last entry for tudey ..see u olz at saturday ~ wish u olz always happy with wonderful of life ~



1-kadang2 aku seperti ingin lari dari kehidupan yg menyesakkan dada walaupun aku yakin yang aku berada pada paksi yg sama di bumi yang bulat ..sejauh mana pun aku berlari akhirnya aku berakhir dan tersungkur di tempat permulaan aku berlari ~

2-aku ingin menjadi bunga yang sentiasa mekar wanginya .. aku ingin menjadi kebanggaan kumbang yg aku pilih.. biar hanya kumbang itu dapat memiliki bunga seperti aku kerana aku tahu kumbang itu akan menghargai bunga yg dia sangat kasihi ~

3-tapi aku tidak mahu keseorangan dalam titisan hujan .. aku tak ingin kesepian dan kepiluan menyelubungi hidupku ..dan aku inginkan kau datang memayungi dan membawa aku pergi jauh dari kepahitan dan kepiluan hati ~

4-lantas bila aku sudah menjauhi segala kekusutan itu ..aku sudah boleh tersenyum ..mengukir secebis senyuman untuk melihat dunia ~ dan melihat senyuman2 mu bila dirimu kelucuan ..senyuman mu disaat memandang ku ~ senyuman mu mengejek diriku ..senyuman mu bila bhgia berada di sisi ku .. senyuman yg mencerminkan dirimu .. dan senyuman kita bergabung bila bhgia tercipta ..

n lastly but not least ~
5-kita akan menconteng awan melukis hati yang sedang berbahagia dengan nikmat kebahagiaan dan keberkatan dr yg maha esa ~ dan kamu melengkapkan diriku yg serba kekurangan sepertimana aku melengkapkan dirimu yg serba kekurangan .. selepas semuanya tidak akan ada lagi orang yang mampu mengatakan yang  kita tidak sempurna ~
tq for everything ~ n love u till end of my breath from qasehmu ~

hati berbicara :
bahagia itu puncak kenikmatan .. 
derita itu pengalaman kehidupan ...
yakinlah dengan hari ini dan teruskan dengan hari esok..
sesuatu yang berlaku pasti ada hikmah nya ..jangan cepat beralah dengan kehidupan di dunia kerna kita masih belum masuk kehidupan yang penuh azab ? siksa ? mahupun bahgia yg teragung !
syurga dan neraka itu tempat yg bakal kita pilih .. berdoa lah semoga suatu hari nnt kita akan berkumpul di padang mashar bersama2 dan memegang sepanduk dengan melaungkan ALLAHUAKBAR dan menuju ke syurga ilahi ... ~ 
yaAllah kami semua inginkan tempat yg terindah di kehidupan yg kelak..
terimalah kami semua T_T~ 



89 ulasan:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

derita itu mmg pengalam yg akan mematangkan kita dlm kehidupan ini.

Hanieqha berkata...

cantek2 gambar tuh.. :D

JIJI YU berkata...

hurmm gambar no satu tu gambar dok berlari ke..nape tak tarok gambor usain bolt

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ berkata...

Perasaan kamoo sekarang sedang berbunga-bunga kan ? saye boleh gambarkan daripada kate2 n gambar nie...:)

Selamat bercuti~~ ^_^

cik pulau berkata...

nice sharing qaseh..
cik pulau suke... ^^,

Sunah Mohammad berkata...

ameennnnnnn.... T_T

si ngokngek berkata...

waa nice entry.harap aku n pasangan be foreever okey..

forever love berkata...

jumpe die elok2 ye esok.. ingt atq pesan tue...segala jangan tue mesti dipegang taw

Sora Rasyido berkata...

aku mahu jadi sepohon pokok epal, yg setia berkhidmat utk sesiapa shj..dari kecil hingga ke tua

azi nur berkata...

amboi qaseh pandainye mengyat...kretif...suke2

aLieF si Muncung ManiS berkata...

tenang je bila tgok gambar2 ni...dan alief teringin nak beli kamera..huhuhu

Rafi Nilhan berkata...

semoga berbahgia :)
peace..

d_LA berkata...

nak gi mane esok x online qaseh??dla baru rs free arini..huhu..btw, suke sgt 1st pic tu

Aretikz berkata...

Pergh ~ ayat.. hehe..

Entri Lelatest
April Fool Just For Someone Fool

mynameismy berkata...

slmt berdating syg!!!!!

Nur Farah Hani berkata...

entry bergambar yang give a lot of meaning..

psttt.. baru perasan.. dahlia tukar header ker.. cute seyh.. cam puteri.. ehehehe..

Rashid berkata...

a'ahh moga segalanya akan baik-baik je utk kita semua .. tenang ..

iLa suHaiLa berkata...

jiwang jer Qaseh nie..nie msti syg nOp tinggal blog tok smntra waktu..hehe

kay_are berkata...

jumaat cuti blog ke? hee.. ape pun x kesah r tu ye.. jangan cuti terus dah r.. tapi part terjemah gambar memang fail, so nak komen pun x reti.. T_T

Siti Nurhayati Dollah berkata...

Sangat mendalam. Terus termenung bila baca.


* KIta selalu mengharapkan yang terbaik untuk diri dan pasangan hidup kita. InsyaAllah

KAMIHIDUP berkata...

yg last xtahan, kawen cepat qaseh! heee. :)

KUREKURE COMEL berkata...

semoga qaseh berbahagia dgn org yg dpt melengkapi hidup kasih...bersama sama....


semoga si dia dpt menerima qaseh seadanya.....amin....

aNiS aNiSa berkata...

semoga sentiasa berbahagia dengn kumbang plihan =)

entry baru : Kisah Secawan Kopi~

sesegar berkata...

tersentuh2 <3 :)

Cik Bidadari berkata...

adik... akak suka entry nie... aduh... melayang kejap... weeeeeeeeeeee... mana dpt idea time tulis entry nie?

amny berkata...

maksud yang mendalam..^^

Sery Suryani berkata...

bace entry nie..
terringin sgt2 nk photoshoot..
xde kena mngena rsenye..

by the way nk say thanx sbb sudi comment about my blog..
very2 appreciate it..

puteri ain berkata...

amin ya rabbal alamin..

ghost writer berkata...

terlalu banyaknya keinginan kita akhirnya merantai diri kita sendiri pada satu tempat yang sempit..

raihkannya setiap satu dengan langkah yang teratur dan tidak perlu tergesa-gesa...semuanya akan kembali normal saat kita mula letih.

YanaMIB berkata...

amboih cuti sbb nk gi dating eh?? katne?? nk skodeng..ngee~ =P

Mama Gee berkata...

ehh mama suka sgt entry hari ni...memang serupa 100% dgn apa yg mama rasa dlm diri mama lately....cuma mama tak pandai nk zahirkan dgn kata2...thanks qaseh bila baca entry ni hati mama jadi lebih damai.... :)

MamaEma berkata...

wah, cantik-cantik gambar itu....di mana kamu ciloknya...hehehehe

selamat bertunang...

fyna berkata...

sgt suke ayat2 qaseh...
:)

Naddia berkata...

nk jd kebanggaan kumbang ku jua!!

Cik fiegee berkata...

sweetnyew... ^^

bila blog bercerita berkata...

sies best gler....kitew skew entry niyh.....=)

Isteri Yang Comel berkata...

don't stop menulis dik.. akak akan rindu penulisan qaseh kalau qaseh berhenti menulis.... Akak suker semua penulisan qaseh, sangat ikhlas dan penuh bermakna

Syazwana berkata...

:)

SYARIFF HAIKAL berkata...

AMBOY BAHAGIANYE DIE YE..)

**::CIKNUURUL::** berkata...

sgt pndai mngukir kata,.ehhe,.CN dh lame xupdate,rni nk bw je,.huhu,jmpe qaseh tp qaseh ilang,.g mne dear?,.

Mutiara Bernilai berkata...

ayat yang sentiasa buat mata mutiara basah..

tq sis..

Solihin Zubir berkata...

gambar2 yg cantik diselit dgn madah2 penuh bermakna drp qaseh..

qaseh mmg hebat kalau bermadah..
dr luv la katakan.. heheh..

meh tgok kisah Lisa yg dlu kalau qaseh masih ingat.. :D

http://www.solihinzubir.com/2011/04/siapakah-jejaka-pilihan-lisa-kini.html

Encik Psychopath berkata...

jiwang :)

Qaseh dalia adelia berkata...

sis Lm -
setuju

Qaseh dalia adelia berkata...

hanieqa -
semestinya bukan milik qaseh hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

jiji yu -
usain bolt tu mende

Qaseh dalia adelia berkata...

myra -
xdelah syg saje meroyan haha

Qaseh dalia adelia berkata...

cik pulau -
time kaseh :)

Qaseh dalia adelia berkata...

sunah -
:D

Qaseh dalia adelia berkata...

si ngokngek -
insyaAllah :)

Qaseh dalia adelia berkata...

atiq -
mane de pegang2.. lapik plastik hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

sora rasyido -
nape pohon epal?

Qaseh dalia adelia berkata...

azi nur -
hobi hik2

Qaseh dalia adelia berkata...

alief -
beli untuk sis satu

Qaseh dalia adelia berkata...

rafi -
tenkiyu

Qaseh dalia adelia berkata...

dla -
ade lah hehe.. suka amek lah pic tu hik2

Qaseh dalia adelia berkata...

cikgu aretikz -
jiwa seni eceh

Qaseh dalia adelia berkata...

my -
tenkiyu sis

Qaseh dalia adelia berkata...

nur farah hani -
hehe puteri koya

Qaseh dalia adelia berkata...

rashid -
tenkiyu bro

Qaseh dalia adelia berkata...

ila -
tahu xpo demo kate belake haha

Qaseh dalia adelia berkata...

kay -
xpe hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

siti nurhayati -
haip ape ni termenung2 hehe kita mengharapkan yg indah2 je dlm kehidupan

Qaseh dalia adelia berkata...

kami -
xmo kawen lagik

Qaseh dalia adelia berkata...

kurekurecomel -
tenkiyu mina...

Qaseh dalia adelia berkata...

anis -
maceh syg

Qaseh dalia adelia berkata...

sesegar -
qaseh tak bersalah hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

sis bidadari -
tahlah sis bila tgk pic2 tu dalam kepala ayat tu keluar ..on de spot

Qaseh dalia adelia berkata...

amny -
:) mendalam mane tu hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

sery suryani -
nnt kite potosut same2 hehe tq dear

Qaseh dalia adelia berkata...

bro ghost writer -
tq bro .. a lot of meaning ..qaseh setuju

Qaseh dalia adelia berkata...

sis yana -
kat tanjung rambutan je haha

forever love berkata...

haha.. atq tak tahu.. Allah tahu.. hihihi

Qaseh dalia adelia berkata...

mama -
tq mama .. xpe lah qaseh pun pernah jugak rasa semua ni :) chill mama..

Qaseh dalia adelia berkata...

mamaema -
di internet semuanya hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

fyna -
tq syg

Qaseh dalia adelia berkata...

naddia -
sun goku tu kumbang eh haha

Qaseh dalia adelia berkata...

naddia -
sun goku tu kumbang eh haha

Qaseh dalia adelia berkata...

cik fiegee -
tq syg

Qaseh dalia adelia berkata...

bila blog bercerita -
tq syg

Qaseh dalia adelia berkata...

sis yg comel -
huhu terharu ..betul ke suka ni ..huk2 tq sis ..insyaAllah

Qaseh dalia adelia berkata...

syariff -
bahgia itu nikmat

Qaseh dalia adelia berkata...

cik nurul -
xde g mane lah qaseh ade ni ha

Qaseh dalia adelia berkata...

sis mutiara -
huhu qaseh tak bersalah

Qaseh dalia adelia berkata...

solihin -
qaseh belajar dgn solihin kan hehek

Qaseh dalia adelia berkata...

atiq -
isy budak ni hehe.. ade jarang memisahkan

forever love berkata...

hehehe.. jgn marah erk... atq main2 je.. takde la.. atq caya

... berkata...

wa'alaikummussalam..
wah! entri yang menarik

=)

semalam adalah kenangan,
hari ni adalah kenyataan,
esok adalah harapan,
akan datang, takdir yang menentukan

ilmu mendatangkan akal, akal mendatangkan iman. iman mendatankan amal..

ameen..

;)

Awan Biru berkata...

Mat salleh cakap-no pain, no gain.

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com