Galah Gala Seafood Restaurant di TTDI

Sedapnya Seafood di Galah Gala Seafood Restaurant | Assalamualaikum & holla korang, baru-baru ni tekak teringin nak makan seafood tau, dapat makan udang galah pun sedap juga kan ! Tapi mana nak cari restaurant seafood yang hidangkan seafood yang terbaik punya ? Haaa qaseh nak rekemen korang datang ke Galah Gala Seafood Restaurant, terletak di Taman Tun Dr. Ismail (TTDI)


Menarik dan sedap menu-menu yang ada di Galah Gala Seafood Restaurant, kalau korang suka makanan chinese, suka makan seafood, restoran ni memang takkan kecewakan korang, pilihan yang sangat tepat ! Seafood kat sini memang berkualiti tau sebab udang galah di sini memang mempunyai gred yang terbaik dan di import dari India. Memang besar lah udang galah kat sini.


Restoran ni berada dalam bangunan tapi korang boleh nampak dari luar so tak susah pun nak cari. Nanti qaseh share alamat di bawah okay. By the way, qaseh nak share lah sikit background, so Galah Gala Seafood Restaurant ni masih baru di buka di TTDI tapi the owner of this restaurant dah berpengalaman selama 25 tahun dalam dunia F&B melalui restoran utamanya - Restoran Green View yang terletak di PJ.


So cawangan di sini diberi nafas baru, muslim-friendly, no pork & no alcohol. Kat sini pun ada staf muslim juga. Qaseh suka konsep restoran ni, nampak sangat ekslusif, bright and fresh. Korang boleh pilih untuk makan di bahagian outdoor ataupun indoor. Ada juga ruang untuk vvip so lebih private lah. Jom tengok apa yang qaseh makan di sini.

Datang makan di sini tempoh hari, qaseh dapat minum air kelapa fresh, sebenarnya dah bertahun kot qaseh tak minum air kelapa, haha one of my favourite drinks! 


Jom tengok apa yang qaseh makan di Galah Gala Seafood Restaurant. Ada 4 menu yang qaseh cuba dan semuanya sedap. By the way ini kali pertama qaseh makan mee bersama lauk yang lain, biasa qaseh ni dah biasa makan nasi dengan lauk kan, tapi haaa jom kita makan cara chinese pula, by the way kalau korang tak boleh hidup tanpa nasi, boleh lah order nasi ye, jangan risau boleh pilih mengikut pilihan masing-masing

Signature dish - Signature Sang Har Noodle 
(signature giant udang galah cooked with superior broth to bring out the umami goodness of the prawn roe)


Ini menu yang korang wajib cuba ye, kat sini ada dua gred udang galah tau, gred u2 (extra large) dan gred U3 (large). Pertama kali juga qaseh makan Sang Har Noodle ni korang, so ia dihidangkan bersama udang galah yang besar dan mee (qaseh lupa nama mee ni apa haha) tapi ia kenyal dan sedap. Memang terbaik ! 


Sang Har Noodle ni dihidangkan panas-panas, so kena kacau mee yang crunchy tu kenyal. Not bad tau korang rasa Sang Har Noodle ni, memang baru bagi qaseh tapi sedap ! Udang galah tu toksah cakapla memang rasa fresh dan berkualiti. Inilah udang galah yang di import dari India ~ jauh tau udang ni merantau tapi tetap segar.


Ni antara menu yang qaseh cuba di Galah Gala Seafood Restaurant, selain dari signature dish, korang boleh makan bersama Yuan Yang Hong Kong Kailan, Salted Egg Fried Squid dan daging with daun bawang (sorry qaseh lupa namanya ops !). 

Salted Egg Fried Squid 


Jangan lupa order ni tau bagi peminat sotong sebab sedap, sotong tu memang crunchy ! Sedap di makan bersama salted egg tu, Rayyan jarang lah suka sotong sebab liat kan untuk anak-anak, tapi hari tu dia makan tanpa segan silunya sebab crunchy ibarat makan keropok ! Heheh 


Yuan Yang Hong Kong Kailan 


Bagi peminat sayur hijau, korang mesti akan suka Yuan Yang Hong Kong Kailan ni sebab di masak dengan uniknya, biasa kalau kailan ni selalu orang buat kailan ikan masin kan tapi kat sini dengan cara yang lebih sihat, rasa sayur yang segar dan takde rasa pahit !


Look at this ! Macam seawed tapi ia adalah kailan yang dipotong nipis-nipis macam ni, rasa dia cruchy dan tak lemau/ lembik. Love ! 


Lastly this one, sedap sangat sampai terlupa namanya heheh ! Menarik rasa menu ni, di goreng bersama daun bawang memang rasa yang serasi. Can i have this recipe ? Haha okie gurau je. Tapi kan seriously portion dia banyakkkk


Jom Raya Bersama Galah Gala Seafood Restaurant ! 


Berita gembira buat korang semua, korang juga boleh merasa set juadah Galah Raya tau, untuk early bird promo / pre-order korang akan dapat potongan 10% diskaun 

  • Galah Raya set pre order period 1/3/2023-28/3/2023 - 10% discount from normal price
  • Galah Raya set available from 29/3/2023-19/4/2023 (operate everyday without closure during this period)
               


More Info :

Reservations no : 014-9304513


Alamat : Galah Gala Seafood Restaurant 
L-3-2, Level 2, TT Gardens, Bangunan Ahp, Jalan Tun Mohd Fuad 3, Taman Tun Dr Ismail, 60000 Kuala Lumpur.

Operation hour:
11am-3pm 
5:30pm-10pm 
(Closed every tuesday) 




6 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Pergh udang galah tu.. Sedapnya lahaii

    BalasPadam
  2. pernah makan kailan masak camtu,sedapnyaaaa...udang galah dia pun haiii menggoda,restoran pun nampak eksklusif ye ,cantik....

    BalasPadam
  3. iskk.. menunya sangat menjilatkan skrin.. tskkkk.. sdpnya yang signature dia tu.. adoi bila nk ada rezeki merasa jgk nih.

    BalasPadam
  4. Ya ampun..semua pun nampak sedap! Suasana dalam kedai tu bestnye..tenang je..

    BalasPadam
  5. Cantik interior dia... Kalau g berdua dgn husband best ni...

    BalasPadam
  6. sedap yer tengok Sang Ha Noodle tu. nnt next time nak cuba!

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama