Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Bertemu lagi kita Ramadhan ~

Assalamualaikum...

Alhamdulillah mata masih lagi celik melihat dunia , berada dalam bulan yang suci .. ampun maaf di pinta andainya punya kesalahan tanpa di sengajakan or memang di sengajakan pada semua .. hehe apa2 pun sempurnakan lah puasa mu dengan sebaiknya , tahan segala nafsu yang ada agar puasa kita tidak tercalar .. time2 puasa camni teringat masa kecik2 dulu ..puasa time kecik dulu best ! 

dulu2 suka lepak umah tok , masa kecik2 dulu bukannya suka main babi doll tu sume ! eh barbie doll , suka main lasak2 nak buat camano sepupu2 ramai lelaki , adik pun lelaki .. siap mandi dalam tali air lagi ,pastu mancing ikan keli .. letih2 main semua mulalah lapar , ada lah ponteng puasa sorok2 ~ haha makan belakang umah .. ada satu kes makan jeruk pauh (jeruk mangga) belakang umah ngan adik .. siap2 makan nak naik atas umah ~ ayah tanya puasa tak ! angguk2 takut muka macam tahan kentut je ..padahal mulut n gigi warna kuning dah sume hihi kantoi.. tapi tu semua masa budak2 ..

tapi kadang bila dah akil baligh ! ada lah yang jelez sebab tengok aku dok makan hahaks .. siapa lagi kalau bukan adik ..grrr sibuk je ! padahal memang sengaja tayang makan depan dia pong..jahat tak ?tapi sekarang semua kenangan berlalu pergi mengikut rentak usia .......tiba2 rindu puasa kat asrama balik terawih je mesti cari bintang yg paling cantik .. arghhh rindu ! tapi makanan kat asrama buatkan menangis hahaks

kala mentari syaaban sudah berlalu pergi ,
tanda mentari ramdhan menjelma di ribaan ,
untuk kita dakap bahagia merasa bahang cintaNya ,
kini mentari itu menjadi milik kita ,
ada kepiluan bergayut di tangkai hati ,
lalu berseru ..''ramadhan kita bertemu lagi ...''
selamat menyambut bulan ramdhan pada semua bloggers .. cari lah benda yang menyebarkan ilmu bukan cari cerita mengaibkan manusia ... salam ramdhan dari qaseh dalia .. muahhh

Comments

Nuruashia said…
ahahahha. puase mse kecik mmg best n syokk ehehhe =) slmt berpuase sys qaseh syg <3
Unknown said…
muehehe..ade ke kantoi makan jeruk..tak padan ngan kantoi
YUL said…
hoho, selamat menyambut bulan ramadhan kak. semoga dibulan ramadhan yang mulia ini diberi keberkatan hendaknya. hee :)
shaFazie said…
selamat menunaikan ibadat puasa dengan sebaik2nya ..

selamat berpuasa utk qaseh juga :)
safurara said…
selamat berpuasa qaseh
Pyka Rahmat said…
masa kecik semua indah kecuali kena buli dekat sekolah dan jumpa doctor gigi. haha selamat berpuasa :)
y i e n said…
camat berpose :)
WuMing said…
WuMing pun biasa dok asrama... Masa nak berbuka.. lebih-lebih juga kadang=kadang...
Biasa laa WuMing muka macam melayu.. Kata kantin nak beli nasi kena tunjuk IC...
Malas terus... Masak mee segera laa jawab nya..
Cik Ecah said…
salam ramadhan Qaseh :)
smg diberi kekuatan iman...
Amin...
syuwai said…
salam ramadhan juga.. muah balik.. ahaks!
merahitujambu said…
salam ramadhan..=)
Afikah Aziz said…
eh org terengganu,patut pnggil jeruk pauh hehe,selamat berpuasa qaseh :)
Unknown said…
haha. lawak lah. mcm sama je kita.
:DD
::p0t pEt iLa:: said…
semoga Ramadhan kali ini membawa seribu makna buat kita :)
semutsengal said…
kenangan lama memang style untuk difikirkan.


=)
PenjuruKosong said…
x baik makan depan org pose...
anismelon said…
selamat berpuasa sis qaseh..moga ibadah tahun nie lebih banyak dari tahun sudah..amin..:)
James Alexander said…
nakal juga kamu ni dulu rupanya ye...
Sunah Sakura said…
salam ramadhan sayangggggggggggg~ pssst, ABC ni... :p
azila said…
owh..sajer tayang ek?nakal ni..heheh.selamat berpuasa qasehhhh:)
Qaseh Dalia said…
nuru -
hehe betul tu ..tq dear
Qaseh Dalia said…
ostad jiji -
dah tu nak suh makan ayam golek 2 3 ekor baru brbaloi ke
Qaseh Dalia said…
ostad jiji -
dah tu nak suh makan ayam golek 2 3 ekor baru brbaloi ke
Qaseh Dalia said…
yul -
adik pun sama gak ..
Qaseh Dalia said…
shafazie -
tq dear .. u too
Qaseh Dalia said…
rara -
tq dear ..selamat berpose
Qaseh Dalia said…
pyka -
selamat berpuasa
Qaseh Dalia said…
pink -
selamat berpuasa
selamat menyambut ramadhan al mubarak k.. jgn curi makan waktu pose yerk :P
AkuMuzikFilem said…
happy ramadhan, moga puasa penuh=p
najihahfara said…
salam ramadhan kak qaseh
iPai said…
selamat menyambut ramadhan ye cik Qaseh !!

moga ramadhan ni membawa keberkatan kpada kita semua
back to top