Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Aku Tak Percaya Lagi ..

Assalamualaikum ...


''aku tak percaya lagi dengan apa yang kau beri .. aku terdampar disini tersudut menunggu mati -berhenti berharap ''

awak .. dulu saya terlalu percaya dengan awak .. saya percaya dengan segala2nya yang awak kata .. janji2 awak semua saya pegang , saat itu saya rasa bahagia sangat tapi saya tahu saya silap besar kerana terlalu berharap dengan awak .. saya lupa kepercayaan itu bila2 masa akan hancur .. saya juga lupa yang kita ni hanya manusia .. awak, kalau awak masih ingat lagi betapa saya sangat sayangkan awak ..dan awak pun sayangkan saya .. tapi sekali lagi kepercayaan yg saya beri itu hancur .. saya sedih .. awak , saya minta maaf ..saya dah tak mampu percayakan awak lagi .. awak .. saya minta maaf kerana kepercayaan tu telah hilang dari saya .. awak .. maafkan saya , saya terpaksa pergi dr hidup awak .. selamat tinggal awak =(

luahan dari seorang teman ~ betullah orang kata setiap perhubungan tidak cukup dengan cinta sahaja jika tiada kejujuran , kepercayaan ,kerjasam dan banyak lagi untuk mengukuhkan sesebuah perhubungan .. bahagia bila janji2 bertaburan keluar dari bibir yang manis .. indahnya saat tu walaupun di saat itu cuma janji yang terpateri .. tapi bila kepercayaan yang kita berikan itu di khianati ,alangkah kecewa dan sedih .. kenapa ~ kenapa kepercayaan yang di berikan sewenang2nya di berikan satu titik hitam ..lalu semuanya gelap gelita yang tinggal kini hanya lah harapan yg kian musnah .. terima kasih kerana pernah memberi kepercayaan dan terima kasih kerana telah menghancurkan .. dan maafkan lah jika seseorang itu tidak lagi mempercayai kita kerana kamu telah menghancurkan ~

hati berbicara :
''jangan terlalu berharap bunga ini akan senantiasa segar , kerana mungkin nanti ia juga akan layu ''
jika kita bertemu dengan seseorang yg sgt percayakan kita .. kita balas lah kepercayaan itu dengan kejujuran kita ..tidak rugi bila kita jujur , tidak pula rugi bila kita berbuat benda yang baik .. cuma kita akan rasa rugi bila kita sudah mengecewakan hati yg lain .. maybe dia yg merasa kekecewaan itu sedangkan kita gembira tapi kita kena ingat , kekecewaan yg kita berikan itu mungkin akan datang balik kepada kita tanpa sapaan ..saat itu ibarat mata pedang yg tajam menghiris hati yg bila dikelar pasti akan berdarah ~

Comments

fyna ahmad said…
erk.
sedihnye~
T_T
Awatif Azizi said…
bila daa musnahkan kepercayaan org kat kte, sampai bila2 p0wn org daa x percaya kt kte ag..
Qila Adol said…
ehmm...pernah kena macam ni..sedih sangat rasa..salah sendiri..terlalu percayakan sidia.sampaikan hati sendiri terluka disebabkan ketidakjujuran. cinta saja tak cukup..perlukan segalanya..kejujuran,kesetiaan,kemesraan..macam2 lagi..
KAMIHIDUP said…
teringat lagu peterpan, aku tak percaya lagi, dengan apa yang kau beri....aku pulanggg......
Anisa Hang Tuah said…
harapan itu senjata yang paling merbahaya
Akulah Pak Lan said…
Relationship is not just build based on LOVE, it consist with trust and loyalty
Sunah Sakura said…
yup, pernah kecewa kerana kepercayaan yang dibaja dihancurkan... bila percaya sudah hilang, susah nak baik balik..
Zul fattah said…
so sad.. teringat hubungan saya dengan sidia.. yg berakhir begini..
Raden said…
selalu yg jd mngse mst pompuan..hurm..
forever love said…
kalau nk luah perasaan boleh.?

hurm.. ada satu cter korea tue..

die ada tanya..

"apa perkara yang paling penting dalam perkahwinan"
Shiema Sufian said…
sekali kepercayaan hilang. susah untuk diubati.
Nuruashia said…
awww..sedeh nuru bce sys T__T
betul tu jgn terlalu berharap dgn hubungan g kite miliki skrgn huhuhu
Izyan Masri said…
LAKI MMG MCM TU T_T
ZaraZueyin said…
sekali kepercayaan dikhianati,
sampai bila2 pn x percaya lagi ;)
tapi saya percaya awak
Mama Gee said…
bercinta ibarat memasak gak...kena cukup masam manis masin....br le menjadi :)
najihahfara said…
setiap kali sy rase down mesti blog akak jadi pilihan sy ..
thanks for let me be more storng sis :)
mas saari said…
kepercayaan tu penting dalam setiap perhubungan... jangan bunuh kepercayaan orang terhadap kita!
sabo ja la.
apa pon tak boleh..

p/s:21 oktober
huhuhu...qseh percaya qbal tak? =P
shanas ishak said…
percaya bila dah alaminya...
Unknown said…
Apa yang kita buat kepada orang lain, itulah yang akan terjadi kepada kita juga.
Along Usop said…
uhukk... uwaaaaaaaaaa.. =.=


along pnah hampekan kawan....
sampai skarang tak rasa aman...
Ayie Abas said…
KALAU JUMPA ORG YG TAK PANDAI PENUHI JANJI...SUKA MUNGKIRI APA YG DIA TELAH JANJIKAN...BAIK TINGGALKAN SAJA DIA...CARILAH ORG LAIN YG TAHU ERTI 'MENUNAIKAN JANJI' INSAYA ALLAH BAHAGIA HIDUP DUNIA & AKHIRAT.
LuN@_aiDi said…
singgah melawat qaseh dr New Zealand.. tq follow my blog^^ follow disini juge^____^
lady-D said…
jgn terlalu berharap tp jgn berhenti berharap..hidup perlu diteruskan^^
AkuMuzikFilem said…
sheila on 7.

hai selamat jumpa balik
fiqas said…
Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat
Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan..........


< baru semalam layan lagu ni...>
iPai said…
macam wat u give, u get back ..
Unknown said…
as salam..

<--pakcik kurang faham tentang cinta sesama manusia. maka.salah sebut lain maksudnya..huhu..

apa yang berlaku setelah kita berusaha dan tawakkal, redha je ;)

OK2. pakcik baru buat entri baru~
cuma konpius je..apa kata qaseh??

Buruk Baik Ada Misai Janggut Jambang
caer sasuke said…
emo??erm...hehe
jangan berseidh yaa, klo tak arisha pun turut sedih bc entryyy ni.

tc and wishing u all the best in ur life!
aeshcame said…
~~Sentimental di pagi hari~~