Peluang itu jangan sia-siakan ...

45 ulasan:
Assalamualaikum .. 

Adakala bila hati terlalu lembut , peluang yang perlu di bukakan hanya sekali menjadi bercabang-cabang .. susah bukan bila punya hati yang terlalu lemah , terlalu rapuh tambah-tambah bila kata-kata maaf tu hadir dari seseorang yang sangat kita syg  ~ berkali di sakiti ! berkali di lukai ! berkali2 juga janji terbit untuk diri sendiri untuk tidak menerimanya .. tapi akhirnya janji di mungkiri , rebah oleh belaian kata-kata yang sama sahaja .. aku bagi kamu satu soalan .. boleh kah kuatkan hati kamu ? dan kamu ~ berapakan peluang yang kamu inginkan ! 

terkadang aku terfikir , kenapa manusia seringkali meminta peluang andainya peluang itu di sia - sia kan , kenapa perlu ada pujuk rayu bila kamu inginkan sesuatu dan kenapa harus kau mungkiri janji yang kau taburkan ! entahlah ~ terkadang aku sendiri tak mengerti .. mungkin manusia memang tak pandai untuk mensyukuri sesuatu benda yang sentiasa ada di sisi sehingga lah sesuatu itu terbang tidak kembali lagi , dan waktu itu kamu tak mungkin dapat lagi peluang yg sering kamu sia-siakan ...

bagi kamu yang sentiasa membuat khilaf , cukuplah sekali ku berikan peluang .. kerana khilaf mu mungkin cukup besar untuk ku beri peluang kali ke dua .. so gunakanlah sebaik2nya peluang yang ada , selagi aku masih ada .. selagi aku masih ingin menemani mu di sisi , selagi aku sentiasa tersenyum bila kau hadir ..kerna bila peluang itu di sia-sia kan lagi ..senyuman ku sudah mati untukmu buat selama-lamanya ... ~ dan hati ku keras ibarat kerikil buat insan yang tak tahu menghargai 'PELUANG'..

hati berbicara :

''pernah suatu ketika dahulu , aku hidup di ranjau yang berduri sehingga tercalar sepasang kaki .. pernah ku gapai bintang di langit tapi semua hanya penat mendatangi ''
sekali ku di lukai ,, tiada peluang yang mampu ku beri selain dari menjauhi ... 
mengapa sukar sekali untuk memaafkan bila hati dilukai ? kerana memori itu melekat hingga ke mati .. bukan senang untuk membasuh memori , lebih-lebih lagi memori yang sangat terkesan hingga ke lubuk hati .... mungkin mampu untuk memaafkan tapi melupakan ? ...........


45 ulasan:

Abang Karu berkata...

cantek gambar...

Unknown berkata...

Dah xde peluang ke-2 ke kak sue? =P


KAIEZU

Unknown berkata...

Xde peluang ke-2 ke kak sue? =P


KAIEZU

Nurul berkata...

bersabarlah wahai hati...

Fuhpixel berkata...

tu selalu ego tu.. kena kawal ego tu.. ego selalu musnahkan diri. huhu

^__^

Shiema Sufian berkata...

memori akan sentiasa bermati di ingatan sampai mati (:

mas saari berkata...

peluang yang datang tu rebutlah dengan sebaiknya, jangan sia-siakan!

Unknown berkata...

hargai pe yg tlh ku berikan sepenuhnye.... hargainye :)

Sue Izza berkata...

kadang kala kata memaafkan hanya di bibir...mungkin juga ada di hati tapi melupakan kesakitan itu bukan mudah...memaafkan iye,tapi melupakan kesakitan itu x semudah melafazkan kata maaf....

fatin berkata...

pilihan yg terbaek..
sebaiknya apa yang lepas.. let go..
x payah lah nak kasi peluang ke-2..sebab kekal lam ingatan..bukan nya leh reformat kan?

=}
idup nih boleh jer nak epi kan...

maszull berkata...

assalamualaikum qaseh...betul tu kena kuatkan semangat agar semuanya dpt berjln dgn sempurna...:)

dear anies berkata...

xhargai peluang = x bersyukur

Admin berkata...

