Clay Body Wash Azyma Care | Sabun Penghilang Bau Badan

Assalamualaikum 

Pernah tak korang tengok dokumentari orang pergi mandi lumpur or sapu badan dengan tanah liat, qaseh pernah tengok dalam tv then rasa macam best gila dan ingatkan diorang suka-suka je tapi sebenarnya tanah liat sangat bagus untuk kulit sebab tu masker untuk muka, qaseh cari yang ada bahan kandungan clay sebab kulit muka jadi bersih dan halus sangat. 

Tapi tak terfikir pulak untuk cari body wash yang berasaskan bahan kandungan clay/ tanah liat ni sebab jarang sebenarnya mandian yang guna bahan tanah liat kan, tapi rupanya ada gais, produk Muslim lagi, halal dan ada KKM, qaseh kalau menepati semua ni memang qaseh tak teragak-agak untuk cuba, kalau korang nak tahu korang boleh cuba Azyma Care Clay Body Wash 


Qaseh nak review lah sikit pasal Azyma Care Clay Body Wash ni, so korang boleh lah syorkan dekat kawan-kawan yang ada masalah gatal-gatal badan or berkaitan badan k, sebab Clay Body Wash ni bukan sekadar kau mandi untuk wangi-wangi, cuci badan je tapi ada kelebihan untuk kulit kita jugak haa kalau setakat wangi-wangi, sabun mandi di bilik mandi pun da cukup kan ehek ! 

Body wash ni sangat eklusif tau sebab dalam Azyma Care Clay Body Wash ni ada tanah liat istimewa / Koalin Clay yang sangat elok untuk kulit yang diambil dari dasar dalam tanah di lombong Tapah Perak dan buat pengetahuan korang ada jenama Kosmetik dari Japan, French dan lain-lain beli tanah liat ni untuk diletakkan dalam produk kosmetik haa, satu-satunya tanah liat yang ada di dunia



Packaging dia simple tapi menyerlah gitu, dari jauh dah nampak kan oren-oren vibrant sangat, haa tertanya-tanya gituh, satu botol ni mengandungi 300 ml, sangat jimat sebenarnya sebab hanya guna satu pump pun dah cukup sebab ia lebih kental dari body wash biasa, tapi kena guna banyak air sebab tanah liat kan, ingat 1 pump cukup okay.

Bab bau pulak, sebab dari bahan clay / tanah liat ni risau jugak kot bau dia agak busuk tapi bau dia wangi macam lemon or citrus like that, tak perlu risau lah bab bau, sape je suka body wash bau busuk kan ? Wangi sebab ada bahan lain juga dalam ni bukan hanya clay semata ~  ada Cucumber, Aloe Vera, Body Odor Remover, Chamomile, dan Lavender Oil

Bahan kandungan yang ada semuanya berasaskan alam semulajadi ~



SABUN PENGHILANG BAU BADAN !



Antara hot testimoni tentang Azyma Care Clay Body Wash ni, pengguna paling suka sebab ia mampu menghilangkan bau badan, korang kalau ada masalah bau badan please lah cari penyelesaian bukan biarkan aje, kesian tau kawan-kawan or orang terdekat terpaksa bau kepam haha nak tegur kan takut terasa ~ so kalau orang tak mau dekat tu faham-faham lah kenapa ahaks.

Qaseh pun dah try, sedap betul rasa ~ sedap tu maksud dia selesa, bersih dan tak kering kulit, rasa lembap je dan sebenarnya untuk masalah jerawat badan jugak. Qaseh memang kadang naik jerawat badan, ntah lah kenapa lebih-lebih lagi bila badan panas, haa lepastu gatal-gatal mula lah rasa nak menggaru je. So far, gatal-gatal tu makin hilang dan jerawat tu cepat kecut dan tak merebak, biasa 2 3 ketul jugak lah selalu naik di belakang badan.



Syok sental dengan tanah liat versi body wash ni oiiii, tak payah cari tanah liat ori hikhik

Banyak lagi sebenarnya khasiat Clay Body Wash ni, antaranya :
  • Hilangkan bau badan 
  • Masalah ruam-ruam
  • Gatal-gatal badan
  • Jerawat badan
  •  Masalah ekzema 
  • Kudis
  • Beri kelembapan pada kulit
  • Kuat berpeluh 
 SESUAI SEISI KELUARGA 2 TAHUN KE ATAS


Yang bestnya anak pun boleh guna sekali, tapi 2 tahun ke atas lah, baby tak payah lah sebab bau baby paling indah hiks. Rayyan suka jugak guna, dia lagi lah memilih bab bau ni, wangi sangat pun tak boleh, busuk pun tak boleh, aiyooo alhamdulillah lah Clay Body Wash Azyma Care ni lulus dengan dia.

