AKU INI WANITA

28 ulasan:
Assalamualaikum,..
sebelum apa2 kes kita layan dulu lagu aku wanita by dato' ct kitee




Assalamualaikum...yippi2 juin segmen abg ben...AKU WANITA ok..
Ceritakan atau luahkan perasaan anda terutama mereka yang bergelar ibu yang mana ramai para suami kurang prihatin tentang masalah mereka yang bergelar ibu yang terpaksa juga bekerja bagi membantu suami , atau suri rumah yang menjaga anak , mahupun mereka yang bergelar pelajar .. Tak lupa juga buat mereka yang kecewa dalam percintaan kerana ditipu dek lelaki .. LUAHKAN apa saja.. tapi jangan la over sangat yer.. cover cover la skit ..
lirik lagu siti tu pun macam kena je kan...aku wanita aku kaum hawa yang memang rapuh hatinya..n sopan santun lagi lemah lembut huhuhu ~nak meluahkan isi hati yang terdampar pada boy2 yang tak pernah memahami gurl..tapi bukan untuk my hubby .. u r perfect man for me.. :) muahh sikit haha ,,


hurmmm dalia belum kawen lagi so tak tahu alam rumahtangga tu macamana so nak luahkan bila berada di alam percintaan.. siapa yang tak pernah kecewa ? u r so lucky .. kerana tak merasa sakitnya kecewa .. bila di tipu bila di curangi.. ~ sometimes apa yang gurl buat langsung tak nampak .. kalau gurl bebel dia bosan lah ape lah itu lah ini lah.. tapi dia tak tahu yang kita syg kat dia.. bila sepenuh kepercayaan di beri hanya kesetiaan yang mahu untuk di miliki... tak perlu duit berjuta2 tapi bagi lah kebahagiaan itu seikhlas hati..bukan kerana rupa,bukan juga kerana nafsu ...susah sangat ke nak bagi kebahagiaan tu ? tapi senang sangat  bagi secebis kekecewaan ? andainya tak mampu untuk memberi kebahagiaan jangan menghulur tangan percintaan ..jangan cuba masuk ke dalam kehidupan perempuan itu jika hanya untuk di permainkan atau sekadar persinggahan ..hati wanita sangat lembut tak mustahil bila di pujuk wanita tu akan cepat cair..tapi boys langsung tak hargai kelembutan yang di tawarkan oleh wanita...hurmmm kerana tak tahu kesakitan itu sangat pedih hingga tak mempu menangis lagi... hati wanita yang keras takkan selamanya keras.. dan hati yang lembut takkan selamanya lembut bila sering di lukai ..sedarlah kita berteduh di bumi yang sama..di bawah langit yang sama.. kenapa sering menyakiti antara satu sama lain... kalau suatu hari nanti kamu merasa sakit ingatlah orang yg pernah kamu sakiti.. :) bila penyesalan tu di akhir garisan tiada lagi kemaafan untuk di anugerah kan sebagai piala .. tapi menyesal lah seumur hidup kamu.. ~


kalau kamu sayangkan seseorang itu..jaga lah tatanglah seperti minyak yang penuh ..kamu takkan rugi satu sen pun malah kebahagiaan tu akan hadir perlahan2 hingga kamu tak berhenti mengucap syukur.. bila kita berbuat sesuatu kebaikan pasti akan di balas dengan kebaikan...semua impikan kbhgiaan tak kira boy or girl..Allah dah beri keberkatan dan kbhgiaan itu di tgn kita untuk mencarinya ~ kalau kamu tak boleh menyayangi seseorang itu .. gtau lah dia dengan secepat mungkin agar rasa cinta itu tidak terlalu dalam dan bila ditinggalkan kekecewaan itu langsung tidak memberi kesan..dan jgn pulak kamu menodai hati yang suci untuk melepaskan nafsu kamu..hukum karma akan berlaku ..kalau bukan pada diri kamu pasti akan berbalik jugak suatu hari nanti..so lelaki kan ada 9 akal jgn biarkan satu nafsu tu mengawal 9 akal..! 
pesanan pada lelaki2
jangan pernah mempermainkan hati wanita.. kelak kamu jugak akn di permainkan..tiada guna menyesal hingga meluahkan seribu bahasa kerana puncanya dari kamu jua..jadilah seorang lelaki yang bijak memimpin bukan hanya pandai mengarah...wanita untuk disayangi dan di lindungi bukan untuk di pijak2.. letak lah hati mu dan hatinya ..dan rasai lah gelora yang sama.. kebahagiaan kekal sejati yang di cari bukan hanya tempat persinggahan semata2... lelaki dan wanita hanya berbeza pada fizikal..tp sbenarnya hati dan jiwa bersatu mencari keserasian..so pikir2kanlan ..:)

hati berbicara :
 andainya cinta manusia itu merumit dan membebankan dirimu ..pilihlah cinta ilahi yang pasti tiada siapa dilukai dan melukai.. cinta ilahi yang tiada tandingnya..kebhgiaan yg hakiki... dan pasti kelak ada bidadari yang menunggu dengan penuh kerahmatan..tapi andainya cinta manusia yg kamu cari ..cintailah dengan setulus hati dan penuh kasih syg...ibarat kamu akan pergi selama2nya esok hari.. :)

28 ulasan:

KyLe berkata...

(^_^)nice

KyLe berkata...

xsemua lelaki mcm 2 kan :)

||aLeaSaRa|| berkata...

go..go..girls!best n3!

Qaseh dalia adelia berkata...

@KyLe
b u r perfect for me ..ever after hehe..tak semua mcm tu hanya luahan hati

Qaseh dalia adelia berkata...

@||aLeaSaRa||
tq dear hehe

zacky ~786~ berkata...

nice laaa ..~~ :D

♥ Ms Adryl ♥ berkata...

suke entry kamoo...."aku wanita punya hati nurani...laalalalala."

i follow u..check mine back ya..:)

Ujang9897 berkata...

owh....wanita ker....igt nyah td...hahahahah..

bengang tak...=) hihi...saje jadi lalat..

Qaseh dalia adelia berkata...

@zacky ~786~
tq incik zaky... hehe tggu kisah lelaki esok lak

Qaseh dalia adelia berkata...

@♥ Ms Adryl ♥
tq dear..nnt dalia p jenguk2 okeyh

Qaseh dalia adelia berkata...

@Ujang9897
hahaha lalat ujang dtg lalat ujang dtg... xbengang langsung ..kikiki

Mat Ganu berkata...

mak oi!! terkedu ak membacanye...hehehe. Tq untuk nasihat tue...bersabarlah, mungkin ALLAH ingin mengujimu duhai wanita...^_^

Qaseh dalia adelia berkata...

@Mat Ganu
ehehehe tq mat ganu... ni kisah kecewa dulu2 lah skang im hepy with him :)

Syarifah Nornazrah Al Yahya berkata...

sweet entry ni. nak like byk2 kali ;)

y-A-n-A berkata...

wanita mang lemah lembut..!! :))

McCat berkata...

mai dr Mr. ben...anyway what ur said it's definitely all true..feel free to read my segmen if sudi..based on true story

http://mccatblog.blogspot.com/2011/01/segmen-ben-ashaari-aku-ini-wanita.html

Rabiatul Adawiyah Abd Rahim berkata...

Suka entri ni :)

Qaseh dalia adelia berkata...

@Syarifah Nornazrah Al Yahya
woahhh like sekali dah ler dear hehe tq

Qaseh dalia adelia berkata...

@y-A-n-A
macam yg komen ni kan :D

Qaseh dalia adelia berkata...

@McCat
okeyh dear

Qaseh dalia adelia berkata...

@Rabiatul Adawiyah Abd Rahim
tq atul..

Ujang9897 berkata...

sue nie nyah wei

Solihin Zubir berkata...

sy kecewa lam percintaan disebabkan wanita..cmna plak? ehehhe...

tapi mmg betul.. hati setiap insan perlu dijaga.. tidak kira lelaki atau perempuan...
sama2 lah kita menjaga hati masing2...

abadi romeo berkata...

hidup sewaktu bercinta dan sesudah berkahwin adalah dua perkara yg berbeza.Anda akan melalui sendiri nanti..

Pembawa_Wacana berkata...

Datang menyibuk sebab suke tengok hang kutuk-kutuk ujang9897..he he

Qaseh dalia adelia berkata...

@Solihin Zubir
hehehe hidup ni senitiasa berputar..same2 menjage hati itu yg terbaik

Qaseh dalia adelia berkata...

@abadi romeo
tq huhu .. insyaAllah akan melaluinya

Qaseh dalia adelia berkata...

@Pembawa_Wacana
haha kutuk2 biase je tuh

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com