Hidup Bukan Semudah Mimpi ..........

9 ulasan:
Assalamualaikum ....
semoga kalian sentiasa di kurniakan tubuh badan yang sihat untuk lakukan apa jua kebaikan yang mampu kamu lakukan 

Life is an adventure
Taking,Giving,leaving,Coming,Stealing,Receiving
You never know where it'll take you,
What it will take from you,
Where it will lead you,
Where is will leave you

bila termenung keseorangan sering terfikir masa lalu , walaupun semua tu hanyalah kenangan yang mengusik jiwa tapi ia dah melekat dalam hidup kita .. lalu kita terfikir hidup tak seindah apa yang kita inginkan , tapi hidup kita anugerah dari Ilahi bukan ? terkadang kita masih tidak mampu bersyukur kerana mungkin kita sentiasa di tutupi dengan bayang-bayang kesedihan ...

biasalah hidup manusia pasti berjumpa dengan kegembiraan , berjumpa dengan kesedihan dengan bahasa yang bisu , tak mampu kita menyentuhnya tapi hanya mampu merasai semua tu . walaupun kita sentiasa dalam kesedihan pasti ada pengajaran di sebalik semuanya bukan ? tapi adakah kita mengambil pengajaran itu .. ? jika ya ..alhamdulillah .. dalam kemewahan , dalam kegembiraan mana mungkin kita dapat ambil sesuatu pengajaran .. melainkan di waktu kita derita dalam kesedihan ..

apa-apa pun jika kita tahu apa erti kita hidup pasti hidup kita akan sentiasa gembira walaupun berada dalam duri-duri ujian .. maybe kita pernah bertaya bukan ? bertanya pada diri kita sendiri kenapa kita sering melihat orang lain sentiasa bahagia ... tapi tahukan kita apa yang di rasai oleh mereka sebenar2nya ? kita hanya melihat dari mata kepala kita sendiri lalu mengandaikan dia sedang bahagia . sedangkan setiap perjalanan hidup pasti memerlukan pengorbanan .. terpalit kesedihan lalu tercipta kebahgiaan .. 

'' ada masa kita perlu menikmati saat-saat terjatuh .. merasai kecewa apabila yang dirancang tidak menjadi dan menjiwai kepayahan serta kesukaran sesuatu perkara .. semua nya ada hikmah yang tersendiri , redhalah''
 ♥ hidup di umpamakan sebagai sungai yang menghilangkan dahaga , tetapi ada ketika kita lemas di dalamnya ♥ 




9 ulasan:

  1. lemas ke kak kalau dia pandai berenang..?hehe..gurau..

    BalasPadam
  2. kalu kita x gembira, mcm mn org sekeliling kita nk gembira kn?

    p/s lama menghilang..

    BalasPadam
  3. kita sentiasa gembira baru org sekeliling pun turut gembira

    BalasPadam
  4. orang yang ceria itu tidak semestinya sedang berbahagia ;)

    BalasPadam
  5. lame sungguh tak ziarah sini.. lupe lak nak beli buah tangan.. =P ni kat darat kan? cane leh lemas ni? confuse.. @.@

    BalasPadam
  6. Awan suka ini.

    Habis mendung, terbitlah mentari. InsyaAllah.

    BalasPadam
  7. hidup ni ada jatuh dan bangunnya! jadi kita perlu kuat untuk hadapi kehidupan ini... sentiasa ingat Allah yang selalu ada disisi kita!

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com