Haish ! dah lama tak datang sini..
Hhuhu jangan tunggu kehilangan baru kita
nak perasan tentang sebuah kehadiran ^^

Raden berkata...

memaafkn susah..ape lg melupakan



eh, gmbar..kemain market

Farhan Yusuf berkata...

subuh dinihari
sejuk menunggu mentari
ada hatikah pagi ini.
subuh dinihari
sejuk menunggu mentari
ada jiwakah hari ini.
subuh dinihari
sejuk di tepi kali
hati berlari
jiwa setia menanti.
subuh dinihari
hujan tak berhenti
bila pagi;mentari tak pergi
ada pelangi;warna jiwa dan hati
cantik awan;kenangan abadi
ada burung;bebas memaafi.

Unknown berkata...

betul tu,mmg susah nak lupakan bila ati kita disakiti or sewaktu dengannya...huhu.....

btw,nice pic qaseh:)

AkuMuzikFilem berkata...

awat comel sangat. dan masih juga disakiti

Ain Norainsyah berkata...

saya tak faham kenapa orang selalu menghabiskan masa dalam hidup mereka dengan meratapi keperitan putus cinta.

For your info, my bf is having a tumor, bermula dengan selalu mengadu sakit kepala. Saya bersabar, tapi setiap saat jugak,terasa pedih memikirkan kemungkinan di masa hadapan. Kalian yang sedang bergaduh,mengalirkan air mata sedangkan kalian sebenarnya lagi beruntung dari saya. :')

Zaza berkata...

i like the gambar. cantik !

Unknown berkata...

follow sini yer. ke3850..
http://coretandakfisha.blogspot.com/

Unknown berkata...

fisha amek banner sekali.

SuhairiDotCom berkata...

Dah ok da twit kamu! :)

ienaeliena berkata...

Blogwalking here...

cik iena follow your blog..
follow my blog juga ye(^_~)
www.ienaeliena.com

SuhairiDotCom berkata...

sabarlah wahai hati.beri peluang sebanyak mungkin...

Qaseh Dalia berkata...

karukord -
cantik ke .. thanx ye =)

Qaseh Dalia berkata...

dik caz =
xde ! huh

Qaseh Dalia berkata...

are - rull =
bersabar selagi boleh bersabar ...

Qaseh Dalia berkata...

fhpixel =
laki kan salu kuat ego erkkk

Qaseh Dalia berkata...

shiema -
tapi jangan hidup dalam memori ..sekadar mengingati kembali

Qaseh Dalia berkata...

sis mas -
hehehe betu tu sis

Qaseh Dalia berkata...

kyeril -
always hargai =)

Qaseh Dalia berkata...

puteri rimba -
melupakan sgt susah kan sis .. kalau ingat balik rasa sakit hati tu dtg

Qaseh Dalia berkata...

fatin mraz -
yup ... kalau dah rasa sakit sgt nape nak rasa sakit lagi

Qaseh Dalia berkata...

maszull -
wslm sis .. =)

Qaseh Dalia berkata...

sis khairin -
tak bersyukur ..takburr

Qaseh Dalia berkata...

fantasy -
tq sudi dtg lagi hehehe

Qaseh Dalia berkata...

raden -
biase derr hahaha

Qaseh Dalia berkata...

farhan yusuf -
tq atas puisi .. ek puisi ke sgguh puitis =)

Qaseh Dalia berkata...

nanakimie -
thanx dear

Qaseh Dalia berkata...

muzikfilem -
hehe xpelah ujian idup kan

Qaseh Dalia berkata...

ain -
setiap manusia lain caranya ..lain kesedihannya ..bukan meratapi =) hanya menceritakan pengalaman manusia yg berbeda perasaan ..qaseh tak meratapi qaseh sdg bahagia .. cuma wpun ujian tu sedikit pasti ade jugak rasa sakitnya ... =) ujian kita berbeza dan juga hati kita berbeza kekuatannya ... sabar =)

Qaseh Dalia berkata...

zaza -
tq dear

Qaseh Dalia berkata...

fisya -
tq ye =)

Qaseh Dalia berkata...

suhairi -heheh
thanx yaaa

Qaseh Dalia berkata...

iena -
tq dear .....

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com