Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Holla !

Anything can email me at dalia_adelia@yahoo.com
I'm Qaseh Dalia

Statistik Blog

Recent Post

Sebuah mahligai di dalam syurga

assalamualaikum semua..
selamat petang ye..
isk2 dah makan belum tu..
asek berblogging je (hehe kate org kite pun same)

sape nak masuk syurga ?
semua orang nak masuk syurga kan diakhirat nnt..
tapi Allah s.w.t je tahu siape yang layak n siapa yg xlayak...
nak share sikit ..
untuk bekalan di akhirat nnt..selain amal2 kita yang lain...

" Membaca 10 kali Surah alIkhlas dalam sehari, balasan Allah ialah sebuah Mahligai di dalam Syurga "
(petikan kuliah Ustaz Rozali Zahari)


Surah alIkhlas adalah antara surah yang terpendek di dalam alQuran ( QulhuwaAllahu Ahad, AllahuSomad......)

Semua orang Islam boleh membaca menghafal dan mengamalkan surah ini.

Amalan membaca sangatlah mudah dan boleh dibuat pada bila-bila masa dalam tempoh 24 jam / sehari

Boleh diamalkan membaca 2 kali selepas setiap solat waktu

Kalau di pejabat kita boleh menulis atau menaip atau membaca atau bercakap lebih daripada 40 perkataan, surah ini hanya 4 ayat sahaja.

Ganjaran yang Allah berikan pada rasionalnya tidak masuk akal iaitu sebuah Mahligai di dalam Syurga tetapi itulah janji Allah pada hambanya.

Ganjaran ini Allah berikan kepada hambanya yang mengamalkan sewaktu hidupnya dan WAJIBmenyempurnakan solat 5 waktu.

Petua melakukan kebaikan......Mulakan sekarang.......Mulakan dengan diri sendiri......dan Mulakan dengan perkara yang kecil !!

hati berbicara :
kdg2 benda senang pun xmampu kita nak buat..so mulakan hari ni..supaya kite semua dapat mahligai di syurga kelak..amin :)










Comments

Unknown said…
yap semua org nak msk syurga :) nice share
azwa amani said…
tq for sharing...suke entry ni..
Amiey White said…
entry yg baik :D thump up !!
Solihin Zubir said…
alhamdulillah.. nice sharing.. :D
nak jugak mahligai tu.. hehe..
ini baru btol mahligai impian..
Qaseh Dalia said…
kyle :
hehe love u hik2
Qaseh Dalia said…
azwa amani :
thanx lau suke like..hehe gurau je..sharing is caring rite
Qaseh Dalia said…
amie white :
tq..hehe
Qaseh Dalia said…
solihin :
nak juga mahligai tu kejar lah mahligai tu..yup betul2 mahligai emmm