Tapi tak boleh bagi dia sebotol, jap lagi habis sebotol tu dia sental sekali dinding bilik air. Walaupun dah cakap 1 pump aje, mananya nak dengor haha. Eh eh kalau masuk mata macamana? Jangan risau Clay Body Wash ni berkualiti dan ia selamat dari bahan merbahaya sebab tu qaseh tak risau untuk Rayyan guna sekali


Take Note : Ayma Care Clay Body Wash ni juga dah berdaftar dengan NPRA dan dikilangkan oleh kilang yang mempunyai international cert dan diiktiraf oleh pengeluar produk personal care antarabangsa, ada GMP, pengiktirafan Halal Jakim ,ada ISO dan mendapat US FDA.

Produk ni bebas dari bahan kimia yang berbahaya seperti Paraben, Diethanolamin, Pewarna Tiruan, Lyral, Silicones, Animal Ingredients. 

Kalau korang jenis kuat berpeluh, atau suka bersukan ~ sangat-sangat di syorkan untuk guna mandian tanah liat Azyma Care ni, serious best sangat. Bayangkan~ penat-penat badan, bau peluh lepastu mandi dengan Azyma Care, bau segar sangat, keluar bilik air perghhh rasa macam dua dunia berbeza hahaha over naw, tak percaya try ah sendiri

Mandian Tanah Liat sudah mendapat pengiktirafan pakar kulit dan mendapat " Dermatologist Tested" , "Mild and Gentle" dan " Suitable For Sensitive Skin".



Nak tau harga ? Boleh tengok dalam website, ajee click je haa website kat bawah ni 

Instagram: @azymaclaybodywash

Wasap terus tunggu gapodio lagi : 

019-7760647 / 03-67320647

*Senarai Associate Azyma*


*Azyma Lembah Kelang/ Wilayah Persekutuan*

1. Associate Azyma (AA - Putrajaya) Norshidawati

www.wasap.my/60192519711/PutrajayaShida_Azyma


2. EA Putrajaya Syikin

www.wasap.my/60182423083/PutrajayaSyikin_Azyma


2. Associate Azyma (AA - Setapak KL) Salasiyah Hassim. 

www.wasap.my/60192665704/SetapakSal_Azyma


3. Associate Azyma (AA - Kuala Lumpur) Fitrah Al Hajj. 

www.wasap.my/60132111186/KLFitrah_Azyma


4. Associate Azyma (AA - Ampang) Khairi

www.wasap.my/60126154479/AmpangKhairi_Azyma


*Azyma Associates Lembah Kelang (Selangor)*


5. Associate Azyma (AA - Subang, Selangor) Ariffin Hijjaz. 

www.wasap.my/60123265267/SubangAriffin_Azyma


6. Associate Azyma (AA Rawang, Selangor) - Faris

www.wasap.my/601164334281/RawangFaris_Azyma


7. EA Semenyih Ishak

www.wasap.my/60122992948/SemenyihIshak_Azyma


8. Associate Azyma (AA Shah Alam, Selangor) - Sasana Gateaway

www.wasap.my/60194132301/SAlam_Azyma


*Azyma Negeri Perlis, Kedah & Pulau Pinang)*


9. Stokis Azyma (SA - Negeri Pulau Pinang, Kedah dan Perlis) Rauhaz Global. 

www.wasap.my/60172527276/UtaraRauhazGlobal_Azyma


*Azyma Negeri Perak.*

10.Stokis Azyma (SA - Negeri Perak) Feiza. 

www.wasap.my/60165780854/PerakFeiza_Azyma


10. EA Kamunting Azah

www.wasap.my/60135288852/KamuntingAzah_Azyma



*Azyma Negeri Kelantan*

11. Associate Azyma (AA - Kota Bharu Kelantan) NoorulAklima. 

www.wasap.my/601117659207/KBNoorul_Azyma


12. Associate Azyma (AA Pengkalan Chepa, Kelantan) - Haminah

www.wasap.my/60129819842/PengChepaHaminah_Azyma


*Azyma Negeri Terengganu*

13. Associate Azyma (AA Besut, Terengganu) - Mohd Noor Muda

www.wasap.my/60139951856/BesutMNoor_Azyma


*Azyma Negeri Johor*

14. Associate Azyma (AA Johor Bahru) Syamsul

www.wasap.my/60146669694/JDTShamsul_Azyma


*Azyma Negeri Sabah*

15. Associate Azyma (AA Kota Kinabalu) Muhashibi


www.wasap.my/60138038545/KKinabaluCB_Azyma





2 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. masalah ekzema pun boleh yer? nak try la sebab kulit kering ni boleh sebabkan gatal2. huhu

    BalasPadam
  2. Akak dah guna juga sabun ni. Memang best. Especially part hilangkan bau badan dan ruam2 gatal tu. Tidur pun lebih lena lepas mandi dengan sabun ni. Bau dia wangi dan menenangkan.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama