KEMPEN: Kami TAK Sambut Hari Valentine~

12 ulasan:

Assalamualaikum olz ~
hari ni sangat2 busy ..so tak sempat nak buat entry ... 
tapi hari ni juz nak juin kempen2 n contest sebanyak mungkin,... ~ 
insyaAllah ~ 
n first entry for tudey nak juin kempen yang di ideakan oleh cik sunah kita/...
semalam jadi anak murid cikgu qaseh hehe...ok jom same2 juin this kempen... 
tq dear ~

pinjam ujang n naz sebagai watak hari neh ~ 
kire diorang ni kapel lah kunun2nye...
sila terjah mereka berdua ... diorang pun juin kempen gak 




nyah ujang : hai yunk naz ku yg kucintai ~ 
nyah naz : hai daling ku intan payung burger 
nyah ujang : yuuuu ~ esok lusa kan ingat tak hari ape ?
nyah naz : esok lusa hari senin n selasa lah daling... why ?
nyah ujang : alaaa yu ni tak romatik langsung ... kan ai merajuk kan baru tahu... lusa kan hari valentine yuu ~ 
nyah naz : ooooiceeeee ai lupe lah yu... wah beznye valentine ..kita nak sambut kat mana yu...nanti ai belikan sekebun bunga taek ayam untuk yu ye ~ 
nyah ujang : ai malu yuuuu ~ 

tibe2... ustazah qaseh datang 

ustazah qaseh : kome berdua ni dok buat ape kat sini ha...same2 jantina pulak tu..dari kampung jiran sebelah mak tiri agy dok dengar ai yu ai yu...kan luku dua2 kan! 

nyah  ujang n naz : dalam hati ( alamak ustazah datang pulak ) errr tade pape ustazah qaseh ... kitorang bercadang nak sambut valentine day ..ustazah tak sambut ke dengan uztaz kyle ?

ustazah qaseh : oooo nak sambut hari valentine yeeee... kenape perlu ke sambut hari tu?awak berdua tahu tak hari yang awak sambut valentine tu hari apa?ustazah tak sambut benda2 menagrut macam tu..bagi ustazah ..kasih syg xde hari2 untuk menyambutnya ... kasih sayang tu sentiasa mekar baru lah perhubungan tu kukuh...tak payah lah nak ikut sangat budaya barat ..kita ni kan orang islam 

nyah naz n ujang : err nape dengan hari valentine ustazah ? maaflah kitoran tak tahu..kitorang cuma pandai memadu asmara T________T

ustazah qaseh : yarabbi memadu asmara ape kebendanya ! korang tu sama laki...bawak2 bertaubat lah ... jalan masih panjang ..dan kebenaran tu sentiasa terbuka..meh ustazah nak cerita tentang hari valentine day ni..

“Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang di muka bumi ini, nescaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti prasangka belaka, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah).” (Surah Al-An’am : 116)



“ Dan janglah kamu megikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggung jawabnya”. (Surah Al-Isra : 36)
 
Hadis Rasulullah s.a.w:“ Barang siapa yang meniru atau mengikuti suatu kaum (agama) maka dia termasuk kaum (agama) itu”.
Firman Allah s.w.t. dalam Surah AL Imran (keluarga Imran) ayat 85 :“Barangsiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka sekali-sekali tidaklah diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi”.


ustazah qaseh"VALENTINE" adalah nama seorang paderi. Namanya Pedro St. Valentino. 14 Februari 1492 adalah hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. Paderi ini umumkan atau isytiharkan hari tersebut sebagai hari 'kasih sayang' kerana pada nya Islam adalah ZALIM!!!  Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine. Semoga Anda Semua Ambil Pengajaran!!! Jadi.. mengapa kita ingin menyambut Hari Valentine ini kerana hari itu adalah hari jatuhnya kerajaan Islam kita di Sepanyol..

nyah naz n ujang : ustazah kitorang dah faham sekarang n kitorang menyesal uwaaa uwaaaa.

dengar ye anak2 ...haha macam ustazah betul tak?mueheheh (sila jgn kutuk hihi..)
so bercinta lah dengan setiap hari dipenuhi dengan rasa kasih sayang...
jangan terlalu ikut cara2 org barat...kerana agama kita agama yg suci ...
penuh dengan kebersihan..jgn kite merosakkan agama kita dgn membanggakan cara orang barat :D
http://www.sunahsukasakura.com/2011/02/kempen-kami-tak-sambut-hari-valentine.html

12 ulasan:

  1. Assalam...sekilas pandang...skrol2...sejuknya tgk Utz Qaseh nie...ekekeke, bertuah buah hati Qaseh...hu3.jap agi nak bace habis...tapi dh tau pasal Valentino Rossi kan?eh silap org, Valentine...

    BalasPadam
  2. muahahahahha~ kelakar la.. abis la ngamok ujang n naz.. btol la..cm ustazah..hik3

    BalasPadam
  3. dear! sangat sweet! thanks join! nyah dua orang tu da komen lom ni? haha~

    BalasPadam
  4. ewah2 kaseh, sodap ye ekau membuat entry yer, nak kene ang ni,,haha

    BalasPadam
  5. @►AdamXis◄
    haha ustazah lah sgt adam ni..saje2 je ... tq

    BalasPadam
  6. @Sunah Mohammad
    haha nyah ujang tak dapat di kesan mane menghilang

    BalasPadam
  7. Xnak sambut Valentine ustazah!

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com