Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Hari 3 : Sesuatu yang menguatkan aku

Cabaran 30 hari KelabBloggerBenAshaari untuk hari ketiga .. agak sentimental task ke tiga bagi aku ,  hari ke tiga untuk cabaran 30 hari | SESUATU YANG MENGUATKAN ANDA | KELABBLOGGERBENASHAARI

Setiap orang ada waktu - waktu jatuh tersungkur dari setiap sudut pelosok , kadang-kadang oleh skeliling , kawan2 , cinta , kerjaya .. ada waktu walaupun nampak remeh di mata orang lain tapi kita yang merasa sangat pedih ..



Aku juga tak ketinggalan untuk merasa sebahagian dari kehidupan dunia , apa yang menguatkan aku hingga aku gembira dan bahagia seperti sekarang ? Selain Tuhan dan keluarga serta kawan2 , sebenarnya pengalaman aku yang lampau menguatkan diri sendiri .. orang kata pengalaman tu mendewasakan kita .. menjadi cikgu kehidupan yang sementara .. pengalaman walaupun pahit hingga memberi kesan ke lubuk hati tapi boleh jadi satu hari , ia lah yang menjadi penunjuk arah dan penawar untuk terus kuat dan menjadi sado girl .

Banyak benda aku belajar dari pengalaman , aku belajar jadi matang , ermm boleh lah tahap matang aku melebihi tahap kematangan ujang gilo. Kenal ? Xyah kenal la blogger tu mmg gila sikit. Mabuk ketum hahah


Satu lagi yg menguatkan aku ialah SPINACH ! sebab sebenarnga aku keturunan POPEYE , bila makang je jadi kuat asal kuat makan je .. popeye the .... PUUUU PUUUU PUUUU haha

Comments

Ujang9897 said…
kau tau aku baca kau mula cari gaduh ek..siot..!

kau bkn popeye.. kau bini popeye..kuruih.!!! hahaha
Lea IsNawi said…
eh eh samalah saya pun keturunan Popoye...hihihi
SPINACH pun SPINACH laa... huhuhu

http://cerita-adindabaizuramazlan.blogspot.com/
careno said…
penguat qaseh is kaseh sayam...
Hanim said…
Akak pun suka spinach..dan popeye! Hehehe :D
✿INA AINAA✿ said…
Hahahaha kak qaseh bini popeye... XD
ummizarra said…
Puuu Puuu Puuu..
hehehheje SPINACH pon sodap...
ERAZ FADLI said…
Pengalaman mengajar kita.. :)
Lisa Nurulain said…
Pup up pupu..haha matang yang mcam mane tu. Heee
Mimin Adam said…
pengalaman lepas pun boleh jadi sesuatuyang boleh menguatkan ,,,
fizafantagirO said…
Ingat besi kat dinding tu yang kuatkan qaseh.ekekeke

i likeee bini popeyee ni :p
fizafantagirO said…
Ingat besi kat dinding tu yang kuatkan qaseh.ekekeke

i likeee bini popeyee ni :p
Sue Izza said…
Qaseh is backkkkkk ,ayat jiwang dia,penuh jiwa hahhahah...
Bukan spinach,tapi qaseh kuat sebab bela cacing dlm perut sbb tu kuat makan hahhahaha wekkkk
dikbee said…
Lor, popeye ke bini popoye ni?? Konpius... Hehe
yaya_flanella said…
haha sabar je laaa yg last tu.. awk la bini popeye sbnrnya..kurus tinggi..hee
ismiqbal said…
bila rasa jatuh bangun, baru la rsa kenikmatan kehidupan....hehe
Unknown said…
ngeh ngeh ngeh..
sempat lagi buat lawak.
baru nk serius baca,
puu puuu puuu