Gambar dan Perasaan ~

89 ulasan:
Assalamualaikum .. last entry for tudey ..see u olz at saturday ~ wish u olz always happy with wonderful of life ~



1-kadang2 aku seperti ingin lari dari kehidupan yg menyesakkan dada walaupun aku yakin yang aku berada pada paksi yg sama di bumi yang bulat ..sejauh mana pun aku berlari akhirnya aku berakhir dan tersungkur di tempat permulaan aku berlari ~

2-aku ingin menjadi bunga yang sentiasa mekar wanginya .. aku ingin menjadi kebanggaan kumbang yg aku pilih.. biar hanya kumbang itu dapat memiliki bunga seperti aku kerana aku tahu kumbang itu akan menghargai bunga yg dia sangat kasihi ~

3-tapi aku tidak mahu keseorangan dalam titisan hujan .. aku tak ingin kesepian dan kepiluan menyelubungi hidupku ..dan aku inginkan kau datang memayungi dan membawa aku pergi jauh dari kepahitan dan kepiluan hati ~

4-lantas bila aku sudah menjauhi segala kekusutan itu ..aku sudah boleh tersenyum ..mengukir secebis senyuman untuk melihat dunia ~ dan melihat senyuman2 mu bila dirimu kelucuan ..senyuman mu disaat memandang ku ~ senyuman mu mengejek diriku ..senyuman mu bila bhgia berada di sisi ku .. senyuman yg mencerminkan dirimu .. dan senyuman kita bergabung bila bhgia tercipta ..

n lastly but not least ~
5-kita akan menconteng awan melukis hati yang sedang berbahagia dengan nikmat kebahagiaan dan keberkatan dr yg maha esa ~ dan kamu melengkapkan diriku yg serba kekurangan sepertimana aku melengkapkan dirimu yg serba kekurangan .. selepas semuanya tidak akan ada lagi orang yang mampu mengatakan yang  kita tidak sempurna ~
tq for everything ~ n love u till end of my breath from qasehmu ~

hati berbicara :
bahagia itu puncak kenikmatan .. 
derita itu pengalaman kehidupan ...
yakinlah dengan hari ini dan teruskan dengan hari esok..
sesuatu yang berlaku pasti ada hikmah nya ..jangan cepat beralah dengan kehidupan di dunia kerna kita masih belum masuk kehidupan yang penuh azab ? siksa ? mahupun bahgia yg teragung !
syurga dan neraka itu tempat yg bakal kita pilih .. berdoa lah semoga suatu hari nnt kita akan berkumpul di padang mashar bersama2 dan memegang sepanduk dengan melaungkan ALLAHUAKBAR dan menuju ke syurga ilahi ... ~ 
yaAllah kami semua inginkan tempat yg terindah di kehidupan yg kelak..
terimalah kami semua T_T~ 



89 ulasan:

  1. derita itu mmg pengalam yg akan mematangkan kita dlm kehidupan ini.

    BalasPadam
  2. hurmm gambar no satu tu gambar dok berlari ke..nape tak tarok gambor usain bolt

    BalasPadam
  3. Perasaan kamoo sekarang sedang berbunga-bunga kan ? saye boleh gambarkan daripada kate2 n gambar nie...:)

    Selamat bercuti~~ ^_^

    BalasPadam
  4. nice sharing qaseh..
    cik pulau suke... ^^,

    BalasPadam
  5. waa nice entry.harap aku n pasangan be foreever okey..

    BalasPadam
  6. jumpe die elok2 ye esok.. ingt atq pesan tue...segala jangan tue mesti dipegang taw

    BalasPadam
  7. aku mahu jadi sepohon pokok epal, yg setia berkhidmat utk sesiapa shj..dari kecil hingga ke tua

    BalasPadam
  8. amboi qaseh pandainye mengyat...kretif...suke2

    BalasPadam
  9. tenang je bila tgok gambar2 ni...dan alief teringin nak beli kamera..huhuhu

    BalasPadam
  10. nak gi mane esok x online qaseh??dla baru rs free arini..huhu..btw, suke sgt 1st pic tu

    BalasPadam
  11. entry bergambar yang give a lot of meaning..

    psttt.. baru perasan.. dahlia tukar header ker.. cute seyh.. cam puteri.. ehehehe..

    BalasPadam
  12. a'ahh moga segalanya akan baik-baik je utk kita semua .. tenang ..

    BalasPadam
  13. jiwang jer Qaseh nie..nie msti syg nOp tinggal blog tok smntra waktu..hehe

    BalasPadam
  14. jumaat cuti blog ke? hee.. ape pun x kesah r tu ye.. jangan cuti terus dah r.. tapi part terjemah gambar memang fail, so nak komen pun x reti.. T_T

    BalasPadam
  15. Sangat mendalam. Terus termenung bila baca.


    * KIta selalu mengharapkan yang terbaik untuk diri dan pasangan hidup kita. InsyaAllah

    BalasPadam
  16. yg last xtahan, kawen cepat qaseh! heee. :)

    BalasPadam
  17. semoga qaseh berbahagia dgn org yg dpt melengkapi hidup kasih...bersama sama....


    semoga si dia dpt menerima qaseh seadanya.....amin....

    BalasPadam
  18. semoga sentiasa berbahagia dengn kumbang plihan =)

    entry baru : Kisah Secawan Kopi~

    BalasPadam
  19. adik... akak suka entry nie... aduh... melayang kejap... weeeeeeeeeeee... mana dpt idea time tulis entry nie?

    BalasPadam
  20. maksud yang mendalam..^^

    BalasPadam
  21. bace entry nie..
    terringin sgt2 nk photoshoot..
    xde kena mngena rsenye..

    by the way nk say thanx sbb sudi comment about my blog..
    very2 appreciate it..

    BalasPadam
  22. terlalu banyaknya keinginan kita akhirnya merantai diri kita sendiri pada satu tempat yang sempit..

    raihkannya setiap satu dengan langkah yang teratur dan tidak perlu tergesa-gesa...semuanya akan kembali normal saat kita mula letih.

    BalasPadam
  23. amboih cuti sbb nk gi dating eh?? katne?? nk skodeng..ngee~ =P

    BalasPadam
  24. ehh mama suka sgt entry hari ni...memang serupa 100% dgn apa yg mama rasa dlm diri mama lately....cuma mama tak pandai nk zahirkan dgn kata2...thanks qaseh bila baca entry ni hati mama jadi lebih damai.... :)

    BalasPadam
  25. wah, cantik-cantik gambar itu....di mana kamu ciloknya...hehehehe

    selamat bertunang...

    BalasPadam
  26. sgt suke ayat2 qaseh...
    :)

    BalasPadam
  27. nk jd kebanggaan kumbang ku jua!!

    BalasPadam
  28. sies best gler....kitew skew entry niyh.....=)

    BalasPadam
  29. don't stop menulis dik.. akak akan rindu penulisan qaseh kalau qaseh berhenti menulis.... Akak suker semua penulisan qaseh, sangat ikhlas dan penuh bermakna

    BalasPadam
  30. sgt pndai mngukir kata,.ehhe,.CN dh lame xupdate,rni nk bw je,.huhu,jmpe qaseh tp qaseh ilang,.g mne dear?,.

    BalasPadam
  31. ayat yang sentiasa buat mata mutiara basah..

    tq sis..

    BalasPadam
  32. gambar2 yg cantik diselit dgn madah2 penuh bermakna drp qaseh..

    qaseh mmg hebat kalau bermadah..
    dr luv la katakan.. heheh..

    meh tgok kisah Lisa yg dlu kalau qaseh masih ingat.. :D

    http://www.solihinzubir.com/2011/04/siapakah-jejaka-pilihan-lisa-kini.html

    BalasPadam
  33. hanieqa -
    semestinya bukan milik qaseh hehe

    BalasPadam
  34. myra -
    xdelah syg saje meroyan haha

    BalasPadam
  35. atiq -
    mane de pegang2.. lapik plastik hehe

    BalasPadam
  36. dla -
    ade lah hehe.. suka amek lah pic tu hik2

    BalasPadam
  37. ila -
    tahu xpo demo kate belake haha

    BalasPadam
  38. siti nurhayati -
    haip ape ni termenung2 hehe kita mengharapkan yg indah2 je dlm kehidupan

    BalasPadam
  39. sis bidadari -
    tahlah sis bila tgk pic2 tu dalam kepala ayat tu keluar ..on de spot

    BalasPadam
  40. sery suryani -
    nnt kite potosut same2 hehe tq dear

    BalasPadam
  41. bro ghost writer -
    tq bro .. a lot of meaning ..qaseh setuju

    BalasPadam
  42. sis yana -
    kat tanjung rambutan je haha

    BalasPadam
  43. haha.. atq tak tahu.. Allah tahu.. hihihi

    BalasPadam
  44. mama -
    tq mama .. xpe lah qaseh pun pernah jugak rasa semua ni :) chill mama..

    BalasPadam
  45. mamaema -
    di internet semuanya hehe

    BalasPadam
  46. naddia -
    sun goku tu kumbang eh haha

    BalasPadam
  47. naddia -
    sun goku tu kumbang eh haha

    BalasPadam
  48. sis yg comel -
    huhu terharu ..betul ke suka ni ..huk2 tq sis ..insyaAllah

    BalasPadam
  49. cik nurul -
    xde g mane lah qaseh ade ni ha

    BalasPadam
  50. sis mutiara -
    huhu qaseh tak bersalah

    BalasPadam
  51. solihin -
    qaseh belajar dgn solihin kan hehek

    BalasPadam
  52. atiq -
    isy budak ni hehe.. ade jarang memisahkan

    BalasPadam
  53. hehehe.. jgn marah erk... atq main2 je.. takde la.. atq caya

    BalasPadam
  54. wa'alaikummussalam..
    wah! entri yang menarik

    =)

    semalam adalah kenangan,
    hari ni adalah kenyataan,
    esok adalah harapan,
    akan datang, takdir yang menentukan

    ilmu mendatangkan akal, akal mendatangkan iman. iman mendatankan amal..

    ameen..

    ;)

    BalasPadam
  55. Mat salleh cakap-no pain, no gain.

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com