AKU BENCI ROKOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18 ulasan:
Assalamualaikum jom juin segmen abg beng !




 Sila nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ? Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..


  • kenapa kau hadir dalam hidup ku ..memasuki setiap rongga hidungku .. aku tak menjemput mu ..aku tidak memiliki mu ..aku tak pernah menghisapmu .. tapi kenapa kau jugak hadir dalam hidup ku ...aku benci kau ..benci ! aku sygkan diriku tolonglah kau pergi jauh dr hidupku .. setiap kali asapmu menejelajah ke dalam hidungku tiba2 aku seakan2 tak boleh bernafas.. tiba2 .. uhuk2x! aku batuk ! mula2 slow lama2 batuk ku makin menjadi2..seksanya ! bengong .. lepas tu radiasi mula terjadi ..hidungku yg sempit makin luas bak serobong keretapi yg mengeluarkan asap.. tiba2 hidungku jadi gatal ..hacummmmmm ! hacuuummmmm ! hacuuummmmm ! 3x baru cukup syarat ..! mula lah bersin ..sakit tekak ..wei ko boleh isap rokok jauh2 tak ..aku takleh bau asap rokok .. tak pasal2 aku mati sbb sedut asap rokok dr ko.. aku benci rokok sbb dia bhyakan kesihatan aku ..wpun aku tak isap rokok.. ko nak bhyekan kesihatan ko sukahati ko lah ... dah ko nak isap sgt kan ..aku larang pun ko degil ~ sebab tu lah aku benci rokok ! dah p sana syuh3x..


 Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !


  • pesanan buat semua yg isap rokok termasuk hencik kyle (tapi alhamdulillah dia dah masuk fasa ke dua ..dah boleh tggalkan rokok jugak sbb dia bukan perokok tegar ) dan bakal merokok ! hentikanlah sekarang sebelum terlambat .. nnt kan kena strok ke hape ke ..time ni bez lah ko isap rokok nnt kan dpt penyakit baru nak sesal .. nikmat nye ko isap rokok skang ye .. nnt kan dapat sakit jantung terlantar je ..sape nak jaga ko sepenuh masa pastu baru lah ingat balik kenangan2 lama masa isap2 rokok ! pada yang bakal isap rokok ! xyah duk pasang angan2 bodoh lewwww... xyah duk bakal2 ..bek lah jadi bakal imam ke bakal ahli sukan ke bakal yg bakal baik2 saje tu lagi pekdah 


 Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..


  • pendapat ~ emm bukan benci bukan marah tapi kesian ..nnt kalau sakit diri sendiri gak rasa..qaseh yg tak isap rokok pun rimas n sakit bila bau asap rokok..macamana lah korg boleh isap berkotak2 rokok dalam sehari .. ! hentilah sekarang ye .. maybe stress n terpengaruh bila dah terjebak susah pulak nak berenti ye..bukan susah sebenarnya tapi malas nak lawan nafsu sendirik .. so bagi yg luar sana yg sdg menonton eh membaca ni .. fikirlah sendiri .. ada akal yg waras ..ada pancaindera yg sihat .. takkan nak rosakkan kerana asap rokok ?? lawan2! ce lawan ! jgn fikir duniawi jerk..ngeee 




hati berbicara :
hope si dia dapat menang dalam peperangan melawan nafsu rokok..
hanya satu langkah lagi .~ yeahh syg support b ..caiyok2x ! 
haha ..dan2 berjiwang ..ngeee .....
tq sebab tak pernah isap rokok depan saya .. takut lew tewwww haha

18 ulasan:

  1. khalispun sangat bencikan perokok..arghhhhh


    hottest entry di blog khalis : orang yang tak mempunyai tangan,tetapi hebat

    BalasPadam
  2. yess saya pn support b saya hehe

    BalasPadam
  3. kdg2 org merokok sbb nk nampak cool. cool la sgt, kan? huhu

    BalasPadam
  4. rokok not kool.....yuck
    abang bukan perokok

    BalasPadam
  5. hadoi..betul tu...ct pun cukup benci dengan golongan perokok ni..sakit idung tau tak..huhu...

    ct pun join segmen abg ben..jom baca pendapat ct pulak...

    http://illustrasiaku.blogspot.com/2011/03/aku-cukup-benci-dengan-rokok.html

    BalasPadam
  6. hye dtg dri blog abg ben...
    nice opinion...
    follow awk nie...
    sudi2 la jenguk blog sy pulak...


    http://nikaviolet88diary.blogspot.com/2011/03/aku-benci-rokok.html

    BalasPadam
  7. sy pun benci rokok!! confrim sy marah kalau org isap rokok sblh sy~


    jom singgah (;
    http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/03/aku-benci-rokok.html

    BalasPadam
  8. datang dari segmen abg ben...nice opinion...

    BalasPadam
  9. Addiction is about willpower. Apabila bercakap mengenai willpower, seseorang memerlukan sokongan dan bukannya penindasan. Willpower bukan terhad kepada isu rokok semata-mata, tetapi juga termasuk setiap satu perkara yang dianggap boleh menjadi bebanan bergantung kepada pandangan individu. Dadah melibatkan willpower, seks melibatkan willpower, keinginan mencaci maki orang pun melibatkan willpower, rasa malas nak solat pun melibatkan willpower, kenapa sesetengah orang tidak menutup aurat pun melibatkan willpower. Itu contoh jelah.

    Dan menahan diri daripada menaip panjang lebar kat ruangan komen macam yang aku buat ni pun melibatkan willpower. Kekadang aku memang camni, sorry yea tuan rumah. He he he...

    BalasPadam
  10. FS mmg anti gile dgn perokok ni...haish =,= nasib ar ayah mmg bkn perokok..
    klu calon suami pun nnti, jgn hrp la die nak merokok..(^,^)

    BalasPadam
  11. hurm dah hampir sume dah penduduk muke bumi merokok tanpa di sedari..

    BalasPadam
  12. Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

    BalasPadam
  13. ntah bila nak sedar pun tak tau.. suka dengar agaknya org perempuan membebel mengomel, kalau sehari tak dengar tak puas kat telinga dia agaknya..

    BalasPadam
  14. yeahhh... join club anti rokok

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com